JvR90
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 220
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
Wat ik zo 'maf' vind aan religies, dat is dat ze allemaal relatief oud zijn en daarom blijkbaar aanvaard en zelfs gesubsidieerd worden. Ik bedoel, het is niet zo dat ik vandaag de dag nog kan zeggen van 'er heeft een hogere macht tot mij gesproken en ik ga nu een nieuwe religie oprichten die gesteund moet worden door de staat'. Iedereen zou mij keihard uitlachen. En toch, iets wat eeuwenoud is, en net zo min bewezen kan worden als wat ik beweer, heeft om één of andere reden het recht om serieus genomen te worden en overheidssteun te ontvangen. Sterker nog, hele politieke partijen baseren zich erop en bepalen de samenleving waar iedereen deel van uitmaakt!
Hoe langer je erover gaat nadenken,hoe krankzinniger je het gaat vinden![]()
Daarom moet je ook niet nadenken maar geloven!

Maar het punt is natuurlijk dat de kerk zoveel aanhangers heeft, wat ook alleen maar komt doordat mensen er mee opgroeien en ze denken dat alle 'gelovigen' ook daadwerkelijk geloven wat ze zeggen te geloven. Maar in de werkelijkheid zullen veruit de meeste zogenaamde gelovigen grote twijfels hebben bij hun religie of zelfs helemaal niet geloven en alleen maar de schijn ophouden om zo niet de gemeenschap uitgetrapt te worden. Als iemand ECHT zou geloven zou hij/zij gillend over straat rennen om iedereen te bekeren. Een jehova getuige zou er niks bij zijn.
Maar als jij een religie wilt starten dan kan dat, als je maar genoeg aanhangers weet te strikken.