MuscleMeat

Minotaures' Log - Watch out! The beast came out it's cave!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Omdat zoals ik en G3rr3 al aangaven het niet goed is voor je schouders doordat je teveel rotatie maakt.

Dat heb ik gezien, maar afgezien van die theorie, hoe kun je verklaren dat mijn schouders beter aanvoelen als ik closer bench (grotere rom dus ellebogen gaan dieper naar beneden)?
Ik moet vrij wijd benchen wil ik voorkomen dat mijn ellebogen onder mijn lichaam komen, en dat voelt dus echt zwaar k*t aan.

harde trainingen minotaurus. beest

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.363
Dat heb ik gezien, maar afgezien van die theorie, hoe kun je verklaren dat mijn schouders beter aanvoelen als ik closer bench (grotere rom dus ellebogen gaan dieper naar beneden)?
Ik moet vrij wijd benchen wil ik voorkomen dat mijn ellebogen onder mijn lichaam komen, en dat voelt dus echt zwaar k*t aan.

Ik weet niet hoe close jij bencht maar als ik CGBP doe komen me ellebogen niet onder me lichaam. Heb je weleens jezelf gefilmed tijdens het CGBP'en of niet? Want bij mij gaan me ellebogen vanzelf meer zijwaarts op het einde waardoor ik dus nooit met me ellebogen eigenlijk onder me lichaam kokm, maar ja daar heb ik geen verklaring voor. Je bent vreemd, gefeliciteerd! (:jk: :p)
Ik weet het niet, ik heb niet zoveel verstand van liften dus dan maar iemand met veel verstand die dit voor je kan beantwoorden.

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

harde trainingen minotaurus. beest

Tja, we doen ons best he Mike. :)

Filmpjes zijn nu aan het uploaden, nog 2 mins ofzo.. :p

Ik weet niet hoe close jij bencht maar als ik CGBP doe komen me ellebogen niet onder me lichaam. Heb je weleens jezelf gefilmed tijdens het CGBP'en of niet? Want bij mij gaan me ellebogen vanzelf meer zijwaarts op het einde waardoor ik dus nooit met me ellebogen eigenlijk onder me lichaam kokm, maar ja daar heb ik geen verklaring voor. Je bent vreemd, gefeliciteerd! (:jk: :p)
Ik weet het niet, ik heb niet zoveel verstand van liften dus dan maar iemand met veel verstand die dit voor je kan beantwoorden.

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

Tja, we doen ons best he Mike. :)

Filmpjes zijn nu aan het uploaden, nog 2 mins ofzo.. :p

ben benieuwd

• #2.365
Laatst bewerkt:
Nice, filmpjes. Heb nu beeld van je. :D
Waarom laat je die bar steeds zo terug klappen, ik probeer toch altijd bij het reppen het gewicht in de negatieve fase ook te belasten.

Netjes die front squat, die doe ik je niet na. Op de een of andere manier is dat gewoon niet mijn oefening.

• #2.367
En voor de twijfels aan de gewichten:

DL is bar + 2x20kg + 8x10kg, maar dat kan je niet zo goed zien, ik heb 10's gebruikt want die zijn makkelijker op te ruimen. :p

Bij de Front Squat is het 2x20kg + 2x15kg + 2x10kg, maar die is wederom niet goed te zien. :p

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Nice, filmpjes. Heb nu beeld van je. :D
Waarom laat je die bar steeds zo terug klappen, ik probeer toch altijd bij het reppen het gewicht in de negatieve fase ook te belasten.

Netjes die front squat, die doe ik je niet na. Op de een of andere manier is dat gewoon niet mijn oefening.

Vind ik heerlijk, krijg ik gezeik mee van de gymowner, dus vind dat alleen maar leuk. :)
En hoe zit het eruit? :p
Tja, ik HOU van Front Squaten, dus voor mij is het alleen maar pure genot. :p

Front Squat is inderdaad een lekker oefening, alleen bij 60 kg + gaat die stang glijden, hoe doe jij dit ?

Voor zover ik zie bolt je bovenrug bij DL een beetje, onderrug valt wel mee. Als jij je er prima bij voelt moet je het gewoon zo voortzetten. FSQ is goed diep, nette uitvoering voor zover ik kan zien.

Ik heb mezelf trouwens wel eens gefilmd tijdens CGBP, maargoed het is jouw log, dus jij zegt het maar of je het oké vindt als ik 'm post en of je überhaupt wel verder wilt gaan met mijn vraagstelling.

• #2.370
Front Squat is inderdaad een lekker oefening, alleen bij 60 kg + gaat die stang glijden, hoe doe jij dit ?

Hij glijdt bij mij ook maar gewoon een beetje naar voren gaan en stevig vasthouden, eenmaal boven gooi ik de bar weer omhoog tot ie goed op me schouder zit.

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Voor zover ik zie bolt je bovenrug bij DL een beetje, onderrug valt wel mee. Als jij je er prima bij voelt moet je het gewoon zo voortzetten. FSQ is goed diep, nette uitvoering voor zover ik kan zien.

Ik heb mezelf trouwens wel eens gefilmd tijdens CGBP, maargoed het is jouw log, dus jij zegt het maar of je het oké vindt als ik 'm post en of je überhaupt wel verder wilt gaan met mijn vraagstelling.

Tuurlijk, be my guest. Alles wat te maken heeft met onze geliefde sport en echt serieus is mag van mij gewoon gepost of gevraagd worden, no problem. Ik bol me bovenrug inderdaad, onderrug niet echt bij werksets (dicht)bij me max weer wel, maar dat is niet voor niks een max to be honest. :p
Ik heb nog gevraagd of het bollen van je bovenrug nog boeit maar PL'er zei van niet. Iemand die weet of bollen van je bovenrug nadelig is of whatever? :p
Nou mooi om te weten dat me Front Squat prima is, dat betekent dat ik nog 1 oefening nog moet controleren, en dat is de Squat. :p

Bollen van je bovenrug maakt volgens mij niet zoveel uit, zolang je onderrug maar enigszins recht blijft is het oké.

Filmpje van de CGBP, oud filmpje maargoed, je ziet duidelijk dat mijn ellebogen vrij diep naar beneden gaan;

http://tinypic.com/player.php?v=20uolxy&s=5

• #2.372
Mooi topic, zal het blijven volgen!
Sprong van pagina 1 naar pagina 119 en daar zit zeker wat vooruitgang in! :D

Laatst bewerkt:
  • #2.374
Mooi topic, zal het blijven volgen!
Sprong van pagina 1 naar pagina 119 en daar zit zeker wat vooruitgang in! :D

Thanks, ja het gaat aardig ja. Van Juli (nieuwe gym) naar nu is veel beter. 0x110 naar 1x140 met Squat, Deadlift ook volgens mij van 1x130 naar 1x175, en BP van 1x75 naar 1x100. :p

Bollen van je bovenrug maakt volgens mij niet zoveel uit, zolang je onderrug maar enigszins recht blijft is het oké.

Filmpje van de CGBP, oud filmpje maargoed, je ziet duidelijk dat mijn ellebogen vrij diep naar beneden gaan;

http://tinypic.com/player.php?v=20uolxy&s=5
sla maar tegen je hoofd ja, haha leuk om te zien!

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:56 ----------

sjun filmkes has du jung! @mino

• #2.376
sla maar tegen je hoofd ja, haha leuk om te zien!

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:56 ----------

sjun filmkes has du jung! @mino

Lol thanks. :p
Haha had dat slaan tegen de hoofd niet eens gezien, ik spoelde meteen door naar the action. :p

• #2.378
jonge gewoon hardcore door de sneeuw gaan :P
haha, ik zou ook gisteren zijn gegaan als ik de mogelijkheid had

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven