- Waardering
- 560
- Massa
- 40kg
ik weet trouwens hoe jezus water in wijn veranderde
hij kapte er 2,5ml gbl bij

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hij kapte er 2,5ml gbl bij

jij geeft gelovigen veel teveel krediet, hun verhalen zitten vol gaten![]()

Maar ik beweer ook niet, dat er geen processen in de hersenen zich afspelen. Wat ik wel beweer, is dat deze processen nooit kunnen verklaren wat er met de mens gebeurd, wanneer hij doodgaat...
Koppel dat aan de kennis en overlevering die wij uit de Bijbel kennen en de moderne profetische teksten, dan weten wij dat het leven niet ophoud bij de dood en zijn de ervaringen van die mensen heel goed te verklaren...
En daarom heet het ook geloof en geen wetenschap. En men kan de ziel niet meten, dus dat is dan een probleem voor de wetenschap. Een probleem wat ze niet op kunnen lossen... Wat we weten uit profetische geschriften. Net zo goed als dat er gepostuleerd is, dat er wel meerdere zaken door de wetenschap niet mogelijk zijn.

Het is vrij simpel: geloof is iets wat je zelf moet doen, daarom ook de naam "geloof", hemel en hel bestaat niet want dat is een deel van geloven.
Geloven is net zo iets als 'hopen'.
Van mij mogen mensen best hopen dat er van alles bestaat, zolang ze maar niet gaan zweren dat het bestaat.
Als je dood gaat ben je dood en stopt het leven gewoon.. klaar.
Waarom zou je iets heel simpels toch zo ingewikkeld maken door shit als zondigen en biechten en blablabla.
De bijbel is trouwens een interpretatie van de kerk met interpretaties van zijn volgelingen en anderen over de interpretatie van jezus die een stuk meer kennis dan anderen bezat. Je ziet al waar het mis kan gaan met al die interpretaties. En het is allemaal vereenvoudigd zodat mensen het beter begrijpen. Maar het zou allemaal heel simpel zijn dat we gewoon dood gaan in het niets. Alles heeft een reden en we zijn bewust voor een reden.

Dat is mijn visie toch. Niets heeft één verklaring of oorzaak voor mij. Dus als men iets simpel voorsteld is het meestal niet.De bijbel is trouwens een interpretatie van de kerk met interpretaties van zijn volgelingen en anderen over de interpretatie van jezus die een stuk meer kennis dan anderen bezat. Je ziet al waar het mis kan gaan met al die interpretaties. En het is allemaal vereenvoudigd zodat mensen het beter begrijpen. Maar het zou allemaal heel simpel zijn dat we gewoon dood gaan in het niets. Alles heeft een reden en we zijn bewust voor een reden.

dan moet je dat er mooi bij zetten, sommige simpele mensen gaan het anders misschien voor feit aannemen![]()
haha, ik zou vragen dan voor er een onderzoek over te posten
Maar het is zo alles kan verklaard worden en bij het verder verkennen van het universum zal ons meer duidelijk worden met de tijd.Maar het zou allemaal heel simpel zijn dat we gewoon dood gaan in het niets. Alles heeft een reden en we zijn bewust voor een reden.
Simpel? De evolutie is verschrikkelijk complex als je kijkt van welke organismen we komen, tja dood, is een flaw die we nog kunnen rechtzetten in de toekomst aangezien het toch alleen maar genetisch bepaald is, maar jij noemt dit simpel?
De reden dat we bewust zijn is puur geluk, dat onze aarde de evolutie mogenlijk heeft gemaakt.
Evolutie is complex inderdaad, dus daarom dat ik zeg dat gewoon dood gaan in het niet maar simpel is. En je zegt dat het puur geluk is dat we bewust zijn? Wie zegt dat? Het kan ook allemaal voor een reden gebeurd zijn.
Bekijk gwn het universum is, allemaal random actions die gebeuren, dat er leven uitkomt is dus puur geluk.
Het kan het kan, alles kan ja, maar dat maakt het nog niet plausibel.