Fitness Seller

Mindfields log - Joining Team Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Zo, deload zit erop! Volgende week weer maximaal knallen, kan er nu al naar uit kijken!

Vandaag trouwens wel gemakkelijk 30x12 op de bench-supported DB rows. Dat ging voor de deload nog 30x10 met moeite..lekker! Grip wordt langzaamaan beter merkte ik met deadliften gisteren (even wat straight sets voor grip). Front squat vanochtend met 90kg (na de 70x10 even wat singles) en dat ging ontzettend easy. Dus zeker een stijgende lijn te pakken, vanaf aankomende week weer maximaal knallen met de myo-reps!

Mooi, succes!

Yeeaaahhhh Deload week is over! Maximaal gas geven!

Training A7

Front Squat 70x10 (+10kg -2 reps)
Ging heerlijk! De keren dat ik hiervoor 70x10 deed ging ik al over op near-fail bij 8x. 3's gingen ook ontzettend lekker!

Chinups BW+6kg x8 (+1 rep)
En de 3's gingen met minder rust erg soepel, feeling strong!

Bench Press 75kg x10 (+1 rep)
Hier gingen de 3's ook met minder rust.

TRX Inverse Rows 12x (+1 rep)
Heerlijk, volgende keer beetje gewicht erbij!

Barbell Lunges 60kg x10
Killing, killing, killing op de 3's. Even een paar minuten staan hijgen daarna.

DB Curls (Armen tegen voorzijde van het bovenlichaam) 14kg x10

Skullcrushers (DB) 14kg x12
Moest even met de dumbells gezien de drukte. Voelde erg lekker als afwisseling moet ik zeggen! Triceps gesloopt!

Upright Row 45kg x10
Rechte stang in plaats van de EZ. Voel het stukken beter in de schouders, prima!

Overall, uitstekende training. Kom echt fris uit de deload en had ontzettend zin om te knallen, dat helpt natuurlijk een hele hoop. Bijna overal iets sterker dan voor de deload en geen pijntjes meer!

Vandaag trouwens wel gemakkelijk 30x12 op de bench-supported DB rows. Dat ging voor de deload nog 30x10 met moeite..lekker! Grip wordt langzaamaan beter merkte ik met deadliften gisteren (even wat straight sets voor grip). Front squat vanochtend met 90kg (na de 70x10 even wat singles) en dat ging ontzettend easy. Dus zeker een stijgende lijn te pakken, vanaf aankomende week weer maximaal knallen met de myo-reps!

Hoezo 30x12?
Het is toch de bedoeling dat je maar 1 setje doet van elke oefening met een tiental reps? :p

Hoezo 30x12?
Het is toch de bedoeling dat je maar 1 setje doet van elke oefening met een tiental reps? :p

Ja klopt, je gaat uit van je 10RM. Maar dat betekent niet dat je direct stopt na 10. Zodra je 12x kan ga je het gewicht verhogen. In mijn geval gaat dat lastig, aangezien de dumbells tot 30kg gaan. Maar hier heb ik dus 12 gehaald, dus in principe zou ik kunnen verhogen met het kleinste gewicht wat erbij kan!

Goede training hoor!

Zou ook eens een deload moeten doen denk ik als ik dat zo lees, stel hem al weer een week of 4 uit.

Goede training hoor!

Zou ook eens een deload moeten doen denk ik als ik dat zo lees, stel hem al weer een week of 4 uit.

Welk schema volg je, ook Kelei? Of een ander soort schema? Ik heb hiervoor ook eigenlijk maandenlang geen deload gedaan. Merk dat het toch vooral mentaal ook wel lekker is om na zo'n week weer vol ervoor te gaan!

Welk schema volg je, ook Kelei? Of een ander soort schema? Ik heb hiervoor ook eigenlijk maandenlang geen deload gedaan. Merk dat het toch vooral mentaal ook wel lekker is om na zo'n week weer vol ervoor te gaan!

Oude Kelei schema, PPL op 50 reps.

Soms voeg ik hier en daar nog een extra oefening toe als ik zin en tijd heb.

Lekkere training man :)

Jij komt er ook lekker sterk uit zo te zien. jij doet je BP gewoon flat of wel incline?
Sterke chest supported DB rows ook!

Lekkere training man :)

Jij komt er ook lekker sterk uit zo te zien. jij doet je BP gewoon flat of wel incline?
Sterke chest supported DB rows ook!

Thanks! Normaliter doe ik ze met een kleine incline, maar dat was allemaal bezet. Deze was dus flat bench. Die rows gaan me wel gemakkelijk af ook! Rug is wel een sterk punt waar veel focus op ligt, terwijl die 2 jaar terug nog gruwelijk achterliep haha.

Training B7

Romanian Deadlift 90x10 zonder straps dus. Volgende keer weer met straps trainen voor deze week.

Pullups BW+8kg x8
Qua kracht kon er nog wel een rep of misschien 2 uit, maar qua grip faalde ik hier hard. 8e rep ging al moeizaam.

Dips BW+22kg x10
Had gehoopt een extra rep te kunnen, zat er helaas niet in. Voelde toch wel gruwelijk goed!

Chest-Supported DB Rows 30kg x12 (+3 reps)
+3 reps tov voor de deload. Deze oefening komt echt heel gemakkelijk. De 3's doe ik constant na 10 seconden rust al, en voel het ongelofelijk in m'n rug! Helaas gaan de dumbells maar tot 30 kg, dus voorlopig even beuken op 40-50 reps in totaal.

Incline DB Curls 16kg x10 (+2 kg)

Overhead Rope Extension 35kg x8
Zelfde, alleen de 3's gingen gemakkelijker

Side Laterals 14kg x10
Voelde beter gecontroleerd dan de vorige keren dat ik 14kg pakte. Probeer echt goed te focussen op de uitvoering, vanuit de ellebogen omhoog en niet zwaaien met de armen. Epic burn in de schouders bij de 3's!

Face Pulls 45kg x10 (+5kg)
Voelden prima! Wel lastig om zwaarder te gaan hiermee, kan m'n voeten nergens tegenaan zetten dus moet echt naar achteren leunen. Wellicht even een andere pulley pakken, bijvoorbeeld van de lat pulldown of iets dergelijks. Dan kan m'n ene voet tegen het bankje aan.

Hanging Leg Raises 12x / 5 / 5 etc.
Deze gedaan om te wachten op de leg extension. Die kwam maar niet vrij, dus uiteindelijk na heel wat 5's gestopt en huiswaarts gegaan. Volgende keer beter!

Overall, prima training! Grip is nog wel frustrerend bij vlagen, trekt maar langzaam bij. Maar komt vanzelf goed, consistent doorgaan! Volgende training weer RDL met straps om de hams/glutes/lb te slopen.

nice train! Heb jij ook dat je onderarmen zo hard als steen worden door die RDL?

Nice, die RDL kunnen zeker hoger als je er wat straps bij gooit, gezien je kracht in andere oefeningen.

Lekkere training! Sterke row weer.

Heb jij de bench bij de rows flat of iets incline?

nice train! Heb jij ook dat je onderarmen zo hard als steen worden door die RDL?

Ja worden wel hard, maar ik merk dat die bar gewoon vrij snel uit m'n vingers rolt bij de herhalingen. Ook omdat de bar wat doordraait als die eenmaal bovenaan komt, sleeves draaien en dan draait de bar mee lijkt het. Heel apart. Blijf het gewoon goed aanpakken. 2x p/w zonder straps en 1x p/w met.

Nice, die RDL kunnen zeker hoger als je er wat straps bij gooit, gezien je kracht in andere oefeningen.

Zeker, 120kg x10 al gedaan met straps en dat gaat prima.

Lekkere training! Sterke row weer.

Heb jij de bench bij de rows flat of iets incline?

Helemaal flat en dan voor en achter op zo'n steps geval, waardoor ik gewoon helemaal uit kan strekken naar beneden met m'n armen!

Ja zo doe ik het ook. Al heb ik een tweede bench die zo hoog is dat ik daar op mijn borst op kan liggen zonder de grond te raken met mijn db's

Terug
Naar boven