MuscleMeat

Moderne wetenschap in de Bijbel

Mattheus 10:34 vertelt me dit:
je zult meer van Mij ( Jezus ) moeten gaan houden dan de mensen om je heen, vers 33: " Maar als je voor de mensen net doet alsof je Mij niet kent, zal Ik ook tegen de Hemelse Vader net doen of ik jou niet ken!"
( uitleg: Jezus was niet gekomen om een vrede te brengen die diepe tegenstellingen bedekt, omwille van oppervlakkige eensgezindheid. Er zullen altijd conflicten en onenigheid ontstaan tussen degenen die Christus volgen, en zij die dat niet doen.)

Johannes 15:6
uitleg: In Christus leven betekent:
- geloven dat Hij Gods zoon is
- Hem als Redder en Heer aanvaarden
- doen wat God zegt
- doorgaan in geloof
- omgaan met andere gelovigen, het Lichaam van Christus

bron: studie Bijbel
:cool:

Wie was joseph's vader ?
 
nog wat 'moderne' wetenschap gevonden?

Of is het allemaal same old, same old? Die vrede van jezus is maar een beetje halfbakken of niet? Ach ja, de individualiteit die uit een dergelijke religie vloeit.



klopt idd, echt ONtopic valt er niet zoveel te vinden, of je zult het hoofdstuk Openbaringen moeten gaan uitpluizen..........
:o;)
 
Kansberekeningen wijzen allang uit dat het spontaan ontstaan van leven onmogelijk is.

Kans op spontaan ontstaan van leven: 10 tot de macht 40.000. In de wetenschap wordt een kans van 10 tot de macht 50 al als 'belachelijk onwaarschijnlijk' geacht.

Dat ze dan nog durven vasthouden aan het spontaan ontstaan van leven is me een groot raadsel.

Interessante post, maar stel: er wat nooit leven op de aarde, maar eens storte er een komeet(je) de aarde in, met daarin 1 levende bacterie die er voor zorgde dat levende wezentjes begonnen te ontwikkelen.
 
Interessante post, maar stel: er wat nooit leven op de aarde, maar eens storte er een komeet(je) de aarde in, met daarin 1 levende bacterie die er voor zorgde dat levende wezentjes begonnen te ontwikkelen.
Wel toevallig dat die ene levende bacterie de ongelooflijke hete hitte van het penetreren van onze atmosfeer doormaakte, de ruimte overleefde en dan op een plek is geland(waar dus net een komeet met een noodgang, en dus met verschrikkelijk hoge hitte, is neergestort) waar hij zichzelf kon delen en vermenigvuldigen.

Sommige denken dat de bacterieen op een ijskomeet zijn meegereisd ivm dat ijs en steen en de atmosfeer niet goed samengaan. Maar de ruimte lijkt me redelijk dodelijk, vooral de temperatuur aangezien in water(ijs) zuurstof zit, voor elke vorm van leven.
 
Wat een belachelijk voorstel. Leven kan overduidelijk ontstaan getuige ons eigen bestaan. Bovendien vind ik het knap hoe iemand kan voorspellen wat de kans op leven is. Heb je daar wat info over?
 
Interessante post, maar stel: er wat nooit leven op de aarde, maar eens storte er een komeet(je) de aarde in, met daarin 1 levende bacterie die er voor zorgde dat levende wezentjes begonnen te ontwikkelen.

Mja, dan moet die bacterie ook ergens zijn ontstaan he? :D En hoe is 'ie' daar spontaan 'in elkaar' gevallen?

Overigens is het een bezopen argument. De kans dat leven spontaan ontstaat berekenen... We weten niet eens wat dat 'leven' nu is, laat staan de kans dat het spontaan ontstaat. Bogus. Wellicht gaat het over het in elkaar vallen van proteïnen. In die vorm is het een bekend argument
Maar ook die berekeningen trekken op niets. Het 'boeing argument' (naar een argument van Hoyle, die het vergeleek met een berg onderdelen waar een orkaan door heen gaat en een 747 in elkaar laat 'vallen') is té vaak onderuit gehaald om het überhaupt interessant te noemen imo. Het getal dat je ziet zegt NIETS, helemaal niet als het gaat om het ontstaan van 'leven'.

Wel toevallig dat die ene levende bacterie de ongelooflijke hete hitte van het penetreren van onze atmosfeer doormaakte, de ruimte overleefde en dan op een plek is geland(waar dus net een komeet met een noodgang, en dus met verschrikkelijk hoge hitte, is neergestort) waar hij zichzelf kon delen en vermenigvuldigen.

Sommige denken dat de bacterieen op een ijskomeet zijn meegereisd ivm dat ijs en steen en de atmosfeer niet goed samengaan. Maar de ruimte lijkt me redelijk dodelijk, vooral de temperatuur aangezien in water(ijs) zuurstof zit, voor elke vorm van leven.

Panspermia. :D
 
Wat een belachelijk voorstel. Leven kan overduidelijk ontstaan getuige ons eigen bestaan. Bovendien vind ik het knap hoe iemand kan voorspellen wat de kans op leven is. Heb je daar wat info over?
Leven ontstaat alleen maar onder bepaalde omstandigheden. Er zijn weinig planeten met die omstandigheden. Die planeten, waarvan we weten dat die die omstandigheden hebben, delen ze door het totaal aantal planeten die we kennen en dan heb je nog de kans van de kans van het leven op die planeet. Maar alleen door het delen van de aantal planeten die we kennen waar leven zich zou kunnen manifesteren en het aantal planeten waarvan we zeker weten dat er absoluut geen leven op mogelijk is maakt de kans al verschrikkelijk klein dat er leven op een willekeurige andere planeet kan ontstaan.
 
Mja, dan moet die bacterie ook ergens zijn ontstaan he? :D En hoe is 'ie' daar spontaan 'in elkaar' gevallen?

Overigens is het een bezopen argument. De kans dat leven spontaan ontstaat berekenen... We weten niet eens wat dat 'leven' nu is, laat staan de kans dat het spontaan ontstaat. Bogus. Wellicht gaat het over het in elkaar vallen van proteïnen. In die vorm is het een bekend argument
Maar ook die berekeningen trekken op niets. Het 'boeing argument' (naar een argument van Hoyle, die het vergeleek met een berg onderdelen waar een orkaan door heen gaat en een 747 in elkaar laat 'vallen') is té vaak onderuit gehaald om het überhaupt interessant te noemen imo. Het getal dat je ziet zegt NIETS, helemaal niet als het gaat om het ontstaan van 'leven'.



Panspermia. :D
=
De hypothese van panspermia of panspermie houdt in dat het leven verspreid in het heelal voorkomt, en dat het leven op Aarde niet op de Aarde zelf is ontstaan. Het leven op Aarde is het gevolg van een "besmetting" met organismen uit de ruimte. Het leven op Aarde kent sindsdien wel zijn eigen geschiedenis (evolutie).
Er zijn nauwelijks aanwijzingen die deze hypothese kunnen tegenspreken of bevestigen. Er is op dit moment geen leven buiten de Aarde bekend, ook het bestaan van leven op Mars is op dit moment nog onduidelijk.
Uitgesloten is panspermia ook niet. Het is bekend dat bacteriën ruimtereizen kunnen overleven. De bacterie Streptococcus mitis werd in 1967 per ongeluk met de Surveyor 3 naar de Maan gebracht. Astronauten van de Apollo 12 brachten ze 31 maanden later terug naar de Aarde, waar bleek dat ze weer tot leven konden worden gewekt. Ook van korstmossen is aangetoond dat ze minimaal twee weken onbeschermd in de ruimte kunnen overleven. Van andere bacteriën is bekend dat ze op Aarde onder zeer extreme omstandigheden overleven.
Het is echter de vraag of dit ook geldt voor interstellaire reizen: omstandigheden zijn dan veel extremer en de reistijd veel langer.
Maar wat er niet wordt verteld is of die korstmossen en doe streptococcus mitis bacterieen daadwerkelijk zelf, of via een steen of stuk ijs iig niet aan de binnenkant van een beschermende laag, de wrijving van onze atmosfeer bij het penetreren ervan kunnen overleven.
 
Sorry, dat slaat nergens op. Ik denk dat builderb het al redelijk verwoorde, dat getal heeft geen betekenis.
 
= Maar wat er niet wordt verteld is of die korstmossen en doe streptococcus mitis bacterieen daadwerkelijk zelf, of via een steen of stuk ijs iig niet aan de binnenkant van een beschermende laag, de wrijving van onze atmosfeer bij het penetreren ervan kunnen overleven.

de hypothese van panspermia.
 
citeer er eens een aantal dan, je maakt me toch wel nieuwsgierig!

wanneer je ze niet kunt vinden is niet erg, maar ga dan geen grote onzin meer lopen rondbazuinen als je niets kunt bewijzen.....

wetenschappelijk bewezen noem ik in sommige gevallen ook onzin, omdat het IMO teveel de mening van een wetenschapper is......
:o


en als iedereen al weet dat het over GELOOF gaat, waarom dan telkens weer dat gedram dat het tegenovergestelde wetenschappelijk bewezen is?

GELOOF valt niet onder wetenschappelijke bewijzen; net zo min als dat ik wetenschappelijke bewijzen maar klakkeloos moet GELOVEN!

;)

ja maar het geloven van onzin lijkt me redelijk dom!

wil je fouten uit de Bijbel??? Ok je vroeg er om: dit vond ik na drie seconden googelen:

What follows is a brief sampling of the numerous errors in the Bible. There are hundreds more.



1.How many generations were there between the Babylonian captivity and Jesus? In Matthew 1, it says there were fourteen, but only thirteen are listed.

2. Was Enoch a member of the sixth generation after Adam (as indicated in Genesis 5 and Luke 3) or of “the seventh after Adam‿ as it states in the epistle of Jude?

3. Did the Last Supper take place on the evening of Passover (Matthew 26:17-20; Mark 14:12-17; Luke 22:7-14), with the crucifixion occuring the next day and therefore “not on the feast day‿ (Matthew 26:5; Mark 14:2), or did it take place on the evening before Passover as John reports, so the crucifixion took place on the day of Passover -- that is, on the feast day (compare John 13:1-2; 18:39; 19:14, 31, 42)?

4. Was the potter’s field purchased by Judas before his death (Acts 1:15-19) or by the priests after his death (Matthew 27:3-10)?

5. Is pi, the ratio of the circumference to the diameter of a circle, equal to 3.0, as is implied by I Kings 7:23 and II Chronicles 4:2, or is it equal to about 3.1416, as all mathematicians agree?

6. Was Sisera killed while he was sleeping on the ground (Judges 4:21) or did he fall to the ground and die when he was struck with a hammer (Judges 5:26-27)?

7. Why does Matthew say that Jesus came to live in Nazareth “that it might be fulfilled which was spoken by the prophets, He shall be called a Nazarene‿ (Matthew 3:23)? There is no such prophecy anywhere in the Old Testament.

[A couple of sidelights: In Judges 13:5, there is a prophecy that Samson will be a Nazarite, but being a Nazarite had nothing to do with where one lived. It involved certain ascetic practices, like abstinence from wine or other grape products, not cutting one’s hair or beard, and normally was undertaken by an oath. Since Jesus drank wine, he could not have been a Nazarite, at least not throughout his ministry. And there is, besides, no reason for supposing that this prophecy was meant to apply to anyone but Samson.

There are references in the New Testament both to Jesus coming from the town of Nazareth and also to his being a “Nazorean‿ – which many translations render as “Nazarene.‿ But in fact, they shouldn’t be confused. They have different roots in Hebrew and Aramaic. (In Hebrew – Aramaic is similar on this – there are two different letters transliterated as “z,‿ zayin [ז] and tzadde [צ]. “Nazareth‿ uses tzadde and “Nazorean‿ uses zayin.1) Outside the New Testament, there is no evidence that the town of Nazareth even existed in first-century Palestine and actually some evidence that it did not.2

However, there is evidence, inside and outside of the New Testament, of a Jewish sectarian group called “Nazoreans.‿ Most likely, Jesus was a Nazorean, and the gospels were doctored by people in later times who didn’t understand what Nazoreans were, but were familiar with the later town of Nazareth. Understandably, they confused the two and thought Nazoreans were residents of Nazareth. Whoever authored Matthew compounded the confusion with a fuzzy memory of a prophecy about someone (Samson) being a Nazarite (not a Nazorean or a Nazarene).]

8. Is God all-knowing (I John 3:20) or does he sometimes have to find out things (Genesis 18:20-22)?

9. Is the earth motionless (Psalms 93:1; 104:5)?




10. Is there any mountaintop on a round earth from which one can see “all the kingdoms of the world‿ (Matthew 4:8)? (If this is not to be taken literally, why does the devil take Jesus up “an exceeding high mountain‿ at all?)




11. At the time of the triumphal entry into Jerusalem, did Jesus ride on the backs of two animals? – “And the disciples went, and did as Jesus commanded them, and brought the ass and the colt, and put on them their clothes, and they set him thereon.‿ (Matthew 21:6-7, emphasis added)




Maybe Jesus was very fat! Actually, the explanation is not hard to find. Right before this, a prophecy from Zechariah (9:9) is quoted: “Behold thy King cometh unto thee, meek, and sitting upon an ass, and upon a colt the foal of an ass.‿ (v. 5) At least four factors appear to be at work here. First, the author of Matthew was not an eye-witness. He didn’t see Jesus perched on the backs of two animals at the same time. Second, he thought he had to say that Jesus was riding both of them because of a woodenly literal interpretation of an Old Testament prophecy. Third, if he was Jewish at all, he was almost certainly a Gentile convert, for, had he been raised in the traditions of Israel, he would have recognized the passage from Zechariah as a familiar parallel construction of Hebrew poetry, not a literal assertion that one person would be riding two animals. Finally, and of more general importance, is the evident fact that whoever authored Matthew was willing to adjust the way he reported events in order to make them accord more closely with faith-based preconceptions of how they ‘must’ have been.




12. Is there any kind of life after death, as most Christian denominations teach (backed by numerous texts) or is it true that the dead do not have “any more for ever a portion in any thing that is done under the sun‿ (Ecclesiastes 9:6)?




13. Is it true that "No man has ever seen God at any time" (John 1:18) or did Isaiah (6:1) and Moses and the elders (Exodus 24:9-12) see God?




14. How long was Jesus' ministry and when was he executed? There is actually no direct statement in the Bible. There's an argument from prophecy for a three-and-a-half year ministry from the ninth chapter of Daniel favored by some fundamentalists, but in the first place, it depends upon identifying "caus[ing] the sacrifice and oblation to cease" (v. 27) with the events surrounding the crucifixion. (This argument takes "the going forth of the commandment" in verse 25 as referring to Artaxerxes' decree of 457 BC, and thus sets a beginning date for the ministry of 27 AD and a concluding date of 31 AD.3) That is, it depends upon the crucifixion being interpreted in the light of Christian theology as having the meaning that sacrifice and oblation no longer had a point -- so of course it can't be checked or confirmed (if you call this confirmation!) unless one already buys into Christian theology. As a matter of history, sacrifice and oblation did not cease then. Second, it depends on understanding the "he" who causes the cessation as being the same as "Messiah the Prince" (v. 25), but the text appears to refer to anotherprince, "the prince that shall come," whose people "shall destroy the city and the sanctuary" (v. 26). That prince appears to be the person referred to as the "he" who will "cause the sacrifice and oblation to cease." Third, it seems likely that, even if the apparent holes in the prophetic argument can be plugged, it will only be impressive to people who already think that Biblical prophecy in general, or at least that one, is reliable. Anyone who doesn't share that faith will think it provides no evidence at all about how long Jesus' ministry actually was.




What other evidence is there? There are the accounts of Jesus' ministry in the gospels. Unfortunately, these do not settle the matter. Judging by internal evidence in the Synoptics (Matthew, Mark and Luke), such as references to seasons and feast days of the Jewish calendar, all the events could be fit into approximately a year to a year and a half. But applying the same standards to the gospel of John, yields a duration of about three years. The evidence of the gospel of John is actually the main piece of support given for a three-year ministry. (The idea, presumably, is that the Synoptics might, without falsifying matters, have left out time-references that John included, but not the other way around.)

There is a bit of external historical evidence, though. Shortly after Jesus’ ministry began, John the Baptist was imprisoned (and later executed) for criticizing the marriage of Herod and Herodias (Matthew 14:3; Mark 6:17). We know it was shortly after the beginning of Jesus’ ministry for two reasons: first, there are no references in any of the gospels to anything else that John the Baptist did after the baptism of Jesus and before his imprisonment, and second, Mark 1:14 says that Jesus began preaching in Galilee after John was imprisoned. The marriage of Herod and Herodias can be dated on the basis of first-century records outside the New Testament as taking place in 35 AD. We also can identify, from other evidence, a latest possible date for the crucifixion. Pilate, the Roman governor under whom Jesus was crucified, was recalled to Rome in 36 AD. Thus, Jesus began preaching in 35 and so could not have been crucified any earlier; otherwise, John would not have been imprisoned and executed first. And the crucifixion could not have been later than Passover of 36, because, after 36, Pilate was no longer the governor (nor, for that matter, was Caiaphas, under whom the New Testament tells us that Jesus was condemned, still the high priest).

Thus, it appears that the Synoptics, which do not require more than a year to a year-and-a-half of ministry for Jesus, are more nearly correct than the gospel of John. In any case, the fact that Jesus had to be alive as late as 35, throws a monkey-wrench into the prophetic argument that places the crucifixion in 31 or before, as well as into other traditional datings for Jesus’ ministry, which generally set a date no later than 33 for the crucifixion.

15. According to Matthew 16:27-28, Jesus prophesied that some of the people listening to him would still be alive when he returned and God’s kingdom was ushered in: "For the Son of man shall come in the glory of his Father with his angels; and then he shall reward every man according to his works. Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom." Of course, it didn’t happen. All the people who were "standing there" have long since "tasted of death," and the Second Coming looks as remote as ever. (It won’t do, as I have heard some biblical literalists urge, to say that the transfiguration, reported in the next chapter, is what the prophecy was about. Rewarding "every man according to his works" did not occur then.)

16. Did the plot of the king of Syria with Pekah, the son of Remaliah, against Judah fail (II Kings 16:5) or succeed (II Chronicles 28:5-8)? In light of the passage from Chronicles, what are we to think of the prophecy regarding this plot in Isaiah 7:1-7? See especially verse 7: "Thus saith the Lord God, It shall not stand, neither shall it come to pass." Is the Bible telling us that the plot that God said shall not stand or come to pass did stand and come to pass?

17. In II Kings 9 and 10, we are told the story of Jehu’s anointing as king and his going into battle at Jezreel against Ahab. He was commanded to do this by God (9:6-10), and later, God announced that Jehu had "done well in executing that which is right in mine eyes, and hast done unto the house of Ahab according to all that was in mine heart" (10:30). Why, then, does Hosea, a couple of centuries later, write, "And the Lord said unto him ... I will avenge the blood of Jezreel upon the house of Jehu, and will cause to cease the kingdom of the house of Israel"? The blood of Jezreel was shed at God's command and with his approval, yet he says he’s going to take vengeance for something that never would have happened without his own command. Worse yet, he’s going to take vengeance on "the house of Jehu" – that is, on descendants who had not even been born at the time of the bloodshed of Jezreel.

There is, of course, no strict inconsistency here. It could be that God really did command, announce being pleased with, and later decide to punish the very same act. Any being who would do that, however, is monstrous and evil. He might frighten us into obedience with threats or bribe us with promises -- and why would we trust either of those? -- but he could never deserve obedience or love or respect.

bron: Mistakes and Contradictions in the Bible
 
Mattheus 10:34 vertelt me dit:
je zult meer van Mij ( Jezus ) moeten gaan houden dan de mensen om je heen, vers 33: " Maar als je voor de mensen net doet alsof je Mij niet kent, zal Ik ook tegen de Hemelse Vader net doen of ik jou niet ken!"
( uitleg: Jezus was niet gekomen om een vrede te brengen die diepe tegenstellingen bedekt, omwille van oppervlakkige eensgezindheid. Er zullen altijd conflicten en onenigheid ontstaan tussen degenen die Christus volgen, en zij die dat niet doen.)

Johannes 15:6
uitleg: In Christus leven betekent:
- geloven dat Hij Gods zoon is
- Hem als Redder en Heer aanvaarden
- doen wat God zegt
- doorgaan in geloof
- omgaan met andere gelovigen, het Lichaam van Christus

bron: studie Bijbel
:cool:

dat is jouw interpretatie van een 1600 jaar oude tekst. Meer waard dan wetenschappelijk onderzoek??? Lees nog eens de tegenstrijdigheden die cyan en ik reeds postten.
 
dus bijbel is alles behalve een wetenschappelijk boek, waarom het dan gaan vergelijken met wetenschappelijke onderzoeken?
 
jezuus en het zwaard??? die had ik nog niet gehoord.. Hahahahah, en wij dan maar gaan zeuren dat andere religies oproepen tot geweld.

Ja, hahahahaha:rolleyes:

Zou dat komen, omdat we meer last van moslims hebben, dan van christenen hier in Nederland?

Verder is elk geloof natuurlijk een grap, maar dat terzijde.
 
dus bijbel is alles behalve een wetenschappelijk boek, waarom het dan gaan vergelijken met wetenschappelijke onderzoeken?

wie is begonnen met het praten over de bijbel en wetenschappelijke onderzoeken?? Heb jij niet in 1 van je vorige posts niet gezegd dat er in de bijbel zaken staan die werden bevestigd door de wetenschap. (kan zijn dat je dat niet hebt gedaan maar ik heb geen zin om de hele topic opnieuw te gaan lezen.)
 
Terug
Naar boven