XXL Nutrition

Nachtshake

Bezoekers in dit topic

Denk ook wel dat aan een stuk rusten beter is voor herstel in het algemeen,en betwijfel wel of het goed is voor je tanden. Mij is vertelt dat tandplak en zuren het hardste inwerken tijdens de slaap en dan nog een shakie er bovenop...
Ben in ieder geval wel benieuwd naar de resultaten,keep us posted!
 
Mja denk ook dat rusten beter is. Je lichaam heeft ook rust nodig. Verbaasd me soms hoeveel mensen dat onderschatten. Ikzelf zou het niet doen ik ben de volgende ochtend gebroken als ik er midden in de nacht uit moet voor iets. Dus ik blijf lekker doorpitten! :-P
 
Laat 1 ding duidelijk weze..ik kom niet uit bed. Ik word even wakker..maak de shake klaar die naast de rand van mijn bed staat (dus enkel het water erin gooien en schudden) en sla het achterover.

Moet er niet aan denken om mijn nestje uit te moeten.. richting keuken om de blender op te starten...

Het gaat vooralsnog prima zo... en wat betreft de vorderingen ik heb wel het gevoel dat het zaakje voller staat. De weegschaal blijft gestaag oplopen.

Groet Jugger
 
Persoonlijk lijkt mij de slaap belangrijker. En als je voldoende eiwitten eet voor het slapen heb je het redelijk gedekt. En ik word s'nachts ook nooit wakker dus daarom zou ik het sowieso niet doen.
 
slaap is ook belangrijk, maar herstel ook...
dus als je in staat bent beide te combineren: lijkt mij ideale situatie of niet?
 
M@rsel zei:
Kan je nog wel goed slapen door de drastische daling van je banksaldo ???

Wat denk je dat al die extra Whey kost die je elke nacht consumeerd? :rolleyes:

Gewoon een Matrix shake pakken kan ook... zolang het maar langzaam vrijkomende proteïne is... :cool:
 
D.D. zei:
slaap is ook belangrijk, maar herstel ook...
dus als je in staat bent beide te combineren: lijkt mij ideale situatie of niet?
sonde met timerfunctie bouwen dus!
 
Je kan beter wat vis of vlees eten met wat visolie of lijnzaadolie en dan 7-8 uur aan 1 stuk door slapen.. daar herstel/groei je beter van dan een whey shake snachts terwijl je spijsvertering en stofwisseling op z'n gat ligt...
 
Vooralsnog ga ik er lekker mee door...moet groeien godver*mme!
 
heel simpel...ik zet me shake beker met een flesje water naast me bed...als me wekker gaat, dan ff shakie maken , opzuipen en weer naar bed:D volgende ochtend spoelen we hem wel af
 
Mwah kneem gewoon een bakkie kwark voor het slapen gaan en in de ochtend lekker een whey-shake. Works for me!:D
 
3XMMM zei:
Mwah kneem gewoon een bakkie kwark voor het slapen gaan en in de ochtend lekker een whey-shake. Works for me!:D

Ik ook..maar op deze manier heb ik er net eentje extra in de knip :D
 
Heb je je al eens bedacht dat een ondoorbroken nachtrust in de meeste gevallen meer helpt bij spierherstel dan een beetje eiwit snachts in te nemen?
 
Centaur zei:
Heb je je al eens bedacht dat een ondoorbroken nachtrust in de meeste gevallen meer helpt bij spierherstel dan een beetje eiwit snachts in te nemen?

Voel me eerlijk gezegd fitter als ik wakker word nu ik deze shake consumeer in de nacht.
Was het zo dat ik me vertieft zou voelen door deze nachtelijke onderbreking van 2 minuten dan zou ik het niet doen

Vooralsnog gaat ik er lekkah mee doah, fijnah gowzah! :D
 
Je hebt me wel op een idee gebracht Juggy!

Ik wordt elke nacht wel een paar keer wakker.
Nu neem ik voortaan iedere nacht een eiwitshake mee naar me nest. Wanneer ik tussendoor wakker wordt is het slikken geblazen.

Maar ik ga me wekker er niet voor zetten. Moch ik een keer niet wakker worden in de nacht dan heb ik een lekkere ochtendshake.
 
Bij de weg, waarom neemt niemand een kant en klare shake meer naar ze nest?

Ik ga midden in de nacht echt niet lopen shaken hoor!!!!!!!



















In ieder geval niet op zo'n manier :D
 
slikken krengen, goede zaak met ie shakies :thumbs:
 
JuggerNaut zei:
Ben sinds gisteren begonnen met het nemen van een shake in de nacht om zo optimaler te kunnen herstellen.

Normaliter neem ik rond deze tijd mijn kwark (22.30 -23.00) ik ga rond 23.00 naar bed. Nu zet ik mijn alarm om 03.30 om zo mijn reeds met whey gevulde shakebeker klaar te maken met wat water en achterover te kappen om vervolgens verder te gaan met mijn nachtrust.

Ik vond het mezelf vrij gemakkelijk af gaan eigenlijk..viel direct erna weer als een blok in slaap.

Enigste wat ik als nadeel zie is dat het wakker worden midden in je slaap je GH-piek verstoort...voor de rest denk ik dat ik er wel baat bij ga hebben.

Zijn er hier meer mensen die dat doen?

Mijn vader en moeder verklaren me al voor gek :D


you rule!!

:hedbang: :hedbang: :hedbang:
 
Heb altijd mijn vraagtekens gezet bij die nachtshake. Het kan wel eens het beste moment zijn van de slaap die je verstoord. Je hebt in een slaap namelijk niet 1 en dezelfde proces. Je gaat door een aantal processen waarvan het middelpunt (diepe slaap) het belangrijkste is voor je herstel zowel fysiek als psychisch. Het is bewezen dat, hoe minder diep die slaap is, of hoe vaker je wakker wordt, hoe minder de kwaliteit ervan en hoe minder goed je prestaties overdag zijn. Dan hebben we het nog niet eens over hoe de afgifte van hormonen verloopt en hoe die verstoord wordt en de spijsvertering die moeilijker verloopt omdat er minder bloed naar die plaatsen gaat (hart werkt snachts veel minder hard).
Een ander punt is dat het lichaam een aminozuurpool heeft die het wel 8 uur kan uithouden, zolang je genoeg reserves hebt binnengekregen in je maaltijd voor slapen. Een shake nemen is misschien dus zelfs overbodig.

Alles bij elkaar heb ik het nooit de moeite waard gevonden, en ik denk ook dat de nadelen niet opwegen tegen de (mogelijke) voordelen.
 
Big_T zei:
Heb altijd mijn vraagtekens gezet bij die nachtshake. Het kan wel eens het beste moment zijn van de slaap die je verstoord. Je hebt in een slaap namelijk niet 1 en dezelfde proces. Je gaat door een aantal processen waarvan het middelpunt (diepe slaap) het belangrijkste is voor je herstel zowel fysiek als psychisch. Het is bewezen dat, hoe minder diep die slaap is, of hoe vaker je wakker wordt, hoe minder de kwaliteit ervan en hoe minder goed je prestaties overdag zijn. Dan hebben we het nog niet eens over hoe de afgifte van hormonen verloopt en hoe die verstoord wordt en de spijsvertering die moeilijker verloopt omdat er minder bloed naar die plaatsen gaat (hart werkt snachts veel minder hard).
Een ander punt is dat het lichaam een aminozuurpool heeft die het wel 8 uur kan uithouden, zolang je genoeg reserves hebt binnengekregen in je maaltijd voor slapen. Een shake nemen is misschien dus zelfs overbodig.

Alles bij elkaar heb ik het nooit de moeite waard gevonden, en ik denk ook dat de nadelen niet opwegen tegen de (mogelijke) voordelen.

Exactly my point. :thumb:
 
Back
Naar boven