AndroidHealthClinic

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Nu ook ceylon kaneel bij de Appie. Deze week nog 30% korting op alles van dit merk!

20200911_174012.jpg
Meen me te herinneren dat Wesley Vissers zei dat dit een supreieure form voor (?) was tegenover reguliere kaneel. Waarom weet ik niet meer, zou het eens moeten opzoeken.

Andere is toxisch voor je lever
Volgens mij was het nog wat anders, zal het ff terug zoeken vanvond. Hij zei het in de podcast met jonathan salm geloof ik.

Ceylon kaneel heeft een zoetere, delicatere smaak dan Cassia kaneel.

In kaneel zit cumarine, een natuurlijke plantaardige chemische stof die als bloedverdunner fungeert. Cumarine is in veel hogere concentraties aanwezig in Cassia dan in Ceylon kaneel, wat invloed kan hebben op bepaalde hepatotoxische medicijnen, als je kans hebt om bloedingen op te lopen en als je leverbeschadiging hebt. Daarnaast kan cumarine voor leverbeschadiging zorgen en dat in combinatie met AAS bijvoorbeeld, is het een risico.

In Ceylon kaneel zitten ook erg veel antioxidanten welke ook in groene thee gevonden kunnen worden. Ook ondersteund Ceylon de spijsvertering en reguleert het de bloeddruk.

Bovenstaande positieve kenmerken worden altijd geroepen over "superfoods". Waarschijnlijk moet je grote hoeveelheden consumeren om te profiteren van de voordelen.

Ik heb deze laatst bij de Turkse supermarkt gekocht. Smaakt en ruikt heel anders dan de Ceylon van Euroma.

Blijkbaar zit er onderling nog verschil in.

image.jpg

Ik vertrouw niks van die Turkse winkels. :roflol:

Ik heb deze laatst bij de Turkse supermarkt gekocht. Smaakt en ruikt heel anders dan de Ceylon van Euroma.

image.jpg
Die koop ik ook altijd! Waar zit het smaakverschil in ten opzichte van Euroma? Ben benieuwd of het de moeite waard is om Euroma te proberen. De kruiden bij de Turkse winkel zijn namelijk stukken goedkoper dan in de supermarkt is mijn ervaring.

image.jpg
Kaneel van Lidl vind ik niet te eten (smaakt naar hoe een kerstboom ruikt...), die van Aldi ben ik fan van.
Vind er altijd heel veel verschil in zitten! Dus vind t niet raar dat t jou ook opvalt

Ik zie al, had niet gelezen waar t over ging...zucht. Nu wel. Ik gebruik een potje in de 2 weken denk ik. 'Gewone' kaneel. Maar die Ceylon is dus een aanrader volgens jullie? dan toch even naar de AH morgen

Ik zie al, had niet gelezen waar t over ging...zucht. Nu wel. Ik gebruik een potje in de 2 weken denk ik. 'Gewone' kaneel. Maar die Ceylon is dus een aanrader volgens jullie? dan toch even naar de AH morgen
Check die site van mij. Veel goedkoper per kg. En ja, ceylon is echt een wereld van verschil.

Die koop ik ook altijd! Waar zit het smaakverschil in ten opzichte van Euroma? Ben benieuwd of het de moeite waard is om Euroma te proberen. De kruiden bij de Turkse winkel zijn namelijk stukken goedkoper dan in de supermarkt is mijn ervaring.

De smaak en geur zijn al heel anders, dat merk je meteen. De Ceylon van Europa is qua kleur lichter dan die van de Turkse winkel. De kaneel van de Turkse winkel kan ik niet plaatsen en vind ik geen aanrader. Ik denk dat dit eerder een mengeling is van beide soorten.

Kaneel van Lidl vind ik niet te eten (smaakt naar hoe een kerstboom ruikt...), die van Aldi ben ik fan van.
Vind er altijd heel veel verschil in zitten! Dus vind t niet raar dat t jou ook opvalt

Zelf koop ik altijd Bio kaneel als dat mogelijk is, smaakt veel beter.

Check die site van mij. Veel goedkoper per kg. En ja, ceylon is echt een wereld van verschil.

Dat kan ik beamen!

Die van Lidl is goor. Smaakt naar tuinaarde :o
Die van Aldi daarentegen... drool:

Als je dagelijks een theelepel (of meer) aan kaneel eet, dan doe je er goed aan Ceylon te kopen, bij sporadisch gebruik kan Kassie geen kwaad. Kassie vind ik bij warme hartige gerechten lekkerder, verder is Ceylon veelal lekkerder.

Als je dagelijks een theelepel (of meer) aan kaneel eet, dan doe je er goed aan Ceylon te kopen, bij sporadisch gebruik kan Kassie geen kwaad. Kassie vind ik bij warme hartige gerechten lekkerder, verder is Ceylon veelal lekkerder.

Elke dag kaneel is goed voor je, lekker door de koffie en kwark

Neem bijna elke dag wel een theelepel kaneel, nog nooit in verdiept in wat voor soort dat is om eerlijk te zijn.

Terug
Naar boven