XXL Nutrition

Muay Thai J's diary

• Topic Starter Topic Starter
Ken mijn BF via huidplooimeting niet... maar zolang het niet te hoog is vind ik het niet nodig om mijn BF exact te kennen.

die pull-over ziet er wel een lekkere oefening uit :D volgende week proberen!

pullovers is niet voor borst.

Zie Search...

Oefeningen Gids

--------------------------------------------------------------------------------

Borst:

Barbell Bench Press
Decline Barbell bench Press
Incline Barbell Bench Press
Dumbbell Bench Press
Decline Dumbbell Bench Press
Incline Dumbbell Bench Press
Dumbbell Pullovers
Dumbbell Flyes

heet pekdeck..

Wat een muggezifterij allemaal. Pullover is voor het bovenlichaam, punt:D

dank u..

hehe, rustig kindertjes ;)

bedankt voor de hints!

Straks armen trainen als dat gaat lukken :) heb maar een paar uurtjes slaap achter de rug... stomme feestdagen :D

vandaag lekker rustdag voor mij

rustdag... geniet ervan! pfff ga ook blij zijn als ik ff kan chillen, niet dat ik niet graag train ofzo hoor! maar ga maandag en dinsdag geen klop waard zijn... mijn lever gaat 48 uur lang champagne en whisky mogen afbreken :D

Net m'n armen getraind... Lekkere pump nu in m'n onderarmen!
Vandaag was testen hoeveel gewicht ik met welke oefening kan pakken met hoeveel repeats, dus soms wat te licht en teveel reps, maar toch arm goed moe gekregen.

Close Grip Bench Press:

Set 1: 10 x 60 kg (wou zeker niet teveel + wat problemen met evenwicht eerste reps)
Set 2: 9 x 64 kg
Set 3: 8 x 75 kg (volgende keer hiermee beginnen en dan 6 x 85 etc...)

Cable Machine Pull Down:
(met het ding van de lat pull, tot helemaal beneden maar slechts naar boven laten tot 90° = veel zwaarder!)

Set 1: 10 x 38 kg (lekker zwaar op't einde)
Set 2: 6 x 42 kg (idem)
Set 3: 4 x 44 kg (idem)
heb na set 2 geprobeerd met 50 kg maar was véél te zwaar nog!

Weighted Bench Dips:
Mensen, dit moeten jullie doen als je je triceps wilt trainen!!!
Weighted Bench Dip - KLIK HIER VOOR LINK

Set 1: 10 x 25 kg
Set 2: 8 x 30 kg
Set 3: 8 x 40 kg (was laatste triceps oefening dus tot extreem branden doorgegaan!)

Dumbbell Curl (maar uitvoering zoals Barbell Curl):

Set 1: 10 x 21 kg
Set 2: 8 x 25 kg
Set 3: 6 x 27 kg
Set 4: 5 x 29 kg

Dumbbell Curl (Priest):

Set 1: 12 x 17 kg
Set 2: 8 x 21 kg
--> Moeilijk om m'n pols gestrekt te houden... lukte wel goed, maar met een hoger gewicht zou ik ook op m'n pols beginnen trekken!

Onderarm:

Zittend op een bankje, ellebogen op m'n benen, twee dumbbells van 5 kg in m'n handen, polsen ronddraaiend... Lekker branden :D

Set 1: 30 seconden
Set 2: 45 seconden
Set 3: 60 seconden

Volgende keer dus vooral Close Grip Bench Press en Bench Dips met een hoger gewicht beginnen!

Morgen rug en traps, daarna twee dagen welverdiende rust :D

zeker mooie vooruitgang.. Je bent idd erg droog.. Zelf at ik ook zoals jouw (alleen brood) maar daar heeft Anja Timmer gelijk korte mete mee gemaakt.. Zit nu veel rijst en rijstewafels in, deze houden minder vocht vast.. Misschien idee om bij elke maaltijd eiwitten te nemen.. Bij je ontbijt whey ipv melk (zuivel is ook uit mijn dieet geschrapt omdat het onevenheden onder de huid vast houd), voormiddag 8eiwitten erbij (omelet of gekookt) en appel en/of groentes, hetzelfde in namiddag evt zonder de groentes..

Succes

in brood zitten vitamine B
in zuivel zit calcium.

heb je ook nodig.

als je in wedstrijdvoorbereiding zit kan het idd goed zijn te schrappen

in brood zitten vitamine B
in zuivel zit calcium.

heb je ook nodig.

als je in wedstrijdvoorbereiding zit kan het idd goed zijn te schrappen

Wel, ik denk niet dat ik de figuur heb voor wedstrijden :D véél te weinig massa!!! Al ben ik aan die massa aant werken.
Is ook niet mijn intentie om wedstrijden te doen... Gewoon lekker blijven verder trainen voor mezelf!

Goeie training
Maar is het wel ideaal om de dag na de borst de armen te trainen? Zeker die dips en close grip bench is toch ook zwaar voor de borst?

Goeie training
Maar is het wel ideaal om de dag na de borst de armen te trainen? Zeker die dips en close grip bench is toch ook zwaar voor de borst?

Heb het ook gedacht van die close grip bench, maar viel eigenlijk mee hoor! dips was zo zuiver mogelijk op triceps, had m'n armen stevig tegen m'n lichaam geduwd zodat m'n ellebogen recht naar achter wezen... Probeer de spiergroep die ik train zoveel mogelijk te isoleren!
Ga armtraining ergens anders in m'n schema proberen in te passen

Laatst bewerkt:
D 1: Schouders
D 2: RUST
D 3: Armen (incl. onderarm)
D 4: Benen (incl. kuiten)
D 5: RUST (Thai boks met 45 minuten opwarming die je buikspieren laten branden + goed om toch nog iets of wat conditie te hebben)
D 6: Borst
D 7: Rug (incl. traps)

Zou dit niet beter zijn?

D 1: Schouders
D 2: RUST
D 3: Armen (incl. onderarm)
D 4: Benen (incl. kuiten)
D 5: RUST (Thai boks met 45 minuten opwarming die je buikspieren laten branden + goed om toch nog iets of wat conditie te hebben)
D 6: Borst
D 7: Rug (incl. traps)

Zou dit niet beter zijn?
Ziet er goed uit. Waar doe je deadlift? Bij rug of bij benen?

Ik ben trouwens niet de juiste persoon om raad te vragen over split schema's, ik ben er geen fan van. Alleen UB/LB en een split in verschllende lifts spreken me aan.

Doe nu deadlift bij benen... kan je maar 1x per week deadliften?
Dacht het ook bij de rug te doen maar lijkt eigenlijk niet logisch hé! Hmmmm... Mss een variant die meer op onderrug trekt i.p.v. hamstrings? Of bestaat die niet? :D (is het niet zo dat stiff legg deadlift vooral op de rug trekt?)

Doe nu deadlift bij benen... kan je maar 1x per week deadliften?
Dacht het ook bij de rug te doen maar lijkt eigenlijk niet logisch hé! Hmmmm... Mss een variant die meer op onderrug trekt i.p.v. hamstrings? Of bestaat die niet? :D (is het niet zo dat stiff legg deadlift vooral op de rug trekt?)
Ik zou het 1 keer per week doen als ik jou was. Bij de benen of rug kan in principe allebei. Ik heb een voorkeur voor benen, maar dat komt eerder door men zwakke benen denk ik.

Een deadliftvariant die niet de hamstrings traint is geen deadliftvariant meer:D

Welja ik heb ook zwakke poten... maar mijn onderrug is nog zwakker :D achja ik zie wel nog!
Morgen zowiezo geen DL want nog wat stijf van benen-training ;)

Terug
Naar boven