- Waardering
- 33
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 12%
dat krijgt iedereen toch ook op school uitgelegd alleen dan nog wat uitgebreider?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat krijgt iedereen toch ook op school uitgelegd alleen dan nog wat uitgebreider?

dat krijgt iedereen toch ook op school uitgelegd alleen dan nog wat uitgebreider?![]()
dat krijgt iedereen toch ook op school uitgelegd alleen dan nog wat uitgebreider?![]()
nouja al die dingen die hier aan info gepost zijn waren voor mij al bekend
uhh.. ik niet?..
en toen ik nog in de burgklas zat werd de hoofdstuk islam over geslagen en vertelde onze leraar uitgebbreid over het christendom.. echt op een manier om ons(eerste klassers) ergens van te overtuigen ofzo..
Die christelijke overtuigingen werden er door de Imam wel weer uitgeslagen toch?![]()
Moet die leraar in een christelijk land dan over de islam gaan vertellen of zo? Kijk ik ben helemaal niet gelovig, dus dat christelijke gezever kan me ook gestolen worden, maar ik vind het logischer dat er over het christendom uitgeweid wordt dan over de islam, daar er veel christelijke invloeden in onze cultuur en samenleving zitten.
op je heilige oorlogInderdaad, ik begrijp je nuancering en je hebt volkomen gelijk. Ik ben blij dat je de geschiedenis er van kent; Geloof me, je bent dan een van de weinigen.
Voor zij die het interesseren, een tekst van de BBC:
.........................
In 1917, there had been 50,000 or so Jews in Palestine. By 1948, they had become 650,000 Israelis. At the same time, the majority of Palestinian Arabs had left Israel; only 200,000 or so withstood the war and other depradations and remained in Israel.
Israel became a state on May 15, 1948, and was recognised by the United States and the Soviet Union that same day.
Mooie geschiedenis? echt iets om als Israelis trots op te zijn

Walgelijk de ''rellen'' omtrent de spotprents, wat een simpele debielen: mensen dood, gebouwen in de fik etc alleen vanwege een paar tekeningen, geen andere stroming gelovige/mensen gedraagt zich op deze manier behalve de moslims die kwa gedachtengang nog in de middeleeuwen leven en dit soort dingen nodig vinden, hun domheid laat ze nie toe dingen anders op te lossen dan met de simpelste manier: geweld
Koran = vrede he jongens
op je heilige oorlog
Dit bewijst maar weer dat niet alleen moslims, maar alle geloofsfanatici gevaarlijk zijn. De Joden hebben absoluut ook smerige handen, maar je moet het wel in perspectief zien, het was/is ook niet echt mogelijk daar om je staande te houden zonder geweld. In de Gaza-strook en Irak slachten moslims elkaar ook af, daar hebben ze geen Jood voor nodig.
Een ding staat echter wel vast, overal waar moslims samenleven met andere geloven is er onrust, terwijl combinaties tussen andere geloven een stuk rustiger verlopen.
Als mensen gelovig willen zijn doen ze dat maar lekker thuis en als ze er het met anderen over willen hebben gaan ze maar bij elkaar op bezoek ofzo, laat de rest van de mensen/wereld er maar mee met rust want we kunnen allemaal heel makkelijk zonder
Best k*t he om dat steeds te horen aangezien het waar is?Ja ja, blijf mar herhalen en denken dat de rellen alleen door de cartoons kwamen
In de Middeleeuwen waren moslims inderdaad goed bezig, helaas is daar nu weinig van over.
Zelfde verhaal weer, blijft jij maar lekker jaartallen en feitjes citeren (die ongetwijfeld waar zijn) maar als jij denkt dat jij met gebeurtenissen die in 1917 zijn gebeurd wangedrag in de wereld van nu goed kan praten ben je denk het contact met de realiteit verloren en het is hele concept van ontwikkeling niet aan jou besteedTot 1917, was er geen religieuse spanning tussen Joden en moslims; Joden vluchtten doorheen de laatste 1000 jaar naar Islamitishce landen uit vrees voor de christenen.
Je zegt dat het nioet mogelijk was je daar zonder geweld staande te houden. Maar ze hadden daar niks te zoeken. De vn had hen een stuk grond gegeven en ze hebben het met geweld uitgebrreid; De vn veroordeelde dat alsook de aanslagen die de joden pleegden op engelsen en arabieren maar daar trokken ze zich niks van aan.
In Irak was het rustig tot men Irak aanviel. En Gaza, dat komt omdat mensen gek worden door de bezetting. fatah strijf tegen hamas omdat ze niet akkord gaan met de te volgen weg. Als israel dan ook nog eens een embargoo instelt en de belastingen tegenhoudt, dan kan men de ambtenaren niet betalen. Dus mensen zitten zonder geld en zonder toekomst. Logisch dat je dan begint te flippen.
Best k*t he om dat steeds te horen aangezien het waar is?
Mag jij me uitleggen hoe iets simpels als tekeningen de laatste druppel kunnen zijn voor zoiets doms en onnodigs?
geloof jij echt dat de tekeningen de enige oorzaak waren? Dat vind ik wel heel naîef. De islamitsiche wereld wordt door het Westen constant aangevallen. De moslims in de hele wereld krijgen voortdurend onrecht te verduren. Als de minister van Denemarken dan zegt dat ze maar naar de rechtba,k moeten gaan en de rechter dan de zaak gewoon van tafel veegt en zelf niet wil behandelen, dan krijg je natuurlijk een gevoel van onrecht.
Net als met de uitspraken van de paus, als zoiets aan een ander geloof gericht was zouden die daar niet zo moeilijk over gaan doen dan het extreem debiele gedrag wat wij hebben mogen aanschouwen van de moslims die zich meteen weer bedreigt voelen
Koran - vrede? In een vreemdzame wereld is kennelijk geen plaats voor de moslims aangezien hun hoogste doel is dat iedereen moslim zal zijn ipv anderen geloven te respecteren
Is onze huidige wereld zo vreedzaam? het Westen valt ieder Islamitsich land binnen zonder toestemming van de VN. Als je de wereld dus wil opdelen in christen en moslims kan ik je zeggen dat het dan de christenen zijn die de moslims aanvallen.
Denk je nou echt dat jij een soort van punt hebt omdat je zoveel van de geschiedenis weet? Geschiedenis is het verleden en je moet kijken naar hoe het nu is, wat leveren de domme geweldadige gebeurtenissen van vroeger toe bij aan nu? Moeten ouders hun kinderen haat voor andere mensen en geloven op generatie door geven vanwege dingen waar de mensen die nu leven niks mee te maken hadden?
Daar ben ik het volledig mee eens; maar als je ziet dat vandaag de dag de smeerlapperij van amerilka en Israel blijft voortduren, dan kan men geen vrede verwachten. Stop de bezetting, vertrek uit Irak en tik israel op de vingers voor de oorolg in Libanon.
Zelfde verhaal weer, blijft jij maar lekker jaartallen en feitjes citeren (die ongetwijfeld waar zijn) maar als jij denkt dat jij met gebeurtenissen die in 1917 zijn gebeurd wangedrag in de wereld van nu goed kan praten ben je denk het contact met de realiteit verloren en het is hele concept van ontwikkeling niet aan jou besteed