Fitness Seller

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Dit is leuk topic.
Al die gelovigen die kracht uit iets anders moeten putten.
Je hoeft maar in 1 ding te geloven en dat is jezelf.

Ik heb al gezegd wat ik dacht. Ik kan het wel blijven herhalen maar het lijkt alsof het je niet bereikt. Als dat wel zo was geweest zou je niet dezelfde fouten blijven maken.

Maar misschien is het gewoon makkelijker om alles een simpel idee te geven en alles in hetzelfde hokje te plaatsen. Ik vind liever me eigen weg en haal liever uit alles het positieve voordat ik het verwerp.

Goddelozen doen het uit de naam van zichzelf en dat is nog gevaarlijker. Een wereld die volledig bestaat uit egoïsme heeft geen hoop op voortbestaan. Niet dat ik de slechte daden die gedaan zijn uit de naam van god op enige manier goed kan keuren. Maar zoals ik al eerder aangaf misschien is dit geweest om de naam van het geloof te bevuilen of zijn het mensen geweest die hele vreemde ideeën gebonden hebben aan geschriften en sowieso krankzinnig zijn geweest. Ik begrijp echter alleen niet waarom je het hele geloof als iets op zichzelf daaraan moet koppelen.

Je hebt het over persoonlijke toepassingen van geloof door bepaalde mensen. Geen enkel geschrift zou in de weg moeten staan van goed handelen. En dat doet de bijbel dan ook niet. Alleen voor degenen die geschriften verkeerd opvatten of bepaalde geschriften te letterlijk nemen.

maar ik word vermoeid van deze discussie. Vind je het erg als ik het hier gewoon bij laat? :) We kunnen allebei onze ideeën houden en misschien dat we zo gelukkig mogen zijn dat we alle antwoorden in dit leven nog zullen vinden op alle vragen die al zo lang onbeantwoord zijn gebleven

Laatst bewerkt:
God zorgt er niet voor dat je 200 kilo kan full squatten, dat doe je zelf

Ik heb al gezegd wat ik dacht. Ik kan het wel blijven herhalen maar het lijkt alsof het je niet bereikt. Als dat wel zo was geweest zou je niet dezelfde fouten blijven maken.
je hebt nog niets zinnigs gezegd wat geloof verdedigd, natuurlijk bereikt hete lucht mij (en ook de rest van dbb) niet
Maar misschien is het gewoon makkelijker om alles een simpel idee te geven en alles in hetzelfde hokje te plaatsen. Ik vind liever me eigen weg en haal liever uit alles het positieve voordat ik het verwerp.
dat kan je niet menen, dat is precies wat gelovigen doen:roflol:

Goddelozen doen het uit de naam van zichzelf en dat is nog gevaarlijker. Een wereld die volledig bestaat uit egoïsme heeft geen hoop op voortbestaan. Niet dat ik de slechte daden die gedaan zijn uit de naam van god op enige manier goed kan keuren. Maar zoals ik al eerder aangaf misschien is dit geweest om de naam van het geloof te bevuilen of zijn het mensen geweest die hele vreemde ideeën gebonden hebben aan geschriften en sowieso krankzinnig zijn geweest. Ik begrijp echter alleen niet waarom je het hele geloof als iets op zichzelf daaraan moet koppelen.

maar als goddeloze krijg je niet zo makkelijk mensen achter je geronseld die zichzelf willen opofferen voor jou, terwijl dit voor een "hoger doel" wel gemakkelijker is:)
en dat is precies waarom religie zo gevaarlijk is.

en nog belangrijker, je zei daarnet " alles een simpel idee te geven en alles in hetzelfde hokje te plaatsen", wat doe jij nu? Je doet nu net alsof wanneer iedereen een niet-gelovige zou zijn, de wereld vol egoisten zonder morele waarden zou zitten, alsof dat alle atheisten zo zijn:roflol:
meeste atheisten zijn "betere" mensen dan gelovigen:roflol:

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Je hebt het over persoonlijke toepassingen van geloof door bepaalde mensen. Geen enkel geschrift zou in de weg moeten staan van goed handelen. En dat doet de bijbel dan ook niet. Alleen voor degenen die geschriften verkeerd opvatten of bepaalde geschriften te letterlijk nemen.
het gaat er gewoon om dat je geen god nodig hebt, die mooie verhaaltjes in de bijbel zijn op zichzelf voldoende en er is geen god voor vereist om de boodschap over te brengen.
een god brengt absolutisme met zich mee, wat op zijn beurt weer extremisme met zich meebrengt.
Te gevaarlijk dus:)

maar ik word vermoeid van deze discussie. Vind je het erg als ik het hier gewoon bij laat? :) We kunnen allebei onze ideeën houden en misschien dat we zo gelukkig mogen zijn dat we alle antwoorden in dit leven nog zullen vinden op alle vragen die al zo lang onbeantwoord zijn gebleven

doe wat je niet laten kunt, ik weet toch al langer van vandaag dat (semi-)gelovigen toch zelden tot nooit van hun standpunten, die op weinig tot niks gebaseerd zijn, zullen afwijken.

De mensen waar jij het over hebt en de daden die ze gepleegd hebben. Wil ik ook niet verdedigen. Ik heb niks te verdedigen. Zijn hun daden en ideeën niet de mijne. Ik dacht alleen dat je door middel van mijn inzicht er misschien anders tegenaan zou kijken. Maar dat is dus niet zo. Prima toch. Ik ben nu alleen weer een beetje moe van de discussie :P zoals ik al zei. Dus laten we het hier maar gewoon bij houden.

De mensen waar jij het over hebt en de daden die ze gepleegd hebben. Wil ik ook niet verdedigen. Ik heb niks te verdedigen. Zijn hun daden en ideeën niet de mijne. Ik dacht alleen dat je door middel van mijn inzicht er misschien anders tegenaan zou kijken. Maar dat is dus niet zo. Prima toch. Ik ben nu alleen weer een beetje moe van de discussie :P zoals ik al zei. Dus laten we het hier maar gewoon bij houden.

zie wat ik nog toegevoegd had;)

Waarom blijf je nou doorgaan? Waar wijk ik af van mijn standpunten? Dat doe ik juist niet en daarom is het zo vermoeiend om voortdurend hetzelfde te blijven zeggen.

Waarom blijf je nou doorgaan? Waar wijk ik af van mijn standpunten?
dat bedoelde ik niet:P
ik had het over "het gaat er gewoon om dat je geen god nodig hebt, die mooie verhaaltjes in de bijbel zijn op zichzelf voldoende en er is geen god voor vereist om de boodschap over te brengen.
een god brengt absolutisme met zich mee, wat op zijn beurt weer extremisme met zich meebrengt.
Te gevaarlijk dus"

en gelovigen wijken niet van hun standpunten af, dat is wat ik zei:P

nou ik zie nog geen reden om af te wijken van mijn standpunten? :P
Ik blijf het fokking zelfde zeggen man. SOMMIGE mensen zijn zo ja. kom op hou toch op een keer :P Je blijft maar op hetzelfde hameren maar dat is nu toch wel een keer weerlegd? of zal ik de daden van je buurman ook aan jou koppelen? wat is dit voor een onzin

Laatst bewerkt:
nou ik zie nog geen reden om af te wijken van mijn standpunten? :P
Ik blijf het fokking zelfde zeggen man. SOMMIGE mensen zijn zo ja. kom op hou toch op een keer :P Je blijft maar op hetzelfde hameren maar dat is nu toch wel een keer weerlegd? of zal ik de daden van je buurman ook aan jou koppelen? wat is dit voor een onzin
jij luistert echt niet hé-_-'
hoeveel keer moet ik het nog zeggen, dat is geen argument. Ik zeg niet dat andere, onschuldige gelovigen schuldig zijn voor de daden van de extremistische gelovigen, ik zeg dat HET GELOOF ZELF schuldig is (edit: samen met de daders natuurlijk:D).

Laatst bewerkt:
jij luistert echt niet hé-_-'
hoeveel keer moet ik het nog zeggen, dat is geen argument. Ik zeg niet dat andere, onschuldige gelovigen schuldig zijn voor de daden van de extremistische gelovigen, ik zeg dat HET GELOOF ZELF schuldig is.

Ja en ik zeg dus dat het geloof niet schuldig is, maar de mensen die verkeerde daden hebben uitgevoerd schuldig zijn aan hun eigen daden.

Bovendien heb je het over opofferen. Het is maar net maar net in welke zin van het woord je het opvat. Ik begrijp dat je opvat in de combinatie met terrorisme waarin ze zelfmoord plegen en anderen meenemen. Maar dit is een slechte daad en wat mij betreft dus in geen enkele wijze te koppelen aan een goed mens of goed geloof. Ik zal mezelf ook proberen op te offeren voor anderen en een betere wereld. Dat is ook gewoon een manier waarop het kan. Ik geloof wel in een wereld waar mensen zich voor elkaar opofferen.

Laatst bewerkt:
Angelus, je haalt religie en geloof door elkaar. Het zijn toch echt twee afzonderlijke begrippen.

Ja en ik zeg dus dat het geloof niet schuldig is, maar de mensen die verkeerde daden hebben uitgevoerd schuldig zijn aan hun eigen daden.

Bovendien heb je het over opofferen. Het is maar net maar net in welke zin van het woord je het opvat. Ik begrijp dat je opvat in de combinatie met terrorisme waarin ze zelfmoord plegen en anderen meenemen. Maar dit is een slechte daad en wat mij betreft dus in geen enkele wijze te koppelen aan een goed mens of goed geloof. Ik zal mezelf ook proberen op te offeren voor anderen en een betere wereld.

juist, dingen zoals de inquisitie, heksenjachten,... zijn immers niet gebeurt...

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

Angelus, je haalt religie en geloof door elkaar. Het zijn toch echt twee afzonderlijke begrippen.

selectief selecteren wat te geloven uit een religie is misschien onschadelijk, maar het blijft dan nog steeds zelfs achterlijker dan de religie zelf, dus wees blij dat ik het verschil tussen de 2 niet erkende:).

juist, dingen zoals de inquisitie, heksenjachten,... zijn immers niet gebeurt...

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

selectief selecteren wat te geloven uit een religie is misschien onschadelijk, maar het blijft dan nog steeds zelfs achterlijker dan de religie zelf, dus wees blij dat ik het verschil tussen de 2 niet erkende:).

Ja ook. En?

Wat jij vind is ook niet echt relevant. Voor mij in ieder geval :P
Daarom vroeg ik al waarom gaan we door.

Laatst bewerkt:
het gaat er gewoon om dat religie/geloof op grote schaal verdeeldheid creeert tussen mensen. Dat er enkelen zijn die hier niet aan deelnemen maakt het niet minder waar.

Wat jij vind is ook niet echt relevant. Voor mij in ieder geval :P
spijtig, je zou anders nog wel eens wat kunnen bijleren:)

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------

Daarom vroeg ik al waarom gaan we door.

waarom jij doorgaat weet ik niet, maar ik ga door omdat ik deze mooie zondagochtend niets te doen heb:)

het gaat er gewoon om dat religie/geloof op grote schaal verdeeldheid creeert tussen mensen. Dat er enkelen zijn die hier niet aan deelnemen maakt het niet minder waar.

spijtig, je zou anders nog wel eens wat kunnen bijleren:)

Vind je het zo vervelend dat anderen anders denken dan jij, dat je geen heersschappij hebt over wat anderen denken en voelen?
Jij denkt kennis te hebben van de absolute waarheid?
Maar je wilt ook dictatortje zijn toch. Of waren dat gewoon grapjes? :P
Zijn toch best dingen waar je misschien even over na moet denken.

Vind je het zo vervelend dat anderen anders denken dan jij, dat je geen heersschappij hebt over wat anderen denken en voelen?
Jij denkt kennis te hebben van de absolute waarheid?
jij let echt niet op hé:roflol: ik zeg nergens kennis te hebben over de absolute waarheid, ik prik gewoon gaten in de beweringen van mensen die wel die kennis denken te hebben
Maar je wilt ook dictatortje zijn toch. Of waren dat gewoon grapjes? :P
Zijn toch best dingen waar je misschien even over na moet denken.

het was een grapje, hoewel ik die job super goed zou doen, ben ik er veel te lui voor:)

Ik denk geen kennis te hebben. Dat is juist het probleem. Ik weet het niet dus verwerp ik het niet. Ik heb vooralsnog geen gaten gevonden in mijn opvattingen. Die heb je niet aangedragen

Ben blij dat het een grapje was. Alhoewel het geen leuke grapjes zijn :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven