MuscleMeat

MiTrenZ's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag light weight FSQ's, sumo deadlifts en back/biceps!

Paused front squat
10 x 20

5 x 50
5 x 50
5 x 50

Techniek ging al wat beter.
Ben erg benieuwd komende zaterdag!

Deadlift speed pulls @50% 1RM
10 x 20
5 x 60
3 x 90

Sebas (Cardiogenetics), was sumo deadlift aan het doen.
Had deze nog nooit gedaan dus dacht, ach laat ik dat eens proberen.

Sumo deadlift
3 x 110
3 x 110
3 x 110
3 x 110
3 x 110 PR :)

Voelde erg goed!
Lekker snel en explosief uitgevoerd.
Ga deze nu standaard in me schema verwerken.

Chin-up
8 x BW
8 x BW
8 x BW

Pendlay row
8 x 40
8 x 40
8 x 40

EZ-bar curls
8 x 19
8 x 19
8 x 19

Al met al chill training waarmee ik snel klaar was!

Misschien een myostatine tekort ;)

Wie weet gaat me in ieder geval goed af :)
Maarja ben dan ook wel serieus als het op eten/trainen aankomt :p

Laatst bewerkt:
Hee, de sumo deadlifts ook hier! ;)
Ben er zelf sinds gister weer mee begonnen, op revalidatie gewichten :)
Wat is er met die bar curls aan de hand, had je geen zin meer op het einde? :o

Zal je na de tentamens eens een berichtje sturen over een training, mocht je nog interesse hebben :thumbs:

Hee, de sumo deadlifts ook hier! ;)
Ben er zelf sinds gister weer mee begonnen, op revalidatie gewichten :)
Wat is er met die bar curls aan de hand, had je geen zin meer op het einde? :o

Zal je na de tentamens eens een berichtje sturen over een training, mocht je nog interesse hebben :thumbs:

Training van vandaag light weight FSQ's, sumo deadlifts en back/biceps!

Alles was licht gewicht ;)
Dus pak alles op zo'n 40-50% van normaal.
Puur bewegingen van de oefeningen maken met lage weerstand.

Was al me 4e dag op rij trainen deze week, ga morgen en zaterdag weer :p

Ah, my bad ;)
Heb je ook tentamens staan in de week van 20 januari trouwens?

Mooie Sumo's Tim, maar die moet jij zeker zwaarder kunnen!

Ja, was een light day hè :)
Was puur dus op explosiviteit.
Ga deze in de toekomst zeker zwaarder pakken!
Ben wel benieuwd hoe het zich verhoud ten opzichte van me conventional deadlift :p

Bij mij lagen sumo deadlifts hoger toen ik ze voor de eerste keer probeerde, met jou squat zullen ze dus ook zeker niet (veel) lager zijn de eerste keer ;)
27 januari pas...jelly :(

Bij mij lagen sumo deadlifts hoger toen ik ze voor de eerste keer probeerde, met jou squat zullen ze dus ook zeker niet (veel) lager zijn de eerste keer ;)
27 januari pas...jelly :(

Kwam dit net tegen over sumo vs conventional!
Ga het gauw eens testen (na meten) voor mezelf :p

This might be of interest to you: http://forum.bodybuilding.com/showth...1#post16076531

1. Secure a tape measure to the wall with the zero end at the floor. Make sure the metric side (centimeters) is what you are using.

2. Stand with your back against the wall. Measure from the top of your shoulder to the floor. This will give you your total body measurement.

3. With a straight arm and your hand in a fist, measure from the top of your shoulder to the middle of your fist. This is your total arm length.

4. Raise your thigh to determine where your thigh rotates into your pelvis. Once located, lower your leg to the floor and measure from the top of the shoulder to this point. This is your trunk length. Also, subtract this measurement from your total body measurement to give you your lower body length.

Record these measurements and perform the following calculations:

1. Divide "trunk length" by "arm length".
2. Divide "trunk length" by "lower body length".

The resultant numbers will tell you the following:

1. Arm to trunk length ratio. Example: If your truk is 50 cm and your armi is 65 cm, divide 65 into 50=0.77. This indicates that your trunk is 77% of your arm length or that your arm is 23% longer than your trunk.

2. Trunk to lower body length ratio.

These numbers will help you determine which method, conventional or sumo, will allow you to lift the most weight by biomechanical standards.

CONVENTIONAL
If your trunk to arm ratio is less than 0.82 and your trunk to lower body length is less than 0.55, you should consider the conventional style. With your arms longer than your trunk, you'll finish the pull with the bar below your hip joint. This finishing position indicates that the initial starting position of your trunk (trunk angle) will be larger (more upright). This would indicate more activity from the quads as well as the hamstrings and glutes. A more upright trunk angle will also create a larger knee angle at the starting position, making the shift of the shoulders, knee, and hip more uniform-that is, they rotate in a biomechanically correct sequence.

SUMO
If your ratios are larger than 0.82 and 0.55, the initial starting angle of your trunk would be smaller (more inclined) and will therefore position you in a biomechanically inefficient position. With your trunk more inclined, the activity of your trunk and hip extension muscles will have to follow a different, more inefficient pattern. This will basically result in increased activity from your hamstrings and glutes and decreased activity from the quads. This will also increase stress on your erectors and particularly the lower back and could cause rounding of your upper back. The solution would be sumo.

Is dus meer op basis van lichaamsbouw om een bepaalde variant te verkiezen :)

Ga ik ook maar eens proberen die sumo's, lijkt me wel leuke afwisseling sowieso. Alleen die gene die dat heeft geschreven is niet echt een wiskundige;
If your truk is 50 cm and your armi is 65 cm, divide 65 into 50=0.77. This indicates that your trunk is 77% of your arm length or that your arm is 23% longer than your trunk.

Je trunk to arm is inderdaad 23%, je arm is echter 30% langer, 65/50=1,3.

ga ik ook maar eens proberen die sumo's, lijkt me wel leuke afwisseling sowieso. Alleen die gene die dat heeft geschreven is niet echt een wiskundige;

je trunk to arm is inderdaad 23%, je arm is echter 30% langer, 65/50=1,3.

50/65=0,769?

Ja, maar als je de andere kant op rekent moet je ook de andere cijfers gebruiken. Als in van 10 naar 100 is 1000% stijging en van 100 naar 10 is een 90% daling ;)

Als je van arm naar trunk rekent is 65 hier de basis en 50 de berekening, als je van trunk naar arm leest is het andersom. Je trunk is 23% korter en je arm is 30% langer.

Laatst bewerkt:
Ja, maar als je de andere kant op rekent moet je ook de andere cijfers gebruiken. Als in van 10 naar 100 is 1000% stijging en van 100 naar 10 is een 90% daling ;)

Als je van arm naar trunk rekent is 65 hier de basis en 50 de berekening, als je van trunk naar arm leest is het andersom. Je trunk is 23% korter en je arm is 30% langer.

Ik heb die berekening van die vent niet helemaal gelezen maar ik geloof je:D

Je hebt gelijk Wessel, maar dat is in deze niet belangrijk.
Gaat om trunk / arm voor de berekening ;)

Training van vandaag: light Squat & Push

Gewicht vanmorgen gewogen: 97.3kg

Paused front squat
10 x 20

5 x 50
5 x 50
5 x 50

Paused DB bench
10 x 10

5 x 22
5 x 22
5 x 22

Paused incline DB bench
8 x 16
8 x 16
8 x 16

Dips
8 x BW
8 x BW
8 x BW

Skullcrushers
8 x 24
8 x 24
8 x 24

Prima easy training om me lichaam te laten wennen.
Kwam Shady nog tegen in de gym even mee staan ouwehoeren.

Nu zo wokken met wat maten dus wordt helemaal volvreten! :D

Slappe training zeg..:rolleyes:

Lekker hoor wokken:eating: :eating: morgenochtend 100kg!:thumbs:

Wokken, lekker ! geniet ervan jongen

Ziet er netjes uit Tim. Moet zeggen dat ik alle deadlift varianten echt chill vindt. Met name de Sumo's, maar ook de snatch-grip deadlift. :)

pfff, je gaat echt hard man! Doe je nog steed Intermittent fasting?

ik volg.
benieuwd hoe dat "daily squatting" je af gaat

Slappe training zeg..:rolleyes:

Lekker hoor wokken:eating: :eating: morgenochtend 100kg!:thumbs:

Wokken, lekker ! geniet ervan jongen

Ja, I know... weak as **** :( :p

Maar wokken was erg goed geslaagd!
Nacht daarna alleen wat minder, heb geen seconde me ogen dicht kunnen doen...
Kortom dat beloofde niet veel goeds in combi met ochtend dienst werken en daarna trainen...

Ziet er netjes uit Tim. Moet zeggen dat ik alle deadlift varianten echt chill vindt. Met name de Sumo's, maar ook de snatch-grip deadlift. :)

Thanks man :D
Ja, vind leuk ermee te stoeien.
Houdt je bezig zeg maar hè ;)

pfff, je gaat echt hard man! Doe je nog steed Intermittent fasting?

Thanks!
Ja train nog altijd fasted en eet vaak tussen 14:00 en 22:00 ;)

ik volg.
benieuwd hoe dat "daily squatting" je af gaat

Welkom, tot nu toe goed, maar train nog bij lange na niet op volle intensiteit!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven