Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Snap het ook niet. Je bent 9 weken van je meet en je doet amper oefeningen die je op die meet moet gaan doen, alleen een heleboel variaties daarop. Waarom niet gewoon simpel houden en niet in pauzes en grepen gaan variren, terwijl je helemaal niet zo veel tijd meer hebt.
Je hebt een stuk of 30 press setjes tegenover 3 setjes rows en 5 dl in de week.
Waarom de keuze om je press en row/rug werk niet wat meer in balans te houden?
Je gaat op de meet toch ook niet 2ct pause squatten, deadliften of benchen? Ik zou gewoon de oefeningen doen die je op de meet ook gaat doen
Nee klopt, maar goed doe dit specifiek om probleem punten aan te pakken.
Daarnaast geeft het me ook een deload op de grote oefeningen, zodat ik wekelijks progressie kan boeken.
Imo wel mooie doelen Tim. Over het schema kan ik weinig zeggen, heb ik niet veel ervaring mee
Hoe doe je je overhead press dan als je max maar 65 is? Press je de halter vanaf je borst of zet je je lats op spanning en zit de halter net onder je kin?
Ik vraag me af of je daar wel al die 2cnt pauzes voor moet doen maargoed. Op wat voor manier geeft het je een deload dan? Die vat ik niet helemaal.
. Push presses begin ik wel met de bar op mijn borst om, maar daar is de kracht vanaf de borst dan ook veel minder belangrijk.Ik kan vanuit eigen ervaring wel zeggen dat het (voor sommigen) wel nuttig kan zijn de overhead press niet vanaf je borst maar een paar cm hoger te doen. Afhankelijk van je bouw kan een startpositie van je borst erg awkward zijn en dan word je daardoor grotendeels beperkt in je kunnen ipv door kracht zelf. Zelf goede progress gemaakt sinds ik deze aanpassing gemaakt heb.
En wat betreft specificity maakt het ook niet veel uit aangezien je niet voor crossfit ofzo traint. Push presses begin ik wel met de bar op mijn borst om, maar daar is de kracht vanaf de borst dan ook veel minder belangrijk.
Oké, thanks voor de tip!
Zal dat zeker eens gaan proberen.
Doe je dan wel nog steeds boven hoofd locken zoals oly lifters?
Zie ook sommige powerlifters meer archen en dan gewicht op die manier verplaatsen.
Zoals hier bijvoorbeeld:
http://youtu.be/UAq-7HtKgDk?t=3m34s
Ja, het is en blijft natuurlijk puur een assistance op gebied van powerlifting.
Maar met Push Presses is inderdaad wel van belang voor extra drive bij de inzet.
Ja lock alles wel uit natuurlijk, beschouw het gewoon als een main lift zeker nu ik op strongman focus. Zou niet zeggen dat die andere manier per definitie fout is maar dan wordt het toch meer een soort shoulder isolation ipv een goede lift voor je overhead strength.
Ik heb alleen wel het idee dat mn overhead strength vrij weinig carryover heeft naar mn flat bench, en dat lees ik ook best vaak. Zou toch wel veel blijven benchen als je voor PL traint.

Je zal wel lekker slapen met 2000/3000 kcalof juist niet
![]()

Ben wel benieuwd hoe je dat hebt klaargespeeld Tim! 2000/3000kcals in 2 uur is aardig wat of heb je behoorlijk IIFYM's toegepast..?Je zal wel lekker slapen met 2000/3000 kcalof juist niet
![]()
Ben wel benieuwd hoe je dat hebt klaargespeeld Tim! 2000/3000kcals in 2 uur is aardig wat of heb je behoorlijk IIFYM's toegepast..?

#deleven hnggggAls je doelt op geen rijst,pasta/vlees,vis/groentes dan lichtelijk wel ja. Bananen + shake en wt noten. Gewoon flink bord nasi met wat pindasaus en kroepoek. Zo'n 10-15 boterhammen met kaas, jam, vleeswaren Bak kwark met honing en muesli. Was wel goed te doen![]()
Dit dus...nasi met satesaus!

Vind ik niet..Gister was nog beter.
Shake
Energy drink
12 boterhammen met kaas, rookvlees, jam
Tripple wopper met extra kaas, bacon en grote milkshake aardbei.