XXL Nutrition

Sticky Nieuw in de supermarkt!

• Like
Waarderingen: BB_
Ongezondste soort vlees? :dunno:

Dat is in ieder geval mijn motivatie om het niet te eten..

En niet willen bijdrage aan deze bio industrie.
Wat maakt het perse het ongezondste vlees? Kan behalve geloofsstandpunten en andere gekkies niet echt iets vinden wat dit bevestigt.
Niet bijdragen aan de bio-industrie kan ook prima als je wel varkensvlees eet, koop je wel koe of kip bij de super?

Wat maakt het perse het ongezondste vlees? Kan behalve geloofsstandpunten en andere gekkies niet echt iets vinden wat dit bevestigt.
Niet bijdragen aan de bio-industrie kan ook prima als je wel varkensvlees eet, koop je wel koe of kip bij de super?
Waarom voel je je aangevallen? Zo kom je op mij over namelijk. Ik motiveer waarom ik persoonlijk geen varkensvlees eet, en vervolgens plaats je mij in de groep ''gekkies''. Ik verbied jou toch niet om wel varkensvlees te eten? Ik ben hier niet om te discussiëren met jou over dit onderwerp dus laat het hier ook bij.

:wave:

Waarom voel je je aangevallen? Zo kom je op mij over namelijk. Ik motiveer waarom ik persoonlijk geen varkensvlees eet, en vervolgens plaats je mij in de groep ''gekkies''. Ik verbied jou toch niet om wel varkensvlees te eten? Ik ben hier niet om te discussiëren met jou over dit onderwerp dus laat het hier ook bij.

Waarom denk je dat ik me aangevallen voel? Je post een ongefundeerde claim, daar zoek ik een argument voor. Of je wel of geen varkensvlees eet of zelfs alleen maar kiezels kan me weinig schelen.

Hij is agnostische moslim zonder dat hij het weet
Triest genoeg komen veel van dat soort denkbeelden inderdaad voort uit tradities van dik 2000 jaar geleden. Het idee dat het varken 'onrein' is hebben sommigen daar blijkbaar aan overgehouden.

Voor zon discussie is het wel handig om te weten wat je als ongezond ziet, aangezien ongezond enorm subjectief is.

Ik eet zelf geen varken omdat mijn huid daar slecht op gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat het grootste orgaan nietszeggend is over je lichaam. Dat gezegd hebbende, ik geloof niet dat het voor iedereen slecht is, en al helemaal niet dat die balans voor iedereen hetzelfde is.

Het onrein zijn van een varken is ook nog eens onzin.
De Heer zei tegen Mozes en Aäron:"Geef de Israëlieten de volgende regels over de dieren die ze mogen eten: Jullie mogen alle dieren eten die gespleten hoeven hebben, als die dieren ook herkauwen. En de hoeven moeten helemaal gespleten zijn. [...] Ook geen varkens. Hun hoeven zijn wel helemaal in tweeën gespleten, maar ze herkauwen niet. Ze zijn onrein voor jullie. [Leviticus 11]
“Voorwaar, Hij heeft voor jullie verboden het gestorvene (het niet ritueel geslachte), bloed, varkensvlees, …” [Edele Koran 2:173]

Achja, er stond op papier dat het zo was. :roflol:
Doet me denken aan de nieuwe kerk met dat soort argumentatie.

Nou, als je dit leest worden we wederom niet vrolijk, maar we kunnen begrijpen waarom het eten van varkensvlees zo slecht is voor de gezondheid. Al met al is varkensvlees vies en ongezond vlees. Als we een periode absoluut varkensvlees vrij geleefd hebben, ontstaat er bij toevallig gebruik onmiddellijk een reactie, zoals jeuk, huidklachten en ontstekingen. Op deze manier is onzuivere voeding gemakkelijk en eenvoudig te herkennen. [rientshofstra.nl]

Voor zon discussie is het wel handig om te weten wat je als ongezond ziet, aangezien ongezond enorm subjectief is.

Ik eet zelf geen varken omdat mijn huid daar slecht op gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat het grootste orgaan nietszeggend is over je lichaam. Dat gezegd hebbende, ik geloof niet dat het voor iedereen slecht is, en al helemaal niet dat die balans voor iedereen hetzelfde is.
Zijn sowieso niet echt discussies meer omdat men al snel vervalt in 'ik geloof, ik voel, ik merk enzv'.
Ieder het zijne, maar veel claims hebben of geen bewijslast of zijn al lang geleden achterhaald.

04EF2185-F6D4-4DC1-907C-A80B90A232C5.gif

Amen. Zoals zo vaak met je eens.

Dat laatste heb ik ook, en dat houdt vaak verband met de zware metalen en histamine die ik eerder noemde. Ik eet voornamelijk vis, maar qua vlees kies ik daarom altijd voor rund en gevogelte. De samenstelling maakt mager rundvlees en gevogelte iets gezonder. Een nee, daarmee zeg ik niet dat varkensvlees per definitie ongezond is.

En niet geheel onbelangrijk, ik vind varkensvlees ook minder lekker. Het niet eten is dus voor mij persoonlijk geen opgave..

• Like
Waarderingen: BB_
Dat laatste heb ik ook, en dat houdt vaak verband met de zware metalen en histamine die ik eerder noemde. Ik eet voornamelijk vis, maar qua vlees kies ik daarom altijd voor rund en gevogelte. De samenstelling maakt mager rundvlees en gevogelte iets gezonder. Een nee, daarmee zeg ik niet dat varkensvlees per definitie ongezond is.

En niet geheel onbelangrijk, ik vind varkensvlees ook minder lekker. Het niet eten is dus voor mij persoonlijk geen opgave..
:thinking:

In Nederlands vlees niet zo schokkend, zeker niet teveel, daar wordt op gecontroleerd. Maar in varken zit wat meer dan in rund en gevogelte, en kan hij gevoeligheid darmklachten of acne veroorzaken. Als je er niet gevoelig voor bent is het niet relevant om je er druk om te maken.

Je avatar?

Terug
Naar boven