AndroidHealthClinic

Nicky's log

Peiling Peiling Meedoen aan contest?

• Verloren zaak

Stemmen: 0 0,0%
  • Wat inne quatsch

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    1
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Zo. Nog uur duo getraind, en anderhalf uur generation x.
Klaar voor wedstrijd zondag.

We duimen voor plaatsing voor het WK.

(Sorry, filmpje is te groot dus helaas, kan jullie niet vermaken met onze master kunsten)

Train van vandaag:

Rear foot elevated split squat, glute stance
2*12*33 kg. +1 kg
Voelde easy, behalve dat ik links dan bij linkerbil iliopsoas wat voel. Altijd teken dat @DieNase even mijn bekken moet rechtzetten. Dat heeft tenslotte wel een hoop doorstaan ook.

Top half rom chin-ups
3*3 ieder setje een rep erbij 🥳 (wel wat worstelend die laatste 🤫)

Landmine press
2*13*28 kg... Een rep erbij iedere set en viel me mee

Face pulls +1.25 kg
20*12.5 kg
19* 13.5 kg... Lukte echt niet meer die 20e rep

Seated cable leg curl +1.25 kg
Op uiteinde bankje aan weerszijden maar schijf van 20 kg gelegd want anders trek ik het bankje om.
2*15*13.5 kg

Hip abduction cable
2*23*6.25 +3 reps iedere set

Bent over overhead extension
2*18*12.5 kg +3r reps iedere set

Cable bicep curl
Eerste set 10*12.5kg. Misschien wat te kort pauze gehad.
Tweede set 16*12.5kg +1rep

Wat kort op vorige training, zeker voor mijn doen.
Ook snel na de Hip Hop trainingen gisteravond maar ben anders bang voor te veel spierpijn zondag.

Morgen geen training, ik herhaal, morgen rustdag qua trainen!!!

Wordt een lange dag zondag: we (@DieNase, twee van onze dochters en ik) vertrekken rond 6 en verwachten niet voor middernacht thuis te zijn. Arme dochter die de dag erna proefwerkweek start.

Potverdikkie, zit ik in het log van @SP1988 te zeuren over dat ik niet kan benchen krijg ik onderstaand filmpje van onze jongste zoon (14) tijdens de zwemles van de jongste; 75 kg bench.
Hij wil dadelijk proberen met papa techniek te oefenen en te maxen.

Gaat hij me naast de deadlift ook op benchpress voorbij 🤭

Potverdikkie, zit ik in het log van @SP1988 te zeuren over dat ik niet kan benchen krijg ik onderstaand filmpje van onze jongste zoon (14) tijdens de zwemles van de jongste; 75 kg bench.

Hij is echt lomp sterk :flexing:

Weekcijfers (nouja, bijna tweeweeks in dit geval)

Gewicht vanmorgen 63.3 kg.
Vetpercentage lijkt terug te zijn bij dat van drie weken terug (lees 2 mm verschil bij triceps)

Nu versus 13 dagen terug
Schouders 102 versus 102
Linkerbicep 31 versus 31,5
Rechterbicep 30,5 versus 30
Linkeronderarm 23 versus 23,5
Rechteronderarm 23 versus 22,5
Waist 70 (eerste dag periode) versus 69 (ovulatie)
Hips 106 versus 106
Linkerdij 52,5 versus 51,5
Dikste punt linkerdij 60,5 versus 59
Rechterdij 53,5 versus 51,5
Dikste punt dij 61,5 versus 60
Linkerkuit 35,5 versus 36
Rechterkuit 35,5 versus 35,5

Weet niet zo goed wat ervan te denken.

Laat het gewicht rustig zakken en probeer onderin al is het maar een halve sec te pauze zodat je de bounce/momentum wegneemt.

Ga je zo door met 1 rep PR dan ga je echt serieus jezelf pijn doen.

..

Reden: Fotos weggehaald
Laatst bewerkt:
Kijk wie op mijn behandelbank ligt...

1000063190.jpg

Daar ga ik overheen lopen 😈

Leuk dat hij zo fanatiek is! Ik heb helaas geen zoons, maar ik heb stille hoop dat mijn 2e dochter wel ooit met mij mee kan naar de gym:p

Mijn max gewichten zagen er eerder trouwens ook zo uit (van die dive bombs). Komt vaak ook door de adrenaline. Ik weet niet hoe vaak hij bencht, met welke techniek en op welke %es. Ik denk als hij nog meer oefent met het spanning houden, rustiger zakken dat hij er nog veel meer uit zou kunnen halen!

Laat het gewicht rustig zakken en probeer onderin al is het maar een halve sec te pauze zodat je de bounce/momentum wegneemt.

Ga je zo door met 1 rep PR dan ga je echt serieus jezelf pijn doen.
Die feedback heeft hij al gehad hoor, we waren er niet bij (14 jarige puber). Hij is nog te zwak om zich echt pijn te doen nu en doet veel met feedback.

Hij had ook netjes de sluiters eraf gelaten als hij alleen bencht.

Hij wordt ook niet alleen door ons begeleid, maar ook nog eens door Alex Moonen. :thumbup:

Leuk dat hij zo fanatiek is! Ik heb helaas geen zoons, maar ik heb stille hoop dat mijn 2e dochter wel ooit met mij mee kan naar de gym:p

Mijn max gewichten zagen er eerder trouwens ook zo uit (van die dive bombs). Komt vaak ook door de adrenaline. Ik weet niet hoe vaak hij bencht, met welke techniek en op welke %es. ik denk als hij nog meer oefent met het spanning houden, rustiger zakken dat hij er nog veel meer uit zou kunnen halen!
Ik denk met een goede arch en legdrive zo 10kg erbij idd.
Bencht nu nog een beetje als een poolnoodle.

Mijn max gewichten zagen er eerder trouwens ook zo uit (van die dive bombs). Komt vaak ook door de adrenaline. Ik weet niet hoe vaak hij bencht, met welke techniek en op welke %es. ik denk als hij nog meer oefent met het spanning houden, rustiger zakken dat hij er nog veel meer uut zou kunnen halen!
Was zijn eerste keer!

Hij gaat dadelijk techniek les krijgen van Jaap. Aan mij heeft hij niets hierin 😉

Hij traint bij Alex Moonen bij de tieners. Mag als hij zo doorgaat langzaam met de mannen mee trainen komend schooljaar. Lijkt me mooi moment om ook de "echte" lifts te starten. Nu is prepwerk daarvoor en af en toe wil hij als echte tiener spelen omdat hij zijn matties natuurlijk van die ego lifts ziet doen

Was zijn eerste keer!

Hij gaat dadelijk techniek les krijgen van Jaap. Aan mij heeft hij niets hierin 😉

Hij traint bij Alex Moonen bij de tieners. Mag als hij zo doorgaat langzaam met de mannen mee trainen komend schooljaar. Lijkt me mooi moment om ook de "echte" lifts te starten. Nu is prepwerk daarvoor en af en toe wel hij als echte tiener spelen omdat hij zijn matties natuurlijk van die ego lifts ziet doen
Tof hoor!

Echt knap hoor

Vetpercentage lijkt terug te zijn bij dat van drie weken terug (lees 2 mm verschil bij triceps)

Nu versus 13 dagen terug
Schouders 102 versus 102
Hips 106 versus 106

Zou mij in ieder geval niet laten ontmoedigen door die cijfertjes. Twee weken is een relatief korte periode om deftig verschil te kunnen meten qua centimeters (zeker bij een recomp). Daarbij komend dat meetfouten ook snel zijn gemaakt waardoor het verschil kleiner (of groter) kan uitvallen dan het in werkelijk is.

Zou mij in ieder geval niet laten ontmoedigen door die cijfertjes. Twee weken is een relatief korte periode om deftig verschil te kunnen meten qua centimeters (zeker bij een recomp). Daarbij komend dat meetfouten ook snel zijn gemaakt waardoor het verschil kleiner (of groter) kan uitvallen dan het in werkelijk is.
Ik ga ook niets aanpassen. Heb het idee dat massa langzaam begint toe te nemen.
Had fotos gemaakt, maar op eerste dag periode na zo'n drukke week met kutlicht...nehh.

Na zondag ga ik voorlopig door zoals gepland. Enige waar ik rekening mee houdt is dat ik eind mei EK heb... Dan wil ik kcal laatste weken iets omhoog, maar kan ook prima aangezien trainingen dan ook intensiveren qua hiphop.

Nu versus 13 dagen terug
Schouders 102 versus 102
Hips 106 versus 106

Ja das balen. Daarom meet ik iig niks. Denk dat ik ook de ene x het lint net wat strakker of losser doe of net een cm hoger of lager en is niet leuk om weinig verschil te zien terwijl je zo je best doet. Zie je wel verschil als je in de spiegel kijkt? Iig een kleine progressie? Gewicht gaat lekker dus vooral tevreden zijn 😘

Ja das balen. Daarom meet ik iig niks. Denk dat ik ook de ene x het lint net wat strakker of losser doe of net een cm hoger of lager en is niet leuk om weinig verschil te zien terwijl je zo je best doet. Zie je wel verschil als je in de spiegel kijkt? Iig een kleine progressie? Gewicht gaat lekker dus vooral tevreden zijn 😘
Ik gebruik de maten als richtlijn icm fotos en spiegel. Ik heb het idee dat bovenkant glutes en traps goed aan het groeien zijn. Gewicht zegt me weinig daar het eerste dag periode is: verwacht morgen of overmorgen vochtdrop, maar morgen wedstrijd dus ook cortisol dat dat weer kan tegenwerken.
Als ik de grote lijn bekijk zijn dit mijn conclusies:
Van november tot nu: vetpercentage gedaald maar mag zeker meer.
Centimeters zijn eerst flink afgenomen, vooral in bovenbenen. Nu beginnen ze langzaam bij te komen: te schommelen. Goed teken.
Gewicht: op eerste week na, schommelt het tussen 62,5 en 65... Waarbij hogere gewicht van de schommelingen steeds lager wordt.
Oude massa is op rug alweer volledig terug. Benen en armen ogen nog erg soft. Daar zit nog wat winst te behalen van hoe het was.

Ik hoop tijd de zomer/najaar te zijn waar ik rond 2016 stond en vanaf daar verder te kunnen bouwen.

Ter vergelijk: toen snatchte ik boven de 50 kg, clean and jerk 70, deadlift 110, squat 80, setjes van 16 pullups etc en was ik 34 en nog geen geriatrische zwangerschappen achter de rug (ja zo heet dat echt als je boven de 35 zwanger bent 😱)

Geriatrische zwangerschap:
1000063201.jpg
[/SPOILER]

Laatst bewerkt:
Van november tot nu: vetpercentage gedaald maar mag zeker meer.

Ga je je plan aanpassen of haal je met huidige daling ook je summer plan?

Gewicht: op eerste week na, schommelt het tussen 62,5 en 65... Waarbij hogere gewicht van de schommelingen steeds lager wordt.

Dit vind ik zelf dus heel lastig dus respect dat je er mee om kunt gaan! Doet het niks met je?

Oude massa is op rug alweer volledig terug. Benen en armen ogen nog erg soft. Daar zit nog wat winst te behalen van hoe het was.

Klinkt goed!

Ter vergelijk: toen snatchte ik boven de 50 kg, clean and jerk 70, deadlift 110, squat 80, setjes van 16 pullups etc en was ik 34 en nog geen geriatrische zwangerschappen achter de rug (ja zo heet dat echt als je boven de 35 zwanger bent 😱)

Mooie stats!

Terug
Naar boven