Fitness Seller

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Met jou meneer, valt niet te discussiëren.
Je bent nu je argumenten aan het beargumenteren met nog meer argumenten die precies het zelfde zeggen alleen dan in andere woorden.

Kortom jij zegt dat hij zegt dat hij hogere shit heeft ontmoet.
Dat is dus GEEN bewijs, zoals men het al eerder tegen je zei.
Bewijs is wanneer het daadwerkelijk aan te tonen is.
Zoals wetenschap..
Ik kan nu ook roepen dat ik dingen heb gezien, en een heel sterk verhaal er omheen verzinnen waarin alles lijkt te kloppen.
maar niemand kan zeggen of het waar is.

Daarom verklaar ik uw bewijs als rommel.

Van mij mag je alles geloven, maar ga niet roepen dat het echt zo is omdat er mensen zijn die zeggen het gezien te hebben terwijl wetenschap feiten heeft over dat gene.
jij geeft gelovigen veel teveel krediet, hun verhalen zitten vol gaten:roflol:

Omdat de hersenen een interface zijn met deze wereld, waar ook een geheugenfunctie bij hoort... Maar er is nog een ander soort van geheugen, wat werkt zelfs wanneer het lichaam geen zuurstof meer krijgt... (en daar hoort ook een ander soort bewustzijn bij)
en dat baseer je op? een verhaal dat je ooit op internet gelezen hebt, op tv gezien hebt,...
als we alles moeten geloven wat ons verteld wordt door willekeurige anderen, werkt glaasjes draaien echt (zie topic hier op dbb;))

Ik heb nog steeds geen verklaring gezien, waarom iemand die geen normaal bewustzijn meer heeft, zaken tot in miniscuul detail kan omschrijven, achteraf, wat er allemaal gebeurd is...
Neurotransmitters kunnen dan ook niet verklaren waarom iemand zaken kan omschrijven wat hij heeft gezien, dewijl zijn ogen dicht zijn.
We hebben het hier namelijk niet over het verstoren van de waarneming, maar juist over heel heldere waarneming.

Dat zou natuurlijk geen probleem zijn, wanneer de zaken die hij verteld niet kloppen, maar wanneer de zaken die hij verteld kloppen, terwijl hij z'n ogen niet kan gebruiken, dan zijn er geen zintuigen meer over, om de zaken om hem heen, natuurgetrouw te omschrijven. Dat geldt natuurlijk niet voor auditieve informatie.
verklaring 1: de persoon die het zogezegd gezien heeft LIEGT samen met zijn autoriteit (dokter tijdens de operatie? of waar heb je zoiets gezien?)

verklaring 2: verhalen worden nog al eens dikwijls aangedikt, als er al een kern van waarheid in je verhaal zit, had de persoon gewoon vlagen van bewustzijn onder de narcose (ongeveer zoals je na een zware avond bier zuipen niets meer herinnerd van de avond maar wel enkele beelden, gevoelens in je geheugen hebt steken)
In die vlagen van bewustzijn kan de persoon zijn ogen op een spleetje opengehad hebben of gewoon de beelden via gehoor gereconstrueerd hebben (en het IN UITERSTE DETAIL treden is dan gewoon de aandikking van het verhaal, zo'n verhaal verkoopt immers veel beter dan de verklaring die ik je net gegeven heb:))

Vraag bij jouw versie: als jij uit je lichaam zou treden en je ziet je eigen op de operatietafel liggen, ga jij dan:
a) helemaal flippen omdat je iets meemaakt wat wel heel ongelooflijk is?
b) mooi rustig kijken naar heel de operatie en alles tot in het kleinste detail(de kleur van de operatieinstrumenten, de posities van de dokters, heel de conversaties die er plaatsvinden,...) onthouden, wat op zich al enorm moeilijk is als je het gewoon probeert in kalme toestand, de meeste mensen zijn namelijk niet gezegend met een fotografisch geheugen;)

En niet alleen dat, maar er zijn ook verklaringen van mensen, die nog veel verder gaan dan dit... En die getuignissen worden ondersteund door gelijkgestemde ervaringen... 1 Zwaluw maakt geen zomer, maar wanneer het een aantal zwaluwen zijn, die ook nog eens dezelfde richting in vliegen, dan is er toch, naar waarschijnlijkheid, wat anders aan de hand... Natuurlijk valt het dan nog altijd te ontkennen, maar zoals ook verklaard wordt in 1 van dergelijke verklaringen (die over dit preciese onderwerp gaat), sommige komen in dit leven tot het erkennen van de geestelijke wereld, sommigen niet en komen daar na de lichamelijke dood achter...
volgens die redenering bestaan het monster van lochness, bigfoot, alle urban legends, alien abductions,... allemaal;)
slaat op geen hol dus:)

Het probleem is dat men niet kan onderscheiden wat er in de hersenen gebeurd en waar ons daadwerkelijke bewustzijn vandaan komt...
kerel, vooraleer idiote gelovigen uitspraken gaan doen over iets complex als bewustzijn, doe jezelf dan een plezier en volg de instructies in mijn signature:rolleyes:
jullie moeten echt eens wat onderzoek doen want jullie hebben geen flauw idee wat bewustzijn inhoud, maar langs de andere kant gaat dat onderzoek volkomen nutteloos zijn aangezien je er de intellectuele capaciteiten niet voor hebt, vergelijk het maar met een kleuter die kernfysica probeert te studeren:)

Volgens Christelijke overlevering is het zo dat bewustzijn uit de ziel stamt, niet uit de hersenen...
volgens christelijke overlevering is het ook zo dat de wereld plat is, dinosauriers nooit bestaan hebben, het universum maar 5000 jaar oud is en dat kleine jochies molesteren het absolute goed is.
Dusja, daar valt natuurlijk niet over te discussieren, jij wint:)

En dat valt niet te verifieren door wetenschappelijke middelen, alleen door geestelijke middelen. Wanneer iemand dus wedergeboren word in de geestentoestand, in dit leven of door de dood... Waarbij de bijna-doodervaring een tussenvorm is, ook uittredingen en openbaringen zijn een tussenvorm.
oké we zullen eens redeneren op basis van jouw stelling dat er wel degelijk een spirituele wereld is waar de wetenschap (fysica/natuurkunde) geen uitspraken over kan doen:

er zijn nu 2 mogelijkheden:
1) de spirituele wereld staat volledig los van onze natuurlijke (meetbare) wereld (een soort van andere dimensie om het in hollywoodtermen weer te geven):
in deze context is het fout om te zeggen dat wij een ziel hebben en die ons leidt, want er is geen overlap tussen de spirituele wereld en de natuurlijke wereld

2) de spirituele wereld staat in verbinding met de natuurlijke wereld, in die context is (een deel van) de spirituele wereld een deel van de natuurlijke (meetbare) wereld en is per definitie dat deel van de spirituele wereld "natuurlijk" en moeten we het kunnen meten;)
(meten en meetbaar moet je hier opnemen in de context van waarnemen)

hey er zitten niet voor niks geneeskundige grondstoffen in de natuur.................. Als je gelooft in god, dan kun je niet zeggen dat hij niet wil dat je medicijnen gebruikt...........

117zm8l.gif

De volgende passage uit de Bijbel is verder wel illustratief, aangaande het leven na de dood en de bekentenissen die sommigen naar voren brengen uit bijna-doodervaringen en de reactie daarop:

Lucas 16:
20 En er was een zeker bedelaar, met name Lazarus, welke lag voor zijn poort vol zweren;
21 En begeerde verzadigd te worden van de kruimkens, die van de tafel des rijken vielen; maar ook de honden kwamen en lekten zijn zweren.
22 En het geschiedde, dat de bedelaar stierf, en van de engelen gedragen werd in den schoot van Abraham.
23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lazarus in zijn schoot.
24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, ontferm u mijner, en zend Lazarus, dat hij het uiterste zijns vingers in het water dope, en verkoele mijn tong; want ik lijde smarten in deze vlam.
25 Maar Abraham zeide: Kind, gedenk, dat gij uw goed ontvangen hebt in uw leven, en Lazarus desgelijks het kwade; en nu wordt hij vertroost, en gij lijdt smarten.
26 En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die [daar] [zijn], van daar tot ons overkomen.
27 En hij zeide: Ik bid u dan, vader, dat gij hem zendt tot mijns vaders huis;
28 Want ik heb vijf broeders; dat hij hun [dit] betuige, opdat ook zij niet komen in deze plaats der pijniging.
29 Abraham zeide tot hem: Zij hebben Mozes en de profeten, dat zij die horen.
30 En hij zeide: Neen, vader Abraham, maar zo iemand van de doden tot hen heenging, zij zouden zich bekeren.
31 Doch [Abraham] zeide tot hem: Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.

Nochtans zijn de levensconditie's drastisch toegenomen in landen waar het geloof sterk aan het afnemen is, empatie heeft nix met geloof te maken en zit in de mens zelf, we hebben hier universele gezondheidszorg voor iedereen als voorbeeld, en daar heeft geen enkel geloof mee te maken.

Geloven dat god zal komen helpen is voor luie f**gots, ga zelf helpen als je voor verandering wil zorgen.

Dat heeft helemaal niets met luiheid te maken, maar met gehoorzaamheid.... Naarstigheid is iets wat daar volledig buiten staat...

Er zijn bepaalde zaken die de mens niet kan bewerkstelligen, in tegenstelling tot wat God kan... Zoals staat beschreven in de Bijbel, maar ook in andere profetische teksten.

Laatst bewerkt:
De volgende passage uit de Bijbel is verder wel illustratief, aangaande het leven na de dood en de bekentenissen die sommigen naar voren brengen uit bijna-doodervaringen en de reactie daarop:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

Dat heeft helemaal niets met luiheid te maken, maar met gehoorzaamheid.... Naarstigheid is iets wat daar volledig buiten staat...

Er zijn bepaalde zaken die de mens niet kan bewerkstelligen, in tegenstelling tot wat God kan... Zoals staat beschreven in de Bijbel, maar ook in andere profetische teksten.
Welke zaken dan? Hetgeen GOD tot nu tewergesteld heeft is een complete failure, de mens daarentegen heeft er in geslaagd een samenleving te maken waar voor vrijwel iedereen de levensomstandigheden goed zijn. (altans in de westerse wereld)

Welke zaken dan? Hetgeen GOD tot nu tewergesteld heeft is een complete failure, de mens daarentegen heeft er in geslaagd een samenleving te maken waar voor vrijwel iedereen de levensomstandigheden goed zijn.

Hoe zo? God heeft toch de cosmos en de hemelen geschapen... Dat doet de mens Hem nog steeds niet na... Bovendien was een significant deel van de wetenschappers die belangrijke ontdekkingen hebben gedaan, Christen en Joods.

Laatst bewerkt:
Niets.

Er is een hemel en er is een hel.
Waar je komt word bepaald door hoeveel karma je hier hebt verspreid en verzamelt:engel:

Het resultaat is iets heel anders.

Je 'was' er niet voordat je werd geboren, ok ik begrijp wat je hiermee wilt zeggen.

Maar dat je dit vergelijkt met het doodgaan, of de dood, vind ik wel een beetje vreemd......

je bent er niet meer? dat nemen wij hier waar......
maar dat is nog niet de visie van degene die sterft.....
en dat was volgens mij waar we het over hadden........

Je bent er altijd al geweest en je zal er altijd zijn.
Zoals de Bijbel ons vertelt: "Uit stof zijn wij geboren en tot stof zullen wij vergaan", kunnen we dit wijzigen naar "Uit elementaire deeltjes zijn wij als geheel van onbewuste cellen opgebouwd tot een complex bewust wezen en tot elementaire deeltjes zullen wij vergaan die zich verspreiden doorheen de onvergankelijke ruimte van het universum".
We zijn net zoals een nieuw idee een unieke ordening van bestaande gedachtegangen is, een unieke ordening van bestaande elementaire deeltjes. Het is er altijd al geweest, het zal er altijd zijn...

Hoe zo? God heeft toch de cosmos en de hemelen geschapen... Dat doet de mens Hem nog steeds niet na... Bovendien was een significant deel van de wetenschappers die belangrijke ontdekkingen hebben gedaan, Christen en Joods.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even serieus, ik heb niet het hele topic doorgelezen maar is er ook maar één enkel bewijs dat er een God is?
--> Nee.
Wel zijn er tal van bewijzen die stuk voor stuk wetenschappelijk verklaren wat daarvoor werd verklaard door God.
(10 plagen in Egypte e.d.)

Ik zeg niet dat er geen superieur intelligent wezen kan zijn, maar ik vind het toch telkens riskant om je over te geven aan iets waar je helemaal niet zeker van bent.
De bijbel is al erg oud. Wie zegt dat wij ondertussen niet een geheel andere tekst voorgeschoteld krijgen, dan wat er toen in stond?
Er zijn genoeg voorbeelden waar we grote kopieerfouten terug vinden en waar grote stukken bij gefantaseerd zijn of verkeerd geïnterpreteerd.
En hoe kan je zo zeker zijn dat dit boek afkomstig is van god?
Je gaat naar de boekhandel en neemt er de Bijbel vast. Moest je nu iemand zijn die nog nooit in contact is gekomen met godsdiensten gedurende je hele leven. Denk je dat je iets speciaals aan dit boek zou vinden?

Ik durf er mijn hand niet in het vuur voor te steken...:o

Ik zeg niet dat er geen superieur intelligent wezen kan zijn, maar ik vind het toch telkens riskant om je over te geven aan iets waar je helemaal niet zeker van bent.
De bijbel is al erg oud. Wie zegt dat wij ondertussen niet een geheel andere tekst voorgeschoteld krijgen, dan wat er toen in stond?
Er zijn genoeg voorbeelden waar we grote kopieerfouten terug vinden en waar grote stukken bij gefantaseerd zijn of verkeerd geïnterpreteerd.
En hoe kan je zo zeker zijn dat dit boek afkomstig is van god?
Je gaat naar de boekhandel en neemt er de Bijbel vast. Moest je nu iemand zijn die nog nooit in contact is gekomen met godsdiensten gedurende je hele leven. Denk je dat je iets speciaals aan dit boek zou vinden?

Ik durf er mijn hand niet in het vuur voor te steken...:o
gemakkelijk, dat staat namelijk in de bijbel;):thumbs::banana:

En zo is het, iedereen die denkt dat die bijbel van nu helemaal hetzelfde is als de "originele" retarded.

Terug
Naar boven