Fitness Seller

Na 2 jaar geen resultaat

Dank voor het posten van de foto, nu zal je in ieder geval serieuzer genomen worden. Het aankomen van spier komt inderdaad voor het grootste deel op voeding aan en gezien je lichaamstype zal je flink wat meer moeten eten dan de gemiddelde persoon. Snap volkomen dat het frustrerend is als je na 2 jaar nog geen enkel resultaat geboekt hebt. Ik zou je eerst rustig inlezen op deze site in een en anders omtrent voeding en training.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor het posten van de foto, nu zal je in ieder geval serieuzer genomen worden. Het aankomen van spier komt inderdaad voor het grootste deel op voeding aan en gezien je lichaamstype zal je flink wat meer moeten eten dan de gemiddelde persoon. Snap volkomen dat het frustrerend is als je na 2 jaar nog geen enkel resultaat geboekt hebt. Ik zou je eerst rustig inlezen op deze site in een en anders omtrent voeding en training.
Bedankt, het is inderdaad flink frustrerend en demotiverend om zonder resultaat te trainen. Ik zal dit forum nog even goed doornemen.

Ik heb net een schema gekregen van een vriend. Over een maand heb ik twee maanden vakantie dus zou ik mij hier volop op kunnen focussen. Is bijgevoegd schema een aanrader?

Knipsel.JPG

Nee, geen aanrader.

In plaats van allerlei vragen te posten, kan je beter even gaan rondneuzen want dan worden er al heel veel vragen beantwoord.

• Topic Starter Topic Starter
Zal ik doen, dank!

Wachten op een vakantie slaat nergens op. Trainen is iets wat je naast je school/werk/relaties etc doet. Iets wat je voor de rest van je leven blijft doen als het goed is.

Daarnaast moet jij vooral bijhouden hoeveel je eet en zorgen dat dat meer wordt als je niet aankomt. Daarnaast een simpel beginnersprogramma uitkiezen en gedisciplineerd volhouden. En jezelf geen bullshit excuusjes voorhouden want daar schiet niemand wat mee op.

Erg veel verschillende oefeningen en erg hoog volume en ook nog eens 3x p/w abs erbij.
Zou gewoon lekker voor compound oefeningen gaan als squat/deadlift/benchpress/military press en pull ups etc.

Veel effectiever dan al die isolatieoefeningen en je kan in ieder geval duidelijk progressie boeken op kracht, als je die oefeningen 2x per week
pakt door middel van een ub/lb schema bijvoorbeeld.

Imo heeft het niet boeken van spiermassa winst weinig te maken met zijn voeding, maar (vrijwel) alles met zijn manier van trainen.

Kijk naar zijn foto, dat zegt voor de meer gevorderden hier toch wel genoeg hoop ik.

TS, je traint met veel te weinig intensiteit en regelmaat, wat ik je brom.

Focus op compound oefeningen met vrije gewichten, progressive overload, 6-8 reps per set en niet teveel sets per spiergroep. Kleine spiergroepen 5-7 werksets en grote spiergroepen 7-9 werksets per week.

Schema van je vriend zou ik overigens direct in de prullenbak gooien.

Maar als hij “beter” gaat trainen en slecht blijft eten, dan zet hij toch nog geen massa aan.

• Like
Waarderingen: 040B
Op dit moment ben ik 1.80 en weeg ik een schramele 60kg. Om deze reden heb ik twee jaar geleden besloten te gaan sporten, tevergeefs. Na verschillende soorten voedingssupplementen te hebben gebruikt heb ik het opgegeven en zit ik er aan te denken anabolen te proberen. Mijn doel hiermee is het creeren van spiermassa.
Dus je hebt 2 jaar halfbakken lopen eten en trainen en wil dat gaan compenseren met AAS?

Ter info: In het begin sportte ik 3 dagen (2,5 uur) per week, het afgelopen jaar 2 dagen.
2,5 uur? Dan was de kwaliteit van de trainingen dus wel erg slecht. Je kunt beter gewoon opnieuw beginnen met een goed beginnersschema en een goed voedingsschema.

Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Nu ben ik mij gaan verdiepen in anabolen maar kom weinig info tegen bij situaties als waar ik nu in zit. Bij voorbaat mijn excuus als ik de zoveelste ben die dezelfde vraag stelt.
Dat is omdat er geen zinnig mens het in zijn hoofd haalt om te gaan kuren in jouw situatie. Je kunt natty nog zoveel bereiken.

Mijn vraag is dus, wat is aan te raden? Ik lees veel goeds over Dianabol, Winstrol en Anavar maar kom er nog niet echt goed uit. Ik wil zéker geen injecties, dus puur orale anabolen.
Ik neem aan dat je al het minder goede over deze middelen ook hebt gelezen, of heb je door een roze bril gekeken?

Laatst bewerkt:
Imo heeft het niet boeken van spiermassa winst weinig te maken met zijn voeding, maar (vrijwel) alles met zijn manier van trainen.
Kijk naar zijn foto, dat zegt voor de meer gevorderden hier toch wel genoeg hoop ik.

We weten niets van zijn manier van trainen, alleen dat hij 2-3x per week gaat. Als zijn voeding op orde zou zijn, dan zou hij in ieder geval iets aangekomen moeten zijn.
Maar hij is ook geen vet aangekomen zo te zien, dus trek ik de conclusie dat hij structureel te weinig gegeten heeft. Dan is spiermassa aankomen vrijwel onmogelijk, zelfs voor beginners.

Ik heb zelf beide kanten van het verhaal meegemaakt in de praktijk. Toen ik begon op m'n 17e trainde ik maar 3x per week zo'n 45min. Ik at echter wel goed en kwam gewoon 10+ kg aan binnen een jaar.

Nu help ik m'n broertje van 18 met trainen, ook een ecto lichaamstype. Hij traint 4x p/w goed, maar laat het grotendeels liggen op voeding (al eet hij nog redelijk wat). Resultaat is dat hij nauwelijks aangekomen is.

Bedankt, het is inderdaad flink frustrerend en demotiverend om zonder resultaat te trainen. Ik zal dit forum nog even goed doornemen.

Ik heb net een schema gekregen van een vriend. Over een maand heb ik twee maanden vakantie dus zou ik mij hier volop op kunnen focussen. Is bijgevoegd schema een aanrader?

Knipsel.JPG
Wat een volume zeg. :eek:
Geen idee of deze link in dit topic al voorbij is gekomen, maar lees diet eens:
Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners

Wat ben ik blij dat @Starx6673 dit geschreven heeft
Goede tip!

Ga gewoon met een fatsoenlijk beginnersschema aan de gang. 5x5 stronglifts (bijvoorbeeld) werkt prima zo lang je goed eet en regelmatig blijft trainen.
Maar als hij “beter” gaat trainen en slecht blijft eten, dan zet hij toch nog geen massa aan.
Meer eten sowieso. Daar zal het toch mee moeten beginnen.

Kijk naar de foto, als TS juist zou trainen dan zou hij er na 3 jaar trainen heel anders uitzien. Ondanks wellicht onvolledige voeding.

Prio 1 is juiste training!

Laat ze maar. (ze hebben wel gelijk maar op de manier waarop vaak wordt gereageerd spreekt boekdelen)

Mijn advies aan je;

- Minimaal 3 a 4 keer per week gaan trainen
-Splittraining dus bijv dag 1 Borst/Biceps, Dag 2 Schouders/Triceps bijv
-Pyramide gewijs trainen (dus steeds meer gewicht gebruiken)
-PROBEER echt, toch om de 2 uur wat te eten. Als je dat volhoudt dan gaat je maag eraan wennen en kun je vanzelf steeds meer gaan eten (en dus bijkomen), dus langzaam opvoeren.
-Neem weightgain shakes erbij (2 per dag) met extra bananen.
-Eet zoveel als je kunt (zelfs pizza en friet) je moet bijkomen in gewicht en als daar regelmatig wat junkfood tussen zit is dat geen probleem. Het gaat erom dat je moet bijkomen, en met alleen maar schone voeding is dit gewoon moeilijker.
-Pak geen anabolen!! daar heb je nu niks aan. Eerst moet je een stabiele basis zien op te bouwen, daar gaat tijd in zitten
-Laat je niet gek maken door anderen en ga ervoor.

Succes!
Er staan hier wel een paar adviezen in die voor de TS zeker niet optimaal zijn.

• Split training voor een novice natty lifter? Dat is absoluut suboptimaal. Full body of anders upper/lower body maakt veel efficiënter gebruik van de korte periode van eiwitsynthese vlak na de training waarbij spiergroei optreedt.
  • Pyramide training voor een novice? Waarom dan? Hij moet gewoon lineaire progressie maken met straight sets. Op een setje bicep curls is het prima, maar niet op grote compounds.
  • Om de 2 uur eten? Dat is naar mijn mening helemaal niet nodig, gewoon zijn reguliere maaltijden steeds wat vergroten. Minder ingewikkeld en dat werkt prima.
  • Weightgainers? Overbodig, dit zijn gewoon suikerbommen. Gewoon calorierijk voedsel kiezen, maar dan zonder een berg suiker er in. En anders desnoods je eigen weightgainer maken, dan weet je tenminste wat je naar binnen krijgt.

Topic starter weet nu precies wat hij moet doen. :D

Nogmaals, ik krijg er niet meer naar binnen. Met shakes zou dit wel mogelijk moeten zijn denk ik, ik zal even rondneuzen en een goede weightgainer shake zoeken.

Ik ben 21 trouwens.

Ik krijg het echt niet naar binnen. Sorry maar dat is onzin op uw gewicht ga je echt zo veel niet moeten vreten om wat aan te komen. Het ligt eerder aan discipline ja vreten is ook discipline.

Je voeding en training zullen niet al te best zijn anders stond je al veel verder dan 60 kg.

Als je dan toch echt moeite hebt met eten. bijv volle melk ipv magere,volle kwark ipv magere.Meer kcals voor zelfde volume.

Smorgens havermoutpoeder,whey,olijfolie en volle melk. Kan je zo al makkelijk aan 800 kcals en zelfs meer komen. En het is op 2 minuten opgedronken.

Smiddags blikje vis,eieren,beetje kip en rijst of iets in die aard. Je gaat me toch niet zeggen dat je geen blikje vis,paar eitjes,beetje kip en rijs niet naar binnen krijgt.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel van plan een bloedtest te doen, onder andere voor mijn testosteron gehalte. Zo weet ik of ik supplementen voor bepaalde vitaminen, mineralen etc. nodig heb.

De vitamins en mineralen ookal zou je een te kort hebben gaat je probleem niet oplossen.

Je probleem is je voeding en training.

Volgens mij begon de helft hier op 60kg (waaronder ik). Eten moet je opbouwen, elke dag iets meer.

Zodra ik geen vast voedsel meer binnen kreeg dronk ik elke dag een liter chocomel verdeelt tussen de maaltijden door. :chocoslag: = veel calorieen en weinig moeite :cool:

:choco::choco::choco::choco:

Terug
Naar boven