AndroidHealthClinic

Nieuw hier!

• Topic Starter Topic Starter
Ja stom ik had hem al gezien, ik was het vergeten:P

Je ziet wel veel verschil, maar je hebt er een jaar over gedaan. Dat zal een calorieverschil van 100 kcal per dag zijn geweest. dat is voor mij tussen de 1700-2100 calorieën eten. Of ik zou meer moeten sporten ;)

Ik eet op sommige dagen gewoon OP behoefte en een aantal dagen (de dagen dat ik train) eronder. Ik zit nog steeds vrij dicht bij onderhoud. Als ik echt wil gaan voor spieropbouw dan moet ik boven mijn behoefte (incl sport) gaan eten, anders ga je nog niet voor max. resultaat.

Ik wil daarom eerst op vetverlies focussen en spier behoud en daarna op spieropbouw.

Ik ben niet te overtuigen haha, ik moet dit zelf ondervinden:D

Laatst bewerkt:
Ff weer terug naar mijn log :D

Gister avond had ik ontzettend veel energie (ik had dit keer 's middags getraint) en ik heb toen op een hoog tempo om 9 uur 's avonds 20 minuten geskate. Ik moet even uitstippelen hoe ik dit rondje kan vergoten! Ik was wel kapot daarna .. pff.. maar voelde wel erg lekker.. mooi in de verte gekeken naar een ondergaande zon! Heerlijk:D

Dit is zo ongeveer de laatste dag van mijn menstruatie en a miracle happened! Ik heb geen rug en buikpijn gehad!!!

Na mijn bevalling kreeg ik ineens rugklachten en daar ben ik nu dus vanaf! YES!! Ik kon normaal het huishouden niet eens doen en ik heb nu gewoon lekker getraint :D

De vorige menstruatie had ik ook minder last, maar nu gewoon helemaal niets. Hopelijk is dit niet eenmalig ;)

Ik at op onderhoud, zware kt en een stuk minder cardio dan jij.
Verschil is van kledingmaat 44 naar 36.

Max. resultaat? Why?
(ik geloof ook nooit dat ik je ga overtuigen hoor.. je ondervindt het zelf wel)

Ik at op onderhoud, zware kt en een stuk minder cardio dan jij.
Verschil is van kledingmaat 44 naar 36.

Max. resultaat? Why?
(ik geloof ook nooit dat ik je ga overtuigen hoor.. je ondervindt het zelf wel)

Ik wil er dan ook zeker van zijn dat mijn lichaam genoeg voedingsstoffen heeft voor mijn spieren om ze te laten groeien, als je afvalt dan betekent dat je spieren minder zullen groeien (of ze groeien helemaal niet) als wanneer je boven onderhoud eet.

Tenzij er een nieuw onderzoek is gedaan, want dan ben ik benieuwd :D

Je hebt een wel dieet principe dat ud2 heet (2 dagen crashen, 2 dagen op onderhoud en 2 dagen carb load), ik zie dat daar geweldige resultaten mee wordne behaald. Vetverlies en ook nog is een klein beetje spierwinst!

Je moet als vrouw zijnde 22% bf hebben wil je dit gaan doen, het is ontzettend zwaar dus je begint er ook niet zomaar aan.

Ik doe een aantal x per week cardio wat bestaat uit skaten (verder doe ik geen cardio, wel goeie voornemens maar ik heb een hekel aan cardio!)..

-------------

Een geheel nieuwe vraag!

Ben je dan niet aan het crashen wanneer je op onderhoud eet (qua kcal gelijk aan een rustdag) en 1000 calorieën per dag verbrand (dmv Kt en cardio) waardoor je in feite 1 kg per week aan vetmassa verliest?

Laatst bewerkt:
1 van life fitness, niet de leg press die de meeste mensen doen. Ik zet het stoeltje zo diep mogelijk, dan voel je het lekker branden in je billen :D Het lijkt ook soms meer een bil oefening:P Ik heb ook wel is op een andere sportschool de leg press uit geprobeerd, maar dit is veruit de zwaarste..pff..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De 45° Leg Press is veel zwaarder, die doe ik op 150 kg.. moet je eens proberen :P
Die jij daar hebt doe ik op iets van 180 ofzo haha

Dan is het waarschijnlijk een ander. Volgens mij gaat dat ding tot 150 kg ofzo. Ik zal eens kijken. Het is iig een zilvere, maar die kon ik niet vinden. Ik heb eerder meer dan 100 kg op een ander apparaat gepressed, dus daar zit wel heel veel verschil in!
Kan ook zijn dat de katrollen zwaarder zijn!

Ik pak net zo veel (ongeveer) op de leg press als op de leg extension dus dat is sowieso een beetje vreemd:P

Er staat ook nog 1 van hammer strength en daar moet je zelf gewichten aan hangen, misschien moet ik die is proberen.. Dat is niet zo'n 45 graden ding, die hebben ze helaas niet.

Als jij echt zo sterk bent dan moet ik jou is meenemen naar mijn sportschool haha, kijken die mannen raar op denk ik:P

Laatst bewerkt:
Dat apparaat waar jij 180 kg mee weg duwt, moet je daarbij ook jezelf weg drukken? Dat moet bij die van life fitness namelijk wel.

Een geheel nieuwe vraag!

Ben je dan niet aan het crashen wanneer je op onderhoud eet (qua kcal gelijk aan een rustdag) en 1000 calorieën per dag verbrand (dmv Kt en cardio) waardoor je in feite 1 kg per week aan vetmassa verliest?

Bij de berekening van je onderhoud neem je als het goed is je KT mee - wanneer je dan nog 1000kcal verbrand (onder je onderhoud komt te zitten) dan ben je stevig aan het crashen.

Nu kom ik weer op dezelfde punt uit als eerst, ials je op onderhoud eet dan val je dus 0.0 g vetmassa af:P Alleen in de loop van de tijd val je af (als je niets aan je eetgewoontes veranderd) omdat je stofwisseling verhoogt.

Dan moet jij onder je onderhoud hebben gegeten anders ben je nooit 5 + kg aan vet kwijt geraakt.. misschien een beetje gezeur, maar ik zit net onder mijn onderhoud te eten en dit is verre weg van crashen!!! Met een beetje geluk val ik 2 kg per maand af.

Mijn bmr is iets van 1350 meen ik, op een rustdag kwam ik op 1760 uit..

Nu kom ik weer op dezelfde punt uit als eerst, ials je op onderhoud eet dan val je dus 0.0 g vetmassa af

Minder rekenen en meer doen... :rolleyes:

Ik heb zéker NIET MINDER dan onderhoud gegeten, eerder meer... :o
Je kunt WEL vetmassa afvallen, of geloof je heilig in je berekeningen...?? Probeer het eens uit, in plaats van alles proberen te berekenen.

Minder rekenen en meer doen... :rolleyes:

Ik heb zéker NIET MINDER dan onderhoud gegeten, eerder meer... :o
Je kunt WEL vetmassa afvallen, of geloof je heilig in je berekeningen...?? Probeer het eens uit, in plaats van alles proberen te berekenen.

Het is gewoon een logisch feit dat als je boven je onderhoud eet dat je aan komt! Dit heeft niets met berekeningen te maken en je weet pas wat je onderhoud is als je een week lang geen gram aan komt en geen gram afvalt.

Bij een disbalans van 7 a 8000 calorieën verlies je 1 kg vet, er moet ergens een tekort zijn.

Ik begrijp jou niet helemaal, ik wil er wel een topic voor openen hoor :)

Laatst bewerkt:
Als je op onderhoud eet moet je alles meetellen.. in feite zelfs de de energie die je lichaam gebruikt om spieren op te bouwen.. de verhoogde stofwisseling de uren na de training etc. Onderhoud is gewoon onderhoud..

Punt en geen komma meer:P

Die fly machine waar ik het over had is niet zo'n standaard peck deck.

het is deze
http://www.youtube.com/watch?v=Qr7dstCeYtw&NR=1&feature=fvwp

Vandaag ga ik mijn rug trainen

Dat word dit schema
rug
3 setsDeadlift
2 sets Pulldown voor (smalle grip)
2 sets wide girp
3 sets Low seated cable row
2 sets One arm dumbbell row
2 sets bent over barbell row
Biceps
3 sets barbell curl
2 sets one arm cable curl
2 sets concentration curl
2 sets concentration curl (hammer)

Zoals je ziet ga ik de training een beetje opvoeren, ik heb nauwelijks spierpijn meer en inmiddels zijn mijn pezen ook wat sterker. Ik ga op de trainingsdagen dus ook meer eten, want met 23 sets ben ik sowieso wel een uur zoet :D Normaal zat ik rond de 16 a 18 sets

Mijn rug voel ik vrijwel nooit en dat komt vast door die zwakke biceps. Ik probeer mij vandaag goed op mijn rug te focussen en bij de bicep oefeningen uiteraard op mijn biceps. Deadlift voel ik overigens wel altijd goed in mijn onderrug!

Laatst bewerkt:
De 45° Leg Press is veel zwaarder, die doe ik op 150 kg.. moet je eens proberen :P
Die jij daar hebt doe ik op iets van 180 ofzo haha

Sanne, dan ben ik reuze benieuwd..want ik denk dat wij op de gym de zelfde leg press hebben als Katlyn en believe me die is heavy!!
Ik ben in kg's nog niet hoger geweest als 106kg! die leg press is echt heel zwaar..ligt ook aan overbrenging, sommige toestellen lopen ook gewoon soepel..
En ik al zeg ik t zelf ben geen mietje met trainen..dus 180 op die leg press..dat lijkt me zeer sterk..
Wij hebben ook de lijn van Life fitness..ook zilver;)

Katlyn: zoieso moet je niet zoveel kijken naar de weights van iedereen wat ze pakken op welk toestel..zelfs de losse weights is niet echt 100%..qua hoe de uitvoering is etc..Flyes doe ik bv met 8kg db's,maar wel helemaal gestrekte armen..tja als je half half doet..kan ik gelijk een paar db's omhoog. Die peck deck..van het plaatje hebben wij ook..je traint niet toevallig in Haarlem hé??:D
Als jij gewoon zorgt dat je uit elke training je max haalt..nou ja..dan zegt dat genoeg..knallen!

Het is gewoon een logisch feit dat als je boven je onderhoud eet dat je aan komt! Dit heeft niets met berekeningen te maken en je weet pas wat je onderhoud is als je een week lang geen gram aan komt en geen gram afvalt.

Bij een disbalans van 7 a 8000 calorieën verlies je 1 kg vet, er moet ergens een tekort zijn.

Ik begrijp jou niet helemaal, ik wil er wel een topic voor openen hoor :)

Denk dat ze bedoelde dat bereking ook maar een bereking is..met andere woorden: een indicatie. En een week is, vind ik, veel te weinig om daar over te oordelen. Denk aan 3 of zelfs 8 weken.

Dat apparaat waar jij 180 kg mee weg duwt, moet je daarbij ook jezelf weg drukken? Dat moet bij die van life fitness namelijk wel.

Die apparaten zijn overal weer verschillend, kan zo tientallen kilo's schelen. Vind ze ook niet allemaal even fijn, sommige zetten nogal druk op de knieën (uiteraard gewoon met de goede houding).

Laatst bewerkt:
RUG/BICEPS

rug

Rugstrekken (nieuwe oefening), warming up
8 x 0 kg
8 x 5 kg (niet max.)

Deadlift
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Ging echt niet lekker, gewicht gleed de hele tijd weg.. grr.. ik denk dat ik handschoentjes ga kopen..
overigens niet mijn max.

pull down (wijde grip)
2 sets, 8 reps, 26 kg

smalle grip
2 sets, 8 reps, 33 kg

Low seated cable row
8 x 26 kg
8 x 33 kg
6 x 33 kg

One arm dumbbell row (gewicht per dumbbell(
8 x 8 kg
8 x 10 kg
8 x 10 kg

Biceps

barbell curl
8 x 10 kg
8 x 15 kg
6 x 15 kg

Concentration curl (gewicht per dumbbell)
8 x 6 kg (links 6 reps)
8 x 6 kg (links 5 reps)

Concentration curl (hammer)
8 x 6 kg
8 x 6 kg

Als afsluiter
cable curl
6 x 10 kg

armen waren helemaal leeg, eigenlijk was mijn bicep al moe na de rug..pff..ik kon niet meer dan 6 kg hebben!

Al met al een hele zware, maar lekkere training
biggrin.gif
!!! Daarna een zonnebankje gepakt, een whey shake gedronken en haribo beertjes gegeten..

Ik voel mij voldaan!

Sanne, dan ben ik reuze benieuwd..want ik denk dat wij op de gym de zelfde leg press hebben als Katlyn en believe me die is heavy!!
Ik ben in kg's nog niet hoger geweest als 106kg! die leg press is echt heel zwaar..ligt ook aan overbrenging, sommige toestellen lopen ook gewoon soepel..
En ik al zeg ik t zelf ben geen mietje met trainen..dus 180 op die leg press..dat lijkt me zeer sterk..
Wij hebben ook de lijn van Life fitness..ook zilver;)

Katlyn: zoieso moet je niet zoveel kijken naar de weights van iedereen wat ze pakken op welk toestel..zelfs de losse weights is niet echt 100%..qua hoe de uitvoering is etc..Flyes doe ik bv met 8kg db's,maar wel helemaal gestrekte armen..tja als je half half doet..kan ik gelijk een paar db's omhoog. Die peck deck..van het plaatje hebben wij ook..je traint niet toevallig in Haarlem hé??:D
Als jij gewoon zorgt dat je uit elke training je max haalt..nou ja..dan zegt dat genoeg..knallen!

Ja is helemaal waar!

Ik pak ook meestal het gewicht waarmee ik een perfecte spier contractie kan maken en daarbij span ik het op het hoogtepunt nog even extra hard aan. De squat en leg press doe ik zo diep mogelijk.

Ik train in Emmen, maar wel grappig dat jullie dezelfde toestellen hebben!

Mijn max op de legpress is 8x70 kg (inmiddels 2 jaar geleden), maar toen deed ik geen squats ervoor!

Borst
Bench press
8 x 22,5 kg
8 x 22,5 kg
7 x 25 kg
flyes (machine)
8 x 20 kg
8 x 22,5 kg
6 x 25 kg
flyes met gestrekte armen (gewicht per dumbbell)
8 x 4 kg
8 x 5 kg
8 x 5 kg
Het is lang gelden dat ik flyes heb gedaan, ik kon toen 7 kg doen maar ik denk dat ik hem toen niet met helemaal gestrekte armen deed. Mijn trainingspartner was mee dus ik weet dat ik hem nu wel goed doe.
Ik ga die flyes machine er wel in houden, want je kan op het zwaarste punt van de beweging de spanning er goed op laten zitten. Dit kan niet met dumbbell flyes en sowieso voel ik mijn armen vaak meer bij dumbbell flyes.

Triceps
Kickbacks
8 x 4 kg
8 x 5 kg
8 x 5 kg
Overhead dumbbell tricep extension (nieuwe oefening, niet tot max.)
8 x 6 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg
Pull down (recht)
8 x 12,5 kg
8 x 12,5 kg
Pull down (touw, onderaan helemaal vlak strekken)
8 x 7,5 kg
8 x 7,5 kg

Mijn armen voelde echt als lucht aan haha (triceps waren snel uitgeput :P), ik wou eigenlijk de schouders nog doen maar dat had niet veel nut. Energie was op! Dat heb ik vaker met ochtend trainingen...

Vandaag heb ik er maar een refeed tegenaan gegooid, ik maak er toch maar elke zaterdag van! Wel lekker hoor zo'n carb load ;)

Vandaag een nieuwe broek gehaald in maat 29 jeej! Dat is tot dusver de kleinste maat ever :P Okee, ik kreeg hem net dicht. Ik hoop dat hij over een maand lekkerder zit :P

Laatst bewerkt:
Gisteren een refeed gehouden (toch maar om de 7 dagen ipv 9), wel l;ekker weer ff zo'n broodje bij de subway met kipfilet en een berg rauwkorst :D Verder pasta gehad (italiaanse) en andere koolhydraat rijke producten! Vetinname is onder de 50 g gebleven.

Ik heb het niet uitgerekend, maar ik kom sowieso wel op 2500 calorieën uit.

Vandaag weer terug op dieet. De verleiding sloeg toe om mij even te wegen, maar besloten echt te wachten tot over 3 weken. Lastig hoor!

Bloeddruk gemeten en die is weer compleet normaal: hartslag 65, 110 op 72. Dit was bij de sportschool 125 op 95 met een hartslag van rond de 100. Het was de eerste keer weer dat ik naar de sportschool ging en ik was denk ik een beetje benauwd over de uitkomst en ik had ook gefietst 10 min. daarvoor. De meting van vandaag heb ik thuis gemeten, dan ben ik ook een stuk rustiger.

Ik weet niet hoeveel verschil 5 weken trainen kan maken, maar hier ben ik tevreden mee :)

Gefeliciteerd met je broekmaat kleiner hahaha en over 1 mnd zit ie zeker lekkerder.. ja idd wel grappig ja zelfde apparaten..lopen zeker zwaar..

Terug
Naar boven