MuscleMeat

Nieuw log kale

nee, had dit al keer eerder gepost:

hou je onderrug, heupgewricht mobiel, stretchen en mobiliteitswerk op rustdagen kan zeker problemen voorkomen. Ik heb zelf 8 maanden met een blessure aan mijn SI gewricht gelopen en dit is zwaar k*t. ab/adductor/hamstrings/heupflexor stretches, bijvoorbeeld spul van pavel/t-nation.

volgende voor mobiliteit heup op rustdagen/na training, heb ik van fysio gehad en heeft mijn problemen verholpen.
- op je rug liggen en je knie naar je borst trekken, andere been gestrekt tegen de grond drukken. 3* 10-15 sec vasthouden.
- liggen, een been optrekken en over het andere been heenleggen, zodat je heup gedraaid komt te liggen, rug plat op de grond, zelfde 3*10-15 sec vasthouden.
-2 benen optrekken, 1 been optillen en draaien zodat de voet tegen de knie aanligt, andere been optillen, 2 a 3*15 sec. vasthouden. zoek anders op piriformis stretch. (site van paddo's)

-
ik heb er nu nagenoeg geen last meer van, maar bovenstaande heeft een stuk geholpen evenals geen hoog volume meer draaien, met erg zware gewichten.
Nu is dat laatste misschien meer op mij van toepassing omdat mijn rug gewoon een zwakke plek is, maar zal nu eerder of 1 zware set doen of
meerdere sets met wat lichter gewicht.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
nee, had dit al keer eerder gepost:

hou je onderrug, heupgewricht mobiel, stretchen en mobiliteitswerk op rustdagen kan zeker problemen voorkomen. Ik heb zelf 8 maanden met een blessure aan mijn SI gewricht gelopen en dit is zwaar k*t. ab/adductor/hamstrings/heupflexor stretches, bijvoorbeeld spul van pavel/t-nation.

volgende voor mobiliteit heup op rustdagen/na training, heb ik van fysio gehad en heeft mijn problemen verholpen.
- op je rug liggen en je knie naar je borst trekken, andere been gestrekt tegen de grond drukken. 3* 10-15 sec vasthouden.
- liggen, een been optrekken en over het andere been heenleggen, zodat je heup gedraaid komt te liggen, rug plat op de grond, zelfde 3*10-15 sec vasthouden.
-2 benen optrekken, 1 been optillen en draaien zodat de voet tegen de knie aanligt, andere been optillen, 2 a 3*15 sec. vasthouden. zoek anders op piriformis stretch. (site van paddo's)

-
ik heb er nu nagenoeg geen last meer van, maar bovenstaande heeft een stuk geholpen evenals geen hoog volume meer draaien, met erg zware gewichten.
Nu is dat laatste misschien meer op mij van toepassing omdat mijn rug gewoon een zwakke plek is, maar zal nu eerder of 1 zware set doen of
meerdere sets met wat lichter gewicht.

thanks.
Maat van me is fysio en volgens hem komt het doordat ik eigenlijk alleen maar statische bewegingen maak (liften) en daardoor met de normale bewegingen zwakker word, door zwakker wordende spieren rondom de erector spinea. Ik ben dus te stijf zegmaar. Hij heeft me dus aangeraden om op een fysio bal bewegings oefeningen te doen, zodat de spieren erom heen ook getraind worden, welke je met pure krachtoefeningen niet mee traint.
Je moet het een beetje zien als je rotator cuff die je met lifts niet meetraint en er dus gerichte oefeningen voor moet doen.

Bovenstaande oefeningen pak ik ook mee, lijken me heerlijk gezien de stretch die je meepakt.

Nee. SI-mobiliteits oefeningen, daar zijn specifieke oefeningen voor.

Waarom blijf je dan deadliften als je er steeds last mee hebt? Deadlift is belangrijk in je schema, maar heilig is hij niet. Op dit forum wordt de deadlift zowat heilig verklaart, maar dit is overdreven!

Omdat ik dacht dat het weer ging met mijn onderrug. Laatste dagen niet echt last van gehad. t/m 150 zonder probs. Dacht vervolgens er 180 op hebben gehangen, maar bleek achteraf 190. En toen ging het weer fout. Van nu af aan opbouwen. Sets met 120 en dan steeds opbouwen. Gekke is dat ik bijv. bij rows vrijwel geen last meer heb. Ook romanian deads gaan goed.

ik pas ook op met dl, doe de laatste tijd maar 1 werksetje en gaat nu wel aardig vooruit, al til ik nog steeds vrij weinig. Deadlift is natuurlijk ook isometrische contractie van erectors, ipv van concentrisch/excentrisch. Denk dat een dynamische oefening toevoegen die de tussenwervelschijven/ bekken weinig belast goed zou zijn idd. round en arched back pulltroughs lijken me hier wel goed voor.

Deadlift
6x70
6x110
6x150
1x190 zware pijnscheut in mijn stuit....
4x6x110

Opmerking;
Ik word een beetje moedeloos van die deads en mijn stuitje. Ik ga denk ik een periode rackpulls doen vanaf de knie en romanian deadlifts hou ik er bij benen nog in, want het is het begin van de beweging waarbij ik last krijg.

Damn KaLe!!!

Heeft het ook niets te maken met het feit dat je toen een scheurtje had opgelopen?

Op die fysio-bal doe ik ook wel eens wat oefeningen tussendoor,meestal ff wat opdrukken met mn handen kort bij elkaar.Lekkere evenwichts oefening.;)

Damn KaLe!!!

Heeft het ook niets te maken met het feit dat je toen een scheurtje had opgelopen?

Op die fysio-bal doe ik ook wel eens wat oefeningen tussendoor,meestal ff wat opdrukken met mn handen kort bij elkaar.Lekkere evenwichts oefening.;)

haha nee dat scheurtje was puur mijn huid :D Ik moest weer even diep nadenken ;)

KaLe> Waar smaakt dat cottage cheese naar? Een beetje te harden?

Vandaag 1 uur cardio

Mijn god zeg. Kwam de gym binnen, was het zo'n 35-40 graden in dat hok. Totaal geen zuurstof. En dat merkte ik. Met veel moeite 8x140 gefullsquat. Andere gasten zag ik met moeite 20kg minder met banken pakken, dus was gelukkig niet de enige die totaal geen air in z'n fl**ker had.

Fullsquat
8x60
8x100
8x140 pffff
8x100

Close stance legpress (voeten echt helemaal tegen elkaar)
12x200
12x250
12x300

Legextensions
3x15x50 (2 sec. hold)

RDL
3x12x100

Legcurls
3x15x30

Seated calves
3 sets van 12

Standing calves
3 sets van 12

Cardio
45 minuten

t*ring zwaar dat squatten met dit weer,ik heb vandaag de benen op het programma staan,ben benieuwd wat het gaat worden met me.

Niet zo piepen Own Sculpturer. Gewoon squaten .. wie mooi wil zijin moet pijn willen lijden ;) (quotend naar je post op mijn topic ;) )

t*ring zwaar dat squatten met dit weer,ik heb vandaag de benen op het programma staan,ben benieuwd wat het gaat worden met me.

Probleem is dat het weer ineens zo'n omslag heeft gemaakt. Van amper 16 graden naar 25-30 graden. Je lichaam heeft niet eens de tijd om zich aan te passen. Na de 3e rep had ik al zo'n pijn in mijn poten dat ik bijna opgaf. Toch met moeite tot 8 doorgegaan.
Maargoed als jou hok een beetje gekoeld is, zal het wel meevallen. Wij hebben geen airco ofzo :D

Probleem is dat het weer ineens zo'n omslag heeft gemaakt. Van amper 16 graden naar 25-30 graden. Je lichaam heeft niet eens de tijd om zich aan te passen. Na de 3e rep had ik al zo'n pijn in mijn poten dat ik bijna opgaf. Toch met moeite tot 8 doorgegaan.
Maargoed als jou hok een beetje gekoeld is, zal het wel meevallen. Wij hebben geen airco ofzo :D

Nope,geen airco....

Alleen een paar plafond en vloerventilators,meer is er niet.
Toen de gym nog bovenin het gebouw was kon je nog ramen open zetten,dat is nu onder niet meer het geval dus je zweet je een ongeluk!!!

Zweten en hitte vind ik geen probleem. Maar geen zuurstof... bah!

Zweten en hitte vind ik geen probleem. Maar geen zuurstof... bah!

dat is idd echt vervelend met het weer! zoals gister was 's middags gewoon bijna onmogelijk om te trainen, 's avonds was het gelukkig al meer afgekoeld. maar deen zuurtstof, benauwd dus is echt vervelend, belemmerd alles.

Vandaag zelfde verhaal. Had een slechte start, maar ging later weer goed.

db press
10x32
8x34
8x36
7x38

One arm db side raises (strict)
12x16
12x18
12x20

Rear lateral raises (op bench, met hoofd naar beneden)
12x16
10x18
8x20

Barbell shrugs (1,5 rep)
12x100
10x140
8x180

Close grip bench
10x80
8x100
4x120

One arm lying db extension
12x14
12x16
10x18

Hammercurls
8x32
8x36
7x40 PR

Alternated db curls (strict, langzame bewegingen)
3x8x20

opmerking;
Dumbbellpresses iets van een half jaar niet meer gedaan, dus dat was weer even wennen. Vandaar de lichte gewichten.

Dumbbellcurls op deze manier uitvoeren bevallen me wel heel erg. De pomp is niet normaal. Ongelovelijk hoe erg je stuk kan gaan met lichte gewichten.

7x40kg hammers, lekker :D

db press half jaar niet gedaan en dan weer een tijdje doen is ook relax, had ik met bp tijdje gehad. ff 2 maanden niet gedaan en daarna weer spierpijn als een malle :D

Hammer-king-kong-kale!!!!!!!

Super brute curls bro!!!!!Doet mn begeleider je nog niet eens na man.:thumb:

Lekkere armtraining Bro ... erg sterk !

Terug
Naar boven