MuscleMeat

Na zware oefening licht in hoofd

Bezoekers in dit topic

Jij hebt het over tonen. Of je moet symptomen bedoelen. Kon het niet laten. ;)

Verder goed in- en uitademen. Die pre-workouts zijn bedenksels van de marketing & promotie afdelingen die supplementenboeren hebben. Dat beperkt zich niet alleen tot pre-workouts maar tot minstens 80% van de rotzooi die ze verkopen.
 
Als je in een vliegtuig zit en gaat dalen, dat soort manier van oren dicht slaan
Verkeerde ademhaling dan denk ik. Normaal gezien zou je dat net niet mogen krijgen. Oren die dicht ' slaan ' na vliegen kan je oplossen door valsalva-maneuver te doen.
En dit is ook de ademhaling die je hanteert bij compound oefeningen. Hoe adem je tijdens het beoefenen van bijvoorbeeld ee nsquat?
 
Derksen verveelt zich. Ga lekker WK kijken!
Eerst nog een dutje doen.

giphy.gif
 
Verkeerde ademhaling dan denk ik. Normaal gezien zou je dat net niet mogen krijgen. Oren die dicht ' slaan ' na vliegen kan je oplossen door valsalva-maneuver te doen.
En dit is ook de ademhaling die je hanteert bij compound oefeningen. Hoe adem je tijdens het beoefenen van bijvoorbeeld ee nsquat?

Ik let niet heel erg op mijn ademhaling, maar als ik dat wel doe dan adem ik in als in naar beneden ga, en uit naar boven (bij de squat)
 
De laatste tijd als ik de zwaarste werkset heb gedaan op de deadlift moet ik me ook wel eens even ergens aan vast houden om niet onderuit te gaan. Zal er wel bij horen, na een korte tijd trekt het weer weg en kan ik de schijven rustig gaan opruimen.
 
Ik neem een goede diepe ademteug (buik), en adem nog een keer hoog (borst) terwijl ik nog sta span ik alles aan en zak naar beneden. Vaak weer naar boven zonder te ademen, anders kleine beetjes uitademen.
 
Gewoon het grapje uithalen wat gevechtspiloten in een F16 doen bij hoge G-krachten.
Benen blijven spannen, buik/middenrif blijven aanspannen na de set.
Niet plotseling alles ineens ontspannen, en dan zeker niet snel uit de DL houding omhoog komen, dan valt je bloeddruk een beetje weg in je hersenen en daarmee je zuurstofvoorziening.
Gewoon rustig na de oefening in een seconde of 5 de spanning rustig eraf laten komen zodat je lichaam zich aan kan passen.
 
Klinkt niet geheel onaannemelijk Flappie en is het proberen waard :thumbs:
 
Gewoon het grapje uithalen wat gevechtspiloten in een F16 doen bij hoge G-krachten.
Benen blijven spannen, buik/middenrif blijven aanspannen na de set.
Niet plotseling alles ineens ontspannen, en dan zeker niet snel uit de DL houding omhoog komen, dan valt je bloeddruk een beetje weg in je hersenen en daarmee je zuurstofvoorziening.
Gewoon rustig na de oefening in een seconde of 5 de spanning rustig eraf laten komen zodat je lichaam zich aan kan passen.
Yes goede tip!
 
Weeg je nog steeds maar 58kg?
 
Dan zou een beetje meer eten ook geen kwaad kunnen ;)
 
Veel van de symptomen waar je last van hebt kunnen ook door ondergewicht/ondervoeding veroorzaakt worden.
 
Veel van de symptomen waar je last van hebt kunnen ook door ondergewicht/ondervoeding veroorzaakt worden.

Ik zal misschien ook maar een dietist moeten zien. Maar dan wel eentje die wat weet van bodybuilden en bulken
 
Ik let niet heel erg op mijn ademhaling, maar als ik dat wel doe dan adem ik in als in naar beneden ga, en uit naar boven (bij de squat)
Daar gaat het al mis. Bovenin diep inademen, bracen, zakken, omhoogkomen, pas uitademen als je door het zwaarste deel van de squat heen bent.
 
Ik zal misschien ook maar een dietist moeten zien. Maar dan wel eentje die wat weet van bodybuilden en bulken

Het advies zal luiden: meer eten.

Hoe? Door vaker te eten. Door te eten wat je lekker vind en aardig in kcal aantikt. Geen honger? Dan toch maar je eetgrens eens verleggen. Lukt het nog niet? Stop er dan maar mee.
Zo dit scheelt weer een bezoekje.
 
Het advies zal luiden: meer eten.

Hoe? Door vaker te eten. Door te eten wat je lekker vind en aardig in kcal aantikt. Geen honger? Dan toch maar je eetgrens eens verleggen. Lukt het nog niet? Stop er dan maar mee.
Zo dit scheelt weer een bezoekje.
nesquick en volle melk heeft mij bij menig bulk al geholpen , trouwens ook heel goed te doen post work out
 
Back
Naar boven