AndroidHealthClinic

Moess road to 18% || trainingslogs en foto's ||

• Topic Starter Topic Starter
Schema ziet er wel stabiel uit imo, maar waar heb je de press voor je schouder gelaten?
Persoonlijk zou ik borst voor de schouder doen, maar dat is wat je fijn vind.
Ook dumbell flyes zijn heel lastig om strikt voor je borst uit te voeren zonder teveel schouder te gebruiken, aangezien je al veel voor je schouders hebt staan ook.

Ik wil wat minder de voorste schouderkoppen trainen en wat meer de rhomboideus etc. Vandaar dat ik de press heb weggelaten. Ook wil ik borst minder trainen en meer de rearspieren van schouders. Vandaar dit schema.

En wat betreft de volgorde, zal de komende tijd eens bekijken wat me het beste bevalt.

Wat voor mijn rear delts echt goed werkte is veel zwaar row-werk en 1 rear delt isolatie zoals reversed flies en dan niet te hoog doortrekken ( dan gaan andere spieren in je rug werken, kom er zo gauw niet op welke. Zag het in een filmpje van Ben Pakulski )

Verder ben ik alleen geen fan van neckpull/press oefeningen maar als jij er geen blessures aan over houdt kun je 'm blijven doen

Wat voor mijn rear delts echt goed werkte is veel zwaar row-werk en 1 rear delt isolatie zoals reversed flies en dan niet te hoog doortrekken ( dan gaan andere spieren in je rug werken, kom er zo gauw niet op welke. Zag het in een filmpje van Ben Pakulski )

Verder ben ik alleen geen fan van neckpull/press oefeningen maar als jij er geen blessures aan over houdt kun je 'm blijven doen

Rhomboids?

Verder ben ik het met mikie eens. Van isolatieoefeningen voor rear delts kreeg ik voornamelijk pijnlijke schouders ipv dat er meer massa op kwam.
Voor biceps kan je hammer curls erbij doen (ipv normale db curl) om onderarmen mee te pakken.
En werksets zou ik minder reps doen, maar dat is puur een kwestie van wat je zelf fijner vindt.

Trx rear delt werkt voor mij erg goed.
Gewoon lekker op eigen bodyweight en goed squeezen

Wat is het stilletjes hier?....

Klopt ja. Ben ontzettend druk met school geweest. De hectiek zit er eindelijk weer een beetje op. Uiteraard wel blijven sporten. Loggen zal snel weer volgen!

gelukkig!!

Erg he wat die schoolstress met je kan doen haha.. En dan denk ik af en toe.. Kom op het is maar school.. Maar toch haha! Goed dat je wel bent blijven trainen! :D Ga maar snel weer loggen haha!

Ja zeker Daphne! Ach soms ff nodig!

Vanavond weer eens met mijn vriend wezen trainen. Borst en schouders. Train ze zelf tegenwoordig minder dus vond wel leuk om voor de afwisseling een keer weer te doen.

Vlak dumbbell drukken
14X9 (foutje, moest 12 zijn)
10X9
8X12
6X12 (14 was faal)

Schuin bankdrukken
12X20
10X25
8X25
2X6X30 (20 sec tussen 2 sets)

Flyes op schuine bank
12X5
10X5
8X6
6X6

Voorslaan en uitstoten
12X10 (eerste x dus alleen stang voor techniek)
10X15
8X15
6X15
Godsamme wat was dit zwaar zeg! Wel lekkere oefening.

We moesten eigenlijk nog een paar oefeningen maar we waren het wel zat. Vervolgens nog 25 min hiit cardio gedaan.

Jaja, Hiit cardio :eyebrow:

Goed dat je weer traint!

Nette progressie geboekt.

en 25 min HIIT ? pfoe das best lang hey. ik ben meestal na 15 min helemaal gesloopt!

Ennnn ze is weer back! Goed bezuggg!

Leuk dat je er weer even bent. :)

inderdaad, welcome back Moess

Vanavond benen getraind. Ging wel lekker :)

Squats
16X30
14X30
12X30
10X40
8X40
6X30

Legextension
20X23
20X25
20X27,5
20X32

Legpress met 1 been
14X18
12X20,5
1020,5
8X25

Legcurl
16X39
14X45
12X45
10X52
8X56PR

Lunges
16X16
14X16
12X18

Staand kuitheffen in legpress
10X45
10X45 
10X45 

Staand pauzed kuitheffen
10X eigen gewicht ieder been

Onderstaande 2 oefeningen met elkaar afgewisseld.

Lekkere beentrain!
op naar de spierpijn morgen. :D

Goed bezig Moess! :)
Heb je een bepaalde methode die je aanhoudt bij het verhogen van je squat?
45kg zal er vast inzitten namelijk!

Goed bezig Moess! :)
Heb je een bepaalde methode die je aanhoudt bij het verhogen van je squat?
45kg zal er vast inzitten namelijk!

Mwoah denk voorlopig nog niet. Heb wel moeite met de 40. Komt misschien ook wel door de vele herhalingen. Maar vind zo wel lekker trainen dus wil niet puur met 1 of 2 herhalingen een PR neerzetten.

Heb ook niet echt methode. Als ik gevoel heb dat er meer zinzit dan doe ik er wat kilos bij op. Zo ging die 8X best moeizaam dus laatste 6 weer wat omlaag.

Terug
Naar boven