- Waardering
- 1.500
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Volgens de ha zijn de uitslagen goed en waarschijnlijk is het probleem een galsteen. En als de pijn weer tevoorschijn komt, dan moet ik weer bellen. Nouja, vanavond gewoon lekker sporten
Meestal valt het allemaal wel mee.
Hoop daar maar op.
Sport ze!
Ik hoop dat het de laatste keer is, want die kleine krengetje kunnen gigantische pijnaanvallen geven.Maar han wel hhheeeellll veel pijn doen
Sterkte en wees lief voor jezelf![]()
Ai, da's niet fijn. Veel sterkte!
Hopelijk heb je er niet te veel last van?
Veel sterkte!
Nog bedankt voor je compliment. En als jij dat op die foto bent, dan krijg je het compliment gelijk terug! Ziet er ook goed uit!
. Nu alleen nog iets meer spieren en iets droger

als je van de split squat gelijk in de squat gaat. 
Supersetje squat en split squat klinkt heftig! Pff krijg al spierpijn als ik er aan denk. Kritiekpuntje: beter kan je bij deze benentrainingnde deadlift vervangen voor een stiftleg deadlift; pak je goed je hamstrings mee
![]()
. Die oefening kan ik idd er beter bij doen dan r. dl. Mijn vader had heel veel pijn, vandaar.
Sterk hoor dei superset
Wel opletten met de stiffleg deadlift, kan je onderrug overbelasten en de kans op blessures stijgt toch. Eventueel zoeken naar alternatieven![]()
Daarom moet je imo juist niet er naar streven om de grond te raken als je een SLDL doet.Belangrijkste punt dat aangetoond is dat de vezels van de onderrug in de onderste posite (dus op lengte en belast) echt uit elkaar getrokken kunnen worden (dus echt loslaten van actin en myosin binnen de sacromeren).
Bij de RDL wordt de rug in zijn normale positie gehouden hierdoor is er alleen sprake van beweging ter hoogte van de heup, waardoor de stang bij de meeste mensen niet verder komt dan halverwege het onderbeen. Bij SLDL ga je op dat moment de rug ronden waardoor de stang dieper komt. Dit is nou net het kenmerk van de SLDL, een ander is fullrom. Soms zie je wel eens dat mensen met en 'holle' onderrug de grond raken maar dat is sporadisch, meestal met bolle rug. Daarom is de kans op blessures groter.
Daarom moet je imo juist niet er naar streven om de grond te raken als je een SLDL doet.
Gewoon zo diep gaan dat het nog 'lekker' aanvoelt, en niks overzetten.
Als je wilt beulen op de Deadlift doe dan de Deadlift i.p.v. een SLDL!
Hier verschillen we van mening (wat prima is natuurlijk!) want voor mij is het verschil tussen een SLDL en een RDL dat je bij de RDL de benen buigt tijdens de beweging zoals bij een reguliere Deadlift.
Nooit zal ik iemand aanraden de rug 'te gaan ronden' tijdens een beweging zoals deze!
Waar heb je dit vandaan, dat: 'dit is nou net het kenmerk van de SLDL..?
Ik heb dat nog nooit ergens gevonden/ben er nog nooit eerder op gewezen.
Zoiets dacht ik ook altijd hoor. Maar heb me er nooit echt in verdiept.want voor mij is het verschil tussen een SLDL en een RDL dat je bij de RDL de benen buigt tijdens de beweging zoals bij een reguliere Deadlift.