XXL Nutrition

Nederlands Powerliften

Er is een project lopende om het aantal categoriën te verminderen:

1. Enkel teenagers, geen 13-15 enz... records blijven wel mogelijk.
2. Masters per 10 jaar ipv 5 jaar, idem records
3. Afschaffen of samenvoegen enkele lichaamsgewichtcategoriën bij mannen en vrouwen.

Dit is een item dat moet gestemd worden op de AV van de wereldfederatie door de landen in Okt op het WK.
Het is een voorstel van België.

heeft gpc eigelijk ook een dopingcontrole enzo?

• Topic Starter Topic Starter
denk van niet.

en uiteindelijk vind ik dat beter zo. is op zich veel eerlijker en realistischer.

dopingcontroles hebben geen nut. Ze zijn altijd te manipuleren of te ontduiken. Dus dan maar gewoon helemaal niet testen. Ik ben alleen vóór testen als ze een test vinden die ALLES vindt, ook gebruik van jaren geleden. Maar dat zal toch nooit gebeuren. Dus gebruik is een non-issue. Doe wat je vindt dat je moet doen. Horen AS daarbij, dan maakt mij dat niet uit -- ook al winnen daardoor minder getalenteerde mensen wel van me. Ik doe het toch niet om te winnen. Je enige echte tegenstander is degene die je altijd op elke training en elke wedstrijd zal moeten verslaan: jezelf.

Wij zijn uiteraard altijd afhankelijk van het Vlaamse Gewest.
Willen zij dopingcontrole doen dan doen ze maar, GPC zal ze niet tegen houden.
Vergeet nooit dat een dopingcontrole een fragmentopname is.
dwz... het is niet omdat een atleet door een dpoing ctl geraakt dat hij niet gepakt heeft.
Dat zijn totaal verschillende zaken.
Doping is WRONG, maar het is niet onze taak om dit tegen te houden.

Laatst bewerkt:
Even een korte update: ik heb zojuist een verzoek om informatie gestuurd t.a.v. Dhr. Mattens, voorzitter GPC BE. Ik hou jullie op de hoogte.

Wim,
Als jij als ondervoorzitter een kopie ervan wilt hebben, dan stuur ik hem jou ook graag toe.

ik hou iedereen op de hoogte. :)

Stand van zaken: Dhr. Mattens heeft toegezegd alle benodigde informatie door te sturen. Dus tot op heden loopt het op rolletjes.

Plus nog een mededeling aan alle Nederlandse geïnteresseerden: op 12 november zijn de Belgisch Kampioenschappen. We zijn daar ook al van harte welkom. Dat lijkt me dus direct een goede mogelijkheid (weer) eens op een plankier bezig te zijn!

Ruben ik meen het als ik zeg dan ik van je hou :D

Erg tof dat je het initiatief neemt voor GPC Nederland, dan is er eindelijk nog een nederlandstalig land op de EK's en WK's, voelen we ons niet zo alleen ;)

Maareuh, ik zie je wel de 12de november dan, ik verwacht dat er toch een stuk of 5 guest lifters afkomen uit nederland? Is een maandje na het WK, dus ik train rustig door om daar nog ff te knallen voor ik een rustperiode inlas. Je mag normaal een 300+ squat, 200+ bench en mss 300 deadlift verwachten van me ;)

MS

ik had al toegezegd daar te komen :D Dus bij deze nogmaals! :)

• Topic Starter Topic Starter
Ruben, ga jij ook meedoen dan ???? ik wil je echt wel bezig zien man! :D

Gelukkig goede respons van de lifters. Alleen jammer dat bijna alleen Belgische lifters reageren! :D

Maar goed; na een rustperiode van 9 jaar ga ik weer eens een wedstrijd doen. Het zal mij benieuwen. Ik probeer in ieder geval iets te doen voor mn SQ en DL, maar vermoedelijk wordt het toch bench only. Alhoewel mn knie redelijk goed aanvoelt sinds ik niet meer fiets, dus misschien dat er toch meer in zit dan een "verplichte" beurt met 125. :)

Zoals ik me nu voel, dan zou ik ongeveer 160-160-160 ;) doen in de -125. (alles raw natuurlijk)

Hm... interessant dit topic....

Ik heb ook interesse... zou mooi zijn dit.

Waarom een nieuwe bond willen oprichten? Volgens mij kun je toch prima voor de nederlandse powerlifting bond tillen. Ik vraag me af welke voordelen de GPC heeft t.o.v de NPB?

Dit ruikt verdacht veel naar een boycot van een andere federatie Huvy20 ;)

Maareuh, probleem met alle federaties in Nederland is ten eerste dat ze IPF rules hanteren, dus lifters die willen betere gear gebruiken, of die ervoor kiezen doping te gebruiken, kunnen daar niets aanvangen. Ook wat betreft sommige regeltjes (je mag niet belly benchen) hangt sommige lifters de keel uit. Daar nog bovenop komt er dat je moet in de selectie zitten om je land de vertegenwoordigen, wat uiteraard stom is, want powerlifting heeft niet zoveel lifters als bv wielrennen atleten heeft, dus een selectie is overbodig.

MS

^^^ what he said.

Het liefst zie ik wereldwijd maar 1 bond, maar dan 2 categorieën: raw en equiped. Waarbij 'equiped' dan ook behoorlijk los wordt geïnterpreteerd, zoals bij de GPC. Halfzachte regels omtrent equipment maken de zaken alleen maar moeilijker. Bij een materiaalcontrole bij de IPF mag je geen t-shirt hebben dat ietsje strak zit, maar wel een custom-made Rage X. Geen te strak singlet, maar wel een snaarstrak pak. Kortom: hypocrisie.

Niet expres natuurlijk, want ik begrijp ook wel dat het voor de IPF erg lastig is om iedereen tevreden te houden. Maar mijn insteek is: kies een concept en blijf dat consistent uitvoeren. En een bond waar de regels soepel zijn zal nu eenmaal meer mensen trekken. Ik kan wel 'raw' meedoen in de GPC, maar niet met een dual-ply shirt in de IPF. Dus dan alles maar GPC, zodat ik bij wijze van spreken op de dag van de wedstrijd nog kan kiezen.

Neuh geen boycot, daarvoor ben ik te vredelievend. Maar ik vraag me af of er genoeg goede powerlifters in Nederland zijn voor zo'n bond, anders wordt het niet echt op hoog niveau meedoen. Maar dat kan natuurlijk ook leuk zijn, voor de sfeer ofzo. Ik snap de frustraties, het is de eeuwige strijd tegen de vooruitgang. Tja van die selecties weet ik het zo net nog niet, je kunt je ook afvragen welk niveau een internationale wedstrijd(ek/wk) heeft als er geen eisen worden gesteld en het niveau te laag is. Mooi aantal kilo's heb je gehaald tot nu toe trouwens, goed bezig.

Hehe ok, je kwam gewoon zo over, 10 posts en meteen GPC ff in twijfel trekken, kon wel zijn dat het boy cot was natuurlijk ;)

Maareuh, thx. Zo sterk ben ik niet, kan nog heel wat bijkomen :)

Huvy20 zei:
Neuh geen boycot, daarvoor ben ik te vredelievend. Maar ik vraag me af of er genoeg goede powerlifters in Nederland zijn voor zo'n bond, anders wordt het niet echt op hoog niveau meedoen.
Het antwoord is kort en krachtig: nee. Zoveel zijn er niet voor de IPF, niet voor Powerlifting Holland, en dus ook niet voor de GPC. Maar als er door oprichting van de GPC ook maar 1 talent een kans kan krijgen op een wereldpodium, dan is het al geslaagd.

En dan een kans ZONDER dat er allerlei verplichtingen en randvoorwaarden hangen aan deelname. GPC wil ook zeggen: minder bureaucratie. Geen bondsboekje of wat dan ook (als het aan mij ligt). Gewoon naar Amerikaans model: je komt op een wedstrijd, je legitimeert je, betaalt het deelnamegeld, je tilt gewichten. Niets meer, niets minder.

Terug
Naar boven