XXL Nutrition

Moess road to 18% || trainingslogs en foto's ||

Nice tren! Vooral de curls

Nette training! Hoe bevalt die 1 been leg press, naast de pr's die je erop gemaakt hebt? :)

• Topic Starter Topic Starter
Nette training! Hoe bevalt die 1 been leg press, naast de pr's die je erop gemaakt hebt? :)

Erg goed! Je kunt niet compenseren met je andere been en dat bevalt me wel. Daar naast is het de derde keer nu dat ik deze oefening doe. En de eerste x begon ik op 9 kilo en vond ik 18 al erg zwaar. En nu de 3e keer doe ik al 25.

Vandaag rustdagje. Het valt reuze mee met de spierpijn maar ik merk wel dat mn lichaam dr ff aan toe is. Telkens die hoofdpijn die op de achtergrond dwaalt. Het is zo irritant als je motivatie er wel is maar je lichaam gewoon niet meewerkt.

enjoy restday

Toch geen rustdag! Voel me ineens stuk beter en heb zin om te gaan! Vriendin opgetrommeld en straks maar eens richting de sportschool. Wat ik ga trainen nog geen idee!

Haha goed dat je je beter voeld, van die hoofdpijn op de achtergrond is vervelend he dan ben.je niet doodziek maar ook niet helemaal fit, veel succes en plezier in de sportschool! ;)

Tijdens de training toch nog even rustig aan gedaan. Een vriendin was mee en die trainde voor de eerste x borst en triceps dus dat was ook erg leuk. Gewoon een relaxte training zonder teveel te eisen van mezelf.

Bankdrukken
12X15
12X25
10X25
10X25

Vlak dumbell drukken
12X8
12X8
10X8
10X8

Dumbell flys schuine bank
12X5
12X4
10X5
10X5

Declined dumbell drukken
12X8
12X8
10X8
10X8

Dips
10X10
10X10
10X10

Skullcrushers
12X7,5
12X7,5
10X7,5
10X7,5
(Geen 1,25 schijven aanwezig helaas, 2,5 aan iedere kant was echt too much en dit was net te licht.)

Kickbacks
12X4
12X4
10X4
10X4

Die dips zijn seated dips of wat?
Anders snap ik niet waar die 10x10 voor staat :p

Lekker zo eens een training waarvan je niet al te veel van jezelf verwacht en gewoon 'chill' aan het trainen bent :D

Leuk hoor training met een vriendin, maak der maar verslaafd aan deze awesome sport ;)
En die dips snap ik nu, vond het vorige keer al hele sterke dips toen ik dacht dat je ze op een dip machine deed!
Nog steeds netjes :)

Lekker zo eens een training waarvan je niet al te veel van jezelf verwacht en gewoon 'chill' aan het trainen bent :D

Ja zeker. Meestal push ik mezelf maar nu wilde ik gewoon ff trainen.

Leuk hoor training met een vriendin, maak der maar verslaafd aan deze awesome sport ;)
En die dips snap ik nu, vond het vorige keer al hele sterke dips toen ik dacht dat je ze op een dip machine deed!
Nog steeds netjes :)

Was ook mijn plan! Ze gaat al wel regelmatig mee met bodypump en als ik benentraining doe. Maar nog nooit met UB training. Maar ze doet zelf sportopleiding dus is al aardig sportief en weet van alles ook de juiste uitvoeringen dus dat was ook leuk :)

Ja doe als ik in Nijmegen ben wel Dips op apparaat maar ik Zwolle is die weg. Dus dan maar bench dips.

Tof! :)
Bench dips zijn ook zeker lekker, doe je wel een close grip bench press toevallig? Vind die ook nice!

Bij ons zag ik vorige week iemand dippen met de kleinste kerel van de gym (1.50m) op zijn schoot :roflol:

Tof! :)
Bench dips zijn ook zeker lekker, doe je wel een close grip bench press toevallig? Vind die ook nice!

Bij ons zag ik vorige week iemand dippen met de kleinste kerel van de gym (1.50m) op zijn schoot :roflol:

Nee nog nooit gedaan. Zal volgende x is proberen.

En wut?! Dat moet er hilarisch uit hebben gezien xD ik laat mijn vriend thuis wel eens oefeningen doen met mij als barbell haha. Ook vrij lachwekkend.

Bench dips is een hele goede tricep oefening, daarmee pak je de long/medial en lateral head. Je zou kunnen overwegen om misschien Cgbp (Close grip bench press) toe te voegen, hiermee pak je de medial en lateral head.
Ik persoonlijk vind Cgbp ook een heerlijke oefening, lekkere pomp altijd

Ben gisteren bezig geweest om een nieuw trainingsschema op te stellen. Eigenlijk alleen schouders, borst en triceps schema veranderd. Eerder deed ik borst en triceps samen en schouders niet. Nu heb ik borstoefeningen in aantal teruggebracht en samengevoegd met de schouder en triceps training.

Voor de volledigheid ook mijn andere 2 schema's erbij.

Hebben jullie feedback en tips?

Schouders, borst & triceps:
Rear delt cable raise
12X 
12X 
10X 
10X

Bent over dumbell raise
14X
12X
10X
8X

Pec rear delt
14X
12X
10X
8X

Upright row
14X
12X
10X
8X

15 graden db press
12X
12X
10X
10X

Dumbell flys schuine bank
12X
12X
10X
10X

Bench Dips
10X
10X
10X

Skullcrushers
12X
12X
10X
10X

Kickbacks
12X
12X
10X
10X

Rug en biceps:
Bent over row
12X
12X
10X
10X

Nekpully
12X
12X
10X
10X

Pully small grip
12X
12x
10X
10X

Deadlift
12X
12X
10X
10X

Dumbell curl
12X
12X
10X

Ez stang curl
12X
12X
10X

Benen:
Squats
16X
14X
12X
10X
8X
6X

Legextension
20X
20X
20X
20X

Legpress met 1 been
14X
12X
10X
8X

Legcurl
16X
14X
12X
10X
8X

Lunges
16X
14X
12X

Staand kuitheffen in legpress
10X
10X
10X

Staand pauzed kuitheffen
10X eigen gewicht ieder been

Onderstaande 2 oefeningen met elkaar afgewisseld.

Geen goede tips?

Schema ziet er wel stabiel uit imo, maar waar heb je de press voor je schouder gelaten?
Persoonlijk zou ik borst voor de schouder doen, maar dat is wat je fijn vind.
Ook dumbell flyes zijn heel lastig om strikt voor je borst uit te voeren zonder teveel schouder te gebruiken, aangezien je al veel voor je schouders hebt staan ook.

Terug
Naar boven