XXL Nutrition

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

is kewl pik. Succes. Mijn tentamens zijn over 2weken ;)
Gamen op de mac? Hebk PS3 voor HEEEEEEUHHHJJ!!

Onzin, ja, voor jou is het misschien onzin, maar voor anderen is het geen onzin. Accepteer dat nou maar gewoon. Jij kan iets onzin vinden, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Voor JOU, is het onzin, omdat jij wilt dat het onzin is, maar dat betekent niet dat jij dan gelijk hebt. Heb jij bewijs dat er geen 'ziel' bestaat?
"A soul, in certain spiritual, philosophical, and psychological traditions, is the incorporeal essence of a person or living thing.A soul, in certain spiritual, philosophical, and psychological traditions, is the incorporeal essence of a person or living thing."
wij bestaan volledig uit atomen, maw al onze 'onderdelen' zijn wel degelijk corporeal
/thread
Bepaalde dingen kunnen en / of hoeven niet eens bewezen te worden, omdat ze daar gewoon te ongewikkeld en onbegrijpbaar voor zijn.
:roflol:
als dingen te "ongewikkeld" (ja ik weet dat je ingewikkeld bedoelde) en onbegrijpbaar zijn en er geen bewijzen voor kunnen geleverd worden, dan heb jij serieus een set stalen ballen om er even uitspraken over te gaan doen en die te verspreiden als waarheid:eyes: een beetje grootheidswaanzin als je het mij vraagt, gecombineerd met een gigantische hoop onwetendheid.

Oh nee, je had het niet bij mij gedaan, geloof me, mij een facepalm geven gaat je niet lukken. ;) Dan is het maar een naieve en domme gedachte.. maar er zijn mensen die geloven in leven na dood. Ik vind het wel een beetje DOM van jou om deze mensen naief en dom te noemen, niet? Maar ja, alles waar jij in geloofd, klopt en is de waarheid, en waar anderen in geloven, is altijd dom en onzin. Wellicht is het geen mening, maar het is wel een overtuiging, een idee, of eigenlijk een verzameling van ideeen. Voor hen, kan dat de realiteit zijn, of een "poging tot het proberen te begrijpen over wat er na het leven komt", of "het gevolg van een bijna doodervaring", en ga zo maar door. Omdat jouw visie hierop afwijkt van anderen, betekent niet meteen dat jij het bij de juiste eind hebt en dat anderen dom en naief zijn, maar het betekent ook niet dat jij dom bent en dat anderen het bij de juiste eind hebben. En houd eens een keer op met je 'engeltjes' en 'roze wolkjes'. IE-DE-REEN zou iets anders beweren, als hij / zij op een andere manier zou zijn opgevoed. OOK JIJ. De manier waarop jij bent opgevoed, is een héél belangrijk proces op je verdere leven, op je verdere gedragingen en je persoonlijkheid (eigenlijk hoef ik jou dat niet te vertellen, want dat weet jij ook). ;) Als jij zou zijn opgevoedt in een ander omgeving, is de kans heel groot dat jij ook een ander mens zou zijn dan de individu die je nu bent. Sommige mensen nemen alles wat hun is 'verteld', 'geleerd', 'opgedragen, 'voorgedaan', etc., letterlijk over, de ander doet dit gedeeltelijk en de ander wijst het in het geheel af en gaat op eigen onderzoek uit.
het verschil tussen degene die overneemt wat hen 'geleerd', 'verteld', 'opgedragen' is en die zelf op onderzoek uitgaat, is dat degene die op onderzoek uitgaat zijn leven niet baseert op een verhaaltje dat door 10 mannen met baarden, duizenden jaren geleden geschreven is (en daarbij 0.0 feiten met zich meebrengt)

en btw: ik ben katholiek opgevoed en ben nog steeds niet gelovig, als ik atheistisch opgevoed zou zijn, zou ik al zeker niet gelovig zijn, dus wat is je punt:dunno:. (intelligente personen zien namelijk de gaten in die onzin, ongeacht hun afkomst en opvoeding)

en wat dan met de ontelbare zielen die vermoord of vroegtijdig stierven zodat ze geeneens kans hadden in het leven ? wat dan met die zielen ? vermoorde baby's en kinderen

funny fact dat ik nu angels en demons weer zit te kijken....Science will crush religion
baby's hebben geen ziel, de ziel komt pas in je lichaam na de eerste communie;) dat weet iedereen toch:rolleyes:

Geboorte : het einde van niets, het begin van alles
Dood : het einde van alles, het begin van niets

Per levend wezend dan maar meer is er gewoon niet. Leven na de dood kan niet, je bent niet voor niks dood. Zonder leven = dood.

en wat dan met de ontelbare zielen die vermoord of vroegtijdig stierven zodat ze geeneens kans hadden in het leven ? wat dan met die zielen ? vermoorde baby's en kinderen
Tijdje terug gelezen dat ongedoopte baby's geen kwaad hebben gedaan waardoor ze niet naar de hel hoeven, maar ze zijn heidenen. Dan komen ze in het voorgeborchte, het eeuwige duister.

Tijdje terug gelezen dat ongedoopte baby's geen kwaad hebben gedaan waardoor ze niet naar de hel hoeven, maar ze zijn heidenen. Dan komen ze in het voorgeborchte, het eeuwige duister.

original sin:) als je dat afschaft heeft jezus hier niets nuttigs verwezenlijkt:)

• Topic Starter Topic Starter

Het is natuurlijk héél logisch om babyzieltjes in het eeuwige duister te dumpen. :rolleyes: Goede oplossing.

Bedoel je nu dat dat door Jezus niet meer is...voor zover ik het kan vinden, gaan ongedoopte nog steeds naar limbo.
de limbus puerorum

ik dacht dat iedereen die de 7 sacramenten niet gehad heeft een enkeltje naar de hel kreeg:dunno:
adam&eva vernken het voor de mensheid => jezus maakt alles weer goed, met enkele randvoorwaarden

Het is natuurlijk héél logisch om babyzieltjes in het eeuwige duister te dumpen. :rolleyes: Goede oplossing.
Tja, als je het zo stelt is het inderdaad onlogisch. Steekt vreemd af bij de rest van de religie:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

ik dacht dat iedereen die de 7 sacramenten niet gehad heeft een enkeltje naar de hel kreeg:dunno:
adam&eva vernken het voor de mensheid => jezus maakt alles weer goed, met enkele randvoorwaarden
Tja ik heb me er ook niet zo in verdiept, dat boek waar ik het uithaalde kwam uit de 14e eeuw.

Na de dood is er niks. Zoals me opa zei vlak voor hij stierf: Joh, als ik dood ben douw je maar een stuk vlees in me hol, dan slepen de honden me wel weg.

Wat ik zo 'maf' vind aan religies, dat is dat ze allemaal relatief oud zijn en daarom blijkbaar aanvaard en zelfs gesubsidieerd worden. Ik bedoel, het is niet zo dat ik vandaag de dag nog kan zeggen van 'er heeft een hogere macht tot mij gesproken en ik ga nu een nieuwe religie oprichten die gesteund moet worden door de staat'. Iedereen zou mij keihard uitlachen. En toch, iets wat eeuwenoud is, en net zo min bewezen kan worden als wat ik beweer, heeft om één of andere reden het recht om serieus genomen te worden en overheidssteun te ontvangen. Sterker nog, hele politieke partijen baseren zich erop en bepalen de samenleving waar iedereen deel van uitmaakt!

Hoe langer je erover gaat nadenken,hoe krankzinniger je het gaat vinden ???

Er zijn er al zoveel, er is gewoon geen behoefte aan nieuwe Big-T. :P

Terug
Naar boven