Fitness Seller

Nicolas training for bigness

Jeps potentie zit er in. En houden zo

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
Ik heb je LOG is door gebladerd en je pics bekeken, ik moet nog ff gaan voordat ik qua gewichtten en fysiek zover ben als jij......... Klasse man en dat al op jouw leeftijd. Had ik misschien ook veel jonger en niet pas op m'n 41e moeten beginnen.......

Kop op mits wat toewijding en beetje testosteron supplementen:rolleyes: Haal je de masters nog :D

Als je echt traint voor 'bigness' en je geen andere sport doet waarbij je lenig of beweeglijk of snel moet zijn raad ik je het volgende aan:
Maandag : chest + biceps

Waarom in godsnaam in de smith machine pressen als je vrij kan pressen, tenzij je op spierspanning traint voor een betere controle van het gewicht, of niet anders kan:).
Geen flies, ik zou deze enkel toepassen wanneer je bij benchen de laatste 15 cm van je ROM niet haalt.

Flat dumbbell press /smith machine chest press 4*10 (afwisselend)
Incline dumbbell press 4*10
Flat dumbbell flyes 4*10
Pullovers 4*10

Barbell curls 4*10
Dumbbell curls:4*10
Lying cable curls 4*10
Lying cable curls zou ik er uit zwieren, je traint nog niet overdreven lang en je biceps zal al genoeg prikkels krijgen van 2 oefeningen en je rugtraining.

Woensdag: Back+triceps

Chinnen, je doet 3 oefeningen voor dikte en maar ééntje voor een beetje wijdte, namelijk de pulldown.
Bent over rows 4*10
Low pulley row 4*10
Cable pulldown behind neck superset met naar chest 3*10
Single arm rows: 4*10
Smith shrugs achterkant : 4*10

Skullcrushers: 4*10
Cable pushdown: 4*10
Tricep rope extension: 4*10
Pushdonws en extensions eruitzwieren en vervangen door dips, triceps zullen hiermee genoeg prikkels krijgen i.c.m. je borsttraining.

Vrijdag: legs+biceps
Benen ben ik geen expert in, maar ik zou nog een oefening erbij zwieren voor je hams en 4 x 20 nemen voor je kuiten.
Leg extension 4*10
Squat: 4*10
leg curls: 4*10
leg press: 4*10
calve raise standing: 4*10

barbell curls:4*10
concentration curls:4*10
preacher curl machine: 4*10
Waarom wil je 2x per week je biceps trainen? Het is een miniscule spiergroep, je neemt hem al eens apart op je eerste dag en je traint hem meer dan je denkt bij je rugtraining. In het begin zijn deze prikkels meer dan voldoende voor groei.

Effe nog 3setjes benchpress voor betere bank
En nog 3setjes bent over machine shrugs achterkant schouders

Zondag:schouders + triceps

Side Laterals: 5 sets x 15-12-10-10-8 reps
Reverse Dumbbell Flyes: 4 x 12-10-10-8
Seated Barbell/Dumbbell Press: 4 x 10-10-10-10
seated military press: 4*10
Shrugs on the Smith Machine (optional, if not done already): 5 x 12

Begin met je compounds, standing MP of standing NP, doe een upright row en daarna een side raise, en als je dat wil een voor de achterkant ook nog. Bij MP of NP kan je eens afwisselen met een barbell en dumbbell of het eventueel eens seated doen.

One arm tricep extension 4*10
Barbell tricep extensions 4*10
Tricep one arm pushdown 4*10
Zelfde verhaal hier als bij je biceps, 2x per week is echt nog niet nodig.
Als je dan echt traint voor de massa, zou ik bij je compounds als streefdoel 8 reps nemen i.p.v. 10. Je doet iets te veel isolatie-oefeningen imo, dit moet je meer als afwerking beschouwen, eerst dat BW omhoog, let wel op je BF hoewel je je daar nu nog geen zorgen hoeft over te maken.

Dit is mijn (bescheiden) mening, het is maar 'raad' dat ik je geef. Baseer je op de compounds: chinnen/pull ups, benchen zowel incline, flat als close grip, military press, deadlift, squat, rows, dips, ... ga daar naar een 3 à 4-tal sets van 6-8 reps. Je moet je armen nu nog zeker niet 2x/week trainen. Neem voor je triceps skullcrushers/dips of een close grip BP, je biceps een bb/db curl aangevuld met respectievelijk een extension en cable curl als je dat dan toch wil.

Het is geen slecht schema wat je opstelde hoor, maar ik zou wat meer aandacht aan de compounds besteden en wat minder aan isolatie. Dit kan je later altijd aanpassen, ik zou eerst kijken hoe je lichaam op de compounds reageert:).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind flyes wel degelijk iets bijdragen aan de vorming van je borst, en niet alleen als RoM-extender. Verder, als je voor bigness gaat, dan begrijp ik niet helemaal waarom je je armen 2x per week doet en niet juist grotere spieren meer keer per week doet, dan zou je harder moeten kunnen groeien. Heel overdreven; als je 1x week benen doet en 2x je pink, zul je in totaal minder massa winnen dan 2x/week benen en 1x pink :).

Ik vind flyes wel degelijk iets bijdragen aan de vorming van je borst, en niet alleen als RoM-extender. Verder, als je voor bigness gaat, dan begrijp ik niet helemaal waarom je je armen 2x per week doet en niet juist grotere spieren meer keer per week doet, dan zou je harder moeten kunnen groeien. Heel overdreven; als je 1x week benen doet en 2x je pink, zul je in totaal minder massa winnen dan 2x/week benen en 1x pink :).

Kan ik me zeker in vinden, wat de flies betreffen, kan bij nader inzien inderdaad bijdrage leveren. Ik ken iemand die voornamelijk voor looks trainde en nauwelijks benchte en toch een mooie borst had. Benchen had ie geen baat bij zei hij.

Ik kan me grotendeels wel vinden in de comment van Simon.
Nicolas draait inderdaad vaak een (te) groot volume, dat heb ik al meermalen gezegd.
Het enthousiasme om te beulen in the gym is harstikke goed, maar het neigt naar overkill, en dat is zonde van de tijd en energie.
Zeker gezien zijn leeftijd en trainingservaring, is het nodig om hoog volume te draaien met geavanceerde oefeningen.
Stick to the basic.

Ik zal mijn visie er nog ff op geven.

Maandag : chest + biceps

Los pressen verdient inderdaad de voorkeur t.o.v machine press. De coördinatie cq balans die los pressen eist zorgt voor meer vezelaanspraak van je borst. Smith press kan, als je hem erin gooit omdat je al gedurende lange tijd los presst en deze derhalve geen goede trainingsprikkel meer geeft.

Flat dumbbell press /smith machine chest press 4*10 (afwisselend)
Incline dumbbell press 4*10
Flat dumbbell flyes 4*10 fly's erinhouden; goede oefening
Pullovers 4*10 imo wat overbodig, doe dan 3 sets als "extra". Pullover vind ik sowieso niet echt een geweldige oefening, moeilijk om je borst goed te isoleren; lats gaan snel meedoen.

Barbell curls 4*10
Dumbbell curls:4*10
Lying cable curls 4*10 gevorderde oefening die voor jou niet echt nodig is. Pak hammer curls; daarmee spreek je je meer de buitenste kop aan en leg je vooral nadruk op brachioradialis.

Woensdag: Back+triceps

beginnen met chins
Bent over rows 4*10
Low pulley row 4*10
Cable pulldown behind neck superset met naar chest 3*10
Single arm rows: 4*10 rows eruit gooien, je doet al 2 rows, deze oefening kost veel tijd en voegt niet veel toe tov BOR en pully row
Smith shrugs achterkant : 4*10

Skullcrushers: 4*10
Cable pushdown: 4*10
Tricep rope extension: 4*10 3 sets

Vrijdag: legs+biceps

Leg extension 4*10 1sec hold bovenin, om goed vastus medialis aan te spreken
Squat: 4*10 fullsquat om goed hamstrings en gluteus aan te spreken
leg curls: 4*10
leg press: 4*10
calve raise standing: 4*10 hoog volume draaien, kuiten groeien beter op high reps, supersets, giant sets, etc. kapot branden! Pak desnoods seated calve raises erbij

biceps hoeft niet 2x = overkill
barbell curls:4*10
concentration curls:4*10
preacher curl machine: 4*10

extra setjes bench en shrugs heeft geen zin, voegt weinig toe, daarnaast zijn machine shrugs niet voor je achterkant schouders maar traps
Effe nog 3setjes benchpress voor betere bank
En nog 3setjes bent over machine shrugs achterkant schouders

Zondag:schouders + triceps

Side Laterals: 5 sets x 15-12-10-10-8 reps
Reverse Dumbbell Flyes: 4 x 12-10-10-8
Seated Barbell/Dumbbell Press: 4 x 10-10-10-10
seated military press: 4*10 1 press is genoeg, 2 presses bieden geen meerwaarde. Wil je toch nog een extra oefening voor front delts, pak dan front raises. 3 sets is genoeg.
Shrugs on the Smith Machine (optional, if not done already): 5 x 12
shrugs gewoon standaad pakken na schouders, no traps no life

triceps 2x imo ook niet nodig
One arm tricep extension 4*10
Barbell tricep extensions 4*10
Tricep one arm pushdown 4*10

Ik snap de indeling van je schema Nico, ik zie dat je nadruk wilt leggen op achterliggende en slecht groeiende spiergroepen, maar less = more.
Uiteindelijk moet je er toch zelf achterkomen wat voor jou werkt natuurlijk.
Trainse beescht.

Laatst bewerkt door een moderator:
interessant :) hier komen veel goede visies langs..

flyes zijn goed voor je aanhechtingen - groeien deze niet mee , krijg je problemen met allerlei oef

flyes zijn goed voor je aanhechtingen - groeien deze niet mee , krijg je problemen met allerlei oef

de krachtsuitwerking op je borst is ook compleet anders.
Presses zijn allemaal druk oefeningen, het woord zegt het al.
Onvermijdelijk doet triceps en schouders ook mee.
Een fly en in minderde mate een peck deck is een pull oefening, je trekt met je borst. Schouders en triceps doen niet mee.
En daarnaast is het een goede oefening om de stretch op je vezels en aanhechtingen te houden.

de krachtsuitwerking op je borst is ook compleet anders.
Presses zijn allemaal druk oefeningen, het woord zegt het al.
Onvermijdelijk doet triceps en schouders ook mee.
Een fly en in minderde mate een peck deck is een pull oefening, je trekt met je borst. Schouders en triceps doen niet mee.
En daarnaast is het een goede oefening om de stretch op je vezels en aanhechtingen te houden.

Heb je dit ook niet deels met een diepe dip?

klopt en juist van de strech worden je aanhechtingen sterk - je moet je borst ook altijd vanuit alle kanten aanpakken dus ook flyes , peckdecken en dips - de laatste twee doe ik sporadisch - hoe denk jij trouwens over de chest press vanuit de machine

Heb je dit ook niet deels met een diepe dip?

Dips zijn ook een heerlijke oefening inderdaad, groot verschil met presses.
Met dips is het wel van belang dat de hoek van je lichaam tov de krachtsinwerking goed moet zijn. Wij deden weleens elkaar via de benen iets naar achter trekken, zodat je schuin iets schuin hangt.

En niet helemaal uitstoten, want het laatste stuk is alleen maar triceps.

hoe denk jij trouwens over de chest press vanuit de machine

Machine werk is niet per definitie fout, mooie van machinewerk is dat je je goed kunt focussen op isolatie van je borst.
Met een losse press ga je toch sneller schouders erbij betrekken, schouder speelt belangrijke rol in stabilisatie van je arm.
Met een machine kan je je goed focussen om hem alleen vanuit je borst te pakken, zoals Milos Sarcev in z'n dvd uitlegt. De machine bepaalt je bewegingsbaan, enige wat jij hoeft te doen is vanuit je borst pressen.
Er is ook geen gevaar dat de barbell of dumbbell op je borst klapt.
Ik zou hem alleen niet als eerste oefening doen, maar als het zaakje al wat voorvermoeid is.

Machine werk is niet per definitie fout, mooie van machinewerk is dat je je goed kunt focussen op isolatie van je borst.
Met een losse press ga je toch sneller schouders erbij betrekken, schouder speelt belangrijke rol in stabilisatie van je arm.
Met een machine kan je je goed focussen om hem alleen vanuit je borst te pakken, zoals Milos Sarcev in z'n dvd uitlegt. De machine bepaalt je bewegingsbaan, enige wat jij hoeft te doen is vanuit je borst pressen.
Ik zou hem alleen niet als eerste oefening doen, maar als het zaakje al wat voorvermoeid is.

wat anderen ook zeggen, ik vind dat wel een geschikte kerel.. interessante visie op dingen :)

ik zal hem eens proberen want ook ik maak wel eens gebruik van mijn schouders bij het pressen met de losse bb's , is ook niet helemaal uit te sluiten denk ik

Terug
Naar boven