XXL Nutrition

MiTrenZ's Log: Road to CrossFit Games 2014

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
36 kg, nice. Ik moet 'm schrappen omdat we hier niet hoger dan 30 kg gaan wat betreft DB's :'). En daar zit ik al aan.

Thanks, ja hier bij mij gaan ze ook maar tot 40kg...
Dus dat is waarschijnlijk 2 à 3 weken en dan is het voor mij ook uit met de pret.
Terwijl ik het juist zo'n lekkere oefening vind, maar niks aan te doen dan.
Of ik moet gewoon 3x10 40kg aan gaan houden, maar dan valt er geen progressie meer in te behalen...

Zo ik ga de laatste 6 weken in van mijn cut.
Doel is om aan het einde op zo'n 84kg met 8% vet te zitten.

Dieet voor de komende 6 weken (calorie behoefte is 3000kcal per dag, dus 21000kcal per week)
--> Week 1 -4500 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2500kcal per dag en weekend 2000kcal per dag
--> Week 2 -5200 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2400kcal per dag en weekend 1900kcal per dag
--> Week 3 -5900 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2300kcal per dag en weekend 1800kcal per dag
--> Week 4 -6600 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2200kcal per dag en weekend 1700kcal per dag
--> Week 5 -7300 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2100kcal per dag en weekend 1600kcal per dag
--> Week 6 -8800 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2000kcal per dag en weekend 1500kcal per dag

In theorie zou ik via deze weg 5kg kwijt moeten raken, waarbij ik zorg dat dit voornamelijk zal komen uit m'n vetmassa. Ben erg benieuwd en ga daarnaast weer dag in dag uit strict vasten met een eat window van 12:30 tot 20:30

Volgens mij maken jullie beide een flinke misvatting...
Ik doe namelijk de volgende oefeningen nu voor me schouders.

Dumbbell overhead press
--> target: Deltoid Anterior (synergists: Deltoid Lateral)

Dumbbell Side Lateral Raise
--> target: Deltoid Lateral (synergists: Deltoid Anterior)

Cable Side Lateral Raise
--> target: Deltoid Lateral (synergists: Deltoid Anterior)

Dumbbell Front Raise
--> target: Deltoid Anterior (synergists: Deltoid Lateral)

Bent-Over Rear Delt Raise
--> target: Deltoid Posterior (synergists: Deltoid Lateral)

Dus, wat houdt dit nu allemaal in.

Deltoid Anterior > 2x target, 2x synergist
Deltoid Lateral > 2x target, 3x synergist
Deltoid Posterior > 1x target, 0x synergist

Mijn zijkanten worden dus voornamelijk aangesproken, daarna mijn voorkant en het minst mijn achterkant.
Ik laat dus zeker mijn zijkant en achterkant niet achterwege heren deze pak ik goed mee ;)

Mijn excuses :D

Bedenk je wel dat je je voorkant ook nog met borst meepakt, maar goed, je zult van zelf voelen wanneer het te veel wordt en dan kun je daar op tijd naar handelen. Maar doe het wel voor dat het te laat is, heb tijden met een k*t schouderblessure gelopen, dat gun je niemand die sport.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Mar 2013 om 01:29 ----------

Zo ik ga de laatste 6 weken in van mijn cut.
Doel is om aan het einde op zo'n 84kg met 8% vet te zitten.

Dieet voor de komende 6 weken (calorie behoefte is 3000kcal per dag, dus 21000kcal per week)
--> Week 1 -4500 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2500kcal per dag en weekend 2000kcal per dag
--> Week 2 -5200 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2400kcal per dag en weekend 1900kcal per dag
--> Week 3 -5900 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2300kcal per dag en weekend 1800kcal per dag
--> Week 4 -6600 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2200kcal per dag en weekend 1700kcal per dag
--> Week 5 -7300 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2100kcal per dag en weekend 1600kcal per dag
--> Week 6 -8800 kcal (op week basis) = maandag t/m vrijdag 2000kcal per dag en weekend 1500kcal per dag

In theorie zou ik via deze weg 5kg kwijt moeten raken, waarbij ik zorg dat dit voornamelijk zal komen uit m'n vetmassa. Ben erg benieuwd en ga daarnaast weer dag in dag uit strict vasten met een eat window van 12:30 tot 20:30

Mocht je meer tijd hebben dan zal tussen week 5 en 6 een "diet-break" je misschien wonderen kunnen doen. Dit houd in dat je een weekje op onderhoud eet om daarna weer door te gaan. Blijkt vaak dat wanneer mensen op een fatloss plateau zitten na een stevige cut, veel baat hebben bij een kleine break, en merken dat fatloss daarna weer op gang komt.

Maar ik weet niet of je deadline dat toe laat.

Mijn excuses :D

Bedenk je wel dat je je voorkant ook nog met borst meepakt, maar goed, je zult van zelf voelen wanneer het te veel wordt en dan kun je daar op tijd naar handelen. Maar doe het wel voor dat het te laat is, heb tijden met een k*t schouderblessure gelopen, dat gun je niemand die sport.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Mar 2013 om 01:29 ----------

Mocht je meer tijd hebben dan zal tussen week 5 en 6 een "diet-break" je misschien wonderen kunnen doen. Dit houd in dat je een weekje op onderhoud eet om daarna weer door te gaan. Blijkt vaak dat wanneer mensen op een fatloss plateau zitten na een stevige cut, veel baat hebben bij een kleine break, en merken dat fatloss daarna weer op gang komt.

Maar ik weet niet of je deadline dat toe laat.

Ja, goede vriend van me heeft er ook al jaren last van.
Maar ik let tegenwoordig met alles op de techniek en als ik pijn voel stop ik gewoon.
Is namelijk toch inderdaad een "sport" die ik gewoon lange tijd wil beoefenen ;)

Heb sowieso afgelopen week, weekje op onderhoud gedaan, maar goede tip!
Doe begin April nog een meting dus kan van daaruit verder evalueren :)

In het weekend ga je wel heel laag in kcal. Je doet geen refeed dag?

Zo vandaag was het weer de beurt aan m'n borst.
Al met al wel tevreden, maar merkte dat de flat dumbbell bench me niet echt ligt.
Sowieso is het al vervelender om in je eentje lekker in positie te komen, maar ja...

Incline Dumbbell Bench Press
22kg 10x
26kg 10x
28kg 10x
30kg 10x

Flat Dumbbell Bench Press
30kg 10x
32kg 10x
34kg 7x PR!

Dumbbell Fly
16kg 10x
18kg 10x
20kg 9x PR!

Cable Crossover
31.5kg 10x
40.5kg 10x
45kg 10x PR!

(kg getallen slaan natuurlijk nergens op maar ja, gaat om me eigen progressie ermee)

Calf Press On The Leg Press Machine
135kg 50x PR!
115kg 27x
95kg 24x
75kg 32x

Al met al geen verkeerde training.
Kijk nu al uit naar morgen "guns day" hehehe :p

In het weekend ga je wel heel laag in kcal. Je doet geen refeed dag?

Zoals ik het me nu heb voorgenomen niet nee.
Op zich valt het weekend in verhouding mee aangezien ik die dagen toch niks doe qua activiteiten.

Mocht ik echt merken dat ik er slecht op ga of iets dan zal ik een incidentele refeed wel overwegen ;)

Laatst bewerkt:
Mooi om nog een IF logje te zien! Ik zal eens kijken wanneer jij je sterke doelen haalt ;) Na zo'n zware cut zal je wel weer toe zijn aan kracht bouwen of niet?

Mooi om nog een IF logje te zien! Ik zal eens kijken wanneer jij je sterke doelen haalt ;) Na zo'n zware cut zal je wel weer toe zijn aan kracht bouwen of niet?

Hehe best wel ja ;).
Maar ga wel hierna ietwat meer in de hypertrofie rep range zitten.
Merk dat ik me daar nu fijner bij voel. Daarna ga ik weer over op 5x5 of iets dergelijks

Zo gisteren voor eerst sinds tijden pure armen training gehad.
Altijd goed voor het ego en heerlijk om die pump te voelen.

Cable Pushdown - Rope
21kg 10x
28kg 10x
31.5kg 10x
35kg 10x

Skullcrushers
19kg 10x
26.5kg 10x
31.5kg 10x
36.5kg 6x, 34kg 4x

Weighted Dips (triceps version)
BW+5kg 7x
BW+10kg 5x
BW+12.5kg 3x
BW+15kg 2x

(voelde crap... nu ook last van schouder, doe voortaan chest versie)

Barbell Curl
24kg 10x
31.5kg 10x
36.5kg 7x, 34kg 3x

Preacher Curl
20kg 10x
27.5kg 10x
32.5kg 7x, 30kg 3x

Concentration Curl
8kg 12x
10kg 12x
12kg 10x

Alles was deze sessie een PR aangeziem ik de oefening al een jaar niet meer had gedaan. Alleen de Dips dan niet.
Ben al met al wel tevreden en voelde lekker.
Merk sowieso dat ik nu met strict IF schema weer veel strakker in me vel zit.
Dus ben benieuwd nog goede 5.5 week te gaan!! :)

mooi log ga je zeker volgen kan ik als echte beginner veel van opsteken!
want zit zelf ook in de cut.
maar begrijp wel niet toen je in december tot januari cutte zat je op 2.5g eiwit per dag en nu maar op 1.8g? hbe je nu dna geen spierverlies ? of is 2g/kg lichaamsgewicht genoeg ? omdat eiwitten ook vrij duur zijn he

---------- Post toegevoegd Sun 10 Mar 2013 om 16:54 ----------

want nu mijn eetwindow gaat zijn van 16:00 tot 23:30 . maar ga proberen te trainen dan tegen 17:30 maar mag ik dna inplaats van bcaa's ook gewoon half uur voor training eiwitshake nemen van 30g? en na training dan ook ? :)
en hoe zit het met cardio ?

mooi log ga je zeker volgen kan ik als echte beginner veel van opsteken!
want zit zelf ook in de cut.
maar begrijp wel niet toen je in december tot januari cutte zat je op 2.5g eiwit per dag en nu maar op 1.8g? hbe je nu dna geen spierverlies ? of is 2g/kg lichaamsgewicht genoeg ? omdat eiwitten ook vrij duur zijn he

---------- Post toegevoegd Sun 10 Mar 2013 om 16:54 ----------

want nu mijn eetwindow gaat zijn van 16:00 tot 23:30 . maar ga proberen te trainen dan tegen 17:30 maar mag ik dna inplaats van bcaa's ook gewoon half uur voor training eiwitshake nemen van 30g? en na training dan ook ? :)
en hoe zit het met cardio ?

Mijn visie op jou vragen
  • 1.8gr eiwit per kg lichaamsgewicht is de MAX voor spierbehoud/winst. Alles daarboven heeft op DAT gebied geen invloed, het kan wel zorgen voor betere verzadiging en verbranding wegens het thermische effect. Maar wegens financiële afwegingen heb ik het nu dus verlaagd
  • Je eetwindow is van 16:00 tot 23:30… Dit houdt in dat je dus om 16:00 eet. Je gaat dan niet op een lege maag trainen dus hebt ook geen BCAA's nodig :). Hoop dat je hier wat aan hebt. Je kunt dus je shakes nemen, maar die zijn in mijn ogen niet van belang of essentieel

ja maar ga dan proberen tegen 17:00 te gaan trainen. en ja kom dan van mijn stage dus moet redelijk rap zijn om dan nog een maaltijd te eten :s of is ene stuk fruit met shake ook goed? en al de rest erna dan ??? bedankt alvast voor de info ben ik al veel mee .
en als je al 400 cals onder onderhoud zit met trainingsdagen en 600cals op rustdagen moet je dna nog cardio doen na training ?? :)en 7500cals is 1kg lichaamsvet he ?

ja maar ga dan proberen tegen 17:00 te gaan trainen. en ja kom dan van mijn stage dus moet redelijk rap zijn om dan nog een maaltijd te eten :s of is ene stuk fruit met shake ook goed? en al de rest erna dan ??? bedankt alvast voor de info ben ik al veel mee .
en als je al 400 cals onder onderhoud zit met trainingsdagen en 600cals op rustdagen moet je dna nog cardio doen na training ?? :)en 7500cals is 1kg lichaamsvet he ?

Zou dan inderdaad gewoon een kleine/snelle maaltijd nemen.
Grootste maaltijd naam je dan na de training (waarschijnlijk je avondmaal).
Cardio raad ik sowieso te alle tijden AF als je doel PURE spieropbouw/behoud is.

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

7500 kcal zou +/- gelijk staan aan 1kg vet ja ;)

Zo nu net voor de laatste keer bij de fysio binnen gelopen (voor m'n klachten op dit moment althans :P)
Even al m'n grote oefeningen doorgenomen die ik momenteel doe, waarbij zij mijn techniek beoordeelde.
Hou nu in ieder geval bij alles mijn rug netjes recht, waardoor klachten nu uit zouden moeten blijven.
Heb sowieso afgelopen 2 weken amper à geen pijn meer ervaren, dus ik ben weer helemaal blij.

Morgen staat mijn bench press dag op het programma en ik heb er ZIN IN!!

Heb me schema ook even aangepast, omdat ik toch liever nu maximale belasting heb om zo spierafbraak tegen te gaan.

Maandag
Standing Barbell Shoulder Press RPT (3 setjes)
- gevolgd door 5 setjes van 10 herhalingen met 50% 1RM supersetted met chin ups
Chest Dips
Pull Ups

Dinsdag
Barbell Deadlift RPT (2 setjes)
- gevolgd door 5 setjes van 8 herhalingen met 50% 1RM supersetted met chin ups
Planks
Side-Planks

Donderdag
Barbell Bench Press RPT (3 setjes)
Chest Dips
Pull Ups

Vrijdag
Barbell Squat RPT (3 setjes)
Planks
Side-Planks

Ga nu heel minimalistisch, waarbij ik hier en daar wellicht nog een keer wat isolaties uitvoer.
Denk echter dat ik na zware set squats en dan nog gevolg door die 5 x 10 x 50% 1RM wel kapot ben!

Planks doe ik op de Deadlift en Squat dag, omdat ik de rug "stijver" wil maken voor die grote oefeningen!

Reden voor deze switch is ook, omdat ik zodoende beter mijn dieet toe kan passen.

Ma. 2050 kcal
Di. 2050 kcal
Wo. 1650 kcal (daarom nu dus rustdag)
Do. 2450 kcal
Vr. 2050 kcal
Za. 1850 kcal
Zo. 2250 kcal

Dit ga ik de komende 3 weken volgen om hopelijk zo rond de 84kg te eindigen.
Zat nu vanmorgen rond 08:00 op 86.2kg dus dat gaat lekker! (0.8kg minder dan vorige week)

Ik zal voor de geïnteresseerde alles up-to-date houden en dan maar kijken waar het eindigt ;)

Hier een progress foto van vanmorgen

03-03-2013.jpg

Laatst bewerkt:
Respect!!!

Ongeveer hoeveel gram vet hou jij aan per kg inclusief avondeten (per dag)?

Probeer nu een laag vet variant qua dieet waarbij ik maar 30-50 gram vet eet.
Eens kijken hoe dat aan gaat slaan. Normaal gesproken at ik tussen de 70-90 gram.

Mooi schemaatje zo! Effectiever dan zo'n split wat je hiervoor deed als je het mij vraagt :)

En de obliques beginnen ook al door te komen, netjes

Mooi schemaatje zo! Effectiever dan zo'n split wat je hiervoor deed als je het mij vraagt :)

En de obliques beginnen ook al door te komen, netjes

Najaa split was wel echt lekker moet ik bekennen om te doen ;)
Maar is gewoon niet te doen me me huidige dieet vind ik zelf althans.

En thanks merk dat die V-shape er ook steeds beter en beter uitkomt

Zo vandaag me eerste training, waarbij ik de minimalistische tour ga bewandelen.
Nou ik kan je zeggen ik was KAPOT achteraf, maar DAMN wat was het lekker zeg.

Barbell Squat (warm-up)
40kg 8x
60kg 5x
80kg 5x
100kg 3x
110kg 1x

Barbell Squat RPT style
120kg 6x PR! (eerste keer zwaar squatten sinds december)
105kg 8x
90kg 10x

Barbell Squat supersetted met Chinups
70kg 10x / BW 10x
70kg 10x / BW 8x
70kg 10x / BW 6x
70kg 10x / BW 5x
70kg 10x / BW 5x

Wilde eigenlijk nog planks en side-planks doen maar was zo kapot...
Doe ze denk ik vanmiddag of vanavond nog even.
Al met al was het een super fijne training en morgen is het bench day!
Zo tegen 3uur me vast breken en ga een mooi feestmaal in elkaar knutselen.
Heb ik wel verdient al zeg ik het zelf :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven