AndroidHealthClinic

Moderne wetenschap in de Bijbel

Wat is je argumentatie voor het feit dat je denkt dat homofilie een bewuste keuze is?
De discussie over vrije wil is zeker interessant, maar zullen we dat maar bewaren voor een ander topic?:D

Ik denk dat het een bewuste keuze kan zijn, of het ook aangeboren kan zijn weet ik niet, nooit iets noemenswaardigs over geleden wat onderzoeken betreft.

Over de discussie van de vrije wil, is zeker wel relevant als je het hebt over of homocoïtusualiteit een bewuste keuze is. Wanneer kan iets een bewuste keuze zijn als de 'vrije wil' al een fabeltje zou zijn.

Dan moet ik concluderen dat je geen moeite hebt gedaan om er wat noemenswaardigs over te lezen. Dit is wat ik binnen 20 seconden vond op wikipedia.

Biology and coïtusual orientation - Wikipedia, the free encyclopedia
Prenatal hormones and coïtusual orientation - Wikipedia, the free encyclopedia
Fraternal birth order and coïtusual orientation - Wikipedia, the free encyclopedia

Wanneer je er vanuit gaat dat homocoïtusualiteit een bewuste keuze is dan is vrije wil relevant, ik ga daar echter niet vanuit dus voor mij is dat niet relevant in dit topic :D

Ah interessant, heb 'r inderdaad nooit veel over opgezocht. Thanks.

Maar naast het gegeven dat het aangeboren kan zijn, kan ik me voorstellen dat dit niet in alle gevallen op gaat.

Lijkt me sterk dat homofilie een sterke keuze is. In veel landen moet je vrezen voor je leven als uitkomt dat je homo bent. Wie kiest daar in godsnaam bewust voor?

Volgens mij zijn mensen die denken dat homocoïtusualiteit een keuze is zelf homo of bi, want een hetero zoals ik zou nooit vrijwillig kunnen kiezen voor coïtus met mannen, ik moet er gewoon niet aan denken. Als je denkt dat het mogelijk is te kiezen voor coïtus met mannen heb je die afkeer van homo coïtus kennelijk niet.

Wat maakt het eigenlijk ook uit of het genetisch vastligt of niet, alsof iemand ook last kan hebben van een ander zijn coïtusuele voorkeur.
Mensen zijn vrije wezens en laat ze potverdomme eens van het leven genieten, als ze daarbij liefde vinen bij iemand van het zelfde geslacht, so what.

Klusmier's "barmhartigheid" ten opzichte van homofilie laat al snel de wrange kantjes van zijn k*tgodsdienst tonen.

Wat maakt het eigenlijk ook uit of het genetisch vastligt of niet, alsof iemand ook last kan hebben van een ander zijn coïtusuele voorkeur.
Mensen zijn vrije wezens en laat ze potverdomme eens van het leven genieten, als ze daarbij liefde vinen bij iemand van het zelfde geslacht, so what.

Klusmier's "barmhartigheid" ten opzichte van homofilie laat al snel de wrange kantjes van zijn k*tgodsdienst tonen.

als je mijn mening niet aanstaat, moet je mijn postjes ook niet lezen!

je hoeft het niet af te schuiven op mijn Godsdienst; maar je zult me er zelf op aan moeten spreken!

:mad::rolleyes:

Er zijn verschillende theorien over het ontstaan van homofilie. Er is een theorie die stelt dat er een genetische factor een rol speelt. Een andere theorie stelt dat een embryo blootgesteld aan een afwijkende hormoonhuishouding bepaalde hersenabnormaliteiten ontwikkelt. Zo lijkt een onderdeeltje in de hypothalamus waarvan men denkt dat het verantwoordelijk is voor coïtusuele voorkeur bij homo's meer op dat van vrouwen dan mannen.

Nogmaals, homofilie is geen bewuste keuze. Kom dus niet aan dat homocoïtusuelen niet de geloofsnormen willen accepteren.

ik VIND van wel, dit is dus zuiver MIJN MENING...............en die mag ik vrij uiten!

als je dat niet aanstaat, reageer dan niet: waarom worden homo's zo beschermd en allochtonen in een verdomhoekje gedrukt?

( antwoord: omdat een allochtoon tenminste nog voor zichzelf kan opkomen!)

:p

ik VIND van wel, dit is dus zuiver MIJN MENING...............en die mag ik vrij uiten!

als je dat niet aanstaat, reageer dan niet: waarom worden homo's zo beschermd en allochtonen in een verdomhoekje gedrukt?

ik denk dat een homo zelf wel weet of hij er voor kiest of niet.
Of is de hele homogemeenschap een groep van hetero's die eigenlijk wel van vrouwen houdt, maar het om de een of andere mysterieuze wijze onderdrukt. :rolleyes:

Lijkt me sterk dat homofilie een sterke keuze is. In veel landen moet je vrezen voor je leven als uitkomt dat je homo bent. Wie kiest daar in godsnaam bewust voor?

Volgens mij zijn mensen die denken dat homocoïtusualiteit een keuze is zelf homo of bi, want een hetero zoals ik zou nooit vrijwillig kunnen kiezen voor coïtus met mannen, ik moet er gewoon niet aan denken. Als je denkt dat het mogelijk is te kiezen voor coïtus met mannen heb je die afkeer van homo coïtus kennelijk niet.

Interessant punt, zo heb ik het nog nooit bekeken. Ik kan me idd niet voorstellen dat ik aan een andere man zou zitten, wekt walgneigingen op als ik eraan denk. Als je jezelf zonder problemen kan inbeelden dat je die keuze zou maken is er inderdaad iets mis. Scherp kerel.

ik denk dat een homo zelf wel weet of hij er voor kiest of niet.
Of is de hele homogemeenschap een groep van hetero's die eigenlijk wel van vrouwen houdt, maar het om de een of andere mysterieuze wijze onderdrukt. :rolleyes:

volgens mij zijn het geen echte kerels, die durven namelijk wel voor hun principes uit te komen en toekomstgericht verantwoordelijkheid te nemen voor hun sterke nageslacht!

ja, ik weet dat ik nu een heleboel tere zieltjes aan t vertrappen ben!

:D

laten we het er maar op houden dat ik het net zo leuk vind als Rita Verdonk die er prat op wil gaan Antillianen terug te sturen naar hun eigen land! ( terwijl Antillianen officieel gewoon Nederlander zijn, en helemaal NIET uit NL kunnen worden gezet)

beetje natrappen naar de NL-maatschappij waarin ieder voor zichzelf gaat en andere belangrijke dingen steeds meer dreigen te vergeten.........

.....................wat ben ik toch blij op dit eilandje, waarin helaas de politiek uit criminelen bestaat, maar de mensen zelf gelukkig nog weten wat normen & waarden zijn!
:cool:

als je mijn mening niet aanstaat, moet je mijn postjes ook niet lezen!

je hoeft het niet af te schuiven op mijn Godsdienst; maar je zult me er zelf op aan moeten spreken!

:mad::rolleyes:

Je mag best oneens zijn met iemand zijn mening.
Het zit hem ook niet in de Godsdienst maar in de persoon zelf.

Het is AANGEBOREN, en daaruit maak je een KEUZE !!!
Waarom kan dat niet samen in jouw ogen?
Het is dezelfde keuze als die jij hebt gemaakt om met een Antiliaanse op een eiland te gaan wonen,.... die van mij heeeeel snel onafhankelijk mag worden.

Klus scheer niet alles over een kam, je zegt zelf dat het niet de godsdienst is maar jezelf.
Zo is het ook met de homo en allochtoon.
Niet elke homo wordt beschermt, en niet elke allochtoon zit in een verdomhoekje..
En vergeet vooral niet de allochtone homoseksueel.

volgens mij zijn het geen echte kerels, die durven namelijk wel voor hun principes uit te komen en toekomstgericht verantwoordelijkheid te nemen voor hun sterke nageslacht!

ja, ik weet dat ik nu een heleboel tere zieltjes aan t vertrappen ben!

laten we het er maar op houden dat ik het net zo leuk vind als Rita Verdonk die er prat op wil gaan Antillianen terug te sturen naar hun eigen land! ( terwijl Antillianen officieel gewoon Nederlander zijn, en helemaal NIET uit NL kunnen worden gezet)

beetje natrappen naar de NL-maatschappij waarin ieder voor zichzelf gaat en andere belangrijke dingen steeds meer dreigen te vergeten.........

.....................wat ben ik toch blij op dit eilandje, waarin helaas de politiek uit criminelen bestaat, maar de mensen zelf gelukkig nog weten wat normen & waarden zijn!
:cool:

Als je weet dat je mensen hier mee pijn doet, waarom doe je dat dan toch bewust op de manier waarop je dat doet?
Je bent blij dat de Antillen een bijna anti-homo beleid voeren maar je piept wel als Antilianen worden terug gestuurd, dan zijn het opeens Nederlanders.
Maar wij accepteren het homo huwelijk Klus !

NIETS is ONMOGELIJK...................en zelfs DAT niet!
:rolleyes:

Oneliners zijn leuk, maar gelden niet overal. Het feit dat ze homo zijn, zijn ze al tegen de geloofsnormen. Bedoel, ze kunnen wel niet anders dan 'tegen' een bepaalde geloofsnorm zijn. Maar zo moet je het niet zien. Het zijn jullie die tegen hen zijn, niet andersom.

ik VIND van wel, dit is dus zuiver MIJN MENING

Een mening zou onderbouwd moeten zijn. Als het al onderbouwd was, dan is het ontkracht, dus is je mening waardeloos.

Laatst bewerkt:
Mijn maag keert zich om van dit soort topics.
Snel weg hier...

Maar nog wel ff snel posten?... :rolleyes:

Jou mening staat mij niet aan, omdat ik deze bekrompen en onjuist vind. Je mag een mening hebben, dat is een recht, over de inhoud van die mening mag echter gediscusieerd worden. Homofilie wordt steeds meer geaccepteerd, omdat steeds meer mensen inzien dat er niets mis mee is. Helaas gaat dat voor bepaalde groepen wat minder snel :p

Als je weet dat je mensen hier mee pijn doet, waarom doe je dat dan toch bewust op de manier waarop je dat doet?
Je bent blij dat de Antillen een bijna anti-homo beleid voeren maar je piept wel als Antilianen worden terug gestuurd, dan zijn het opeens Nederlanders.
Maar wij accepteren het homo huwelijk Klus !

mij hoor je niet piepen; alleen word even vergeten dat NL de Antillen al jaren ( keer op keer) geld belooft om het land op te bouwen.................maar ondanks alle beloftes nooit geld gezien!

ik vind NL steeds asiocaler worden en als ik daar onderdeel vanuit wil maken..............dan pak ik het vliegtuig wel om mijn eigen beleid in NL door te drijven!

kijken wie er dan nog lacht.............

Terug
Naar boven