AndroidHealthClinic

Moderne wetenschap in de Bijbel

Dus moeten we maar accepteren dat er op basis van een bepaald model een aanname wordt gedaan? Dat is géén wetenschap, dat is verhaaltjes verzinnen.

Wil je een wiskundige berekening die demonstreert waar jij in gelooft?

Kans op het spontaan ontstaan van leven is 10 tot de macht 40.000. Dus een 10 met 40.000 nullen. (Dit schijnt berekend te zijn door een bekend atheistsch wetenschapper). De wetenschap stopt met kansberekeningen als ze 10 tot de macht 50 hebben bereikt, een kans daarna is eigenlijk absurd (dit schijnt een wet te zijn). Waarom houden wetenschappers dan vast aan het spontaan ontstaan van leven?

Een dna-streng bestaat uit informatie, vergelijkbaar met bits/bytes van 10 tot de macht 12. Honderd biljoen bitjes informatie, zo uit mijn hoofd? Een dna-streng MOET heeft proteine nodig om te kunnen doen wat het moet doen Een proteine bestaat uit 19? amino's?? Het ontstaan van leven is dus eigenlijk het ontstaan van een code van 100 biljoen cijfertjes (OP PRECIES DE JUISTE VOLGORDE), met daaraan gekoppeld het ontstaan van DNA op precies de juiste plek en precies het juiste tijdstip (dit gaat om miljardsten van seconden). Zie het als een CD (dna-streng) met informatie hoe je een cd-speler moet maken, maar dan zonder cd-speler om de cd in af te lezen (Proteine).

En dan heb je dus 1 cel die precies ALLE informatie bevat om te weten wat er gegeten moet worden, hoe deze zichzelf moet voortplanten en alles wat zo'n cel nog meer doet...

Erg handig hoor om dit te geloven, maar dit soort informatie heeft mij ervan overtuigd dat er gewoon géén kans bestaat dat leven zomaar even spontaan ontstaat.

Waarom zou DNA niet een voorloper hebben? Het is absurd om te denken dat DNA in elkaar valt.
(RNA heeft bijv bepaalde zelfreplicerende eigenschappen die chemisch van aard zijn. Het doet wat het doet.)
Stephen Jay Gould heeft overigens een aardig stuk geschreven over 'the fact and theory of evolution';
Dát er evolutie heeft plaats gevonden wordt prachtig geillustreerd door vele eigenschappen die alleen het DNA en andere zeer complexe structuren (mitochondriaal DNA, hersenopbouw, hemoglobinestructuur) al hebben
De vraag is dus niet OF maar HOE. En dat is het theoretische gedeelte van evolutie.
Darwin's ideeen daarover blijken keer op keer echter zeer goed toepasbaar. Van de ontwikkeling van onze hersenen, tot sociale structuren en het rechtop lopen.

adapt and select. (twee zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Adaptatie veroorzaakt selectie en vice versa)

Enige andere theorie, hoe hard die ook beweert waar te zijn moet zich in flink maffe bochten wringen om ook maar enigszins aannemelijk te zijn.

Het postuleren van een almachtig wezen is wel ongeveer de grootste brenger van paradoxen...

Overigens wat is de bron van die kansberekening over het ontstaan van leven? Er is al in laboratoria aangetoond dat de bouwblokken van leven kunnen ontstaan in een vrij kort tijdspan. Er is echter nog niet aangetoond dat ook werkelijk leven ontstaat aangezien dat een proces is van miljoenen jaren.

De bouwblokken van leven zijn in zeer grote hoeveelheden te vinden in het heelal, het is dus niet erg waarschijnlijk dat op deze planeet de enige levensvormen te vinden zijn. Of er ook intelligent leven aanwezig is in het heelal is een andere discussie, dat is van zeer veel factoren afhankelijk. Maar ook die kans is redelijkerwijs aanwezig, alleen blijft het gissen hoe groot die kans is. Uitgaande van de vele honderden miljarden x honderden miljarden sterren is echter de kans op een planeet met aanwezig leven redelijk groot te noemen.

Overigens wat is de bron van die kansberekening over het ontstaan van leven? Er is al in laboratoria aangetoond dat de bouwblokken van leven kunnen ontstaan in een vrij kort tijdspan. Er is echter nog niet aangetoond dat ook werkelijk leven ontstaat aangezien dat een proces is van miljoenen jaren.

De bouwblokken van leven zijn in zeer grote hoeveelheden te vinden in het heelal, het is dus niet erg waarschijnlijk dat op deze planeet de enige levensvormen te vinden zijn. Of er ook intelligent leven aanwezig is in het heelal is een andere discussie, dat is van zeer veel factoren afhankelijk. Maar ook die kans is redelijkerwijs aanwezig, alleen blijft het gissen hoe groot die kans is. Uitgaande van de vele honderden miljarden x honderden miljarden sterren is echter de kans op een planeet met aanwezig leven redelijk groot te noemen.

Feit dat er intelligentie aan te pas komt om leven proberen creeeren (laboratorium met hoog opgeleiden) zegt m.i. al genoeg.

Waarom ontstaan er nu of zijn er in de afgelopen duizenden jaren geen nieuwe levens ontstaan?

Er is geen mens op aarde die afwijkende dna-gegevens heeft (mutatie) en ineens iets kan of heeft dat uitzonderlijk is en hem/haar tot een nieuw ras mens laat behoren. Alleen des-informatie waardoor er ineens iets niet meer is (ledematenverlinking, mongolide, siamese tweelingen, enz.)

En ook al duurt zo'n mutatie duizenden jaren (veel langer niet, want we zijn in 30.000.000 jaar van aap naar mens gemuteerd volgens de 'geleerden'), dan nog is die mens afhankelijk van zijn voortplanting of deze voordelige mutatie ook bij zijn/haar kinderen voorkomt. Indien dit niet het geval is zal zo'n mutatie gedoemd zijn te mislukken! Datzelfde geldt ook voor dieren.

Je draait het nu om, dat wij geen leven kunnen zien ontstaan is onze beperking niet de beperking van het ontstaan van leven zelf. Een mens is te beperkt qua levensduur om leven te zien ontstaan, in welke vorm ook. Het ontstaan van leven is een proces van miljoenen jaren, zo niet honderden miljoenen jaren, geweest. Je kan niet verwachten dat er dus spontaan nieuw leven ontstaat, te meer daar de omstandigheden ook drastisch zijn veranderd in de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat.

Mutaties in DNA vinden echter wel plaats, we hebben niet allemaal hetzelfde DNA maar wel gelijkend DNA. Dat de mens een sterk gelijkend DNA heeft komt zeer waarschijnlijk door een ramp in het verleden die de mens meer heeft getroffen dan andere soorten. Er zijn in Afrika apensoorten die een afwijkender DNA hebben binnen de soort dan de mens totaal heeft als soort van meer dan 6 miljard exemplaren. In feite is de mens genetisch gezien een vrij arme soort.

De C14-methode, de achtergrondstraling, de constante van Hubble, de zeer gebrekkige beschrijving van onze wereld in de bijbel etc. Het zijn allemaal voorbeelden van een wereld die ontstaan is vele miljarden jaren eerder dan de bijbel aangeeft. Het is zelfs treurig hoe gelovigen niet kunnen accepteren dat de aarde veel ouder is dan de bijbel aangeeft. Maar goed dan dondert de vloer onder hun vandaan, de schok is waarschijnlijk te groot.

en wat als de mens al miljoenen jaar bestaat en het sterke geslacht blijft overleven........................hoe komt het dan dat er homo's en lesbienes zijn?
( deze kunnen zich niet voortplanten met een gelijk geslacht)

blijkbaar worden deze dus gewoon als hetero geboren, en zit het allemaal tussen de oortjes!
:D

en wat als de mens al miljoenen jaar bestaat en het sterke geslacht blijft overleven........................hoe komt het dan dat er homo's en lesbienes zijn?

blijkbaar worden deze dus gewoon als hetero geboren, en zit het allemaal tussen de oortjes!

o dear god... gelovige hebben echt oogkleppen op is het niet klusje?

o dear god... gelovige hebben echt oogkleppen op is het niet klusje?

nee hoor, maar IK geloof dat het een ziekte is.............en aangezien onze Schepper niet zo dom is om 2 gelijke geslachten met elkaar te verenigen, moest de mens maar eens iets doms verzinnen!

simpel toch?

wat een k*t boek toch ook hé

cartoon.gif

nee hoor, maar IK geloof dat het een ziekte is.............en aangezien onze Schepper niet zo dom is om 2 gelijke geslachten met elkaar te verenigen, moest de mens maar eens iets doms verzinnen!

simpel toch?

Of de schepper is zelf gewoon ziek natuurlijk, zomaar homo's op deze wereld brengen! Het zou wat!

En als we het niet meer weten als gelovige verzinnen we gewoon wat nieuws om alles te verklaren. Gelet op hoe imperfect de mens is vraag ik me af hoe krakkemikkig god wel niet is. We zijn toch geschapen naar zijn evenbeeld? God had zeker een slechte dag dan toen hij de mens creeerde.

Ok ik heb het mischien een beetje cru gebracht, maar de mensen die het christelijk geloof aanhangen gaan niet perse branden.
Alleen degene die letterlijk geloven dat de jezus god is
Er zijn veel christenen die barmhartig leven en in het figuurlijke jezus=god geloven. Die zullen volgens mij ook de zoete geur van de hemel bereiken. Ik hoop het iig, want ik kan het aardig goed met mijn christelijke medemens vinden

Voor Christenen is Jezus meer dan de zoon van God, hij is God, letterlijk. Ook gelooft iedere Christen in de drie éénheid, per definitie. Dus een rare stelling dat een christen in de hemel zal komen mits hij/zij niet gelooft in bovengenoemde.
Volgens jouw theorie zal iedere Christenen branden in de hel.

Wat heeft trouwens "La illah illa allah" met het Israel-Palestina conflict te maken?

Ik dacht dat genesis iets anders zei over de volgorde van de schepping van dieren/mensen/planten dan de bijbel ofzo.

Als de bijbel maar 1 fout bevat, dan is god 1 groot bullshit. Of ga je zeggen dat God ook fouten kan begaan ?

- de mens heeft de Bijbel geschreven
- mensen maken fouten
- dus is het best mogelijk dat er fouten in de Bijbel staan!

simpel toch?

En het feit dat de bijbel over homo's spreekt als een ziekte en een doorn in het oog van god is voor jou de leidende informatie over homo's?

O M F G.

Klus, je bent een beste vent, maar dat klinkt gewoon gestoord. Hoeveel christenen hebben eigenlijk dat denkbeeld?
Misschien zou je eens een ander boek moeten openslaan en inzien dat die passages beter geschrapt kunnen gaan worden uit de canon...

Overigens eerst zeg je dat het een ziekte is en vervolgens hebben we deze duizenden jaar geleden zelf bedacht?
God's plan dat bij voorbaat al vast lag, waar de namen in zijn hand staan gegraveerd, liet mensen zelf een ziekte 'bedenken' (neem niet aan dat ze zelf met viraal DNA aan de gang zijn gegaan...). Een ziekte die hij later zelf verwerpt. Haha some almighty god...
Het enige dat die mensen doen is HOUDEN van een iemand van hetzelfde geslacht. Dat betekent homofilie.
Het geeft iets aan over het geven van liefde van een persoon. Een geloof van liefde dat daar op zo'n manier tegenin gaat.... Kom op zeg.

Ik wordt zo giftig van christelijk gejank op homo's.... Geloven in een hypothese die wankelt en rammelt en dan op homo's af gaan geven. Hebben jullie niet wat beters te doen?

Klus, als je enige andere informatie hebt om je ideeen over homo's te staven ben ik daar heel erg benieuwd naar.
Als het alleen gebaseerd is op de bijbel wens ik je veel plezier op je smeltende ijsschots. Hou je opmerkingen over homo's als ziekte daar dan ook even lekker. Absurd. We leven ondertussen in 2007, mocht je de draad even kwijt zijn.

simpel toch?

Sorry klus maar als er een ziek is dan ben jij dat op het moment, met je domme uitspraken.
Homofilie een ziekte?,.. HOMOFILIE IS AANGEBOREN !!!
En hoe kan jij als hetero weten dat het een ziekte is, echt een belachelijk dat denkbeeld van jou.
Ik had van jou wel wat meer verstand verwacht.

Of het zo'n pretje is om te kiezen om als homo door het leven te gaan.
Dus elke homo die is opgehangen,..vermoord om zijn geaardheid die heeft er zelf voor gekozen?

En wat is er dom aan twee mensen van hetzelfde geslacht die van elkaar houden?
Was liefde niet universeel,..ik weet niet wat jou God jou leert, of beter wat jij jezelf.

Je bent zo geboren en dat is een feit waar je maar aan moet wennen.
En als jij valt over al die homo's en bicoïtusuelen dan ben jij nog altijd in de minderheid.
Ik kom niet meer bij als je wijf wegloopt met een andere wijf. :D

Bij jou zitten je uitspraken zeker tussen je oren.
Jou weg met God is toch niet een waar je veel van leert zo te lezen.
Je schiet niks meer op dan de standaard zinnetjes die je uitkraamt.
Hoe je ook geboren wordt, het is allemaal een benaming voor een coïtusuele voorkeur.
Ik ben het er voor een groot deel mee eens dat de gevoelens in de mens zitten en dat er moeilijk iets tegen gedaan kan worden.
Het is dan ook niet de bedoeling om het te zien als ziekte.
Het is geen ziekte, het is een coïtusuele voorkeur.

Het doet er wel degelijk toe of homofilie aangeboren is.
En eigenlijk ga jij er al van uit dat het niet aangeboren is aangezien je homofilie vergelijkt met een ziekte, iets wat te genezen is.

Als je eens wist hoeveel christenen er zijn die homofiel (m/v) zijn en daar dag en nacht tegen vechten.
Vechten tegen hun geaardheid maar nog meer tegen 'broeders en zusters' zoals jij !
En die geaardheid zou een soort van coïtusuele verslaving zijn?
Want zo moeten we dat toch zien?
Misschien kunnen we een pilletje halen, zodat we er vanaf komen of misschien moeten we naar een afkickcentrum?

Mensen zoals jij zorgen ervoor dat homofiele christenen zich van de kerk onttrekken.
Omdat er totaal geen begrip is en jullie ook niet de moeite nemen om je te verdiepen in hoe deze mensen zich voelen.

Verder zou je moeten weten dat de kerk onderscheid maakt tussen homofilie en homocoïtusualiteit en dus dat homofilie niks te maken heeft met 'coïtusuele uitspattingen'.
Het is een geaardheid evengoed als heterofile.
"Een afwijking van Gods plan, ofwel genetisch bepaald ofwel door je levensloop, of door een combinatie, is zonde."
Oftewel ook als je (bijv) geestelijk of lichamelijk gehandicapt ter wereld bent gekomen is dat zonde?
Weet je wat nu het ergste is voor jouw?
Ook jij bent een afwijking van Gods plan, want de mens is zonder zonde geschapen en de afwijking van Gods plan is, dat Adam en Eva gezondigd hebben en wij daarom al zondig geboren worden.
jij dus ook !
Alleen vel ik geen oordeel over jouw, want daartoe heb ik het recht niet.
Terwijl jij zichzelf dat recht wel toeeigent.
("Het (homofilie) is een zonde die een algemene levensstijl inhoudt en voorgeeft, en kan dus niet worden gecombineerd met een christelijke bediening")
Klusmier, je zou wat harder moeten trainen en je wat meer verdiepen op dat zonnige eilland van je. :rolleyes:

Terug
Naar boven