XXL Nutrition

Moderne wetenschap in de Bijbel

Het blijft een ijzersterk argument eh, ..het anders krijg je straf. :rolleyes:

Spier, valt het jou ook op dat heel het board je uitkotst?

ik kots niemand uit, ik probeer hem gewoon te bekeren :)

ik kots niemand uit, ik probeer hem gewoon te bekeren :)

Je begint je nu echt als een shaytaan te manifesteren, ik had eerst mn twijfels maar nu je dit zegt
Ik zeg niet letterlijk dat je het bent, maar dat je wel de tekenen ervan hebt als ik kijk naar de koran. Je doet datgene wat slecht is, goed doen lijken
De shaytaan zn invloeden zijn immens, en velen zal hij de ondergang met zich mee intrekken. Hoeveel mensen en hoeveel harten zijn weggedraaid van islaam, van geloof en goede daden door de betoveringenvan shaytaan?
Het is shaitaan die de gedachten van de mensen betovert, totdat ze een andere weg, die van lusten en verlangens inslaan en overtuigd raken van hun gelijk. Hij laat hen kiezen om de wegen van slechte en verderfelijke daden op te gaan. Hij misleidt hen om dingen te doen die hen een voor een tot de ondergang brengen

Nee, ik heb niks gezegd. Ik heb gehoord van vrienden dat hij er niet tegen kan dat zijn geloof wordt gebashed. Om problemen te vermijden hou je gewoon je mond en luister je naar hem.

Dit is toch juist een reden om met hem het gesprek aan te gaan ? Hij kan zich alleen maar vastlullen. :D

Nu je het zegt, toen ik opstond deze middag begon ik in onverstaanbaar Aramees te brabbelen en ben ik op handen en voeten, met de buik naar boven de trap afgelopen om aan mijn ontbijt te beginnen..

Spiertje, je bent helemaal ****ed up gast. Het is jammer dat er niks is na de dood. Maar jouw gezicht wanneer je erachter zou komen dat allah swt niet bestaat, dat zou echt onbetaalbaar zijn.

Wordt het niet eens tijd om jezelf te bevrijden van het geloof ? Je hele leven nutteloos volgens bepaalde richtlijnen leven heeft toch geen nut. De dag des oordeels zal nooit komen. En wij, ongelovigen, zullen ook nooit branden. Het enige dat jij doet is jezelf nutteloze beperkingen opleggen. Maar ja, ik ben een ongelovige en ik probeer jou op het verkeerde pad te brengen. Het pad dat ver weg is van de Islam.

Maar ja, parels voor de zwijnen zullen we maar zeggen.

En dat weet jij natuurlijk allemaal o zo zeker he Cod
Dat terwijl je eigenlijk helemaal niks weet, behalve de zekerheid dat je doodgaat en op die dag zullen we zien wie gelijk heeft

Maar ja, ik ben een ongelovige en ik probeer jou op het verkeerde pad te brengen. Het pad dat ver weg is van de Islam.
Wat je zegt is niks nieuws hoor, dat is allemaal alang voorspeld door de profeet vmzh

@Blackadder: erg lollig, en je doet jezelf teveel eer aan met je o.t :rolleyes:

Dat terwijl je eigenlijk helemaal niks weet, behalve de zekerheid dat je doodgaat en op die dag zullen we zien wie gelijk heeft

Een God waarbij de vrouwen minder zijn dan de mannen ? Dat jij niet inziet wat voor waanbeelden je hebt. 77 Maagden... hoe verzin je het. Is het daarboven één grote hoerentent ? Sowieso, vrouwenhandel is geen probleem blijkbaar. Vandaar de vele loverboys ?

Waarom zouden de dames hier op het aardse rein moeten blijven, en dan daarboven zich als h**ren moeten gedragen ? Dat is toch niet halal ?

Je vrouw kort houden vind ik ook totale disrespect jegens je vrouw. Maar ja, normen en waarden. Daar moeten we respect voor hebben :o

Wat je zegt is niks nieuws hoor, dat is allemaal alang voorspeld door de profeet vmzh

Ach, parels voor de zwijnen. Alhoewel, is een zwijn wel halal ?

Waar heb je het over? Staat dat in de Bijbel dan? Want dan heb ik niet goed gelezen.

De aarde is in 7 dagen gemaakt maar bij God is 1 dag als 1000 jaar. en 1000 jaar als 1 dag.

In Job word gesproken over het rond der aarde.

Dan word er nog gesproken in Openbaringen het laatste Bijbelboek en in de Evangelien over dat men in de laatste dagen niet kan kopen of verkopen zonder merkteken op hand of voorhoofd.

Dat merkteken zal hoogstwaarschijnlijk een sofienummer en bankrekeningnummer zijn die onderhuids word aangebracht.
Let wel dat dit meer dan 2000 jaar geleden geschreven is en de computers hebben de laatste 10tallen jaren pas hun intrede gedaan.

Op dit moment kan ook dit waar gemaakt worden wat gezegd word over de eindtijd.

Dan klopt het nog niet want de aarde werd gevormd in miljoenen jaren tijd.

Dan word er nog gesproken in Openbaringen het laatste Bijbelboek en in de Evangelien over dat men in de laatste dagen niet kan kopen of verkopen zonder merkteken op hand of voorhoofd.

Dat merkteken zal hoogstwaarschijnlijk een sofienummer en bankrekeningnummer zijn die onderhuids word aangebracht.
Let wel dat dit meer dan 2000 jaar geleden geschreven is en de computers hebben de laatste 10tallen jaren pas hun intrede gedaan.

Op dit moment kan ook dit waar gemaakt worden wat gezegd word over de eindtijd.

het jaartal 2012 zou toch ook ergens genoemd worden heb ik horen zeggen?

Als je doelt op die onderhuids betaalchips in de hand, zover is het nog lang niet en ik moet ook nog zien of het ooit zover zal komen. Tuurlijk lopen er een paar proefkonijnen rond, dat iets anders dan een hele bevolking. Ik zal mij er in ieder geval met hand en tand tegen verzetten en met mij vele anderen.

In het niet heilige boek 1984 van George Orwell wordt het gevaar van totale controle ook knap duidelijk gemaakt.

Damn, ik had al in de gaten dat het intellect een 'ver van je bed show' voor jou is, maar nu maak je het toch wel weer heel erg bont. Niets persoonlijks hoor, maar je was een mavo-klant toch? No wonder zou ik bijna zeggen.

ALS de mensheid iets met zekerheid weet, dan bestaat deze kennis louter uit het wetenschappelijke. En zelfs met de huidige kennisaccumulatie is het niet mogelijk met volledige zekerheid de afwezigheid aan te tonen van iets zo onmogelijk geformuleerd is als een almachtige god.
Jij zegt dat we niets met zekerheid weten, daarmee trek je louter je eigen geloof in twijfel, aangezien met behulp van de zekere kennis die het bezit ALLES wijst op de afwezigheid van een dergelijke (walh)allah.

Dus als je een stelling wilt aanhangen die ons de meest mogelijke zekerheid biedt dan zou het zijn 'het bestaan van een allah is welhaast oneindig onwaarschijnlijk'.

Damn, ik had al in de gaten dat het intellect een 'ver van je bed show' voor jou is, maar nu maak je het toch wel weer heel erg bont. Niets persoonlijks hoor, maar je was een mavo-klant toch? No wonder zou ik bijna zeggen.
Ik ben laastejaars vwo student met profiel n&g
En dan ook nog zeggen, niks persoonlijks hoor munafiq

ALS de mensheid iets met zekerheid weet, dan bestaat deze kennis louter uit het wetenschappelijke. En zelfs met de huidige kennisaccumulatie is het niet mogelijk met volledige zekerheid de afwezigheid aan te tonen van iets zo onmogelijk geformuleerd is als een almachtige god.
Jij zegt dat we niets met zekerheid weten, daarmee trek je louter je eigen geloof in twijfel, aangezien met behulp van de zekere kennis die het bezit ALLES wijst op de afwezigheid van een dergelijke (walh)allah.

Mischien moet jij eens beter lezen of teruggaan naar de mavo
Ik denk dat er duidelijk staat dat Cod niks weet, en daarmee bedoel ik niet we
Wie is we? Ik weet het niet van jou maar in mij geval wel

Dus als je een stelling wilt aanhangen die ons de meest mogelijke zekerheid biedt dan zou het zijn 'het bestaan van een allah is welhaast oneindig onwaarschijnlijk'.
Mee oneens, ik hang de stelling van de islam aan omdat die voor mij het meest realistische is

Ik ben laastejaars vwo student met profiel n&g
En dan ook nog zeggen, niks persoonlijks hoor munafiq
منافق , google is my friend. Anyway, my bad, got confused door eerdere uitlatingen van je over politieschool-ambites. Excusez-moi.

Mischien moet jij eens beter lezen of teruggaan naar de mavo
Ik denk dat er duidelijk staat dat Cod niks weet, en daarmee bedoel ik niet we
Wie is we? Ik weet het niet van jou maar in mij geval wel

Het lijkt me in mindere mate relevant om te speculeren over de aanwezige kennis van een individu die je (gok) niet kent, daarom praat ik in termen van 'we' aangezien de wetenschappelijke kennis universeel is en voor ons allen toegankelijk is. Ik praat dus feitelijk over de marginale elite aan wetenschappers en de kennis die zij overdragen aan mij en vele anderen.
Teruggaan naar de mavo? Heb een dergelijke school nooit gevolgd, sterker nog loop nu 4e jaar rond op de universiteit en kan dit je sterk aanbevelen. De honger naar meer kennis leidt tot vele nieuwe inzichten.

Mee oneens, ik hang de stelling van de islam aan omdat die voor mij het meest realistische is
Dit is wel een interessante stellingname! Ben benieuwd wat je hiermee exact bedoelt. Wil je niet teveel lastig vallen met semantiek aangezien je blijkbaar een beta bent, maar het (doelbewust) gebruik van 'realistisch' in deze wijs ik af.
Realistisch, ook wel 'waarheidsgetrouw', wijst op de realiteit zoals deze zich feitelijk voordoet. Dit is de reëele sfeer en daarmee dus onvermijdelijk onderhavig aan wetenschappelijke normen. Dus is iets voor jou realiteit, dan is dat het ook voor een ander, zoals ikzelf, ook, en vice versa.
Wanneer ik dit plaats in het sfeer van je vorige post, namelijk de opmerking dat CoD (en voor mij daarmee een ieder) niets zeker weet, dus de twijfel aan alles en dus ook je geloof, dan krijgt de term 'realistisch' meer de lading dat je de islam aanhangt om sociaal-culturele redenen. No surprise there.

Dit is toch juist een reden om met hem het gesprek aan te gaan ? Hij kan zich alleen maar vastlullen. :D

Irl ben ik gewoon een moslim hoor, dus ik heb niet veel te zeggen.
Verder wil ik geen problemen hebben voor dit soort discussies. Je wint er niks uit, en gezien de leerkracht er ook niet tegen kan, **** je gewoon jezelf.

Ik heb opgemerkt dat je dit erg vaak zegt. Trap je daar nu ehct in ?
Zelfs de grootste mong**l kan zoiets voorspellen.

Zelfs L.ron Hubbard heeft mensen doen laten geloven dat psychologie totale bullshit is. Waarschijnlijk wist L ron hubbard op voorhand dat psychologen een bedreiging vormden voor zijn geloof, want wat hij predikt met 'spirituele weet ik veel wat' is in termen van psychologie gewoon stront.

Ik kan morgen ook een geloof verzinnen(God= alloh) en mensen waarschuwen dat ze vooral niet luisteren naar wetenschappers omdat shaymataan (niet shaytaan, das de vijand van allah, shaymataan is de vijand van mijn god) hun harten hebben gestolen. Met een beetje inspiratie lukt het wel, me dunkt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven