AndroidHealthClinic

MiTrenZ's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb adidas power perfects II, via nerlinger is het echt waard wat mij betreft. Lekker bezig nog steeds bro..

• Topic Starter Topic Starter
Godver...
Vannacht en nu vanmorgen echt forse pijn in me linker knie, toch wel een 6-7 op de pijnschaal...
Denk zelf dat het combi is van squat op converse en technische fout bij sumo pulls...

Ga vandaag even op me timberlands (als het gedoogd wordt)...
Kijken hoe het aanvoelt en hopelijk trekt het in de loop van de week weg...

Wordt echt tijd voor goed stel squat schoenen!

Zag in de log van Barbellman een filmpje van Kelei waar hij uitlegt waarom de Zercher squat niet zijn manier van front squatten is. Zijn redenatie was in mijn opzicht gewoon goed. Misschien kan je even een kijkje nemen en laten weten wat je vindt?

Zal eens naar kijken, maar ben ook niet bekend met de Zercher squat.

Ik heb adidas power perfects II, via nerlinger is het echt waard wat mij betreft. Lekker bezig nog steeds bro..

Thanks man!
Ja, denk dat die het gewoon gaan worden.
Vind de adipowers wel heel gaaf, maar dan haal ik liever nieuwe model in 2016 (olympische spelen)

Mooi werk allemaal.
Die knie... ff uitkijken bro... doe wat goed voelt/wat jou het beste lijkt op dit moment. Mischien wat leg extensions op een stoel doen thuis om te voelen waar de pijn precies zit en wat beweging erin te pompen zonder belasting.

Training van vandaag ging goed, naar omstandigheden...
Vanmorgen dus wakker geworden met flinke pijn in de linker knie :(

Zag het somber in, want op en neer naar de supermarkt wandelen was al hinderlijk.
Echter wil ik niet bij ieder "pijntje" thuis gaan zitten dus besloot wel te trainen!
En hoe :rolleyes:

Trainingsschoenen: Timberlands (geen All Stars meer voor mij!)

High bar squat
10 x 20
5 x 40
5 x 60
3 x 80
3 x 100
2 x 120
1 x 135

1 x 145
1 x 155
1 x 162.5
1 x 170 PR! :D

Besloot wat extra volume te pakken voor extra techniek.
Koen was toch aan het squatten dus deed mooi met hem mee.

5 x 137.5

3 x 117.5 ATG paused
3 x 117.5 ATG paused
3 x 117.5 ATG paused

Knie voelde al stuk beter aan!

Paused close-grip bench
10 x 20
5 x 40
3 x 60
2 x 80
1 x 90

1 x 97.5
1 x 102.5
1 x 107.5 PR! :D

Incline bench
8 x 70
8 x 70
7 x 70

Overhead press
8 x 50
8 x 50
6 x 50

Weighted dips
8 x BW+16
8 x BW+16
8 x BW+16

Al met al dus prima training!
Kwam tussendoor Irene nog tegen die eindelijk herstellende is!
Nu op naar huis lekker lunchen en hard studeren!

Moest trouwens nog sprinten voor de trein net, maar had geen pijn!!
Denk dat, dat wel goed teken is gezoen me gewicht en dan sprinten :o

Mooi werk allemaal.
Die knie... ff uitkijken bro... doe wat goed voelt/wat jou het beste lijkt op dit moment. Mischien wat leg extensions op een stoel doen thuis om te voelen waar de pijn precies zit en wat beweging erin te pompen zonder belasting.

Oepsie :o

Sorry Tim, maar je wispelturigheid blijft grappig :D

Naja, knie pijn komt denk ik daar vandaan...
Had gedurende de oefening geen last, maar nu achteraf wel.
Maandag en dinsdag op All Stars gesquat en dinsdag avond last.
Daarnaast merk ik dat ik nu toch steviger sta en makkelijker diep kom!

Ga sowieso gauw die Adidas power perfect II aanschaffen!

Dus tja wispelturig kun je het noemen, vind zelf verstandig inspelen op feedback van me lichaam ;)
All stars zijn ideaal voor wide stance low bar maar bij high bar medium stance voor mij toch minder ideaal.
Zal denk ik te maken hebben me enkel flexibiliteit...

Maar impulsief / wispelturig ben ik sowieso ja Jorick ;)
Wisten we alleen ook wel langer dan vandaag toch?

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

Netjes hoor. Dat je niet gek wordt van al die singles de hele tijd. Opwarmen voor 1 rep :p

En wispelturig ben je zeker :D

Netjes hoor. Dat je niet gek wordt van al die singles de hele tijd. Opwarmen voor 1 rep :p

En wispelturig ben je zeker :D

Zolang ik dan een PR zet vind ik het wel prima ;)
Enja me impulsieve karakter houdt het leven wel spannend denk ik maar zo hehehe :p

Pr's everywhere!!

Moet hier toch even op reageren. Waarom denk je dat je pijn hebt aan knieen? Ligt echt niet aan je schoenen hoor maar gewoon door t feit dat je dagelijks bent gaan squaten met enorm zware gewichten. Hoe kan je er vanuit gaan dat je iedere dag een squat pr kan doen? Daarnaast geef je aan dat je luisterd na de feedback van je lichaam,.maar het is dan wel erg tegenstrijdig dat je vervolgens met pijn in de knieen toch een pr poging gaat doen. Naar mijn mening is dit vragen om problemen.

Moet hier toch even op reageren. Waarom denk je dat je pijn hebt aan knieen? Ligt echt niet aan je schoenen hoor maar gewoon door t feit dat je dagelijks bent gaan squaten met enorm zware gewichten. Hoe kan je er vanuit gaan dat je iedere dag een squat pr kan doen? Daarnaast geef je aan dat je luisterd na de feedback van je lichaam,.maar het is dan wel erg tegenstrijdig dat je vervolgens met pijn in de knieen toch een pr poging gaat doen. Naar mijn mening is dit vragen om problemen.

Nee, ligt wel aan de schoenen die ik heb gebruikt man...
Heb namelijk niet dagelijks zwaar gesquat, zoals je terug kunt lezen, maar dit langzaam opgebouwd.
Tevens heb ik gisteren sumo pulls gedaan welke ook ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het probleem (door verkeerde techniek).

Daarnaast heb ik niet met "pijn" gesquat, want ondervond tijdens het squatten geen hinder.
Pijn kwam waarschijnlijk door IT-band / quadriceps die op spanning stond en dan uitstraalt naar de knie.
Na het trainen vandaag was / is de pijn namelijk volledig weg.

Ik waardeer je mening zeker, maar ben niet "zomaar" 6x per dag zwaar gaan trainen...
Hier moet je langzaam naartoe bouwen en dat is dan ook zeer zeker hetgeen wat ik doe.
Me PR's zijn trouwens allemaal soepele reps en niet echte 1RM grinder reps ;)

He, waarom pas je MiTrenZ niet aan naar POPEYE, pffffffffffffff wat een power!!!

Thanks Erik, maar vind MiTrenZ toch leuker hehe :p

Ja, gaat lekker!
Hopelijk morgen weer wat PR's als ik fit genoeg ben! :)

Vandaag zou heavy FSQ + pulls worden, maar was er totaal niet bij vandaag...

Paused front squat
10 x 50
5 x 75
3 x 100
2 x 115
1 x 130
1 x 137.5

2 x 120
2 x 120

Muscle snatch
5 x 60
3 x 70

Speed deadlifts
10 x 60
5 x 90
3 x 120
2 x 140
1 x 160

2 x 175
2 x 175
2 x 175

Snatch-grip deadlift
5 x 90

Chin-up
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 10

Pendlay row
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Kop stond er vandaag totaal niet naar.
Achteraf best aardige training, maar niet zoals ik had gewild.
Morgen weer een nieuwe dag en moet even goed basis systeem bedenken.
Ga sowieso over op 5x per week gezien studie/werk/vriendin...

Basis is en blijft FSQ + Pull en Squat + Push, maar moet betere opbouw bedenken.
Ben deze week best wel voluit gegaan door enthousiasme en dat werkt gewoon "nog" niet.
Morgen nog even bij Jorick en dan volgende week nieuw begin! :)

MiTrenZ = Me Tren's :o
= me trains :rolleyes:

LALLLL ! :D

Mooi werk weer hierzo. Goed dat je ''herstellende'' bent.

Waar ga je de Adidas shoes bestellen/kopen? Zoek zelf ook naar dergelijke weightshoes maar NL shops zijn vrij beperkt (of je betaalt meteen 200+ euro)

Thanks man, voelde vandaag helaas weer ietwat minder...

Wil ze [Link niet meer beschikbaar] gaan halen ;)

Toch niet slecht bezig geweest bro, sowieso als je kijkt naar het aantal trainingen per week! :thumbs:
Zag je nog bezig met squatten maar ik had zoveel haast om de bus te halen, dat ik niet eens hoi kon zeggen :o
Weer op de timberlands zag ik? :D

Komt het uit om volgende week een training te pakken?
Ben zelf dan de hele week vrij, afgezien van maandag, waardoor ik met mijn schema ook wat flexibeler ben omdat ik maar 3x zal gaan trainen waarschijnlijk en nog geen opzet heb ;)

Het is niet omdat je één mindere training hebt gehad dat je je trainingsopzet moet gaan wijzigen. Wees consistent.

Toch niet slecht bezig geweest bro, sowieso als je kijkt naar het aantal trainingen per week! :thumbs:
Zag je nog bezig met squatten maar ik had zoveel haast om de bus te halen, dat ik niet eens hoi kon zeggen :o
Weer op de timberlands zag ik? :D

Komt het uit om volgende week een training te pakken?
Ben zelf dan de hele week vrij, afgezien van maandag, waardoor ik met mijn schema ook wat flexibeler ben omdat ik maar 3x zal gaan trainen waarschijnlijk en nog geen opzet heb ;)

Klopt, timberlands werken beter voor me diepte, totdat ik squat schoenen heb!
Volgende week moet zeer zeker dagje gaan lukken man!
Ga sowieso de maandag, want dan heb ik tentamen in de ochtend.

Denk dat ik ma t/m vr ga trainen, even kijken nog!

Het is niet omdat je één mindere training hebt gehad dat je je trainingsopzet moet gaan wijzigen. Wees consistent.

Me warm-up en doel deze training waren off.
Dat zag ik nu achteraf en ik kom erachter dat ik niet constant voor een PR moet streven.
Wil nu gewoon werken met een minimum wat ik elke dag wil halen wat me trainingen zal bevorderen.
Opzet blijft gewoon exact hetzelfde alleen even verstandigere manier om op te bouwen.

Dus verandert niks aan me overall trainingsopzet no worries ;)

Voorbeeld
Front squat
10 x 20
5 x 50
3 x 70
2 x 90
1 x 110
1 x 120
1 x 130
1 x 140
1 x 150 PR!!!

Ik kan dus voorafgaand aan me training als doel hebben: ik ga 150 FSQ doen.
Echter merk ik gewoon dat het zo niet gaat werken voor mij in de praktijk...

Hoe ga ik het dan wel doen?
Nou zo...

Front squat
10 x 20
5 x 50
3 x 70
2 x 90
1 x 110
1 x 120
1 x 130 (dit is dan me minimum!!)

Elke dag wil ik dus minimaal 1 x 130 FSQ doen oftewel paused oftewel regular.
Is het nou een slechte dag een goede dag elke dag doe ik minimaal dat gewicht!
Daarna ga ik gewoon verhogen, totdat ik gevoelsmatig idee heb dat me techniek niet meer optimaal is.
Zodoende ga ik niet onnodig mezelf pushen tot 150 of limiteer ik mezelf tot 150.
Het kan dus zijn dat ik die dag dan 140 doe of misschien wel 160 als alles super gaat.

Trainingsopzet verandert dus niet alleen me doelstelling voor de dag zelf wel.
Dit zorgt namelijk op den duur voor betere autoregulering en is ook de bedoeling van het programma!

+ 1

Zo weet je nooit wat nu werkt of niet. En wat je uiteindelijk aan dit schema hebt.

Zie antwoord hier boven ;)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: FTIO
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven