XXL Nutrition

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Klinkt natuurlijk helemaal logisch en zelfs wetenschappelijk te onderbouwen. Maar je weet het pas zeker als je zelf aan de beurt bent. Nou ja, je weet het dan alleen als het er ook zal zijn.

Als je er niet meer bent weet je het ook, maar je beseft het niet. :D

Mensen houden gewoon niet van onzekerheden. Niemand weet zeker wat er na de dood gaat gebeuren. En onzekerheden willen mensen invullen. En dan gaan ze dat soort achterlijke dingen verzinnen als: hemel, hel of dat je terugkomt al een goudvis...

Maarja, degene die het nodig hebben om daarmee niet bang te zijn voor de dood. Ga je gang.....

Maar als je gelooft in een hemel, dan kan je er toch beter meteen een einde aan maken???

No one knows, heb zelf wat verhalen gelezen van mensen die een near death experience hadden en die de dood zagen als iets wat er eigenlijk erg mooi uitzag, maarja dit kan je natuurlijk nooit bewijzen.

No one knows, heb zelf wat verhalen gelezen van mensen die een near death experience hadden en die de dood zagen als iets wat er eigenlijk erg mooi uitzag, maarja dit kan je natuurlijk nooit bewijzen.

Je kan ook dromen, dus je hersens kunnen wel meer beelden produceren...

Trouwens: MORAALRIDDERS KIJKTIP VAN DE WEEK: Hoe gaat het nu met sugar lee hooper? Heeft ze het een beetje naar haar zin daarboven? Ex-babyfluisteraar en huidig dode geesten prater derek ogilvie heeft contact met haar! Allen kijken!

Nou, dat er niets gebeurd na je dood zou ik nog niet zo zeker van zijn er zijn complete onderzoeken naar een BDE (bijna dood ervaring), die mensen mee hebben gemaakt nadat ze een heftig ongeluk/hartaanval hebben gehad o.i.d. zoek maar eens op op google.nl. Hieronder is ook wel leuk om te lezen:D

http://mens-en-samenleving.infonu.n...-ervaring-bde-onderzoek-van-dr-r-a-moody.html

Maar goed, er bestaan zoveel theorieën hierover, maar niemand weet het zeker.
Wel vraag ik me af waarom prog. zoals Derek Olgivier / Char of weetk wat allemaal waarin ze in contact komen met overledenen, niet ingaan op hoe de dood er nu uitziet :P

Maar als je gelooft in een hemel, dan kan je er toch beter meteen een einde aan maken???
Nee, een ouwe man met grijze baard wil dat we eerst hier wat rondbaggeren en afzien, een gelovige mag immers geen zelfmoord plegen... Daarna heeft ie zich van daarboven rot geamuseerd met wat er hier allemaal gebeurd is. Degenen die hem het meest hebben geamuseerd mogen dan de hemelpoort door van buitenwipper St. Pieter. (Zoiets dacht ik.)

Klinkt natuurlijk helemaal logisch en zelfs wetenschappelijk te onderbouwen. Maar je weet het pas zeker als je zelf aan de beurt bent. Nou ja, je weet het dan alleen als het er ook zal zijn.

Volgens Karl Popper zijn theorieën die niet gefalsificeerd kunnen worden leeg en verdienen het niet om serieus te worden genomen.

Laatst bewerkt:
Nou, dat er niets gebeurd na je dood zou ik nog niet zo zeker van zijn er zijn complete onderzoeken naar een BDE (bijna dood ervaring), die mensen mee hebben gemaakt nadat ze een heftig ongeluk/hartaanval hebben gehad o.i.d. zoek maar eens op op google.nl. Hieronder is ook wel leuk om te lezen:D

http://mens-en-samenleving.infonu.n...-ervaring-bde-onderzoek-van-dr-r-a-moody.html

Maar goed, er bestaan zoveel theorieën hierover, maar niemand weet het zeker.
Wel vraag ik me af waarom prog. zoals Derek Olgivier / Char of weetk wat allemaal waarin ze in contact komen met overledenen, niet ingaan op hoe de dood er nu uitziet :P

Er zijn onderzoeken die zeggen dat die ervaring bs is. Het is omdat we de verwachting hebben dat te zien en dat zien we dan ook.

Er zijn onderzoeken die zeggen dat die ervaring bs is. Het is omdat we de verwachting hebben dat te zien en dat zien we dan ook.

Een verwachting om wat te zien??
Mensen die een BDE hebben gehad zeggen vaak dat ze een 360 graden view hebben en je niet tijd gebonden bent.
Zoiets is voor ons(voor mij iig) niet te bevatten aangezien ik het nooit heb mee gemaakt, hoe kan je dan een verwachting hebben dat dit gebeurt?

Moet je eens een grote dosis hallucinogenen gebruiken. Kan je hetzelfde ervaren zonder bijna dood te gaan.

Ja dat klopt, komt door de stof DMT(kan je ook puur nemen).
Deze stof is ook aanwezig in je pijnappelklier(zit in het midden van je hersenen).
Er wordt vernomen dat hier je ziel/geest/bewustzijn zit, in sommige religies herkenbaar als je derde oog.

Door wie wordt dat vernomen dan?

Ja dat Descartes geloofde in een ziel/geest was me wel duidelijk ja, maar dat is toch een theorie die bijna even oud is als de bijbel (ik chargeer, weet ik), wie beweert tegenwoordig nog dat er een ziel/geest is dat los staat van ons lichaam? Religieuzen even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Ja dat Descartes geloofde in een ziel/geest was me wel duidelijk ja, maar dat is toch een theorie die bijna even oud is als de bijbel (ik chargeer, weet ik), wie beweert tegenwoordig nog dat er een ziel/geest is dat los staat van ons lichaam? Religieuzen even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

+1, net zo'n afgeleefde discussie als over het bestaan van god.

Lol, je beweert nu dat er maar een paar mensen zijn die geloven in een ziel/geest(die niet religieus zijn).
En te merken aan je post ben je anti-religie?
Maar ga je er maar eens in interesseren, je zult er achter komen dat er heel veel informatie uit religies te halen is m.b.t. op dit onderwerp.

Terug
Naar boven