XXL Nutrition

Moderne wetenschap in de Bijbel

Jammer, ze hebben nu iig wel de kans
En als ze die niet nemen zullen ze branden en gestraft worden als de ongelovigen dat ze zijn

Is dit dan de zoetheid van de islam die je INSTANT caries geeft ofzo?

Haha, hoe logisch is het straffen van iemand voor onwetendheid over een of ander maf pseudo-verlicht verhaal over een of ander totaal incompetente godheid die in z'n almacht een onwijze speeltuin heeft opgericht?

Islamieten en christenen klinken in de kern als een perfect gestemd koor, hoezeer ze ook zouden willen van niet :roflol:

Je kunt pas iets niet GELOVEN, als je er van hebt gehoord/ het hebt bedacht.
Er is dus een VERSCHIL tussen NOOIT VAN HEBBEN GEHOORD en NIET GELOVEN.
Als er iemand voor hun ongeloof moet worden gestraft, is het allah zelf, aangezien hij niet even de 'moeite' (voor zover daar in 'almacht' van te spreken is...) nam om daar 'het woord' een beetje te verspreiden.

Maar goed, de (godgegeven?) logica is meestal niet aan het geloof besteedt :D

Laatst bewerkt:
Wel, ik heb ooit gelezen dat een goede christen ook naar het paradijs ging. Ik weet niet of dit klopt, heb de Koran nooit gelezen, maar het kwam wel van een 'moslimsiteje' en dat vond ik nog mooi. Want het is erg oneerlijk van God moest hij Joden/Christenen/... straffen. Zij werden net zo hetzelfde opgevoed door hun ouders als jij, wat kunnen zij eraan doen dat hun ouders toevallig christen/joods/boedhist was ??? Denk toch dat God, als ie bestond(:D ) wel slimmer was dan dat.

Mijn ouders weten ondertussen dat ik niet echt 'serieus' geloof in Islam. Ik heb het niet echt gezegd, maar wel signalen gegeven en niet 1 van de minste. Ik zei al bevoorbeeld dat ik dronk en dat de regel van Koran me niet interesseert omdat het bullshit is(letterlijk mijn woorden).

Wat een dissrespect...je had iig mij zoon niet moeten zijn maar ok
Het is zeer jammer dat je dwalende bent, moge allah je nog op de ware weg helpen. Ik neem aan dat je als turk zijnde ook veel turkse vrienden hebt, ook allemaal ongelovig, heb jij ze dat soort ideen dan aangepraat?
Ontopic: De christenen de mensen van het boek die in de drie eenheid geloven zullen net zo hard lekker roosteren als de andere

Hoofdstuk 5 (al maidah) vers 72:

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige,
U de genadevolle aanbidden wij
Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Allah is de Masih, zoon van Maryam." Hoewel de Masih zei: "O Kinderen van Israel, aanbidt Allah, mijn Heer en jullie Heer." Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.

Laatst bewerkt:
Als allah echt zo groot en machtig was geweest had hij die indianen allang weten te bereiken.

Is het ergens toch misgegaan met die beste man :scratch:

de meest barmhartige :roflol: zo barmhartig is hij dus niet, zelfs ik zou een barmhartigere God dan hem zijn., laat staan pascifisten als ghandi?
Zit Ghandi ook in de hel omdat hij de meest geweldloze wereld predikte spiermans?

de meest barmhartige :roflol: zo barmhartig is hij dus niet, zelfs ik zou een barmhartigere God dan hem zijn., laat staan pascifisten als ghandi?
Zit Ghandi ook in de hel omdat hij de meest geweldloze wereld predikte spiermans?

Als hij zich niet bekeerd heeft zal hij inderdaad gaan branden

@cyan: Je had deels gelijk trouwens
De christenen en joden die niet in de drie eenheid geloven maar gewoon god als god zullen niet branden

Soerah al Baqarah ;62

Voorwaar, degenen die geloven,en degenen die het Jodendom belijden en de Christenen en de Sabiers; ( zij allen ) geloven in Allah en in de laatste dag, en zij verrichten goede werken: voor hen is hun beloning bij hun Heer en geen vrees zal er over hen zijn, noch zullen zij treuren

Nee, nee er is een meer barmhartige, die hem laat branden...
Don't see the sense that makes? :D
Overigens zou hem bij God hetzelfde lot wachten.

be·ke·ren2 (ov.ww.)
1 (iem.) overhalen om een bepaald geloof te belijden

@cyan: Je had deels gelijk trouwens
De christenen en joden die niet in de drie eenheid geloven maar gewoon god als god zullen niet branden

Soerah al Baqarah ;62

Voorwaar, degenen die geloven,en degenen die het Jodendom belijden en de Christenen en de Sabiers; ( zij allen ) geloven in Allah en in de laatste dag, en zij verrichten goede werken: voor hen is hun beloning bij hun Heer en geen vrees zal er over hen zijn, noch zullen zij treuren

Ja, had het ergens gelezen op een site aangeraden door mijn moslim leerkracht, dus vrij betrouwbaar dacht ik zo.

Vind het btw raar dat je opeens zo 'extreem' doet. Er is zeker 'iets' gebeurd rondom u (de schietpartij maybe ?).

Ja, had het ergens gelezen op een site aangeraden door mijn moslim leerkracht, dus vrij betrouwbaar dacht ik zo.

Vind het btw raar dat je opeens zo 'extreem' doet. Er is zeker 'iets' gebeurd rondom u (de schietpartij maybe ?).

Ja hoor, je geloof belijden is extreem?
Haha, ik ben gewoon op het verlichte pad terechtgekomen
En een schietpartij is niets bijzonders, ik heb mn vrienden neergeschoten zien worden 3 jaar geleden

over·ha·len2 (ov.ww.)
1
(iem.) zo beïnvloeden dat hij iets doet of laat => belezen, bepraten, bewegen tot, iem. van zijn stoel praten, meekrijgen, ompraten, omturnen, over de streep trekken, overhalen
2
naar de andere kant halen
3
trekken aan => overtrekken
4
[scheik.] distilleren
5
(een tekening) overtrekken

Er is in alle betekenissen een 'beinvloeder' en een 'beinvloed medium' (papier, alcohol, trekschuit, evangelist, om eens wat voorbeelden te noemen)
Als er niemand is die overhaalt, wordt er niemand overgehaald. (de grammatica maakt hier het verschil)
Als er niemand overgehaald kan worden, kan er dus niemand bekeerd worden. Als je zegt dat Indianen onbekeerden zijn (en dus zullen branden), ga je voorbij aan de betekenis van het woord 'overhalen' en je eigen interpretatie van het woord bekeren, omdat er niemand is die overhaalde. (om te beginnen omdat er niemand was die het idee kenden). Imo niet echt een geldige beredenering van 'brandende Indianen' dus.

Ja hoor, je geloof belijden is extreem?
Haha, ik ben gewoon op het verlichte pad terechtgekomen
En een schietpartij is niets bijzonders, ik heb mn vrienden neergeschoten zien worden 3 jaar geleden

Maar ik had gewoon het gevoel dat je niet zo was..zo onredelijk.

waarom straft God mensen die nooit in contact zijn kunnen komen met vb de koran? gewoon al doordat ze zijn opgegroeid een samenleving die volledig geisoleerd lag.

Als je hier een antwoord op geeft, dan kan je niets anders concluderen dat DIE mensen niet naar Hel zouden moeten gaan. Of God moet oneerlijk zijn.

Maar ik had gewoon het gevoel dat je niet zo was..zo onredelijk.

Als je hier een antwoord op geeft, dan kan je niets anders concluderen dat DIE mensen niet naar Hel zouden moeten gaan. Of God moet oneerlijk zijn.
Hoe bedoel je onredelijk? Wat geeft jou dat idee dan ???
De koran is gewoon de waarheid, en wat betreft die stam
Voor de laaste keer, ze zullen branden ja
Het is geen excuus namelijk

Terug
Naar boven