MuscleMeat

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Grappig :)

denk toch eens logisch na man, als mensen na hun dood nog voortleven en een klok kunnen instellen, dan moeten ze fysiek contact kunnen maken met die klok, en als ze dat kunnen, kunnen ze net zo goed een pen vastnemen en opschrijven "hoi ik zweef hier nog rond, dus opletten waar je gaat fappen"

ga eens een keertje aan de paddo's, gebeuren er ook veel dingen die anders niet kunnen:)

Juist wanneer je psychedelica als paddo's neemt, ontdek je dat er 'meer' is.
Zo'n beetje elke gebruiker die DMT neemt, is na deze ervaring ervan overtuigt dat er leven na de dood is.

denk toch eens logisch na man, als mensen na hun dood nog voortleven en een klok kunnen instellen, dan moeten ze fysiek contact kunnen maken met die klok, en als ze dat kunnen, kunnen ze net zo goed een pen vastnemen en opschrijven "hoi ik zweef hier nog rond, dus opletten waar je gaat fappen"

Nee Angelus, geesten moeten het altijd zo onduidelijk mogelijk overbrengen (dus vage 'hints' met tijd veranderen en dat soort shit) en het liefst ook bij de meest labiele personen op deze aardkloot.

Juist wanneer je psychedelica als paddo's neemt, ontdek je dat er 'meer' is.
Zo'n beetje elke gebruiker die DMT neemt, is na deze ervaring ervan overtuigt dat er leven na de dood is.
ik zit al 4 weken aan de paddo's en ben nog steeds van mening dat er geen leven na de dood is hoor:P (misschien de dosis eens verhogen:D)
Nee Angelus, geesten moeten het altijd zo onduidelijk mogelijk overbrengen (dus vage 'hints' met tijd veranderen en dat soort shit) en het liefst ook bij de meest labiele personen op deze aardkloot.

juist, even vergeten:P

Wat heb je zelf dan meegemaakt dDa? Dat komt namelijk niet in je verhaal naar boven.

ik zit al 4 weken aan de paddo's en ben nog steeds van mening dat er geen leven na de dood is hoor:P (misschien de dosis eens verhogen:D)

Achja zal natuurlijk per persoon verschillen he.
Wel tof dat je het gebruikt, na een goeie trip zul je wel een andere kijk op de wereld hebben.

Hmm, binnenkort ook maar weer eens een paddo tripje doen. :D

Psychedelische drugs bewijzen juist dat je ervaring van de werkelijkheid een construct van je hersenen is.

psychedelische drugs bewijzen juist dat je ervaring van de werkelijkheid een construct van je hersenen is.

+1

-> De problematische relatie tussen het denken en het zijn. Is er een 'zijn' dat onafhankelijk is van mijn denken?
Behoren alle waarnemingen en gewaarwordingen slechts tot mijn "innerlijke wereld"? Het gevaar is niet denkbeeldig dat het denken uiteindelijk nooit uit zijn eigen gedachteconstructies zal kunnen ontsnappen. De verhouding tussen ons denken en de werkelijkheid is een van de kernproblemen van de filosofie. De filosofie vraagt steeds weer naar de verhouding tussen het denken en de realiteit waarin dat denken altijd al orde tracht te scheppen.
Is er een vast punt in de werkelijkheid waarop zowel het denken als het zijn teruggaan? (Archimedes: 'geef mij een vast punt waarop ik mijn hefboom kan laten steunen, en ik til de wereld op.')
Wat zijn metafysisch (meta: achter) gezien de elementaire bestanddelen?

Antwoorden hierop worden gegeven door het scepticisme, relativisme, realisme en idealisme.

De verwondering als beginsel van de filosofie, aaaah fantastisch:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat sommigen in dit topic lijken te vergeten is dat als je dood bent en er een hiernamaals zou zijn, dat er geen materie is, dus ook geen tijd...

Geen materie en geen tijd -> er is geen hiernamaals. :)

Maar spiritualiteit heeft toch geen zak met die twee te zien? Volgens mij is er een reden waarom het het hiernamaals heet en het zo moeilijk is voor de doden of levenden die barriére te overschreiden...

Maar spiritualiteit heeft toch geen zak met die twee te zien? Volgens mij is er een reden waarom het het hiernamaals heet en het zo moeilijk is voor de doden of levenden die barriére te overschreiden...

spiritualiteit is een verzinsel:)
om over een hiernamaals te spreken zou er een instrinsieke constante in ons moeten bestaan, zogenaamde "ziel", die ziel moet losstaan van alle materie waaruit wij bestaan, dus ook los van onze hersenen (ervaringen, herinneringen,...).
wanneer wij mensen het hebben over "ik" gaat het meestal over een verzameling van ervaringen, herinneringen, opvattingen,... waarmee wij ons identificeren, en aangezien de ziel hier volledig los van moet staan, is het weinig relevant dat de ziel blijft voortleven nadat wij sterven:)

(natuurlijk dit is er vanuitgaande dat een ziel zou bestaan, wat irl niet het geval is:))

bewijs dat er geen materie is in het hiernamaals....?
:)

Daar ging het niet om, Spade beweerde dat het hiernamaals geen materie en tijd kent. Vandaar dus mijn conclusie.

Spiritualiteit is dan ook een hersenspinsel.

bewijs dat er geen materie is in het hiernamaals....?
:)

In het boek "In de hemel als op aarde" door M. SCOTT PECK, een psychiater, word de spirituele reis naar het hiernamaals meteen vanaf het sterf moment uigelegd...Naar het schijnt zijn er twee begroeters die je dan na een tijdje komen vergezellen en die je één en ander uitleggen voor zover dat mogelijk is...want op de allergrootste vraag "wie of wat is GOD?" hebben ze zelf geen antwoord....

En in het boek word dus gezegd dat er geen tijd en materie is

Laatst bewerkt:
In het boek "In de hemel als op aarde" door M. SCOTT PECK, een psychiater, word de spirituele reis naar het hiernamaals meteen vanaf het sterf moment uigelegd...Naar het schijnt zijn er twee begroeters die je dan na een tijdje komen vergezellen en die je één en ander uitleggen voor zover dat mogelijk is...want op de allergrootste vraag "wie of wat is GOD?" hebben ze zelf geen antwoord....

En in het boek word dus gezegd dat er geen tijd en materie is

en hoe is dat relevant?:roflol: als ik een ander boek schrijf waarin er staat dat als je sterft je lichten volledig voor altijd uit gaan, geloof je dat dan ook?:roflol:

En hoe heeft M. Scott Peck dit onderzocht?

Terug
Naar boven