MuscleMeat

Motivatie weg, "natty" trainen???

Beste Inza,

Je bent in een klassieke "hoezo?" situatie, en die heeft minder met AAS en BodyBuilding, als meer met je leeftijd te maken - en dat is ook goed zo (omdat je alles in twijfel kan trekken: stappen, werken, je vrienden, etc.).

De vraag die je je moet stellen is dus: hoezo doe ik dit uberhaupt? Als je 2 jaar met plezier getraind hebt, hoezo zou het nu minder plezier doen? Je had toch de time-of-your-life? Omdat een rijke sjeik uit de VAE op zijn luxe jacht door de wereld cruised en een fles champagne uit diamond-glazen drinkt, is jouw vacantie met jouw vriendinnetje van-die-je-houdt en jouw beste peepz-forever in Spanje aan de strand niet minder leuk (mss zelfs leuker).

Je moet je dus vragen: wat wil ik? Hoezo doe ik dit?

• Als je gewoon leuke dingen wil doen en de challenge zoekt, dan kijk eens naar de Facebook pagina van athletes als "Simonster" of een gemiddelde Capoeira danser: die gasten kunnen op een hand staan, springen, balanceren, en doen dingen die de gemiddelde bodybuilder nooit, never, ever kan doen. Misschien hebben die het leuker dan wij hier op het board, en misschien jij dan ook. MMA, acrobatiek, Capoeira, mss zelfs rocket-yoga of acro-yoga, alles dingen waar je vol met passie kan ingaan en het tot jouw 50+e kan doen.
  • Als je groot wil worden met smarts en een diplomaat wil zijn voor natty trainen: ook prima, bestudeer supplementen, voeding, mss word je de nieuwe natty BB-nutritionist? Iemand die gewoon andere mensen laat zien hoe f-ing ver je zonder AAS komt (want vel mensen beginnen gewoon met spul hoewel ze zonder nog zeker heel ver kunnen groeien. Heck, voordat ik proteine, carbs, BCAA en Glutamine in de juiste hoeveelheiden en tijdstippen naam groeide ik ook nauwelijks). Misschien is dat iets voor jou, blijkbaar had je de laatse 2 jaar plezier me!
  • Als je gewoon GROOOOOT wil worden, en de ultieme groei iets voor jouw is: dan mag je je afvragen of AAS iets voor je zijn. Mss een lichte kuur. Ik ken eer veel jongens die gewoon een of twee kuurtjes deden om te kickstarten, en nu sinds 5-6 jaar onderhouden of sculpten. Dat je als je een keer begonnen bent dan ook altijd ON wil zijn is zo niet waar, dat ligt echt in jouw nature (of dan niet).
Dus kijk eens waar het plezier in de gym vandaan komt. Waar haal je jouw 'leuk' vandaan? Heb je TRX geprobeerd? Misschien ben je zelf iemand die op eens Crossfit 'vet' vind of naar de Red Bull Iron Man challenge gaat. Of je zoekt nu al naar je AAS stack, want eigenlijk vind je allen snel groeien leuk ... en dat mag dan ook best.
mooi geschreven!!

Terug
Naar boven