Nee, er zijn mensen die ervaringen hebben gehad uit de geestelijke wereld, daarom weten we wat dat er een geestelijke wereld is en hoe die eruit ziet.
Daaruit, en uit uispraken door de authoriteit zelf, weten we ook dat de wetenschap nooit tot de geestelijke wereld zal kunnen doordringen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gaan proberen.
Nee, er zijn mensen die getuigen van die geestelijke wereld, meest notabel het Woord Gods, de Bijbel. Maar er zijn veel meer openbaringen gegeven en profeten bestaan nog steeds.
Het argument van hersenspinsels wordt juist door de wetenschappers als verklaring gegeven, daarom gebruik ik het woord hersenspinsels ook. Fantomen die door de hersenen zouden worden voortgebracht, wat op sommige punten helemaal geen antwoorden geeft.
Met hersenspinsels bedoel ik de hypotheses die er naar voren worden gebracht, want logisch gezien is er geen reden dat de hersenen buiten het lichaam kunnen zien en zaken tot in miniscuul detail omschrijven... Maar dat sommige mensen dan toch bepaalde hypothesen naar voren brengen, alsof dat goede verklaringen zouden zijn....
De hersenen kunnen dat niet. Maar toch brengen mensen hypothesen naar voren, wat in dergelijke gevallen niet meer is dan hersenspinsels. Dat is geen wetenschap. De wetenschap kan dat simpelweg niet meten. Zelfs niet wanneer de hersenen nog residentiele plaatjes opleveren van hersenactiviteit... Daarnaast is ook niet wetenschappelijk aan te tonen dat we wel een ziel zijn.
Ik baseer helemaal niets op hersenspinsels, ik weet dat de geestenwereld bestaat, door geloof... En dat mechaniek van geloof is een vaste grond, wanneer het gegeven word door God... Echter een ongelovig mens, wat ik ook ben geweest, zal dat in ongelovigheid nooit aannemen...
Alleen wanneer iemand tot geloof komt, en dat kan door een oprechte zoektocht, gaat de mens geestelijk zien.
En ik ken de ervaringen van sommige personen, waardoor ik weet, dat de geestenwereld bestaat.... Maar zelfs dan is het nog mogelijk om dat soort ervaringen af te doen als hallucinaties of hersenspinsels, maar daar ben ik alles behalve van overtuigd, wegens het principe van gelijkgestemdheid...