XXL Nutrition

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

eigenlijk zijn de zaken simpeler als ze lijken:

alle argumenten voor het bestaan van god of leven na de dood die ik heb gehoord conflicteren met goed onderbouwde wetenschappelijke theorieen. Ofwel is die wetenschappelijke kennis fout, ofwel ons geloof in een eeuwig leven en god, ofwel zijn ze beiden fout, maar sowieso kunnen ze niet beiden waar zijn.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

Lol, je beweert nu dat er maar een paar mensen zijn die geloven in een ziel/geest(die niet religieus zijn).
En te merken aan je post ben je anti-religie?
Maar ga je er maar eens in interesseren, je zult er achter komen dat er heel veel informatie uit religies te halen is m.b.t. op dit onderwerp.

je stelt eerst dat er veel niet-religieuze mensen in het bestaan van een ziel geloven en dan moet hij zijn informatie uit religies halen? spreekt elkaar toch een beetje tegen nee?

ik ben toch nog niemand tegen gekomen die overtuigend kan aantonen dat er zoiets als een lichaamsonafhankelijk ding bestaat dat je als een ziel kan aanduiden.

---------- Toegevoegd om 00:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

-edit- over welke religies heb je het dan? in de bijbel lees je hoogstens iets over de wederopstanding van de doden bij het eindoordeel (en dus van hele lichamen, nergens staat er iets van losgekoppelde zielen die ergens in een hemel zouden huizen).
Traditionele joden hebben zelfs helemaal geen concept van een hiernamaals en boedhisten verlangen uiteindelijk naar een egoloze toestand waarin de ziel als het ware oplost.

Ok je hebt die reincarnatiegedacht bij de hindoes, maar die malle gekken geloven ook in olifantengoden, een extra reden om ze al niet serieus te nemen.

Laatst bewerkt:
je stelt eerst dat er veel niet-religieuze mensen in het bestaan van een ziel geloven en dan moet hij zijn informatie uit religies halen? spreekt elkaar toch een beetje tegen nee?

ik ben toch nog niemand tegen gekomen die overtuigend kan aantonen dat er zoiets als een lichaamsonafhankelijk ding bestaat dat je als een ziel kan aanduiden.

Als je niet-religieus bent, mag je dan geen bijbel meer openslaan?
Volgens mij hebben vele hier geen idee hoeveel historische informatie er uit deze boeken te halen is.(al staan er ook veel foutieve dingen in)
Als je een onderzoek doet naar dit onderwerp, is religie niet te vermijden.

Ja het is moeilijk aan te tonen:
mensen die een BDE hebben gehad kan je voor gek verklaren.
Mensen die middelen als DMT/ayahuasca hebben gebruikt, die space'n em gewoon?
Dan is er nog de 21 gram die onverklaarbaar is als men overlijd, dit komt misschien omdat onze wetenschap nog niet ver genoeg is om aan te tonen waar deze 21 gram vandaan komt.

Volgens mij hebben vele hier geen idee hoeveel historische informatie er uit deze boeken te halen is.(al staan er ook veel foutieve dingen in)

Dan is er nog de 21 gram die onverklaarbaar is als men overlijd, dit komt misschien omdat onze wetenschap nog niet ver genoeg is om aan te tonen waar deze 21 gram vandaan komt.

Je doelt op dat slecht uitgevoerde 'onderzoek' uit de jaren 70? :roflol:

Edit: Oh, na wat gegoogle is het zelfs van begin deze eeuw.

Ik zeg toch niet dat je de bijbel niet mag lezen. dat kan interessant zijnals je geinteresseert bent in bepaalde attitudes en ideeën die mensen destijds hadden, of andere historische informatie. Maar hoe dat relevant kan zijn voor zoiets als het voortbestaan van de ziel blijft mij volledig vreemd.

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:25 ----------

1) mensen die een BDE hebben gehad kan je voor gek verklaren.
2) Mensen die middelen als DMT/ayahuasca hebben gebruikt, die space'n em gewoon?
3) Dan is er nog de 21 gram die onverklaarbaar is als men overlijd, dit komt misschien omdat onze wetenschap nog niet ver genoeg is om aan te tonen waar deze 21 gram vandaan komt.

1) je verklaar niemand voor gek, het is een ding om toe te geven dat mensen een bepaalde ervaring hebben gehad, een ander hoe je die ervaring gaat interpreteren
2) zelfde antwoord, mensen krijgen onder invloed de meest extreme percepties, de vraag blijft hoe dit komt
3) zie antwoord van andere poster.

Even ter duidelijk, de opsomming die je maakte is volledig terecht.
Ik wilde gewoon aantonen dat je deze punten altijd 2 kanten kan geven.
En wat jij als waarheid/verklaring tot je neemt is helemaal voor jezelf.
Dat van die 21 gram floepte toevallig binnen dus ik denk ik zet het ff neer, als dit al verklaart is, hoor ik het graag!

Nu maar slapen(leuk feitje, als je gaat slapen maak je zelf DMT aan) :D

Drugs laten je gek hallucineren, laat je lichaam nou ook prima zelf 'drugs' kunnen afscheiden. Google voor de grap eens op dimethyltriptamine. Daar heb je je BDE. :)

Even ter duidelijk, de opsomming die je maakte is volledig terecht.
Ik wilde gewoon aantonen dat je deze punten altijd 2 kanten kan geven.
Dat van die 21 gram floepte toevallig binnen dus ik denk ik zet het ff neer, als dit al verklaart is, hoor ik het graag!

Nu maar slapen(leuk feitje, als je gaat slapen maak je zelf DMT aan) :D
Een heel slecht uitgevoerd onderzoek, en verkeerde interpretatie van de meetresultaten. Valt niet veel te verklaren, meetonnauwkeurigheden.

Drugs laten je gek hallucineren, laat je lichaam nou ook prima zelf 'drugs' kunnen afscheiden. Google voor de grap eens op dimethyltriptamine. Daar heb je je BDE. :)

Lol, daar heb ik het al de hele tijd over, dimethyltriptamine ook wel DMT.
Ga ik nu aanmaken in me pineal gland omdat ik lekker ga dromen.

Laatst bewerkt:
.

niet per se, ik deel ze met je mee tegen de achtergrond van een partieel gedeeld wereldbeeld en argumenten, in de hoop dat waar we verschillen van mening toch tot een overeenkomst kunnen komen. ;) Is wat we delen een te klein gebied (zoals bij irrationele religieuzen) dan laat ik de discussie voor wat het is, want heb geen zin om de meest elementaire zaken te gaan bediscussieren (credibiliteit van wetenschap vs geloof, etc). Waar ik trouwens net van uitga dat dit bij jou van toepassing is, een forum maakt het moeilijk anderen n te schatten.

slaap ze.

Laatst bewerkt:
Die Em Tea

Met hijgende adem nog en 't krachtig bonkende hart krijgt ik de KNAL van het vuur kanon voor de suizende raket naar het zwarte gat. De net geboren kosmische bol geheel expanderend om me heen in een lucide 3D dimensie.

Binnenin -< De kosmische flikkering van paradijselijke euforie en majestueuze kleuren sensaties met het lichaamsloze bewustzijn geheel buiten zinnen van schittering. >-

Fonkelende kringen in het domein van het water, alles met een frons uitgewist en weer beland in het net even later.

Aldous Huxley was in de veronderstelling dat de mens door middel van evolutie een groot gedeelte van zijn perceptie verloren had en dat dit door middel van drugs weer aan de oppervlakte gebracht kon worden. Onder invloed van 0,4 gram mescaline heeft hij de proef op de som genomen.
Wat hij zag is ook niet te verklaren, behalve dat hij zwaar aan het trippen was. Hij concludeerde dat dit altijd aanwezig is, enkel dat wij het niet kunnen ontvangen, aangezien het geen 'nut' heeft evolutionair gezien.

Game Over.

Er is gewoon niets na de dood. God is gewoon uitgevonden omdat mensen het maar niet kunnen vatten dat hun leven tijdelijk is.

Is zelfs geen slechte zaak, zou niet eeuwig willen leven.

Die Em Tea

Met hijgende adem nog en 't krachtig bonkende hart krijgt ik de KNAL van het vuur kanon voor de suizende raket naar het zwarte gat. De net geboren kosmische bol geheel expanderend om me heen in een lucide 3D dimensie.

Binnenin -< De kosmische flikkering van paradijselijke euforie en majestueuze kleuren sensaties met het lichaamsloze bewustzijn geheel buiten zinnen van schittering. >-

Fonkelende kringen in het domein van het water, alles met een frons uitgewist en weer beland in het net even later.
2jcyq01.jpg

Ik wacht op de dag dat ze mensen succesvol kunnen klonen zodat alle mensen die in zielen geloven zich stil houden en de mond worden gesnoerd.

Nee, want ik neem de kerstman even serieus als het idee dat er een ziel bestaat. Niet dus.
Heb je nooit in je hele leven getwijfeld? Vraag je je soms niet af of er bepaalde machten zijn die bijv. het heelal hebben mogelijk gemaakt? Heb je een religieuze opvoeding gehad?

Ik vind mensen die 100% zeker zijn over het niet bestaan even merkwaardig als mensen die 100% zeker zijn dat er wel wat bestaat, maar ik kan beide groepen ook wel ergens begrijpen :)

Terug
Naar boven