XXL Nutrition

Motivatie weg, "natty" trainen???

Na een lange tijd afwezig te zijn i.v.m. tijdgebrek is het niveau hier nog steeds niet veranderd. Worden hier ook serieuze comments geplaatst? Hoe dan ook, de 'trol' reacties hebben daarentegen mijn dag goed gemaakt ha ha. :)

Ik hou van motorrijden..

Rijd graag met vrienden maar een vriend van mij rijd regelmatig op TT assen en zandvoort op het circuit. Hij kan veeeeel harder dan mij rijden. Daardoor vind ik het motorrijden niet meer zo leuk. Waarom zou ik motorrijden als hij veel harden kan rijden... Leest heel vreemd hè. Zo lezen mensen ook jouw post..

Doe eerst je huiswerk.. Focus op voeding en training! Als hij begint te kuren zonder dat hij onderzoek heeft gedaan wacht dan maar een paar weekjes.. Ben je beter af dan hem. Doe gewoon je ding.. Gewoon lekker trainen.

Owja.. Trouwens...

Een trommel is om te trommelen een wastrommel om te wassen

Ik hou van motorrijden..

Rijd graag met vrienden maar een vriend van mij rijd regelmatig op TT assen en zandvoort op het circuit. Hij kan veeeeel harder dan mij rijden. Daardoor vind ik het motorrijden niet meer zo leuk. Waarom zou ik motorrijden als hij veel harden kan rijden... Leest heel vreemd hè. Zo lezen mensen ook jouw post..

Doe eerst je huiswerk.. Focus op voeding en training! Als hij begint te kuren zonder dat hij onderzoek heeft gedaan wacht dan maar een paar weekjes.. Ben je beter af dan hem. Doe gewoon je ding.. Gewoon lekker trainen.

Owja.. Trouwens...

Een trommel is om te trommelen een wastrommel om te wassen

slecht voorbeeld

Je doet alsof doping een vaardigheid is.

Eerder een stel vrienden die graag regelmatig wielrennen en een of andere phaggot opeens gebruik maakt van een klein motortje voor meer power.

Er zijn veel 'slechte' dingen die altijd zullen blijven bestaan (bv. oorlog). Maar betekent dat dat je ze moet accepteren? Je moet durven steven naar (of dromen over) een betere wereld. En wat doping in de sport betreft, denk ik dat ik helemaal niet alleen sta te schreeuwen in de woestijn. Ik denk dat bijna iedereen tegen doping is, behalve dan natuurlijk zij die zelf gebruiken om hun prestaties (vaak in het geheim) kunstmatig op te pompen en zodoende beter voor te komen dan ze werkelijk zijn. Ik denk dat de effecten van doping in de meeste sporten ook wel meevallen. Maar in het BB is de chemicalizering helemaal ontspoord, en spreken we over een prestatieverschil van 100 tot 200%. De beste BB-ers hebben niet langer een lichaam dat iedereen begeert, maar eerder een lichaam waar iedereen van walgt (afgezien van een handvol andere freaks natuurlijk). Doping heeft het BB letterlijk kapot gemaakt.

Doping heeft de hele sportwereld gemaakt tot wat het nu is. In zowel positief als negatieve zin. Accepteer het. Wat wil je er anders aan gaan doen? Ik bedoel...seriously?

Natural bodybuilding is net als je baan. eerst moet je keihard werken, en dan als je oud bent en mag genieten van je leven, word je ziek en ga je dood.

Natural bodybuilding is net als je baan. eerst moet je keihard werken, en dan als je oud bent en mag genieten van je leven, word je ziek en ga je dood.

Ik heb met minimale inspanning (train gem 2x per week), minimale voeding (eet wanneer ik zin heb) toch echt een redelijk fysiek en krachtstats opgebouwd zonder roids.

slecht voorbeeld

Eerder een stel vrienden die graag regelmatig wielrennen en een of andere phaggot opeens gebruik maakt van een klein motortje voor meer power.

Doping is een vaardigheid! Wil je goed en redelijk verantwoord gebruiken dan is het gebruik van doping absoluut een vaardigheid. Er komt wat meer bij kijken (let op Verantwoord) dan alleen wat tabletjes, injects en klaar.

Natuurlijk heb je er sukkels rondlopen die denken dat doping praktisch hetzelfde is als een eiwitshake.

Kijk naar de kennis die sommige jongens hebben.. Dat is werkelijk ongelooflijk, van werking tot celstructuur.

Ja, dan vind ik het een absolute vaardigheid!

;)

Ik heb met minimale inspanning (train gem 2x per week), minimale voeding (eet wanneer ik zin heb) toch echt een redelijk fysiek en krachtstats opgebouwd zonder roids.

zonder roids

hoody pls :roflol::roflol:

---------- Toegevoegd om 02:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:37 ----------

slecht voorbeeld

dat is ook een slecht voorbeeld want een motortje gebruiken druist echt volle kracht in tegen wat de hele sport van wielrennen inhoudt

krachtsport of bb is niet gedefinieerd door zijn nattyheid, wielrennen wel door fietsen zonder extra power bron

Godver, ik heb ook totaal geen idee hoe ik nog enigszins overtuigend over kan komen, maar 't is toch echt de waarheid.

Ben eerlijk gezegd ook geen type meer dat van pronken houd, bijna alles wat ik tegenwoordig over mezelf post = ''Beta'' of blessures.

Of all the things that never happend, this never happend the most

Knap dat je dat zelf nog blijft geloven :thumbs:

Wil je gerust geloven, maar je hebt OF roids genomen OF die squat van je heeft nooit plaatsgevonden

Potdomme kerel, ik mag toch hopen dat je dit niet al te serieus meent. :D

Als jij werk en de dingen die je doet in het leven -zoals BB- echt zo ervaart, dan doe je toch iets niet goed in mijn optiek.

Probeer eens wat meer te genieten van/tijdens het 'onderweg zijn' in je leven zou ik zo zeggen.

Misschien dat dit in een baan niet altijd mogelijk is ok, maar in zaken waar je meer keuzevrijheid hebt zoals hobbies en sport lijkt me dat toch niet zo moeilijk.

Dat is precies wat ik ook dacht. Het leven is geen pretje als je er zo tegenaan kijkt. Op reis zijn kan/moet je ook een beetje leuk en gezellig maken Hardcorebuilder.

En ik (samen met heel veel mensen) strijden niet tegen je als in natural vs chemisch. Ik doe geen wedstrijden, ik train voor mezelf, heb eigen doelen en eigen grenzen wat ik wel en niet wil en kan. De verbetenheid waarmee jij kijkt tegen naural vs chemisch zie ik terug bij je levensfilosofie. Veel te negatief en een schrijdend tekort aan plezier hebben in.....Have fun!!!!

Gewoon stoppen met naar anderen te kijken en dat zou iedereen eens beter doen. Niet alleen met trainen maar in het leven.

- Die gaat sneller vooruit als ik in de gym
- Die persoon heeft een mooiere wagen
- Die kerel ziet er beter uit
- Die kerel is groter dan ik
- Die persoon heeft een mooier lief
-...

Word je echt niet gelukkig van, hoor. Gewoon je eigen ding doen en leren van andere mensen ipv je te spiegelen aan hen op een manier die je niet helpt.

Hallo,

Ik train nu al een tijdje (2 jaar "serieus") en heb altijd ontzettend veel motivatie gehad.
Pas geleden is een maat van mij begonnen met trainen, en groeide mij in 3 maandjes tijd voorbij.
Uiteindelijk zijn we er achter gekomen wat we al veel eerder hadden moeten zien, namelijk dat hij uiteraard AAS had gebruikt.

Sinds dit voorval is mijn motivatie weg, en dit vindt ik echt klote...
Ik train nog wel... maar ik denk bij mezelf, waar doe ik het allemaal nog voor, als het met een kuurtje 10x zo snel gaat?

Ik heb gelezen dat alle bij-effecten van steroids na een tijdje weer omkeren, dus in principe zou je een paar weekjes af moeten zien om daarna 2x zo groot te zijn
(bij wijze van, bij die maat van mij is het echt zo gegaan, binnen no-time een monster, waar ik nog redelijk "skinny" ben).

Ik heb er serieus aan zitten twijfelen om ook AAS te gaan doen, maar liever blijf ik toch echt natural, vindt AAS allemaal maar niks, maar om kei hard te werken voor een beetje, terwijl het op een andere manier 10x zo snel gaat...

Natuurlijk wist ik van het bestaan af van AAS, maar dat het zo "dichtbij" voorkwam als het ware, dat wist ik zeker niet...

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit probleem ben tegengekomen... Wat zouden redenen zijn om toch lekker natty door te trainen? Ik genoot er echt van, lekker trainen, goed eten, goed rusten... maar mijn motivatie is echt ver te zoeken nu ik weet dat eigenlijk best veel brede gasten die ik ken allemaal kuren, waar hun eerst mijn motivatie waren...

In het algemeen (media etc.) worden AAS vaak verafschuwt, maar nu ik zo is rond heb zitten lezen en kijken worden ze in de bodybuild wereld toch wel wat verheerlijkt... Ik neem aan dat de realiteit in een middenweg ligt? Als al deze neveneffecten reuze meevallen vindt ik het niet gek dat steeds meer mensen aan de AAS gaan...

Zoals ik al zei wil ik het liefst lekker natty blijven, maar ik weet het op het moment allemaal ook niet meer...

Ik heb van de week bijna zelfs iemand een appje gestuurd om steroids te regelen voor mij, op het laatste moment toch maar niet verstuurd, is niks voor mij, ben nog jong en train nog niet super lang, maar ik weet het ook allemaal niet meer.... Als er geen uiteindelijk verschil zit in een natural en AAS verkregen body behalve de jaren van training en het zo veel makkelijker gaat... Zijn echt AL of BIJNA al deze ripped-guys aan de AAS? Er zijn uiteraard ook wel natty's bij die jaren trainen, maar tegenwoordig als ik een ripped guy zie neem ik gelijk aan dat hij AAS gebruikt...

Iemand die mij even duidelijk kan maken dat AAS echt niks is en natty veel beter is? :p

En trouwens, al deze gasten als: Jeff Seid, Lazar Angalov, Chris Jones (youtube'er) die ALLEMAAL claimen natty te zijn..... wat denken jullie??? Weinig kans zeker?

Allright zo is deze post wel weer lang genoeg... ik weet het gewoon ff niet meer, ben al een paar weken in een soort van dip toen ik uitvond dat deze maat van mij die als maar herhaalde "full natty" enz. gewoon beastmode is gegaan door steroids... Voor de duidelijkheid die gast had voor die 3 maanden nog nooit getraind en is 18 jaar oud (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

LOLOL :D

Wacht nog maar even af en kijk wat er met je maat gebeurt . Zodra ie stopt kuren zal ie gewoon weer krimpen tot de maat zoals ie was voor de kuur. (en hij zal een keer moeten stoppen, alhoewel er steeds meer mensen zijn die hun hele leven blijven kuren)

Zolang ie niet krimpt, is ie nog steeds aan het kuren.

Knap dat je dat zelf nog blijft geloven :thumbs:

Wil je gerust geloven, maar je hebt OF roids genomen OF die squat van je heeft nooit plaatsgevonden

Dat waren BB squats, geen enkel van die squats zouden goedgekeurd worden op een PL meet.

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------

Of all the things that never happend, this never happend the most

Als jij je beter over jezelf voelt door dit te geloven, be my guest.

Hoezo doen we dit, even kijken...

Hallo, Ik train nu al een tijdje (2 jaar "serieus") en heb altijd ontzettend veel motivatie gehad. Pas geleden is een maat van mij begonnen met trainen, en groeide mij in 3 maandjes tijd voorbij. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen wat we al veel eerder hadden moeten zien, namelijk dat hij uiteraard AAS had gebruikt.

Beste Inza,

Je bent in een klassieke "hoezo?" situatie, en die heeft minder met AAS en BodyBuilding, als meer met je leeftijd te maken - en dat is ook goed zo (omdat je alles in twijfel kan trekken: stappen, werken, je vrienden, etc.).

De vraag die je je moet stellen is dus: hoezo doe ik dit uberhaupt? Als je 2 jaar met plezier getraind hebt, hoezo zou het nu minder plezier doen? Je had toch de time-of-your-life? Omdat een rijke sjeik uit de VAE op zijn luxe jacht door de wereld cruised en een fles champagne uit diamond-glazen drinkt, is jouw vacantie met jouw vriendinnetje van-die-je-houdt en jouw beste peepz-forever in Spanje aan de strand niet minder leuk (mss zelfs leuker).

Je moet je dus vragen: wat wil ik? Hoezo doe ik dit?

• Als je gewoon leuke dingen wil doen en de challenge zoekt, dan kijk eens naar de Facebook pagina van athletes als "Simonster" of een gemiddelde Capoeira danser: die gasten kunnen op een hand staan, springen, balanceren, en doen dingen die de gemiddelde bodybuilder nooit, never, ever kan doen. Misschien hebben die het leuker dan wij hier op het board, en misschien jij dan ook. MMA, acrobatiek, Capoeira, mss zelfs rocket-yoga of acro-yoga, alles dingen waar je vol met passie kan ingaan en het tot jouw 50+e kan doen.
  • Als je groot wil worden met smarts en een diplomaat wil zijn voor natty trainen: ook prima, bestudeer supplementen, voeding, mss word je de nieuwe natty BB-nutritionist? Iemand die gewoon andere mensen laat zien hoe f-ing ver je zonder AAS komt (want vel mensen beginnen gewoon met spul hoewel ze zonder nog zeker heel ver kunnen groeien. Heck, voordat ik proteine, carbs, BCAA en Glutamine in de juiste hoeveelheiden en tijdstippen naam groeide ik ook nauwelijks). Misschien is dat iets voor jou, blijkbaar had je de laatse 2 jaar plezier me!
  • Als je gewoon GROOOOOT wil worden, en de ultieme groei iets voor jouw is: dan mag je je afvragen of AAS iets voor je zijn. Mss een lichte kuur. Ik ken eer veel jongens die gewoon een of twee kuurtjes deden om te kickstarten, en nu sinds 5-6 jaar onderhouden of sculpten. Dat je als je een keer begonnen bent dan ook altijd ON wil zijn is zo niet waar, dat ligt echt in jouw nature (of dan niet).
Dus kijk eens waar het plezier in de gym vandaan komt. Waar haal je jouw 'leuk' vandaan? Heb je TRX geprobeerd? Misschien ben je zelf iemand die op eens Crossfit 'vet' vind of naar de Red Bull Iron Man challenge gaat. Of je zoekt nu al naar je AAS stack, want eigenlijk vind je allen snel groeien leuk ... en dat mag dan ook best.

Filmpjes kijken van Chris Jones.

Terug
Naar boven