AndroidHealthClinic

Moestuintjes

  • Topic starter mat
  • Startdatum
  • Reacties 218
  • Weergaven 12K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Heb er nog wel een garage bij van 3 bij 6 denk ik

Dan klopt het gemiddelde wel een beetje
 
In de optielijstjes bij nieuwbouwwoningen kiezen kopers massaal voor de maximale grootte. Daarmee worden de tuinen gereduceerd tot het formaat van een postzegel", zegt Verwoerd.
Is ook wel wat je ziet bij de jongere generatie dat een hoop geen affectie heeft met groen
 
Garage gaat wel snel wat oppervlakte aan verloren.
Maar stijgt de waarde weer.

Hier ook een relatief kleine tuin.
Denk terras 20 vierkante meter kan iets meer zijn.
80 aan tuin en denk garage ook nog eens goed voor een 20 ofzo.
 
Mijn vrouwtje verveelde haar...

IMG-20200519-WA0005.jpg
IMG-20200519-WA0002.jpg
IMG-20200519-WA0001.jpg
IMG-20200519-WA0000.jpg
 
Sinds gisteren een tuinkasje in het bezit, geinig!

Iemand nog een goed idee voor begroeiing van de schutting? Vind een schutting zo lelijk worden na verloop van tijd en heb geen zin om elk jaar te gaan schilderen.
 
War voor planten zijn die roze bloemetjes? Blijven die in de winter ook staan?
Clematis/passiebloem, in de winter geen bloemen. Normaal moest dat al een hele struik zijn ondertussen.
 
Sinds gisteren een tuinkasje in het bezit, geinig!

Iemand nog een goed idee voor begroeiing van de schutting? Vind een schutting zo lelijk worden na verloop van tijd en heb geen zin om elk jaar te gaan schilderen.
Besjes :D
 
Mijn rucola wil niet opkomen en de stek van munt na 2 weken wortelen vandaag geplant maar hangt er nu heel triest bij...
Soms gaat het heel goed maar frustraties kunnen oplopen.

Rucola is mooi aan het opkomen en de munt is al enorm gegroeid.
Geduld dus.
 
Dikke mofo's. Had er ook last van op mn rabarber, pepers en bananenboom.
 
Moet ff lieveheersbeestjes zien te lokken. Zie ze amper in mn tuin dit jaar. Te droog ofzo? :thinking:

Heb geen zin om gif te spuiten oid
 
Heb zelf al last gehad van slakken, bladluis en mierennesten in de bloempotten. Eerst de middeltjes zoals look, afwasmiddel, tabak... geprobeerd, maar hielp echt niet. Was het toen echt beu en de 'bio' - producten gebruikt.

Blaadjes van m'n pepers blijven wel misvormd :(
IMG_20200528_224801.jpg
 
Onder mn schuttingdeur is genoeg ruimte voor egeltjes om in mn tuin te komen. Af en toe springt hier achter in de avond de lichtsensor aan en zie ik een egeltje foerageren.
 
Krijg er ook echt genoeg van nu. Zitten in de rozen en leggen eitjes in de jonge scheuten van de klimop. Heb ook veel mieren in de tuin gehad en die vinden elkaar maar al te leuk (ivm afscheiden van een zoete stof).
meestal regenen de beestjes en de eitjes weg maar nu het zo droog is ontploft de hele boel. Heb gif besteld en komt vandaag binnen. Kut beesten vreten m’n hele platen op. Ben er klaar mee.
 
Dus eigenlijk tijdje de sproeier er op en weg zijn ze?
 
Je kan ook larven van lieveheersbeestjes kopen. Als de bladluizen weg zijn, hebben de mieren inderdaad geen reden meer om rond te hangen.

Duurt wel een paar weken, vind ik vrij prijzig en vroeg me af of de mieren niet gewoon die larven opvreten.

Beetje biogif op hun bakkes dus :brew:
 
  • Like
Waarderingen: LM
Back
Naar boven