Bij jou zitten je uitspraken zeker tussen je oren.
Jou weg met God is toch niet een waar je veel van leert zo te lezen.
Je schiet niks meer op dan de standaard zinnetjes die je uitkraamt.
Hoe je ook geboren wordt, het is allemaal een benaming voor een coïtusuele voorkeur.
Ik ben het er voor een groot deel mee eens dat de gevoelens in de mens zitten en dat er moeilijk iets tegen gedaan kan worden.
Het is dan ook niet de bedoeling om het te zien als ziekte.
Het is geen ziekte, het is een
coïtusuele voorkeur.
Het doet er wel degelijk toe of homofilie aangeboren is.
En eigenlijk ga jij er al van uit dat het niet aangeboren is aangezien je homofilie vergelijkt met een ziekte, iets wat te genezen is.
Als je eens wist hoeveel christenen er zijn die homofiel (m/v) zijn en daar dag en nacht tegen vechten.
Vechten tegen hun geaardheid maar nog meer tegen 'broeders en zusters' zoals
jij !
En die geaardheid zou een soort van coïtusuele verslaving zijn?
Want zo moeten we dat toch zien?
Misschien kunnen we een pilletje halen, zodat we er vanaf komen of misschien moeten we naar een afkickcentrum?
Mensen zoals
jij zorgen ervoor dat homofiele christenen zich van de kerk onttrekken.
Omdat er totaal geen begrip is en jullie ook niet de moeite nemen om je te verdiepen in hoe deze mensen zich voelen.
Verder zou je moeten weten dat de kerk onderscheid maakt tussen homofilie en homocoïtusualiteit en dus dat homofilie niks te maken heeft met 'coïtusuele uitspattingen'.
Het is een geaardheid evengoed als heterofile.
"Een afwijking van Gods plan, ofwel genetisch bepaald ofwel door je levensloop, of door een combinatie, is zonde."
Oftewel ook als je (bijv) geestelijk of lichamelijk gehandicapt ter wereld bent gekomen is dat zonde?
Weet je wat nu het ergste is voor jouw?
Ook jij bent een afwijking van Gods plan, want de mens is zonder zonde geschapen en de afwijking van Gods plan is, dat Adam en Eva gezondigd hebben en wij daarom al zondig geboren worden.
jij dus ook !
Alleen vel ik geen oordeel over jouw, want daartoe heb ik het recht niet.
Terwijl jij zichzelf dat recht wel toeeigent.
("Het (homofilie) is een zonde die een algemene levensstijl inhoudt en voorgeeft, en kan dus niet worden gecombineerd met een christelijke bediening")
Klusmier, je zou wat harder moeten trainen en je wat meer verdiepen op dat zonnige eilland van je.