Fitness Seller

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

ik geloof in een leven na de dood,

maar ik geloof niet in zonde=hel en goede daad=hemel

Het zit in de aard van de mens om fouten te maken, dit kan je niet zomaar stoppen.
Als je zondes begaat zal je denk ik wel degelijk 'gestraft' worden, maar hetzelfde geldt voor je goede daden, hier zal je na de 'straf' voor beloond worden. dus een zwart wit, hel en hemel, vind ik maar niet kloppen.

En over de dood.........Ja, als t onze tijd is......niks aan te doen:D

Een bijna-dood ervaring is vaak het product van het verlaten van het bewust-zijn of juist het vinden van het bewust-zijn. Als je echt dood bent, ben je dood. Dan is er niks meer. Hetzelfde effect kun je ong. vergelijken met een hele diepe slaap waarin dromen onmogelijk is.

Met tryptamine achtigen kun je die bewust-zijn zeer nauwkeurig bestuderen:)

Het probleem is dat men niet kan onderscheiden wat er in de hersenen gebeurd en waar ons daadwerkelijke bewustzijn vandaan komt...
En waarom niet dan? Bij neurodegeneratieve ziekten heb je mensen die echt niet meer normaal doen, wel vreemd dan als hun bewustzijn niet rechtstreeks uit de hersenen komt.

Volgens Christelijke overlevering is het zo dat bewustzijn uit de ziel stamt, niet uit de hersenen...
De ziel is een product van je hersenen, niet meer of minder.

Ja en als er vele verschillende zwaluwe zijn blijft het speculeren.

Lees maar wat Medievil zegt, dat zijn ook zwaluwen, of beter gezegd bewijzen dat het allemaal niet zo simpel is als jij denkt.

Maar ik beweer ook niet, dat er geen processen in de hersenen zich afspelen. Wat ik wel beweer, is dat deze processen nooit kunnen verklaren wat er met de mens gebeurd, wanneer hij doodgaat...
Koppel dat aan de kennis en overlevering die wij uit de Bijbel kennen en de moderne profetische teksten, dan weten wij dat het leven niet ophoud bij de dood en zijn de ervaringen van die mensen heel goed te verklaren...

En daarom heet het ook geloof en geen wetenschap. En men kan de ziel niet meten, dus dat is dan een probleem voor de wetenschap. Een probleem wat ze niet op kunnen lossen... Wat we weten uit profetische geschriften. Net zo goed als dat er gepostuleerd is, dat er wel meerdere zaken door de wetenschap niet mogelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Dat het leven niet ophoudt bij de lichamelijke dood en dat de mens buiten zijn lichaam kan bestaan, wat inhoud dat de mens een ziel is.

Wat conformeerd aan de Joods/Christelijk doctrine.

Wat een pauper die ziel dan, wilt hij niet naar buiten komen als je ligt te dementeren terwijl je wel gwn nog ergens rustig je bewustzijn kon behouden.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

Wat ik wel beweer, is dat deze processen nooit kunnen verklaren wat er met de mens gebeurd, wanneer hij doodgaat...

Welke processen?

De ziel is een projectie van wie wil je wilt zijn. De kern van je identiteit hier op aarde. Alles wat je doet, word om je ziel heen gebouwd.

Grappig dat iedereen weet hoe het is om dood te zijn terwijl niemand dood is:o

Grappig dat iedereen weet hoe het is om dood te zijn terwijl niemand dood is:o
Iedereen? Je kunt neurologische veranderingen veroorzaken door LSD te nemen en dan een pijp DMT te roken, of door veel ketamine te snuiven. Als je dit doet en je noteert alles wat er gebeurt zover dat mogelijk is, dan word alles wel duidelijk. En ja, je word niet serieus genomen, maar dat is weer een ander verhaal:)

So? Het resultaat is hetzelfde, je bent er niet meer, net zoals je er daarvoor niet was.

Het resultaat is iets heel anders.

Je 'was' er niet voordat je werd geboren, ok ik begrijp wat je hiermee wilt zeggen.

Maar dat je dit vergelijkt met het doodgaan, of de dood, vind ik wel een beetje vreemd......

je bent er niet meer? dat nemen wij hier waar......
maar dat is nog niet de visie van degene die sterft.....
en dat was volgens mij waar we het over hadden........

So? Het resultaat is hetzelfde, je bent er niet meer, net zoals je er daarvoor niet was.

Dat weet je niet. Toen je er nog niet was had je nog nooit geleefd. Nu je hebt geleefd en er ineens niet meer bent zit er best een kans in dat een stukje van jou ergens anders doorleeft. Voor hetzelfde geld komen we terug als koe:D.

Dat weet je niet. Toen je er nog niet was had je nog nooit geleefd. Nu je hebt geleefd en er ineens niet meer bent zit er best een kans in dat een stukje van jou ergens anders doorleeft. Voor hetzelfde geld komen we terug als koe:D.
Reïncarnatie gebeurd alleen als jij je hebt voortgeplant:)

Wat een pauper die ziel dan, wilt hij niet naar buiten komen als je ligt te dementeren terwijl je wel gwn nog ergens rustig je bewustzijn kon behouden.

Dat hebben wij ook een heel eind in onze eigen hand. Het najagen van de wereld leidt to het verderf, maar het najagen van de liefde, tot het leven.... En daarmee hebben wij ook de middelen om dergelijke zaken te voorkomen. Maar voor dat voorkomen, zal men dus ook geloof nodig hebben.. Want wanneer men niet geloofd dat God bestaat, kan men ook niet geloven dat God hen zal helpen en behoeden.

Laatst bewerkt:
Het resultaat is iets heel anders.

Je 'was' er niet voordat je werd geboren, ok ik begrijp wat je hiermee wilt zeggen.

Maar dat je dit vergelijkt met het doodgaan, of de dood, vind ik wel een beetje vreemd......

je bent er niet meer? dat nemen wij hier waar......
maar dat is nog niet de visie van degene die sterft.....
en dat was volgens mij waar we het over hadden........

Ik snap niet goed wat je wil zeggen, mijn punt is dat als je dood bent je in identiek dezeflde staat bent als wanneer je nog niet gebeuren was, of je daarvoor wel of niet bestond heeft weinig relevantie daarop imo.

Ik snap niet goed wat je wil zeggen, mijn punt is dat als je dood bent je in identiek dezeflde staat bent als wanneer je nog niet gebeuren was, of je daarvoor wel of niet bestond heeft weinig relevantie daarop imo.
ohh op die fiets.... sorry man, dan heb ik je verkeerd begrepen:p

als je het zo stelt, ben ik het wel met je eens, over de staat waar je in verkeert dus.:D

Dat hebben wij ook een heel eind in onze eigen hand. Het najagen van de wereld leidt to het verderf, maar het najagen van de liefde, tot het leven.... En daarmee hebben wij ook de middelen om dergelijke zaken te voorkomen. Maar voor dat voorkomen, zal men dus ook geloof nodig hebben.. Want wanneer men niet geloofd dat God bestaat, kan men ook niet geloven dat God hen zal helpen.

Nochtans zijn de levensconditie's drastisch toegenomen in landen waar het geloof sterk aan het afnemen is, empatie heeft nix met geloof te maken en zit in de mens zelf, we hebben hier universele gezondheidszorg voor iedereen als voorbeeld, en daar heeft geen enkel geloof mee te maken.

Geloven dat god zal komen helpen is voor luie f**gots, ga zelf helpen als je voor verandering wil zorgen.

Geloven dat god zal komen helpen is voor luie f**gots, ga zelf helpen als je voor verandering wil zorgen.

hey er zitten niet voor niks geneeskundige grondstoffen in de natuur.................. Als je gelooft in god, dan kun je niet zeggen dat hij niet wil dat je medicijnen gebruikt...........

Terug
Naar boven