AndroidHealthClinic

Moderne wetenschap in de Bijbel

het jaartal 2012 zou toch ook ergens genoemd worden heb ik horen zeggen?

Als je doelt op die onderhuids betaalchips in de hand, zover is het nog lang niet en ik moet ook nog zien of het ooit zover zal komen. Tuurlijk lopen er een paar proefkonijnen rond, dat iets anders dan een hele bevolking. Ik zal mij er in ieder geval met hand en tand tegen verzetten en met mij vele anderen.

In het niet heilige boek 1984 van George Orwell wordt het gevaar van totale controle ook knap duidelijk gemaakt.

Ik hoop met jou dat het niet zo ver komt en ook ik zal mij er tegen verzetten.

En het jaar 2012 heb ik ook ergens gehoord maar er zijn zovelen jaartallen genoemd:1980,2000 2001 We weten het niet.

Ik geloof niet dat het 2012 zou zijn maar men wil graag speculeren enz...........

منافق , google is my friend. Anyway, my bad, got confused door eerdere uitlatingen van je over politieschool-ambites. Excusez-moi.

Ik heb afgezien van de politieschool, om mijn studie voor te zetten.
De politieschool deed me tegenhouden in mijn capaciteiten en nog wat andere redenen die niet relevant zijn hebben me doen afzien van de politieschool

Het lijkt me in mindere mate relevant om te speculeren over de aanwezige kennis van een individu die je (gok) niet kent, daarom praat ik in termen van 'we' aangezien de wetenschappelijke kennis universeel is en voor ons allen toegankelijk is. Ik praat dus feitelijk over de marginale elite aan wetenschappers en de kennis die zij overdragen aan mij en vele anderen.
Teruggaan naar de mavo? Heb een dergelijke school nooit gevolgd, sterker nog loop nu 4e jaar rond op de universiteit en kan dit je sterk aanbevelen. De honger naar meer kennis leidt tot vele nieuwe inzichten.

De marginale elite van wetenschappers zeg je , met betrekking tot welk doelgebied aangezien niet alle wetenschappers zich bekwaamd hebben met betrekking tot het onderwerp waarop jij met alle waarschijnlijkheid op doelt.Overigens zie ik de link niet die ik met Cod heb gemaakt naar de elitaire wetenschappers, aangezien COD zn kennis met betrekking tot dit soort onderwerpen betrekkelijk nihil is in vergelijking met die van de ''elitaire'' wetenschappers en ook de koran en dergelijke studies; cq Cod weet niks behalve dat wat hem ingepraat wordt en nageblaat van andere 'atheisten' en zich niet buiten dat denkkader begeeft
tot zover mijn bevindingen over Cod
Dit is wel een interessante stellingname! Ben benieuwd wat je hiermee exact bedoelt. Wil je niet teveel lastig vallen met semantiek aangezien je blijkbaar een beta bent, maar het (doelbewust) gebruik van 'realistisch' in deze wijs ik af.

Deze vraag anticipeerde ik al, en ja het woord realistisch heb ik doelbewust gebruikt, en het wordt enigzins lastig om de hele islam aan je te definieren aangezien sommige mensen daar mogelijkerwijs jaren over doen, leg ik dat terzijde. Ook weet ik bij dergelijke intresse geen moeite voor jou erin te steken aangezien je hart al gehuld is in een dikke mist van de shaytaan en mijn pogingen tevergeefs uit zullen komen. Je bent niet de eerste,heb genoeg ervaring ermee gehad met het bestrijden van die natzis op Marokko.nl

Realistisch, ook wel 'waarheidsgetrouw', wijst op de realiteit zoals deze zich feitelijk voordoet. Dit is de reëele sfeer en daarmee dus onvermijdelijk onderhavig aan wetenschappelijke normen. Dus is iets voor jou realiteit, dan is dat het ook voor een ander, zoals ikzelf, ook, en vice versa.

Realisme is relatief, wat de ene persoon als realistisch beschouwt hoeft voor de daaropvolgende persoon niet zo te zijn. Zo zie jij jouw realisme in de context van een wetenschappelijk perspectief daar waar ik het zoveel mogelijk bekijk in een theologisch perspectief die voor mij het meest realistisch is, daar waar jij uitgaat van de theoretische wetenschappelijke basis die wordt gelegd voor het denken mtb tot zaken als theologie. Ofwel het is praktisch voor jou onmogelijk om jezelf in een dergelijke positie te stellen aangezien de wetenschappelijke bestuderingsmethoden er zo erg bij jou ingeramd zitten en jij daar dus zo van overtuigd bent, draai het plaatje nou eens en dan zit je in mijn positie

Wanneer ik dit plaats in het sfeer van je vorige post, namelijk de opmerking dat CoD (en voor mij daarmee een ieder) niets zeker weet, dus de twijfel aan alles en dus ook je geloof, dan krijgt de term 'realistisch' meer de lading dat je de islam aanhangt om sociaal-culturele redenen. No surprise there.

Ok, ik kan het niet simpeler als dit uitleggen
Cod----> weet niks mtb tot theologie en of mischien de theologische/evolutionaire wetenschappen en blert atheistische dbbers na
Als je dat nou nog niet begrijpt
En op dat laaste heb ik eigenlijk niks meer te zeggen dan:"dikke stierenstront,want je weet shit van mij

Irl ben ik gewoon een moslim hoor, dus ik heb niet veel te zeggen.
Verder wil ik geen problemen hebben voor dit soort discussies. Je wint er niks uit, en gezien de leerkracht er ook niet tegen kan, **** je gewoon jezelf.

Ik heb opgemerkt dat je dit erg vaak zegt. Trap je daar nu ehct in ?
Zelfs de grootste mong**l kan zoiets voorspellen.

Zelfs L.ron Hubbard heeft mensen doen laten geloven dat psychologie totale bullshit is. Waarschijnlijk wist L ron hubbard op voorhand dat psychologen een bedreiging vormden voor zijn geloof, want wat hij predikt met 'spirituele weet ik veel wat' is in termen van psychologie gewoon stront.

Ik kan morgen ook een geloof verzinnen(God= alloh) en mensen waarschuwen dat ze vooral niet luisteren naar wetenschappers omdat shaymataan (niet shaytaan, das de vijand van allah, shaymataan is de vijand van mijn god) hun harten hebben gestolen. Met een beetje inspiratie lukt het wel, me dunkt.

Dus je bent op dbb tussen je matties wel een atheist maar irl hou je je als een schijnheil op tussen de moslims?
Kom op dan ,wees iig dan man genoeg om te zeggen wat je denkt, want nu doe je je gewoon voorkomen als een huichelaar, en dat is oneerlijk tegenover jezelf, Allah en iedereen in je omgeving met zo een toneelspelletje
En dan bedoel ik dit:

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle..

1. Wanneer de huichelaars tot u komen, zeggen zij: "Wij getuigen dat gij inderdaad de boodschapper van Allah zijt." Allah weet dat gij Zijn boodschapper zijt, en Allah getuigt dat de huichelaars inderdaad leugenaars zijn.

2. Zij hebben hun eden tot een schild gemaakt; zo leiden zij mensen van Allah's weg af. Hetgeen zij doen is zeker slecht.

3. Dat is omdat zij het geloof omhelsden en daarna verwierpen. Derhalve is een zegel op hun hart gedrukt en zij begrijpen niet (meer).

4. En wanneer gij hen ziet, behaagt hun uiterlijk u en indien zij spreken luistert gij naar hen. Zij lijken op aangeklede stukken hout. Zij denken dat ieder gerucht tegen hen is. Zij zijn (uw) vijanden, neemt u daarom voor hen in acht. Allah's vloek zij over hen! Hoe ver zijn zij afgewend! (van de Waarheid)

. Indien de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is en degenen die opschudding in de stad veroorzaken, niet ophouden, zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen; dan zullen zij slechts voor een korte tijd in uw nabijheid mogen vertoeven.

61. Vervloekt zijn zij; waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.

Alles is voorspeld vrind, zelfs jouw geval

Laatst bewerkt:
plz, make it stop! fokking koranterror :headbang:

Laten we het maar over wetenschap in de bijbel houden, anders wordt iedere discussie er 1 die op hetzelfde uitdraait.

Religion is something left over from the infancy of our intelligence, it will fade away as we adopt reason and science as our guidelines.

Educatie en welvaart is het enige dat nodig is. Eigenlijk alleen educatie, maar wanhopige mensen zijn wat gevoeliger voor "hoopgevende" zaken als religie.

Dus je bent op dbb tussen je matties wel een atheist maar irl hou je je als een schijnheil op tussen de moslims?
Kom op dan ,wees iig dan man genoeg om te zeggen wat je denkt, want nu doe je je gewoon voorkomen als een huichelaar, en dat is oneerlijk tegenover jezelf, Allah en iedereen in je omgeving met zo een toneelspelletje
En dan bedoel ik dit:

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle..

1. Wanneer de huichelaars tot u komen, zeggen zij: "Wij getuigen dat gij inderdaad de boodschapper van Allah zijt." Allah weet dat gij Zijn boodschapper zijt, en Allah getuigt dat de huichelaars inderdaad leugenaars zijn.

2. Zij hebben hun eden tot een schild gemaakt; zo leiden zij mensen van Allah's weg af. Hetgeen zij doen is zeker slecht.

3. Dat is omdat zij het geloof omhelsden en daarna verwierpen. Derhalve is een zegel op hun hart gedrukt en zij begrijpen niet (meer).

4. En wanneer gij hen ziet, behaagt hun uiterlijk u en indien zij spreken luistert gij naar hen. Zij lijken op aangeklede stukken hout. Zij denken dat ieder gerucht tegen hen is. Zij zijn (uw) vijanden, neemt u daarom voor hen in acht. Allah's vloek zij over hen! Hoe ver zijn zij afgewend! (van de Waarheid)

. Indien de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is en degenen die opschudding in de stad veroorzaken, niet ophouden, zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen; dan zullen zij slechts voor een korte tijd in uw nabijheid mogen vertoeven.

61. Vervloekt zijn zij; waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.

Alles is voorspeld vrind, zelfs jouw geval

Man genoeg....stoere taal, maar leeg.
Mijn ass gekickt worden door een bende moslimapen, dat is het laatst wat ik wil
Ik woon nu eenmaal in een moslimcommunity, zo makkelijk is dat niet.
Dat weet je toch zelf ook.
Of ga jij maar tegen je ouders en vrienden etc zeggen dat je atheist bent. Leuke tijden tegemoet.
---------

Wanneer iemand een nieuw religie start, dan weet je toch donders goed dat er een groep mensen zullen zijn die niet zullen geloven. Dat is zo ****ing obvious, dus hoezo 'voorspeld' ?
Gij doet alsof mohamed nostradamus is ofzo, terwijl zijn voorspellingen zo ****ing obvious zijn.

Het was de bedoeling van mij om een paar "christen info' te posten dat je normaal gezien nooit hoort en dat uit de mond van een christen zelf.
Het zal niet altijd persé over wetenschap gaan, maar anders open ik wel een nieuw topic ?(en imo vind ik dat niet nodig)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het in de koran staat maar in de bijbel staat zoiets van "behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden, behalve als zij anders denken, dan moet je ze doden zodat ik (God dus) ze in de hel kan kieperen. Idd geen fijne tijden, zowel in de hel als ook op de aarde. Amen.

Man genoeg....stoere taal, maar leeg.
Mijn ass gekickt worden door een bende moslimapen, dat is het laatst wat ik wil
Ik woon nu eenmaal in een moslimcommunity, zo makkelijk is dat niet.
Dat weet je toch zelf ook.
Of ga jij maar tegen je ouders en vrienden etc zeggen dat je atheist bent. Leuke tijden tegemoet.
---------

Wanneer iemand een nieuw religie start, dan weet je toch donders goed dat er een groep mensen zullen zijn die niet zullen geloven. Dat is zo ****ing obvious, dus hoezo 'voorspeld' ?
Gij doet alsof mohamed nostradamus is ofzo, terwijl zijn voorspellingen zo ****ing obvious zijn.

Het was de bedoeling van mij om een paar "christen info' te posten dat je normaal gezien nooit hoort en dat uit de mond van een christen zelf.
Het zal niet altijd persé over wetenschap gaan, maar anders open ik wel een nieuw topic ?(en imo vind ik dat niet nodig)

De heilige profeet vergelijken met nostradamus:roflol:
Maar hier op de dbb doe je voorkomen dat je een fervent atheist bent, nou dan moet je ondanks de gevolgen duidelijk maken waar je voor staat ipv van een soort facadé op te houden. Heb je dat niet meegekregen uit de islam, dat je niks moet vrezen geen verstoting geen dood en geen geweld voordatgene waar je voor staat ;)

Ontopic: In de bijbel wordt zelfs voorspeld dat Mohammed de laaste zegel der profeten aangekondigd---zie filmpje

YouTube - Muhammad in the Bible

Overigens staan er soms hele vreemde dingen in de bijbel, met alle respect want de woorden van Allah/God zullen er ook instaan
Voor Er, zijn oudste zoon, koos Juda een vrouw die Tamar heette.

Nadat de eerste 2 zonen van Juda overleden waren en Tamar als weduwe achterbleef in afwachting van Juda's derde zoon tot hij volwassen zou worden om met haar te trouwen, deed ze zich voor als **** omdat ze niet zolang kon wachten. Zoals we kunnen lezen vanaf vers 15:

Toen Juda haar zag hield hij haar voor een ****, want haar gezicht was bedekt. Hij sloeg de zijweg in en ging naar haar toe. ‘Ik wil van je diensten gebruik maken,’ zei hij, niet wetend dat het zijn schoondochter was. ‘Wat staat daar van uw kant tegenover?’ vroeg ze. ‘Ik zal je een geitenbokje uit mijn kudde laten brengen,’ antwoordde hij. ‘Goed,’ zei ze, ‘als ik dan maar een onderpand van u krijg.’ En op zijn vraag wat ze als onderpand van hem wilde, antwoordde ze: ‘Het snoer met uw zegel en de staf die u in uw hand hebt.’ Hij gaf het haar en had gemeenschap met haar, en zij werd zwanger van hem. Daarna ging ze terug naar huis, deed haar sluier af en nam haar weduwedracht weer aan.

Kortom, Vader maakt de vrouw van zijn zoon zwanger.

Voorbeeld van Incest nr. 2:

2.Samuel 13:8

Tamar ging naar het huis van haar broer Amnon. Terwijl hij op bed bleef liggen, maakte ze deeg, kneedde het en vormde er onder zijn ogen harten van. Toen ze de hartenkoeken gebakken had, zette ze de schaal klaar, maar Amnon weigerde te eten. Hij stuurde alle aanwezigen weg 10 en zei toen tegen Tamar: ‘Breng de koeken hier en reik ze me met je eigen handen aan.’ Tamar bracht de hartenkoeken naar het slaapvertrek van haar broer Amnon en hield ze hem voor. Maar hij greep haar beet en zei tegen haar: ‘Kom, mijn zusje, kom bij me liggen.’

Ik vraag me dus echt af hoe je dat soort dingen moet oplezen in het bijzijn van je familie en of kerkgenoten ???

iedereen die dacht dat DBC moslims in een slecht daglicht zet: spiertje doet er nog meerdere grote scheppen bovenop! Waarvoor hulde, intrigant par excellence!.

De heilige profeet vergelijken met nostradamus
Maar hier op de dbb doe je voorkomen dat je een fervent atheist bent, nou dan moet je ondanks de gevolgen duidelijk maken waar je voor staat ipv van een soort facadé op te houden. Heb je dat niet meegekregen uit de islam, dat je niks moet vrezen geen verstoting geen dood en geen geweld voordatgene waar je voor staat

Ik wil een zo zorgeloos mogelijk leven leiden.
Aléé, ik bedoel daarmee, het is het vechten niet waard. Zeker niet mijn status nu. Ik ben 'maar' een turk in een pauperbuurt. Ik vind dat je dit groots moet aanpakken. Nu strijden zou betekent dat ik m'n eigen doodvonnis teken. Ik ben niet bang van de dood, maar ik wil mensen die van me houden ook geen pijn doen.

Laten we het maar over wetenschap in de bijbel houden, anders wordt iedere discussie er 1 die op hetzelfde uitdraait.

Het (niet) stroken van religie met wetenschap is toch voldoende gelieerd aan het topic?

Deze vraag anticipeerde ik al, en ja het woord realistisch heb ik doelbewust gebruikt, en het wordt enigzins lastig om de hele islam aan je te definieren aangezien sommige mensen daar mogelijkerwijs jaren over doen, leg ik dat terzijde. Ook weet ik bij dergelijke intresse geen moeite voor jou erin te steken aangezien je hart al gehuld is in een dikke mist van de shaytaan en mijn pogingen tevergeefs uit zullen komen. Je bent niet de eerste,heb genoeg ervaring ermee gehad met het bestrijden van die natzis op Marokko.nl

Realisme is relatief, wat de ene persoon als realistisch beschouwt hoeft voor de daaropvolgende persoon niet zo te zijn. Zo zie jij jouw realisme in de context van een wetenschappelijk perspectief daar waar ik het zoveel mogelijk bekijk in een theologisch perspectief die voor mij het meest realistisch is, daar waar jij uitgaat van de theoretische wetenschappelijke basis die wordt gelegd voor het denken mtb tot zaken als theologie. Ofwel het is praktisch voor jou onmogelijk om jezelf in een dergelijke positie te stellen aangezien de wetenschappelijke bestuderingsmethoden er zo erg bij jou ingeramd zitten en jij daar dus zo van overtuigd bent, draai het plaatje nou eens en dan zit je in mijn positie

Je tracht nu gewoon een theoretisch hekwerk te plaatsen rond je geloofsovertuiging om het maar immuun te maken voor redelijke kritiek. Alsof de realiteit wezenlijk zou verschillen voor jou en mij? Bullshit, de perceptie is alleen verschillend. De realiteit is hetgeen zich feitelijk voordoet en daarom te onderwerpen aan objectieve metingen en wetenschappelijke normen. Alsof, om het in jouw straatje te houden, de natuurkundige wetten niet voor jouw realiteit gelden terwijl je dondersgoed weet dat deze universeel zijn. Dit illustreert alleen maar het vermoeden dat jij in deze het contact met de realiteit aan het verliezen bent. Kom ik opnieuw bij de vraag, die je eerder in een ander topic niet beantwoorde, wat jouw stellingname is inzage dit vraagstuk, welke ook Dawkins bespreekt, namelijk de Non-Overlapping Magisteria...!?

En op dat laaste heb ik eigenlijk niks meer te zeggen dan:"dikke stierenstront,want je weet shit van mij

Dus je verwerpt de notie dat religie zich verhoudt tot een cultuur. Met andere woorden, als geboren marokkaan in een islamitisch traditie en omgeving grootgebracht heb je eenzelfde kans in een synagoge te belanden als in een moskee. :rolleyes:

cq Cod weet niks behalve dat wat hem ingepraat wordt en nageblaat van andere 'atheisten' en zich niet buiten dat denkkader begeeft
tot zover mijn bevindingen over Cod

:roflol:

Hoe kom jij aan jouw informatie over 'allah swt' ? Juist, van andere 'moslims' die zich niet buiten dat denkkader willen begeven.

En je draait de boel net om. Jouw cultuur is een cultuur waar je niet voor jezelf mag denken, en waar je de anderen dom mag nablaten. Ook heb je het over 'op ingepraat wordt'. Wederom iets wat vooral bij jouw cultuur geldt.

Dit is missch nog ontopic.

Het valt me een beetje op dat mijn leerkracht godsdienst een 'zweverig' persoon is. Alé ja, hij had het over 'merkwaardige spirituele' gebeurtenissen die niet verklaard (kunnen worden) werden door wetenschap, oa telepathie. Telepathie neemt vaak plaats in uitzonderlijke omstandigheden, waardoor je dus zo'n zaken niet in een laboratorium kan 'waarmaken', 'testen' etc.
Zo zijn er mensen (hij gaf vooral voorbeelden van tweelingen) die een "speciale innerlijke band" hebben. Zo zijn er gevallen bekend waar dat de ene broer een bijna-doodervaring krijgt, de andere broer zich opeens slecht voelt, ook al kennen ze mekaar niet en leven ze mijlenver gescheiden van elkaar. Hij gaf zo legio voorbeelden van verschillende situaties, oa dat er mensen zijn die in hun hoofd denken: die persoon gaat mij nu bellen! En opeens, hij wordt gebeld door die ene persoon.

En opeens kwam gans de klas met van die onwaarschijnlijke voorbeelden. De ene had 2 neven. Op een dag heeft hun vader een auto-ongeluk gehad en opeens begonnen de 2 jongens te huilen.(geloofwaardigheidsfactor:0,0)

Soms vraag je je af waarom IK zoiets nooit meemaak.:rolleyes:
Het gebeurt wel altijd bij een ander.:D

Het is altijd wel leuk om van die verhalen te lezen, gewoon omdat ze vermakelijk zijn, niet vanwege het feit dat ze proberen aan te tonen dat iets bestaat.
Zelf had ik een keer zoiets. Ik was op vakantie in Frankrijk en we waren in een supermarkt waar we normaal nooit heen gingen. Er stond ergens een mand met voetballen en ik dacht aan een mooie actie die een voetbalmaatje laatst maakte en een paar seconden later kwam ik hem tegen in de supermarkt. Op het laatste moment had hij besloten om mee te gaan met zijn ouders. Die dag hadden ze een rondrit gemaakt met de auto en waren even gestopt bij de supermarkt voor wat water te kopen. Precies op het moment dat ik er ook was :D:D

Bij dit soort weinig ingrijpende gebeurtenissen is de verklaring "puur toeval" acceptabel, maar als het gaat om ongelukken waar iemand opeens aan dacht, dus ingrijpende gebeurtenissen, dan moet er opeens een bijzondere verklaring zijn.

Puur toeval kwam juist in mijn hoofd na je verhaal te lezen. Dat is het eigenlijk.

Maar ik begin te geloven dat 'zijn geloof' (mijn leerkracht godsdienst) gestoeld is op zo'n gedachtes. Hij 'gelooft' in een 'overklaarbare' en dat moet wel de daad zijn van God.
Dan denk ik: hoe de **** kan je zo iemand bekeren ? Niet dat ik dat van plan ben of whatever, maar het lijkt wel hopeloos voor dat soort mensen.???

Ga je vasten trouwens cyan?
Of ga je dat alleen doen voor je omgeving?

Niet met m'n hart alleszinds:)

Terug
Naar boven