MuscleMeat

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

wetenschappelijke nauwkeurigheid zoals dat de aarde eigenlijk rond is (jesaja 40:22) en de grenzeloze uitbreiding van het heelal (jesaja 55:9).

vervulde profitien zoals het feit dat profeet danil voorspelde ruim 500 jaar voor christus dat de Christus zou komen als de beloofd redder 483 jaar nadat de perzische koning de joden de toestemming gaf om jeruzalem te herbouwen.

zelf ook voorspeld welke steden en rijken er gingen komen en wanneer, het staat er allemaal in!

Ik als ongelovige heb oogkleppen op en erken bovengenoemde zaken niet.

Wat dan allemaal?

Als ik een dik bij elkaar gesprokkelde bundel van allerlei zeer oude geschriften die inhoudelijk in eerste instantie eeuwenlang mondeling werden overgeleverd waarna pas opgeschreven raadpleeg en maar lang genoeg selectief bestudeer kan ik er vast ergens een of andere parallel in vinden die mijn niet al te kritische geest doen vermoeden dat die geschriften inderdaad profetische krachten herbergen. Beetje nuchter naar de zaken kijkende blijft het een heleboel slap gelul natuurlijk en zo zijn er zoveel geschriften op een bepaalde manier met een klein beetje creativiteit historisch 'accuraat' geweest maar dat heeft vaak meer met 'common sense' te maken dan dat ook maar een klein beetje een argument kan zijn voor het bestaan van een god. Denk aan de werken van Marx bijvoorbeeld.

nee dat is zo bevoorbeeld bij iemand als nostradamus dat het heel vaag voorspeld was enzo maar in de bijbel was het veel conkreter en niet mogelijk anders op te vatten.

wetenschappelijke nauwkeurigheid zoals dat de aarde eigenlijk rond is (jesaja 40:22) en de grenzeloze uitbreiding van het heelal (jesaja 55:9).

vervulde profitien zoals het feit dat profeet danil voorspelde ruim 500 jaar voor christus dat de Christus zou komen als de beloofd redder 483 jaar nadat de perzische koning de joden de toestemming gaf om jeruzalem te herbouwen.

zelf ook voorspeld welke steden en rijken er gingen komen en wanneer, het staat er allemaal in!

[Link niet meer beschikbaar]

Pff dat sommige mensen nog in discussie gaan met gelovigen. Zal wel een soort gevoel van superioriteit geven denk ik.

Je slaat de spijker op zijn kop ;)
De (enigszins intelligente) mensen die deze discussie blijven voeren weten zelf namelijk ook dat geen enkele vorm van rationele argumentatie een gelovige zal overtuigen. Hun 'realiteitstunnel' om een woord van Robert Anton Wilson te lenen is muurvast verankerd in een geloofsstructuur die gewoonweg veel teveel verschilt van de geloofsstructuur van de atheïst.

Doorgaan met argumenteren brengt bij de de betrokken een warm gevoel van superieuriteit boven waar zij maar al te graag een bad in nemen. Probeer de emotie maar eens echt te voelen wanneer je uit complete zelf overtuiging een rationele aanval pleegt op een ander. Het is een heel onderscheidbaar gevoel.

Volgens mij heb ik je hier al een keer op gewezen. Dit is flauwekul. Lees Jesaja nu eens goed man. Daarin wordt gesproken over rond als in de zin van een cirkel, maar nog steeds een platte cirkel. Nergens wordt er in de bijbel gesproken over een bolvormige aard, nergens wordt afgezien van het idee dat het universum om de aarde heen draait. Je gebruikt de typische argumenten van een christenfundi, ze klinken vast goed in een huiskamer met malle eppies maar dat maakt het allemaal nog niet waar.

Laatst bewerkt:
Of god bestaat weet ik niet, maar er is echt wel meer na de dood.
Dat heb ik zelf 2 jaar terug meegemaakt na het overlijden van een dierbare, vooral kinderen kunnen dingen zien die volwassen als onmogelijk beschrijven.

Die geschriften zijn gebaseerd op orale overlevering over honderden jaren.

Moet je voor de gein eens een vrij complex verhaal verzinnen, deze aan je buurman vertellen waarna hij dit dan ook weer aan die van hem moet vertellen. Moet je vervolgens ervoor zorgen dat dit een jaar lang doorgaat. Het verhaal is na een jaar vervormd in een schim van het origineel waarin allerlei elementen zitten die bij de totstandkoming nog helemaal niet hebben afgespeeld.

Maar kom nu eens met werkelijke voorbeelden.

Een gevoellllll.

God zal nooit es aanbellen bij CNN om een persconferentie te houden. Het moet altijd zo onduidelijk mogelijk gebeuren bij de meest labiele personen.

Wat ik uit de post die ik citeer begrijp gaat het om concrete voorbeelden en daar ben ik benieuwd naar.

[Link niet meer beschikbaar]

Bram vermeulen - in den beginne

Over de bijbel en de boeken van zecharia sitchin.

Dat heb ik zelf 2 jaar terug meegemaakt na het overlijden van een dierbare, vooral kinderen kunnen dingen zien die volwassen als onmogelijk beschrijven.

en als jij het zegt, dan is het echt:)

• Topic Starter Topic Starter

wat een uitvluchten.
dan heb je Gods liefde nog niet echt gevonden vrees ik. maar je doet wel moeite dus ik denk wel dat Hij mild voor je zal zijn, God dient niet gevreesd te worden door zij die diep vanbinnen geloven.

ach, ik weet het allemaal gewoon soms niet zo goed. Ik wil het wel vinden en een man van geloof zijn. Maar dat is soms gewoon zo moeilijk. Ik heb m'n goede daden en slechte daden gedaan op deze wereld, maar het erge van de zaak is, dat ik geloof dat HIJ er is, maar ik me geen zak van aantrek hoe HIJ over me zou denken. Buiten op sommige momenten als ik eens stil sta bij alles.

Ik heb soms mensen geholpen en laten lachen en opgevrolijkt als ze het moeilijk hadden en ik probeer ook in rechtvaardige zin te denken. Maar ik denk niet dat HIJ het feit zal vergeven dat ik naar de h**ren ga. Wat in de bijbel als verwerpelijk staat.

Ook als er echt weer wat slechts met me gebeurd, wijs ik meteen met de vinger naar boven en roep ik "Godsklere, wat ben je toch een gore kl***zak, wacht maar tot ik boven ben, trap ik gelijk je ballen in". Nooit vervloek ik meteen eerst de DUIVEL. En ik weet dat het fout is, maar WTF, hoe kan je erin geloven als er zoveel slechte shit is als Kanker, oorlog, en dergelijke erge walgelijke shit die we soms dagelijks op het nieuws moeten vernemen. Dan komt de bekende vraag "waarom doet hij niets als hij almachtig is". Dat Jezus bestond geloof ik echt, maar God is gewoon een andere kwestie.

BOTTOM LINE: Ik wil geloven maar weet niet hoe...Het feit dat ik er al vier jaar geleden aan moest zijn bij die zware operatie en interne bloeding gaf me toen het idee van "huh, is er nou werkelijk een engelbewaarder, maar ik begin nu eerder de toer op te gaan van....gewoon nature's course...

ach, ik weet het allemaal gewoon soms niet zo goed. Ik wil het wel vinden en een man van geloof zijn. Maar dat is soms gewoon zo moeilijk. Ik heb m'n goede daden en slechte daden gedaan op deze wereld, maar het erge van de zaak is, dat ik geloof dat HIJ er is, maar ik me geen zak van aantrek hoe HIJ over me zou denken. Buiten op sommige momenten als ik eens stil sta bij alles.

Ik heb soms mensen geholpen en laten lachen en opgevrolijkt als ze het moeilijk hadden en ik probeer ook in rechtvaardige zin te denken. Maar ik denk niet dat HIJ het feit zal vergeven dat ik naar de h**ren ga. Wat in de bijbel als verwerpelijk staat.

Ook als er echt weer wat slechts met me gebeurd, wijs ik meteen met de vinger naar boven en roep ik "Godsklere, wat ben je toch een gore kl***zak, wacht maar tot ik boven ben, trap ik gelijk je ballen in". Nooit vervloek ik meteen eerst de DUIVEL. En ik weet dat het fout is, maar WTF, hoe kan je erin geloven als er zoveel slechte shit is als Kanker, oorlog, en dergelijke erge walgelijke shit die we soms dagelijks op het nieuws moeten vernemen. Dan komt de bekende vraag "waarom doet hij niets als hij almachtig is". Dat Jezus bestond geloof ik echt, maar God is gewoon een andere kwestie.

BOTTOM LINE: Ik wil geloven maar weet niet hoe...Het feit dat ik er al vier jaar geleden aan moest zijn bij die zware operatie en interne bloeding gaf me toen het idee van "huh, is er nou werkelijk een engelbewaarder, maar ik begin nu eerder de toer op te gaan van....gewoon nature's course...

In de bijbel staat dat de duivel niks kan doen zonder dat God dit goedkeurt (Job1:6 to 2:10).

geef eens wat meer uitleg , lijkt wel een raadsel

Ik denk dat we als mensheid een andersom moeten denken. Misschien zijn we zo erg gewend aan god dan hem niet meer opmerken. Zie het als een pijntje of iets dergelijks, je wendt er zo aan dat het op een gegeven moment gewoon wordt, terwijl het er eigenlijk is. Dus hij is er, hij doet geweldige dingen, maar een van onze grootste slechte eigenschappen is egoïsme, wij eisen het allemaal zelf op.

Ik vind het zo mooi dat gelovigen het vaak hebben over een hij als ze over hun god spreken. Dat onderstreept nog eens hun houding tegenover vrouwen in de kerk. Het toont ook mooi aan uit welke tijd religies komen en hoe ze vasthouden aan achterhaalde denkpatronen.

wat een uitvluchten.
dan heb je Gods liefde nog niet echt gevonden vrees ik. maar je doet wel moeite dus ik denk wel dat Hij mild voor je zal zijn, God dient niet gevreesd te worden door zij die diep vanbinnen geloven.

Echt zo'n typische christelijke onzinpraat:roflol: karma:roflol:

geef eens wat meer uitleg , lijkt wel een raadsel

2 jaar terug op 25 oktober 2008 is mijn oma overleden, ze was mijn 2e moeder, en de liefste vrouw die ik gekend heb.
Ze woonde in Italië en geloofde eigenlijk ook in het onverklaarbare...
De nacht dat ze overleed was de nacht dat de wintertijd in ging.
De betreffende nacht en de dagen erna zijn er zoveel dingen gebeurt.

O.a.:
- Mijn moeders horloge was een oud analoog ding, maar haar klok stond die morgen al op de nieuwe tijd.

- Mijn zusje had een Italiaans klokje gekregen van haar dat de tijd zei, dat ding lag al tijden in haar kast ergens weggestopt, omdat de batterij leeg was, normaal gesproken zei dat klokje elk uur de tijd.
Die ochtend ging hij opeens uit het niets 2x af.

- Dat mijn oma overleed zijn we naar Italië gegaan voor de begrafenis.
Mijn oma wilde heel graag haar kleinkind zien (me nichtje die op dat moment 3 jaar oud was).
Echter belde me tante op dat ze me nichtje in haar kamer hoorde praten, ze ging kijken en zag haar op het bed richting de muur praten.
Wat me tante hoorde was dat ze zei dat ze naar haar moeder zou luisteren, en dat ze ook van haar houd.
Echter hebben ze haar toen niet verteld dat me oma was overleden, omdat ze hiervoor nog zo jong was.

Ook is mijn moeder (in nederland) naar iemand geweest die beweerde met de doden te kunnen praten.
Me moeder heeft haar vragen gesteld die niemand wist behalve haar moeder (me oma) zelf. Deze vragen wist die mevrouw te beantwoorden.

Ik snap dat je dit soort dingen niet kunt geloven op een anders woord, voor mij hetzelfde. Totdat ik dit zelf heb mee gemaakt.

Laatst bewerkt:
2 jaar terug op 25 oktober 2008 is mijn oma overleden, ze was mijn 2e moeder, en de liefste vrouw die ik gekend heb.
Ze woonde in Italië en geloofde eigenlijk ook in het onverklaarbare...
De nacht dat ze overleed was de nacht dat de wintertijd in ging.
De betreffende nacht en de dagen erna zijn er zoveel dingen gebeurt.

O.a.:
- Mijn moeders horloge was een oud analoog ding, maar haar klok stond die morgen al op de nieuwe tijd.

- Mijn zusje had een Italiaans klokje gekregen van haar dat de tijd zei, dat ding lag al tijden in haar kast ergens weggestopt, omdat de batterij leeg was, normaal gesproken zei dat klokje elk uur de tijd.
Die ochtend ging hij opeens uit het niets 2x af.

- Dat mijn oma overleed zijn we naar Italië gegaan voor de begrafenis.
Mijn oma wilde heel graag haar kleinkind zien (me nichtje die op dat moment 3 jaar oud was).
Echter belde me tante op dat ze me nichtje in haar kamer hoorde praten, ze ging kijken en zag haar op het bed richting de muur praten.
Wat me tante hoorde was dat ze zei dat ze naar haar moeder zou luisteren, en dat ze ook van haar houd.
Echter hebben ze haar toen niet verteld dat me oma was overleden, omdat ze hiervoor nog zo jong was.

Ook is mijn moeder (in nederland) naar iemand geweest die beweerde met de doden te kunnen praten.
Me moeder heeft haar vragen gesteld die niemand wist behalve haar moeder (me oma) zelf. Deze vragen wist die mevrouw te beantwoorden.

Ik snap dat je dit soort dingen niet kunt geloven op een anders woord, voor mij hetzelfde. Totdat ik dit zelf heb mee gemaakt.

ga eens een keertje aan de paddo's, gebeuren er ook veel dingen die anders niet kunnen:)

Terug
Naar boven