AndroidHealthClinic

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Normaal koop ik het in bulk hier:

Zelf nog nooit gedaan maar eigenlijk zou je al je kruiden online moeten kopen. Himalya zout bijvoorbeeld een paar euro voor een dikke kilo, daar waar je in de supermarkt voor een lullig potje drie euro ofzo betaald.

Waarom zou je Himalaya zout willen hebben?

Bijlagen

• 20200911_213221.jpg
    20200911_213221.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 115
Voornamelijk smaak. Rest is minimaal vergeleken met andere variabelen

Nu ben ik toch ook wel heel benieuwd naar die Ceylon kaneel, denk morgen even langs de AH. Ik gebruik véél kaneel en ben benieuwd naar het verschil in smaak.

• Topic Starter Topic Starter
Nu ben ik toch ook wel heel benieuwd naar die Ceylon kaneel, denk morgen even langs de AH. Ik gebruik véél kaneel en ben benieuwd naar het verschil in smaak.

Haha ik was ook benieuwd, vandaag bij de appie meegenomen. Was wel 3.10 voor een potje... xD

Vanavond over de oats proberen!

Ceylon kaneel is zachter en subtieler van smaak. En hij is ook wat warmer. Kassia is heftiger en sterker/duidelijker maar ook ‘eenvoudiger’.

Dan nog heb je ook in kaneel allerlei kwaliteiten. AH kennende is dit matige kwaliteit.

Kassia kaneel merk ik ook al verschil in smaak tussen die van de AH en van de Jumbo, wel allebei lekker. Andere kruiden van Euroma vind ik wel goed, dus hoop dat Ceylon kaneel ook prima is.

Kassia kaneel merk ik ook al verschil in smaak tussen die van de AH en van de Jumbo, wel allebei lekker. Andere kruiden van Euroma vind ik wel goed, dus hoop dat Ceylon kaneel ook prima is.
Die glazen potjes van Euroma bevatten redelijk goede kwaliteit specerijen inderdaad. Veel beter dan gemalen spul meestal.

Zooitje zout niet te geloven
Wat is er mis met zout? Als je veel varieert in hoeveelheid zout merk je dat wel. Als je je zout inname constant houdt valt het wel mee.
Denk dat ik de 8-10 gr soms wel nader :o

Jij eet soms toch ook wel die bakken lindahls van 900 gram (vanille zit ook al 0,25 gr zout per 100 gram in)?.. dan heb je totaal ook al 2 gram zout... Dus dat tikt ook wel aan. ;)

Wat is veel, gooi nog veel meer over me eten.
hier idem :D

De ingrediëntenlijst maakt in ieder geval duidelijk dat het ultra bewerkte kip is. Zou zo iets sporadisch eten niet dagelijks als basis. Zout valt mij niet eens tegen voor bewerkte tjak. Vaak gaan dit soort producten ruim boven de 2-3% zout. Macro's best prima. :)

Zout is ook hier een guilty plessure. :roflol:
Streef er wel naar om onder de 10gr per dag te blijven. Zeker later op de avond merk ik dat mijn slaapkwaliteit anders echt beïnvloed wordt..
Op de lange termijn kan dat nooit goed zijn een hoge dosis zout. :D

Wat is er mis met zout? Als je veel varieert in hoeveelheid zout merk je dat wel. Als je je zout inname constant houdt valt het wel mee.
Denk dat ik de 8-10 gr soms wel nader :o

Jij eet soms toch ook wel die bakken lindahls van 900 gram (vanille zit ook al 0,25 gr zout per 100 gram in)?.. dan heb je totaal ook al 2 gram zout... Dus dat tikt ook wel aan. ;)

hier idem :D
Dat is de natrium die hoort bij de Caseinaat volgens mij.

Dat is de natrium die hoort bij de Caseinaat volgens mij.
Zou kunnen. Het staat er gewoon als zout (kijk nu op AH site :D )
Er zit gewoon veel zout "verborgen" in producten.
Ik pak het liefst alles naturel en dan zout op je bord erbij. Dan gebruik je veel minder.
Dat was ook een tip van de internist (ivm nieren weinig zout --> strooi het er achteraf op da proef je het meer )

Natrium komt van nature voor in heel veel producten. Alleen niet in de hoeveelheden die bewerkte voeding levert. Daar gaat het fout in onze maatschappij.
Maar bij zuivel: in de grond zit natrium. Gras groeit op voedingstoffen uit grond natrium -> gras -> koe eet gras -> natrium in koe -> koe produceert melk -> natrium in melk -> melk is de grondstof voor zuivel -> natrium in zuivel. :)

Zou kunnen. Het staat er gewoon als zout (kijk nu op AH site :D )
Er zit gewoon veel zout "verborgen" in producten.
Ik pak het liefst alles naturel en dan zout op je bord erbij. Dan gebruik je veel minder.
Dat was ook een tip van de internist (ivm nieren weinig zout --> strooi het er achteraf op da proef je het meer )
Laatst uit interesse LoSalt geprobeerd. (zoutarm eten was zelfs een onderdeel van een zelfexperiment voor mijn afstuderen. :roflol: )
Bevat 66% minder natrium maar smaak wonderbaarlijk genoeg bijna hetzelfde als zout, in dezelfde hoeveelheid.

Terug
Naar boven