AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Miss Beachproof tigercatty's log

Da's altijd kl_te...
Succes en beterschap er mee. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Da's altijd kl_te...
Succes en beterschap er mee. ;)

Dankje:). Volgens de ha zijn de uitslagen goed en waarschijnlijk is het probleem een galsteen. En als de pijn weer tevoorschijn komt, dan moet ik weer bellen. Nouja, vanavond gewoon lekker sporten:D

Meestal valt het allemaal wel mee.
Hoop daar maar op. ;)
Sport ze!

Maar han wel hhheeeellll veel pijn doen:o
Sterkte en wees lief voor jezelf:D

Ai, da's niet fijn. Veel sterkte!
Hopelijk heb je er niet te veel last van?

Veel sterkte!

Nog bedankt voor je compliment. En als jij dat op die foto bent, dan krijg je het compliment gelijk terug! Ziet er ook goed uit!

Meestal valt het allemaal wel mee.
Hoop daar maar op. ;)
Sport ze!

Dankje:) Ik hoop dat het de laatste keer is, want die kleine krengetje kunnen gigantische pijnaanvallen geven.

Maar han wel hhheeeellll veel pijn doen:o
Sterkte en wees lief voor jezelf:D

Ook ervaring mee gehad?!?. Ik ben vanavond rustig van start gegaan.

Ai, da's niet fijn. Veel sterkte!
Hopelijk heb je er niet te veel last van?

Dankje. Het is gelukkig over, zolang er niet weer een dwars begint te doen. Ik voel alleen kleine irritatie bij mijn ribben, maar dat gaat ook wel weer over.

Veel sterkte!

Nog bedankt voor je compliment. En als jij dat op die foto bent, dan krijg je het compliment gelijk terug! Ziet er ook goed uit!

Dankje:). Nu alleen nog iets meer spieren en iets droger:)

Vanavond toch even getraind en het ging toch wel heel lekker :)

Leg press

8 x 55
8 x 65
8 x 85
12 x 105
12 x 110 :D
10 x 115 :D

DB romanian deadlift

8 x 8
12 x 14
7 x 18 iets teveel van het goeie
10 x 14

Superset split squat en squat
3 x 8 x 20
3 x 8 x 30
3 x 8 x 30

Het geeft een heerlijk brandend gevoel :eek: als je van de split squat gelijk in de squat gaat.

calf extension

12 x 25
12 x 35
12 x 45
12 x 45

Prono hip extension

3 x 12 x BW

DB hip thrust

12 x 10
12 x 10
12 x 10

Ik kan em zwaarder, maar de 10kg voelde al wat minder prettig op mijn buik.

Lower back extension

3 x 12 x BW

Daarna lekker genieten van de sauna :D

Supersetje squat en split squat klinkt heftig! Pff krijg al spierpijn als ik er aan denk. Kritiekpuntje;): beter kan je bij deze benentrainingnde deadlift vervangen voor een stiftleg deadlift; pak je goed je hamstrings mee:)

Mijn vader had heel veel pijn, vandaar.
Sterk hoor dei superset

Supersetje squat en split squat klinkt heftig! Pff krijg al spierpijn als ik er aan denk. Kritiekpuntje;): beter kan je bij deze benentrainingnde deadlift vervangen voor een stiftleg deadlift; pak je goed je hamstrings mee:)

Het is een leuke superset. Ik voel mijn hamstrings en mijn kont nog :D. Die oefening kan ik idd er beter bij doen dan r. dl.

Mijn vader had heel veel pijn, vandaar.
Sterk hoor dei superset

Veel sterkte met je vader.

Wel opletten met de stiffleg deadlift, kan je onderrug overbelasten en de kans op blessures stijgt toch. Eventueel zoeken naar alternatieven :o

Wel opletten met de stiffleg deadlift, kan je onderrug overbelasten en de kans op blessures stijgt toch. Eventueel zoeken naar alternatieven :o

Hoezo?..bij juiste uitvoering en geen overkill aan gewicht zie ik niet een groter blessure gevaar dan bij een gewone of rom. Dl..

Bij stiff legged dl is het de bedoeling dat je het gewicht steeds op de grond laat komen (tenminste.. dat noem ik een stiff legged dl, sommige mensen noemen dat juist een romanian dl...) en dan kan je onderrug bol gaan staan. Ik laat zelf het gewicht nooit de grond raken.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar bij SLDL is het imo juist niet de bedoeling het gewicht steeds op de grond te laten komen.
Je laat het gewicht zo diep gaan als je 'lekker' vind.
Je benen hoeven ook niet helemaal gestrekt te zijn trouwens.

Dat bedoel ik, iedereen noemt het anders... En eigenlijk maakt het ook geen reet uit hoe je het noemt, en hoe je het doet, wel de grond raken of niet...

Ja maar nu heb je je post aangepast... ;)
"We" hebben al hele discussie gehad over SLDL en RDL en welke nou eigenlijk wat is.
Maakt inderdaad niets uit hoe je hem noemt, als het maar pijnloos gedaan word.

Belangrijkste punt dat aangetoond is dat de vezels van de onderrug in de onderste posite (dus op lengte en belast) echt uit elkaar getrokken kunnen worden (dus echt loslaten van actin en myosin binnen de sacromeren).
Bij de RDL wordt de rug in zijn normale positie gehouden hierdoor is er alleen sprake van beweging ter hoogte van de heup, waardoor de stang bij de meeste mensen niet verder komt dan halverwege het onderbeen. Bij SLDL ga je op dat moment de rug ronden waardoor de stang dieper komt. Dit is nou net het kenmerk van de SLDL, een ander is fullrom. Soms zie je wel eens dat mensen met en 'holle' onderrug de grond raken maar dat is sporadisch, meestal met bolle rug. Daarom is de kans op blessures groter.

EDIT:
If anybody's interested in my take on the difference between a Romanian deadlift and a stiff-legged deadlift:

The RDL starts at the hang, usually out of the rack if one's available, or off of blocks.

The SLDL starts on the floor, like a deadlift.

The RDL goes down as deep as hamstring flexibility will allow the low back to stay in solid extension. Most people stop above mid-shin.

The SLDL focuses on the glutes/hams, essentially a deadlift without the quads. Rock solid low back extension off the floor is not possible for most people of normal flexibility.

The RDL requires that the bar be pushed back into the thighs and legs as the shoulder stays in front of the bar. In the RDL, the butt goes back, the bar goes back, the knees go back, and the shoulders go forward.

The SLDL pulls off the floor and comes up the shins close, but not right on them, because that would require the knees to be bent. It is locked out at the top like a normal deadlift.

The RDL starts and stops with the knees unlocked, because the quads don't move - it's all hamstring and low back.

The SLDL locks everything out at the top.

- Coach Rippetoe

Laatst bewerkt:
Belangrijkste punt dat aangetoond is dat de vezels van de onderrug in de onderste posite (dus op lengte en belast) echt uit elkaar getrokken kunnen worden (dus echt loslaten van actin en myosin binnen de sacromeren).
Bij de RDL wordt de rug in zijn normale positie gehouden hierdoor is er alleen sprake van beweging ter hoogte van de heup, waardoor de stang bij de meeste mensen niet verder komt dan halverwege het onderbeen. Bij SLDL ga je op dat moment de rug ronden waardoor de stang dieper komt. Dit is nou net het kenmerk van de SLDL, een ander is fullrom. Soms zie je wel eens dat mensen met en 'holle' onderrug de grond raken maar dat is sporadisch, meestal met bolle rug. Daarom is de kans op blessures groter.
Daarom moet je imo juist niet er naar streven om de grond te raken als je een SLDL doet.
Gewoon zo diep gaan dat het nog 'lekker' aanvoelt, en niks overzetten.
Als je wilt beulen op de Deadlift doe dan de Deadlift i.p.v. een SLDL!
Hier verschillen we van mening (wat prima is natuurlijk!) want voor mij is het verschil tussen een SLDL en een RDL dat je bij de RDL de benen buigt tijdens de beweging zoals bij een reguliere Deadlift.
Nooit zal ik iemand aanraden de rug 'te gaan ronden' tijdens een beweging zoals deze!
Waar heb je dit vandaan, dat: 'dit is nou net het kenmerk van de SLDL..?
Ik heb dat nog nooit ergens gevonden/ben er nog nooit eerder op gewezen.

Daarom moet je imo juist niet er naar streven om de grond te raken als je een SLDL doet.
Gewoon zo diep gaan dat het nog 'lekker' aanvoelt, en niks overzetten.
Als je wilt beulen op de Deadlift doe dan de Deadlift i.p.v. een SLDL!
Hier verschillen we van mening (wat prima is natuurlijk!) want voor mij is het verschil tussen een SLDL en een RDL dat je bij de RDL de benen buigt tijdens de beweging zoals bij een reguliere Deadlift.
Nooit zal ik iemand aanraden de rug 'te gaan ronden' tijdens een beweging zoals deze!
Waar heb je dit vandaan, dat: 'dit is nou net het kenmerk van de SLDL..?
Ik heb dat nog nooit ergens gevonden/ben er nog nooit eerder op gewezen.

Ik verschil niet van mening. Ben ook geen voorstander van rug bollen/ ronden en tot de grond. Alleen dit is nou eenmaal de SLDL, dus fullrom vanaf de grond. En waarom ik schreef dat dit een kenmerk is, komt omdat 9 van de 10 mensen niet tot de grond komen ZONDER het ronden van de rug. Zoals geschreven, bij RDL stop je na het bereiken van de maximale bewegingsuitslag ter hoogte van de heup (bij 9 van de 10 mensen halverwege scheen), bij de SLDL ga je op dat moment verder door ronden van de rug. Anders kom je niet dieper. Uitzonderingen daargelaten, maar het gros moet ronden om tot grond te komen.

want voor mij is het verschil tussen een SLDL en een RDL dat je bij de RDL de benen buigt tijdens de beweging zoals bij een reguliere Deadlift.
Zoiets dacht ik ook altijd hoor. Maar heb me er nooit echt in verdiept.

Ach, als je zelf maar weet wat je doet en geen blessures oploopt. Rug bollen zou ik sowieso niet doen, wat is daar het nut van, behalve grotere ROM?

Terug
Naar boven