AndroidHealthClinic

Nicky's log

Peiling Peiling Meedoen aan contest?

• Verloren zaak

Stemmen: 0 0,0%
  • Wat inne quatsch

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    1
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Er zijn mensen voor minder "vreetzak" genoemd!
:trollfacex:

Zo te lezen is dat het waard geweest, lekker om te ontprikkelen ook: verstand op 0 en gaan!
Teruggepakt worden met mijn eigen woorden..

Happy Dance GIF by Škoda Global

Train van vandaag

Back extensions
Barbell in nek
2*12*16 kg +2*2reps

Lat pull down
3*12*42.5 en 1*10*42,5 +1,25 kg en 1 set

Incline push up
15+14. +1 en +4

Walkouts
15*5kg +2,5 kg

Glute medius kickback
2*25*6,25 +1,25 kg 🔥🔥🔥

Cable crunch
2*20*6,25 kg +1,25kg

Cable upright row
22*16,25 en 20*16,25. +1,25kg

Voelde sterk, der refeed heeft zijn werk gedaan.

Varkentje woog 64kg schoon aan de haak vanmorgen 😉

Ik begin het gewichtheffen wel heel erg te missen. Het is nu nog niet te combineren met trainen voor show en EK... Maar ik sluit niet uit dat ik volgend schooljaar weer wil starten. Ons senior dansteam is inmiddels al bijna drie jaar bij elkaar: is voor zo'n team best lang en er speelt natuurlijk ook vanalles dan (iemand die verhuisd en daardoor geen tijd meer heeft, ziekte in een gezin, noem maar op). Mocht het stoppen wil ik iets anders competitiefs maar ik begreep dat onze oude trainer inmiddels met pensioen is. En snatchen is ook best heftig voor je schouder: moet mijn rechterschouder eerst nog wat beter zijn.

Ik was nog nooit in een all inclusive hotel geweest (en hoeft voor mij ook niet meer).
Heb mijn ogen wel uitgekeken. Vooral in de avond.
En weinig geslapen: ouders bij ons op de gang hadden volgens mij hun (nog jonge!) kroost op aparte kamer gelegd. Ieder uur werd bij ons op de deur geklopt. Dat gebeurt bij ons ook nog wel eens in de nacht dus op automatische piloot zei ik "Ja kom maar binnen". Kennelijk hoorden ze aan mijn stem dat ik hun ouder niet was 😝
Vanaf half vijf hoorden we ze niet meer.... Om om half zes wakker geschreeuwd te worden door een nog half dronken vader (denk ik te horen aan zijn lallende stem) dat ze nu eindelijk moeten gaan slapen omdat ze heel het hotel wakker maken.... Uhm gast: we sliepen net. Uurtje later moest ik @DieNase alweer op station afzetten.
Klinkt als een fantastisch weekend :D

Had vanochtend gepland om te trainen maar zo'n maandag na een vakantie zijn er natuurlijk allerlei escalaties op werk dus kwam er niet van.
Had een kleine drie kwartier voordat ik een van onze dochters naar duotraining moest brengen, ik daarna duo training heb en daarna de jongste in bed moet leggen.

Kijken of daarna de andere helft van de training lukt.

Split squat, glute stance
2*12*32 kg. +1 kg
Altijd buiten adem daarna, maar geloof dat ik nog wel even kan verzwaren, viel me erg mee

Halve rom chin ups:
3*2 hoog starten, laten zakken tot ellebogen 90 graden zijn en optrekken.
Krijg alleen de barbell maar net op de hoogte 🤭

Nieuw: viel me stiekem tegen

Landmine press
2*12*28 kg. +1 kg

Face pulls
2*20*21,25 kg. +1,25 kg

Prima!

Is Split squat, glute stance hetzelfde als Bulgaarse squat?

Is Split squat, glute stance hetzelfde als Bulgaarse squat?
Ik zie overal verschillende benamingen.
Ik heb in ieder geval mijn achterste been op bankje en sta nu ver naar voren. Bij standbeen is knie recht boven enkel.
In tegenstelling tot eerder waar ik dichter bij stond een met mijn komt op mijn hak van gebogen been eindigde en dus met quad dominant was.

Ik heb even voorbeelden gezocht die in de buurt kwamen:
Quad stance:
1000062830.png

Glute stance:
1000062829.png

Maar ik doe wel met barbell in mijn nek, heb geen dumbbells namelijk.

Helder! Wel een uitdaging qua stabilisatie om dat met een barbell te doen. Of nou ja,... ik zou sowieso op mijn giegel gaan :roflol:

Ik ga zonder barbell al om. Nicky is sowieso wat stabieler dan ik. :gek:
Evenwicht wordt ook meer een dingetje naarmate je ouder wordt... ;)
Ben zelf sinds kort ook weer bezig met de rear foot elevated split squat (a.k.a. Bulgarian split squat), omdat het voor hardlopen een erg goede ondersteunende oefening is, en vind het met dumbbells ook al een hele uitdaging met evenwicht. Hier een prima uitlegvideo:

In mijn beleving hebben mensen die op hoog niveau dansen ook altijd een motoriek waar je u tegen zegt. Zelfs nog beter dan turnen
Tsja tot voor kort dansten we samen (voor mijn blessure), dus dan zou je zeggen dat mijn balans ook wel aardig moest zijn.

@Nicky! Heeft heel lang hoog niveau synchroonzwemmen gedaan, denk dat ze daar wel een heel sterke basis van heeft.

Tsja tot voor kort dansten we samen (voor mijn blessure), dus dan zou je zeggen dat mijn balans ook wel aardig moest zijn.

@Nicky! Heeft heel lang hoog niveau synchroonzwemmen gedaan, denk dat ze daar wel een heel sterke basis van heeft.
Ik zie dat Nicky ook al zo oud is dat ze niet meer voor zichzelf kan praten 😝.

Dat niveau was niet zo hoog hoor, heb hoger niveau training gegeven dan ik zelf deed. Had niet de juiste bouw helaas (volgens die fysio kon ik met mijn heupbotten nooit de lenigheid halen die nodig was: heb jarenlang uren per dag gestretched waardoor spagaat en split alsnog te halen waren maar niet de centimeters erdoorheen) en was niet als Russisch 4 jarige door de scan gehaald om dat te ontdekken 🤣

Ik zie dat Nicky ook al zo oud is dat ze niet meer voor zichzelf kan praten 😝.

Dat niveau was niet zo hoog hoor, heb hoger niveau training gegeven dan ik zelf deed. Had niet de juiste bouw helaas (volgens die fysio kon ik met mijn heupbotten nooit de lenigheid halen die nodig was: heb jarenlang uren per dag gestretched waardoor spagaat en split alsnog te halen waren maar niet de centimeters erdoorheen) en was niet als Russisch 4 jarige door de scan gehaald om dat te ontdekken 🤣
Je bent nu lenig genoeg anders :eyebrow:

Terug
Naar boven