XXL Nutrition

Nederland - Brazilie

Peiling Peiling Wie gaat er winnen vrijdag

• Totaal stemmers
    158
Waar is ''naturell'' eigenlijk?

Hoeveel WK's heb je gezien? Met zuinig spelen of lelijk voetbal kan je ver komen. Verder was een black-out in de eerste helft niet anders dan wat veel andere ploeg overkomt in een eerder stadium en soms in de finale. Denk maar aan Brazilie 1998 die in de finale opeens de weg kwijt leek te zijn. Overkomt alle ploegen.

Brazilie leed aan die "black-out" in de 2e helft. Die werden ineens alle 11 labiel na die eigen goal. 2e helft ging Nederland eindelijk een beetje pressing spelen, en win je uiteindelijk door een eigen goal en een dode spel momentje waarbij de kleinste man van het veld, binnen kopt.

Sneijder is gewoon al heel dit seizoen het goudhaantje gebleken in alle wedstrijden die er toe doen, zowel voor Inter als nu voor Oranje. Die goal van Brazilie wordt trouwens ingeleid door een fout van Van Bommel, die Melo niet aanpakt, en hem alle ruimte en tijd gaf om die splijtende pass op Robinho te versturen. Diezelfde Melo die later in zijn eigen goal kopt, en daarna rood krijgt voor een Badr Hari'tje op Robben.

Trouwens, die blik in Sneijder zijn ogen als hij in de camera kijkt na die eigen goal, die blik leek verdacht veel op de blik van Maradona in 94' na zijn goal tegen Griekenland.

Leuk die reacties aan het begin van dit topic :roflol:

Echt zitten genieten bij deze wedstrijd, tot het eind toe was het spannend. Ook mooi om die brazilianen lekker gefrustreerd te zien.

Ook mooi om die brazilianen lekker gefrustreerd te zien.

Is idd wel eens mooi om de rollen omgedraaid te zien, met Van Bommel als opperzuiger. Sommigen hebben daar moeite mee, maar ik vind het wel mooi, je moet alles doen wat je kunt om je tegenstander uit de wedstrijd te halen en uiteindelijk gewoon te winnen.

• Topic Starter Topic Starter
Nu stelt die FIFA-lijst niet zoveel voor maar Nederland zou wel eens nummer 1 kunnen staan na dit toernooi.

Nu stelt die FIFA-lijst niet zoveel voor maar Nederland zou wel eens nummer 1 kunnen staan na dit toernooi.

Nederland is commercieel niet intressant genoeg om lang op 1 te staan. Maar ga der maar vanuit dat de winnaar van het WK naar de 1e plaats gaat. Ik ga der vooralsnog vanuit dat Spanje, Duitsland of Argentinie wereldkampioen gaat worden. Dus die 1e plaats zit er nog niet in.

En Sneijder heeft al 3x gescoord. Als we WK worden kon hij wel eens wereldvoetballer van het jaar worden.

In één jaar de beker, kampioenschap, champions league en wereldkampioen. :roflol:

Nederland is commercieel niet intressant genoeg om lang op 1 te staan. Maar ga der maar vanuit dat de winnaar van het WK naar de 1e plaats gaat. Ik ga der vooralsnog vanuit dat Spanje, Duitsland of Argentinie wereldkampioen gaat worden. Dus die 1e plaats zit er nog niet in.

Ja vooral er vanuit gaan dat Nederland het niet wordt, het blijft wel grappig die (bijna) stelligheid dat Nederland wel ergens moet falen. Jammer dat het alleen tot nu toe iedere keer wordt geloochenstrafd. Zou gewoon de nog resterende 6 landen noemen buiten Nederland, kans is dan in feite groter dat je goed zit dan verwachten dat Nederland het WK gaat winnen.

En Sneijder heeft al 3x gescoord. Als we WK worden kon hij wel eens wereldvoetballer van het jaar worden.

In één jaar de beker, kampioenschap, champions league en wereldkampioen. :roflol:

Voor mijn gevoel heeft die 4x gescoord, die eigen goal mag toch ook wel op zijn conto komen. Verder heeft hij ook al 2? assists op zijn naam dit toernooi. Is helemaal niet zo'n gekke gedachte, om Sneijder wereldvoetballer van het jaar te laten worden. Kijken wat die in de halve finale en hoogstwaarschijnlijk de finale nog in petto heeft.

Edit: Fooooooooooooorlan!!!!!!!

Dan ben je een koning maar dat is Sneijder in feite al, hij is toch wel de man van Oranje dit WK. Zelfs een goal maken via een kopbal lukt hem, is nog nooit gebeurd volgens hem.

Ja vooral er vanuit gaan dat Nederland het niet wordt, het blijft wel grappig die (bijna) stelligheid dat Nederland wel ergens moet falen. Jammer dat het alleen tot nu toe iedere keer wordt geloochenstrafd. Zou gewoon de nog resterende 6 landen noemen buiten Nederland, kans is dan in feite groter dat je goed zit dan verwachten dat Nederland het WK gaat winnen.

Zie je toch verkeerd dan. Vind het jammer als Nederland deruit gaat. Hoop dat we wereldkampioen worden. Maar ik zie ons in de finale niet winnen van Duitsland, Argentinie of Spanje. Sorry. Mag dat?

Pff overdreven gedoe over sneijder, zo goed is die gast niet.

Zie je toch verkeerd dan. Vind het jammer als Nederland deruit gaat. Hoop dat we wereldkampioen worden. Maar ik zie ons in de finale niet winnen van Duitsland, Argentinie of Spanje. Sorry. Mag dat?

Vind het wat te ruim maar verder je eigen keuze natuurlijk. Had zelf Nederland bedacht in de kwartfinale en dan exit maar toen ik de tegenstanders gezien had dit WK ben ik er wel in gaan geloven. Was overigens de eerste helft vandaag wel even twijfelen maar dat hoort ook bij een WK.

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

Hij is al heel het seizoen de man, vooral bij Inter, waar hij nog beter rendeert dan in dit Oranje. Maar goed, dat is clubvoetbal, dat keek je niet. Toch?

Nee, zo goed als nooit. Althans geen volledige wedstrijden, ik zie nog wel eens een sportjournaal natuurlijk.

Nu dus ook op Duitse wijze kunnen winnen

Haha dat spookte dus ook heel de tijd door mn hoofd :D

Afgezien van de effectiviteit of productiviteit van Sneijder, heb ik hem positioneel niet echt sterk zien spelen. Heel de tijd of links of rechts als een kip zonder kop, maar dus niet op de as van het veld, waar ie hoort om het spel te verdelen, ik denk dat Van Persie daarom ook niet helemaal lekker rendeert..of ligt dat aan mij ?

We weten nu dat het mentaal ook goed zit, nu nóg scherper en verzorgder voetballen en we hoeven voor geen enkel land bang te zijn :D en ik verwacht dat wel eigenlijk. Wedstrijdje tegen Uruguay of Ghana om het zelfvertrouwen helemaal op te krikken en dan staan we dr gewoon in de finale die we gaan winnen ook :)

Oei luis die had moeten zitten....

Mannen, ik durf het hier te zeggen dat ik puur genoten heb van de wedstrijd ! Ben geen voetbal liefhebber, maar het gevoel dat loskwam toen de 1-1 kwam was ongekend en kan geen orgasme tegenop ! In de rust (1-0) zei ik al met me zatte kop dat binnen één kwartier na de rust de 1-1 kwam en niet heel snel daarna de 2-1 zou volgen. Het gevoel wat bij dit soort dingen kan geen sl*t tegen op !
Nu thuis, strontlazerus, zeiknat van het bier, Nederland voor kampioen ! Ik heb me weer vermaakt !

Braziliaanse pers richt zich vooral op de actie van Felipe Melo, afscheid Dunga en president Lula die kritisch was op de selectie.

Terug
Naar boven