MuscleMeat

MiTrenZ's Log: Road to CrossFit Games 2014

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat ziet er best.. slopend uit

• Topic Starter Topic Starter
Dikke squatsessie.. gaat de goede kant op
PR's in een cut is echt top

Hadden trouwens ook nog handgripkrachtmeters vandaag gedurende me college.
Had 1x 88kg en 1x 90kg geknepen (meter ging van 0 tot 90kg)

Daster van het forum hier, en studiegenoot van me, ging zelfs voorbij de 90kg (wat dus onmeetbaar was)
Beest dat ie toch ook is!

---------- Post toegevoegd Thu 14 Mar 2013 om 20:11 ----------

Dikke squatsessie.. gaat de goede kant op
PR's in een cut is echt top

Thanks, ja en dat terwijl ik nu gemiddeld op 2050 kcal zit per dag...
Gewoon zo'n 800 kcal onder me behoefte nu dagelijks, dus was zeker zeer verbaast.
Benen is wel echt me sterkste spiergroep van allemaal, zit ook nog aardig wat rek in denk ik.

Zo hier nog een update van mijn training afgelopen vrijdag!
Vrijdag avond ook nog een heerlijk feestje gehad met wat maten bij Dreamersland.
Was erg geslaagd en kwam ook nog wat gasten van het forum tegen :)

Barbell Bench Press (warm-up)
25kg 8x
40kg 5x
55kg 5x
70kg 3x
77.5kg 1x

Barbell Bench Press RPT
85kg 4x (wilde ik minimaal 6x, maar kracht zat er niet goed in)
75kg 6x
65kg 7x

Barbell Bench Press supersetted met Chinups
50kg 10x / BW 10x
50kg 10x / BW 8x
50kg 10x / BW 5x
50kg 10x / BW 4x
50kg 10x / BW 4x

Chest Dips supersetted met Barbell Curls
BW 8x / 29kg 10x
BW 6x / 29kg 8x
BW 4x / 29kg 7x
BW 7x

Al met al geen verkeerde training, maar merk dat ik wat meer herstel nodig heb.
Voel vandaag namelijk nog steeds ligt de benen en onderrug van de zware squat sessie van donderdag.
Wilde eigenlijk vandaag de schouders gaan doen, maar heb toch een extra rustdag verkozen.

Ga even kijken of ik morgen de Deadlift ga doen of de OH Press :)

Je wordt echt droog, keep it up man! Respect dat je nieuwe PRs neerzet met een kcal-tekort. Hoe doe je dit zonder refeeds/overschot-dagen?

Je wordt echt droog, keep it up man! Respect dat je nieuwe PRs neerzet met een kcal-tekort. Hoe doe je dit zonder refeeds/overschot-dagen?

Geen idee :p maar hou dit nog 1 weekje vast en dan weer paar dagen op onderhoud eten ;).
Wil namelijk niet me metabolisme te veel vernielen. Droog worden is leuk, maar wil liever weekje langer over doen dan later de gevolgen onder ogen te moeten zien. Denk dat ik bij de squat nog veel progressie boek, omdat ik hier ook pas in September mee ben begonnen. Had daarvoor nog nooit gesquat.

Ik heb even je hele log doorgenomen omdat ik het idee heb dat jij echt weet wat je doet. Ik ben zelf ook aan het cutten maar ik merk zelf dat ik heel snel moe en futloos wordt tijdens krachttraining en cardio. Dat haalt wel een beetje het plezier uit je training. Heb jij daar nooit last van?

Ik heb nooit echt IF geprobeerd. Ik doe zelf heel standaard 500kcal onder onderhoud elke dag en geen onderscheid tussen rustdag en trainingsdag maar ik merk dat dit niet voor mij werkt. Ben in een maand tijd dan ook nog vrijwel op het zelfde gewicht, merk wel gains qua kracht maar niet echt qua vetverlies gek genoeg. Denk je dat IF mij hierin zou kunnen helpen? Heb je evt. nog tips qua leesvoer om me wat meer te kunnen verdiepen hierin?

Ik heb even je hele log doorgenomen omdat ik het idee heb dat jij echt weet wat je doet. Ik ben zelf ook aan het cutten maar ik merk zelf dat ik heel snel moe en futloos wordt tijdens krachttraining en cardio. Dat haalt wel een beetje het plezier uit je training. Heb jij daar nooit last van?

Ik heb nooit echt IF geprobeerd. Ik doe zelf heel standaard 500kcal onder onderhoud elke dag en geen onderscheid tussen rustdag en trainingsdag maar ik merk dat dit niet voor mij werkt. Ben in een maand tijd dan ook nog vrijwel op het zelfde gewicht, merk wel gains qua kracht maar niet echt qua vetverlies gek genoeg. Denk je dat IF mij hierin zou kunnen helpen? Heb je evt. nog tips qua leesvoer om me wat meer te kunnen verdiepen hierin?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/intermittent-fasting-118433/
http://www.leangains.com

Veel lees plezier! :D

Mooie log (ik ben een stille volger)!

Aan de linkjes van voegspijker zul je wel even je handen vol hebben.
Daar staat eigenlijk alle basis van IF beschreven, maar kijk hier en daar wel met een kritisch oog er naar ;)
Zelf pak ik het gewoon altijd heel statistisch aan. Ik bereken me onderhoud en ga van daaruit te werk.

Thanks voor de complimenten trouwens heren:)

Stond je borst op ontploffen na vandaag xD ?

Ga deze week het volgende schema aanhouden

Dinsdag: Deadlift + extra's
Donderdag: OHP + extra's
Zaterdag: Squat + extra's

Zullen zien of 3 dagen rust tussen squat en deadlift genoeg zal zijn met oog op spierpijn in de onderrug :)

Een erg minimalistisch schema zo, maar als het voor je werkt waarom niet. Maar als je de grote compounds pakt waarom geen benchpress? Of heb ik iets gemist?
Nog een klein verzoek; zou je wellicht je huidige voedingsschema eens kunnen posten?

Een erg minimalistisch schema zo, maar als het voor je werkt waarom niet. Maar als je de grote compounds pakt waarom geen benchpress? Of heb ik iets gemist?
Nog een klein verzoek; zou je wellicht je huidige voedingsschema eens kunnen posten?

Bench Press volgt gewoon volgende week weer doe het als volgt

Deadlift - OHP - Squat - Bench Press

en dan weer hetzelfde riedeltje herhalen.

Aangezien ik aan het cutten ben is een minimalistische aanpak meer als voldoende om spierbehoud te hebben. ;)
Me gehele voedingsschema posten is nogal een gedoe aangezien ik het tegenwoordig gewoon van dag op dag doe. Heb ik zoiets dat ik een dag hoger ga qua kcal dan doe ik dat en compenseer ik het weer daarna.

Vandaag heb ik zo'n 2300 kcal op waarvan maar zo'n max 100gr koolhydraten rest komt uit vetten en eiwitten. :)

Zo vandaag me deadlift training gehad, ging bagger...
Techniek zat niet goed en heb flinke bult op me rechter scheenbeen nu :p

Deadlift warm-up
60kg 5x
75kg 5x
90kg 3x

Deadlift 3x5
97.5kg 5x
112.5kg 5x
127.5kg 0x (niet gedaan techniek voelde al k*t aan bij vorige set)

Deadlift 50% 1RM 5x10 (iets minder gepakt puur aan techniek gewerkt)
70kg 15x
70kg 12x
70kg 10x
70kg 10x
70kg 10x

Ga nu komende 3 training telkens 10x10 60kg Deadlifts doen voor de techniek

Cable crunches
35kg 20x
35kg 20x
35kg 20x

Plank
40sec
40sec
60sec

Ben erg teleurgesteld in me kunnen vandaag.
Is helaas meer werk aan de winkel dan gedacht na me onderrug blessure
Maar ja niks aan te doen en van hieruit maar gewoon weer opbouwen...

Balen man, hoe lang loop je er al mee / heb je er mee gelopen?

Balen man, hoe lang loop je er al mee / heb je er mee gelopen?

Heb er goede 2 maanden mee gelopen ;)
Nu geen last meer van hoor! Merkte alleen dat als ik door zou gaan me techniek er onder zou lijden.
En techniek gaat voor mij altijd boven gewicht, vandaar de keuze om niet hoger te gaan. :)

Zo vanmorgen weer me wekelijkse weeg moment gehad.
Woog nu 85.4kg wat inhoud dat ik 1.6kg in 2 weken ben afgevallen.
Dat is me net een tikkeltje te veel, dus zal ik dan ook iets me calorieën gaan verhogen.

Maandag ga ik weet me vet % laten meten en ik hoop dat ik onder die 10% zit

Progressie DBB.jpg

Zo vandaag was het bench dag, voelde niet zo lekker aan...
Kracht is deze week echt matig, wellicht toch de kcal al omhoog gooien.

Barbell Bench Press warm-up
37.5kg 5x
47.5kg 5x
57.5kg 3x

Barbell Bench Press
62.5kg 5x
72.5kg 5x
80kg 6x

(Moet iets meer aan me arch gaan werken en spanning behouden)

Dumbbell Bench Press
22kg 15x
22kg 15x
22kg 10x - 20kg 5x
20kg 15x
18kg 15x

One-Arm Dumbbell Row
20kg 10x
24kg 10x
40kg 18x Kroc Rows

Hoop volgende week een betere training te hebben...
Morgen in ieder geval weer de Squat dus vanavond rustig aan doen met feestje. :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven