XXL Nutrition

negatief bankdrukken?!

hcrmx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
92kg
ik zit al een aardig tijdje op het zelfde gewicht met bench press
nu is mij verteld dat negatief bankdrukken meer kracht opbouwt ik ben benieuwd wat jullie ervaring hier mee is?!

nee, je moet altijd proberen positief te zijn. Negatieve gedachten zoals woede kunnen miss wel helpen.

nee, je moet altijd proberen positief te zijn. Negatieve gedachten zoals woede kunnen miss wel helpen.
+1

Je moet met alle oefeningen snel omhoog en langzaam naar beneden zakken(langzaam naar ontspanning)
Gewoon proberen je houding perfect te houden en te zorgen dat je de oefening alleen uit je borst duwt

Wat druk je en hoelang? Ik heb tijden niet meer dan 90 kunnen drukken, tot ik op een dag besloot om over de 100 te gaan. Die grens leek zo ver weg...uiteindelijk kon ik het vrij makkelijk ben toen zelfs tot 110 gegaan (kon toen nog 3 reps). Achteraf zat het allemaal tussen de oren. Hoeft niet zo te zijn bij jouw maar wie weet.

Negatief bankdrukken heb ik geen ervaring mee, gewoon steeds iets meer gewicht erbij en gaan.

druk je alleen of heb je iemand die achter je staat,dat scheelt een hele hoop

• Topic Starter Topic Starter
Wat druk je en hoelang? Ik heb tijden niet meer dan 90 kunnen drukken, tot ik op een dag besloot om over de 100 te gaan. Die grens leek zo ver weg...uiteindelijk kon ik het vrij makkelijk ben toen zelfs tot 110 gegaan (kon toen nog 3 reps). Achteraf zat het allemaal tussen de oren. Hoeft niet zo te zijn bij jouw maar wie weet.

Negatief bankdrukken heb ik geen ervaring mee, gewoon steeds iets meer gewicht erbij en gaan.

hmm oke ik zit nu ongeveer ruim 4 maand op 50 kilo,, ik zal inderdaad proberen om me grens meer durven te verleggen

Een paar negatieve reps aan het einde van een setje kan een extra duwtje zijn, maar gaat echt geen wondermiddel zijn.

Kunt ook proberen om bankdrukken een poos op kracht te trainen. Meer gewicht met 3-5 herhalingen.
Op die manier geef je je borst een andere prikkel wat positief kan werken.

Ik doe geregeld negatieve sets en reps. Ook bij bankdrukken. Bij mij niet zozeer om sterker te worden, hoewel het mij bij de shoudlder press goed geholpen heeft, maar gewoon om eens anders te belasten.
Ik doe het zelf in de smithmachine met langs elke kant 10 kg (mag meer of minder zijn), met 2 handen duwen, met 1 hand langzaam (!) laten zakken. Meestal 2 setjes tot failure

Als ik me niet vergis heeft nautilus een aantal toestellen waarbij je het gewicht kan verdelen over een concentrische en eccentrische fase...

Het kan helpen, gewoon eens proberen.
Maar doe dan wel niet teveel oefeningen, want het is, alleszins voor mij persoonlijk, zwaar belastend. Zeker als je eccentrisch tot failure gaat.

Succes

Heb ook een tijdje vastgezeten met bankdrukken

5x5/4x5 heeft me echt goed geholpen.

Terug
Naar boven