XXL Nutrition

Minotaures' Log - Watch out! The beast came out it's cave!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Box Squats is een optie.

Training van zondag:

Squat (wou eens 70kg proberen, lukte, daarna dacht ik 80kg maar eens proberen, maar ik ga niet hoger want me onderrug voelde al k*t bij de 80kg)

12x60kg
12x65kg
9x70kg 4 REPS PR
3x80kg PR

Barbell Rows (had zin in)

12x45kg
12x45kg
12x50kg 1 REP PR

Bench Press

12x40kg
12x50kg
9x60kg (ging beter dan verwacht, ik verwachte +- 6-7 reps)

Pulldown (Johnnie Jackson style)

12x40kg
12x47kg
12x57kg (my lats, biceps and traps were dying!)

Military Press

12x30kg
9x35kg

Dit was het einde van me training omdat ik helaas geen rekening had gehouden met Pinksteren, waardoor ik dus slechts een halfuurtje/3 kwartier had om te trainen. Military Press ging meteen achter elkaar, vandaar dat ik niet verder kwam dan 9 reps bij 35kg.

Comment:
Lekkere training, squat ging beter dan verwacht, ik kreeg die ****ing 80kg eindelijk uit de bench. Maar zoals G3rr3 aangaf, misschien is box squat een optie.

Lekkere training, jammer dat je in tijdnood kwam.

Je doet je squats vanuit een olymbpic bench, dus je zit toch op dat bankje, dus doe je toch box squats?? lekkere training wel

Je doet je squats vanuit een olymbpic bench, dus je zit toch op dat bankje, dus doe je toch box squats?? lekkere training wel

Yup, moet het techniek eerst dan onder de knie krijgen, alleen verwacht ik niet dat het al te moeilijk zal zijn.

techniek onder de knie krijgen? Met box squats kan je niet veel verkeerd doen. Zelf doe ik soms ook box squats, deze kan je veel zwaarder doen da de gewone fullsquats!

Wacht Mino ik volg niet helemaal denk ik.
een paar posts terug zeg je dat je vanuit een oly bench squat, waardoor ik dacht dat je TOEN AL box squats deed. blijkbaar niet??

Wacht Mino ik volg niet helemaal denk ik.
een paar posts terug zeg je dat je vanuit een oly bench squat, waardoor ik dacht dat je TOEN AL box squats deed. blijkbaar niet??

Neehee, ik pak me bar uit de Olympic Bench, maar ik loop naar achter tot ik vrije baan heb, en doe gewoon full squats. Vandaar dat ik moeite heb met light weight squats, het is al vermoeiend genoeg om op positie te komen. Ik ben meer kracht en energie kwijt door te kunnen squaten dan het werkelijk werkset squaten zelf.

Neehee, ik pak me bar uit de Olympic Bench, maar ik loop naar achter tot ik vrije baan heb, en doe gewoon full squats. Vandaar dat ik moeite heb met light weight squats, het is al vermoeiend genoeg om op positie te komen. Ik ben meer kracht en energie kwijt door te kunnen squaten dan het werkelijk werkset squaten zelf.
Gewoon 1 stap naar achter, is toch voldoende, waarom zoveel stappen?

Gewoon 1 stap naar achter, is toch voldoende, waarom zoveel stappen?

Omdat grote stappen nemen met 80kg op me nek niet bepaald prettig is en ook niet echt bepaald veel stabiliteit dan heb. Maar nogmaals, ik ga eens proberen te boxsquaten, maar ik WIL niet hoog in gewicht omdat ik me traps en onderrug de t*ring in lift doordat ik volle druk erop gooi. (met name onderrug voelde ik al goed bij 80kg)

je moet toch ook geen 4 stappen naar achter zetten, gewoon 1 stapje is voldoende.

je moet toch ook geen 4 stappen naar achter zetten, gewoon 1 stapje is voldoende.

Heb je het nou over full squat of over box squat? Want voor box squat hoef ik niet zoveel stappen achteruit nee, maar voor full moet ik wel wat stappen naar achter zodat ik ruimte heb om zo diep mogelijk te gaan.

fl**ker dat bankje dan even weg zodat je maar 1 stapje hoeft te zetten ;)

fl**ker dat bankje dan even weg zodat je maar 1 stapje hoeft te zetten ;)

Dan hoefde ik ook niet zo moeilijk te doen om te squatten in de eerste plaats, zij het niet dat onze bench vast zit aan de stanghouder. Heb allerlei manieren gezocht om het op te lossen. (bijvoorbeeld: cable machine of smith machine, maar die stang paste er niet in of werkte niet zo lekker) Dus dat word even doorbikken en ben ik binnenkort (augustus ofzo) aan het squatten vanuit een squatrek in me nieuwe gym. :D
No more healthcentre for me!

Training van vandaag:

Pulldown Johnnie Jackson style(bench was bezet, na 2e set was ie vrij en dacht ik oh ik pak em maar snel voor superdudes weer gaan benchen voor 500 reps)

12x40kg
12x47kg

Squat

12x60kg
12x65kg
12x70kg 3 REPS PR
And then I was like **** it!
1x90kg PRRRRR!!!!

Barbell Rows

12x30kg
12x40kg
12x40kg

Bench Press

12x40kg
12x50kg
11x60kg 1 REP PR

Millitary Press

12x25kg
12x30kg
10x35kg 1 REP PR

Barbell Curls

12x20kg
12x30kg

Close Grip Bench Press

12x40kg
12x50kg 5 REPS PR :eek: (had niet verwacht dat dit veel hoger was dan normaal :eek:)

Calf Presses

20x200kg
20x180kg

No time for cardio.

Comment:

And there they found Minotaures dead at the Leg Press. All his energy depleted... Now that's what I call a ****ING training! :hedbang:

Ik zie daar vaak het rood van pr's, dus knap gedaan!

mooi mooi, dood na een training = goede training zeg ik altijd :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven