AndroidHealthClinic

Milly's log

Bezoekers in dit topic

Hmm nouja, dan slinken ze maar... kunnen ze ook niet gaan hangen... whoehaha!
 
ook een manier om het te bekijken :D
 
En jawel, vanmiddag nog een uurtje extra geknald:

Clean and press
DL met kettlebell
BOR
Benchpress
Schoulderpress
Biceps curl
Pullover machine
Hamstring curl
Adductor
Abductor

Ging heel lekker!
 
Vandaag even geen training... ziek kind thuis en al twee dagen last van een verrekt spiertje in m'n nek. :(
 
Oh dat is balen!
Maar soms is t even niet anders.
 
He getver.. is hij/zij nu al opgeknapt?
 
Ging gisteren wel de betere kant op, dus hopelijk kan ie weer naar school zometeen. Ik zit nu zwaar in de knoop met de Sintvoorbereidingen ook. :( En verdorie nog steeds last van m'n nek! Grrrr... ben helemaal uit m'n trainritme nu, bah.
 
Gedichten allemaal van internet plukken.
Alle kado's online bestellen en ingepakt laten bezorgen:D
 
Gelukkig ben ik qua cadeaus redelijk op orde! Had al het e.e.a. online besteld, ideaal inderdaad. Vandaag dus inpakken, gedichten etc. Maar omdat ik het niet kan laten ga ik nu eerst trainen - met m'n stijve nek. :)
Even een aangepast programma dan maar.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

Trainen ging lekker, beetje aangepast hier en daar (geen schouders gedaan). Maar wat ik super vond, is dat mijn squathouding eindelijk wat begint te worden, dus daar ga ik nu ook mee beginnen. Ik heb daar echt veel vooruitgang mee geboekt in een maand tijd. Een paar weken geleden lukte het totaal niet zonder helemaal voorover te buigen.

Ik heb het nu alleen met de 20 kg stang gedaan, eerst backsquat en daarna frontsquat. Die laatste vond ik lekkerder qua houding/evenwicht. Ik heb het met een bankje gedaan ook, om nog iets dieper te komen. Steeds net aanraken en dan weer omhoog.

Verder lekker benchpress gedaan, lunges, deadlift (nu ook met stang i.p.v. kettlebell), biceps nieuwe oefening met die stang met bochten (EZ ofzo???), triceps, hamstring curl, plank en andere buikspieroefeningen.

Ben weer helemaal blij. Nu hopen dat die nek niet weer gaat opspelen vanmiddag. ;)

Hoe doen jullie de squat eigenlijk, front of back? En waarom?
 
Fijn dat het trainen weer wat beter ging allemaal.

Ik ben ook begonnen met front squat. Had dan gewoon meer balans in het begin. Ben daarna (na 6 weken) pas overgegaan op gewone squat. Je kan het ook afwisselen.

Sterkte met je nek.
 
By the way: ik had een sample pack Whey Delicious besteld bij XXL Nutrition. Ik had eerst een bus Whey van de Etos, die vind ik best lekker, is vanillesmaak.
Maar nu het eerste zakje van XXL genomen, ik heb het halverwege weggegooid... Ten eerst is het heel dik poeder waardoor het snel klontert. Daarnaast vind ik de smaak erg overdreven, en er zitten zoetstoffen in wat me erg tegenvalt. Er stond op de site dat er geen aspartaam in zit, maar ik weet zeker dat er wel andere zoetstoffen in zitten. JAK!!! Ik had nu banaan, hopelijk is de rest beter!
 
De banaan vind ik over het algemeen erg chemisch.
Ben zelf erg te spreken over de isolaat van B&F. Wel wat duurder maar isolaat is veel minder zoet.
 
Ja enorm chemisch ja! Ielk, ik word al misselijk als ik eraan terugdenk...

Bedankt voor de tip van de isolaat. Al beviel mij de whey van Etos ook heel goed hoor, die is ook niet zoet, bevat geen zoetstoffen en klontert totaal niet. Heerlijk door de kwark.
 
Heb jij eigenlijk de smaakloze, of een met een smaakje? En is isolaat soms beter dan whey, hoger eiwitgehalte ofzo?
 
Ik heb zelf de isolaat perfection vanille en fresh berry. Die zijn goed te doen. Ik gooie ze meestal in de yoghurt/kwark maar ook met water prima te doen en niet té zoet.
Isolaat heeft een wat hoger eiwitgehalte. Maar voor mij vnl de keuze omdat er geen lactose in zit. Het is minder zoet en dat vind ik ook een voordeel.
 
Vanochtend heel hard getraind, ben helemaal leeg... Ik heb allemaal compounds, buikspieren en extra beenspieren gedaan en had daarna geen puf meer om nog dumbles te doen. Nu mezelf ertoe proberen te zetten om nog boodschappen te doen.
Hoezo 'hef je door krachtsport makkelijker de boodschappen'...? Whoehaha, las dat ergens in een stickie. ;)

By the way: dat hele pakket Whey Delicious kan van mij de vuilnisbak in. Heb nog een smaak geprobeerd maar die was net zo vies, ik vind die zoetstoffen te vies voor woorden: Whey Disgusting.
 
Je trainingen zien er goed uit!
Had jij nu al ergens je eetschema gepost? En is je zoontje al terug beter? Hoe oud is hij? Want ik heb het gevoel dat er hier niet veel dames zijn met kinderen... ;-). En die kunnen inderdaad wel eens roet in het eten gooien!
 
Nee ik heb eigenlijk geen uitgerekend eetschema. Ik doe alles redelijk op gevoel (ik weet dat vrijwel iedereen hier dat anders doet) en dat bevalt me goed. Ik wil ook (nog) niet teveel strikt doen (heeft in het verleden niet tot goede dingen geleid) maar eet wel gezond. Ik snoep vrijwel niet op een klein stukje chocolade bij de koffie 's avonds na. Heb mijn chocoladeletter nog niet aangeraakt. ;)

Eigenlijk komt het neer op een paar boterhammen overdag met pindakaas, hüttenkäse, eieren o.i.d. en een flinke bak kwark met een schep whey erdoorheen, walnoten, lijnzaad, theelepel honing.
's Avonds gewoon warm eten zonder bijzondere aanpassingen. Ik kies wel altijd voor volkoren producten zoals volkoren pasta en rijst, peulvruchten, veel groenten. Verder eet ik vegetarisch dus vaak vega burgers als vervanger. Zoete toetjes doe ik niet, dan neem ik liever nog een keer wat kwark met wat extra whey.

Ik groei wel qua spierweefsel en verlies tegelijkertijd vet. Gewicht blijft hetzelfde maar ik merk dat ik langzaamaan minder vet krijg.

Ik heb twee kids van 6 en 9 en mijn zoontje is gelukkig weer beter. :) Er zijn wel meer dames met kinderen hoor, hier en daar.
 
Ik had eerder nog niet echt de behoefte om gewichten bij te houden, maar merk dat ik nu begin te tellen. :-)
Ik zie veel gewichten bij jullie voorbij komen waarvan ik denk 'pfiew, dat red ik nooit' maar ik kijk maar gewoon naar mijn eigen progressie.

Squat ben ik bijvoorbeeld net mee begonnen en ik ben al heel blij dat dat goed gaat met m'n knie! Gisteren 4 sets van 10 gedaan met alleen stang van 20 kg.

Deadlift doe ik met stang van 20 en 2x5 eraan. BOR hetzelfde.

Wij hebben veel 20 kg stangen en ook enkele wat kortere van 15 kg. Maar bij het bankdrukken ligt een nog langere en dikkere stang waarvan niemand weet hoeveel ie eigenlijk weegt. Hij is denk ik 40 cm langer dan de lange van 20 kg, en heeft dikkere uiteinden met groeven erin. Iemand bekend met zo'n stang? Ik kan hem online ook niet terugvinden. Misschien 25 kg?
Ik hang er nu twee keer 3 aan, staat heel lullig zo'n dikke stang met van die piepkleine gewichtjes, haha..., maar als je het bij elkaar optelt is het toch best een gewicht.
 
Ben er al uit, stangen zijn 18 en 20 kg.
Heerlijk getraind! Gewichten opgevoerd waar mogeljk, hieronder de max van de laatste set.

Ab roller
Clean and press 18 kg
BOR 36 kg
DL 38kg
SQ 24 kg
BP 28 kg
Peck deck 25 kg
Lat pull down 30 kg
Abductor 50 kg
Adductor 40 kg
Schouders 6 kg
 
Back
Naar boven