MuscleMeat

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Als er weer een pannenkoek aktie komt ga ik ze zeker halen :) vind die kleine met banaan ook heerlijk

https://world.openfoodfacts.org/product/20468606/lupins-sol-mar
niet nieuw maar deze week bij lidl
Lupine bonen. Goede bonenbron met 140 kcal per 100 gram en bijna geen kh maar wel 17 gr eiwit per 100 gram.
En lekker :)

oh ja... voor de low carb fanaten... 1,5 gr kh per 100 gr. :) @ScumbagAnnie misschien iets voor je keto?

727554.jpg

Hoe eet je dit?

Lupinebonen?

Gewoon als "kh bron" bij je groente en vlees. Net als aardappel zeg maar.
Je kan ze ook op het laatst door je groente/vlees roerbak doen.
In stoofschotels

In salades. Heb nu geen voorbeelden maar zoals hieronder met kikkererwten/grote bonen oid kan je ook lupinebonen nemen.
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Lupinebonen?

Gewoon als "kh bron" bij je groente en vlees. Net als aardappel zeg maar.
Je kan ze ook op het laatst door je groente/vlees roerbak doen.
In stoofschotels

In salades. Heb nu geen voorbeelden maar zoals hieronder met kikkererwten/grote bonen oid kan je ook lupinebonen nemen.
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
Anderhalf procent KH is echt bizar weinig voor peulvruchten. Zelfs lager dan veel groenten. Smaken ze wel als bonen dan? Want bij bonen is juist het zetmeel groot en deels verantwoordelijk voor de structuur en smaak. :dunno:

Anderhalf procent KH is echt bizar weinig voor peulvruchten. Zelfs lager dan veel groenten. Smaken ze wel als bonen dan? Want bij bonen is juist het zetmeel groot en deels verantwoordelijk voor de structuur en smaak. :dunno:
Ze zijn wat minder "melig" en steviger. Maar erg lekker.
Denk dat t gewoon een kwestie van proberen is.
En ach 0,99 euro voor een pot bij lidl.... proberen waard lijkt me?

Dat is een veel gebruikte zoetstof in sauzen.

Dat is een veel gebruikte zoetstof in sauzen.

Klopt, maar voor mij persoonlijk onnodig. Waarom moet alles toch steeds gezoet worden, eender met wat dan ook. Mensen wennen vanzelf aan de smaak, maarja niemand binnen Unilever of welke andere mega miljardenbedrijf die er ook maar over piekert om dat aan te durven :p

Terug
Naar boven